Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan niet...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Kan niet...

Ongelezen bericht door lijn »

Opruimen hier in huis...

Vanmiddag netjes alle botjes en kleine speeltjes onder in de open kast gelegd om gewoon te kunnen lopen in de woonkamer zonder uit te hoeven kijken of over spullen heen te moeten stappen...
Het lag er nog geen minuut of Det trok haar eerste botje weg... Prima dacht ik, weet ze waar ze het kan vinden! Vervolgens gingen er een paar ballen van SeSa mee en er werd mee gespeeld...

En nu is verdeurie de hele kast leeggeroofd en ligt alles weer her en der door de kamer en keuken :boos:

ach ja, mijn dotje heeft het wel naar haar zin en komt niets te kort qua botjes en speeltjes en ik heb een excuus om niet steeds op te ruimen :engel:

Hoe ligt jullie huis erbij qua speeltjes en botjes hoe doen jullie dat met opruimen?
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Re: Kan niet...

Ongelezen bericht door Julisca »

Alles ligt in een grote mand. Soms zit ie helemaal op de kop in die mand om nou juist het onderste speeltje eruit te halen, komisch gezicht is dat.

Hij kent nu het commando 'opruimen', pakt het speeltje vast en brengt het naar de speelgoedmand :D
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Hier geen rondslingerende speeltjes en botten in huis, is geen strak plan met 8 honden die dan natuurlijk allemaal hetzelfde speeltje willen hebben :wink: .
AfbeeldingAfbeelding
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Ik heb een rieten mand in de hoek staan met alle tennisballen en hondenspeeltjes. Daar pleur ik met opruimen alles in, maar ik heb ook geen honden die iedere dag die hele mand leeg trekken. Keurig opgevoed. :pffff:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik gooi elke dag alles weer in de mand en tegen we een uur verder zijn ligt het weer overal.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik leg elke dag alle spullen terug in de speelgoedmand en Morris haalt het er dan allemaal weer uit. Moet hem het commando opruimen maar aan gaan leren. Ik blijf de spullen opruimen! Hoef me maar om te draaien of meneer heeft het eerste er alweer uitgehaald :mrgreen:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hier liggen vooral tennisballen door het huis, en die schop ik in een hoek zodat er niemand over valt...geen speeltjes, die heeft Sjaak in 5 minuten aan flarden gebeten en Timo wil nooit spelen.Een groot kluifbot krijgt Sjaak 1 uur per dag om lekker aan te knagen en dan ruim ik het weer op...
Laatst gewijzigd door Nel op 01 jan 2013 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier heeft het ook geen zin om op te ruimen,Bros haalt het gewoon weer overhoop.
Hij zucht nog net niet van :devil: moet ik het nou weer uit de kist halen?
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Hier een plastic bak en een wasmand van de Ikea. Regelmatig duikt er een in de speelgoedbak en ligt de zooi weer door de hele kamer. Kauwbotten en sommige speeltjes gaan in de la, die krijgen ze alleen onder toezicht.
lijn
Zeer actief

Commando opruimen leren dus :E: Goed plan!

Maar ik ben dus niet de enige die niet tegen losslingerend spul kan opruimen! Vedette is gek op speeltjes en botjes en ze mag dat heus wel de hele dag gebruiken. Echter 4 ballen, flos, kong, 2 kleine knuffeltjes en tig stukjes bot die van een groot bot afkomen hoeven heus niet tegelijk :vaag: Dan heb ik nog niet eens haar 5 grote knuffels mee geteld die er ook nog liggen, maar niet in dat stukje kast pasten :jank:

Ik geloof dat ik vriendlief maar achter de broek aan moet zitten met het maken van de hondenbank, dat ik meteen een goede opruimplek heb voor ik het commando aan leer waar ALLES verzameld kan worden... :S:
lijn
Zeer actief

Drazic schreef:Hier heeft het ook geen zin om op te ruimen,Bros haalt het gewoon weer overhoop.
Hij zucht nog net niet van :devil: moet ik het nou weer uit de kist halen?
Hahahahah! Ik zie het voor me! :LOL:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier zitten de speeltjes in een mand en ieder dag liggen er een stuk of 3 dingen naast. Die gooi ik 's avonds terug. Makkelijke hond. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Herman heeft een kist met van alles en nog wat en hij kan alles gebruiken. Bovendien is hij vaak aan het zoeken welke hij nu nodig heeft en dat ligt niet bovenop. Ook kun je veel leuker spelen met meerdere dingen tegelijk in de bek en dan nog wat te rollen met de poten. Mijn kinderen konden er ook wat van en eigenlijk kan ik ook heel goed rommel maken. Wat zeg ik, onze hele familie kan het goed. Het is een familiehond zeg ik je. Ik kan wel beter opruimen dan hij.
Als ik hem dat zou leren en zijn modderpoten vegen, dan wordt het nog wel wat.
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Hier in huis liggen ook overal speeltjes.

Behalve in de douche, daar zal kid nooit vrijwillig naar binnen gaan haha
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Je weet hoe het huis er hier bij ligt ;-) maar over het algemeen zwerven hier een stuk of 3 speeltjes tegelijkertijd rond, die nog wel eens afgewisseld worden voor andere zodat ze leuk blijven, en verder krijgen ze botjes alleen apart in de keuken of binnenkort de kennel. Botjes zwerven hier nooit rond ;-) das geen doen met 4 honden die allemaal gek zijn op botjes. :mrgreen:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Hier hetzelfde verhaal.

Staat een grote bak met speeltjes, en elke dag gooi ik alle speeltjes terug in de bak.
En elke dag worden ze er even vrolijk weer uitgehaald zodat ze overal verspreid liggen haha.

Vind het wel handig, als ik dan even een momentje heb om met haar te spelen tussendoor ligt er altijd een speeltje binnen handbereik :goeie:

(Heb deze week wel weer 4 speeltjes weg moeten gooien omdat mevrouw ze gesloopt heeft. Binnenkort weer wat staff-bestendige speeltjes erbij halen) :hmmm:
lijn
Zeer actief

Suuz! schreef:Je weet hoe het huis er hier bij ligt ;-) maar over het algemeen zwerven hier een stuk of 3 speeltjes tegelijkertijd rond, die nog wel eens afgewisseld worden voor andere zodat ze leuk blijven, en verder krijgen ze botjes alleen apart in de keuken of binnenkort de kennel. Botjes zwerven hier nooit rond ;-) das geen doen met 4 honden die allemaal gek zijn op botjes. :mrgreen:
Ugh Det maakt zooi voor 4 :ugh: Het meeste ligt nu echter in hoekjes of in de deuropening :oohja:
Suuz!
Zeer actief

Daarom laat ik de andere speeltjes niet liggen en liggen die in een mooie doos in de garage :mrgreen: daar kunnen ze niet bij ;-) anders zou het hier ook bezaaid liggen met speeltjes.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
billyboy2
Zeer actief

Suuz! schreef:Je weet hoe het huis er hier bij ligt ;-) maar over het algemeen zwerven hier een stuk of 3 speeltjes tegelijkertijd rond, die nog wel eens afgewisseld worden voor andere zodat ze leuk blijven, en verder krijgen ze botjes alleen apart in de keuken of binnenkort de kennel. Botjes zwerven hier nooit rond ;-) das geen doen met 4 honden die allemaal gek zijn op botjes. :mrgreen:
3 maar?? Kid heeft alleen al meer op bed liggen (die ze 10 keer per avond van bed gooit, omdat het zo grappig is om vrouwtje te zien hannesen om ze te pakken zonder uit bed te stappen)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier ook een mand met speeltjes die ik erin gooi als ik ga opruimen en stofzuigen, maar na een paar uur slingeren de meeste weer door het huis heen. Mila vist er ook graag een speeltje uit dat net onderaan ligt, waarbij een groot deel van de andere speeltjes ook buiten de mand belandt. Ze kent het commando opruimen inmiddels aardig, maar dan moet ik wel één voor één de speeltjes bij naam noemen. Ineens alle speeltjes opruimen snapt ze nog niet.
Botjes krijgen ze hier onder toezicht, in de mand zitten alleen speeltjes.
Suuz!
Zeer actief

billyboy2 schreef:
3 maar?? Kid heeft alleen al meer op bed liggen (die ze 10 keer per avond van bed gooit, omdat het zo grappig is om vrouwtje te zien hannesen om ze te pakken zonder uit bed te stappen)
Jup, maar mijn honden zijn ook niet zo spelerig... behalve als ik ga gooien met speeltjes, dan vinden ze het leuk ;-) ... En soms gaan ze uit zich zelf sjouwen met speeltjes en de ander uit dagen, maar dat is geen dagelijkse kost. Ze spelen al genoeg met elkaar en slapen voornamelijk als ze in het bos geweest zijn ;-) Heerlijk rustig dus.
lijn
Zeer actief

Een paar speeltjes liggen hier ook apart... Om te repareren :W: 1 mag det alleen onder toezicht mee spelen en die vergeet ik en 1 is voor als de ene stuk is. Het kind heeft gewoon te veel en eigent zich ook de knuffeltjes van de kat toe. Ik moest ook maar weer een deel wegleggen misschien.. Maar ze speelt overal mee :19: we hadden van mijn schoonouders een tas speeltjes gehad toen hun hond dood ging en die heeft ze 1 voor 1 uit de zak naar beneden gehaald :LOL: ze is gewoon gek op speeltjes
billyboy2
Zeer actief

Suuz! schreef:
billyboy2 schreef:
Jup, maar mijn honden zijn ook niet zo spelerig... behalve als ik ga gooien met speeltjes, dan vinden ze het leuk ;-) ... En soms gaan ze uit zich zelf sjouwen met speeltjes en de ander uit dagen, maar dat is geen dagelijkse kost. Ze spelen al genoeg met elkaar en slapen voornamelijk als ze in het bos geweest zijn ;-) Heerlijk rustig dus.
Bij kid wordt het ook langzaamaan minder, behalve op bed dan, dan spelen we altijd. En dan wil Billy ook nog wel spelen, maar die kan niet leuk spelen(heel hard grommen en bijten in haar hoofd).
De knuffels liggen meestal binnen handbereik van kid. En de speeltjes legt ze bij mijn pa zijn bank...ze vindt het volgens mij grappig als mijn pa zich weer rot schrikt als hij op een piep gaat staan :engel:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Hier ook zo'n rommelmakertje in huis.
Als ik ga stofzuigen dan gaan alle speeltjes de speelgoedmand in.
Terwijl ik het erin gooi, is Balou alweer bezig met alle speelgoed eruit trekken.

En Bumba sleept al zijn botten en koekjes door het hele huis heen, ze liggen zelf weleens onder mijn kussen in bed verstopt...
In de auto ligt ook nog ergens een bot verstopt.
In de badkamer ligt een bot... en vast nog op veel meer plekken die ik nog niet tegen ben gekomen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hier ligt wel het een en ander aan speelgoed door de kamer heen. En in de hal en de keuken :engel:
Ik heb wel een grote mand waar alles in kan, maar de katten en Enzi halen dit gedurende de dag er toch weer uit dus savonds gooi ik alles gewoon weer terug.
Waarop de volgende ochtend hetzelfde ritueel herhaald kan worden ;-)
De katten maken meer rommel, die slepen met Enzi's knuffels door de kamer heen alsof ze machtig grote prooi gevangen hebben :mann:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier lag het eerst in de kast, en gaf ik ze gewoon regelmatig iets.
Tot ik op het briljante idee kwam om een mand neer te zetten met al hun speelgoed erin. De dames hadden uiteraard meteen door hoe die deksel werkte en nu ligt dus continu alles midden in de woonkamer. Ze halen er nooit 1 speeltje uit, nee, álles moet eruit en als de mand leeg is wordt die ook nog door de kamer heen gesleept. :roll: :mrgreen:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

sTefaniA schreef:Ik gooi elke dag alles weer in de mand en tegen we een uur verder zijn ligt het weer overal.
Dit dus, inclusief rondslingerende mand :mrgreen:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Hier gaat het dus zo... ik ruim alle spullen op. Morris grist snel een kluif mee en houdt hem in zijn bek. Stel je voor dat ik die ook opruim... terwijl ik nog aan het opruimen ben wordt meneer Broccoli alweer uit de mand gegrist. Die is leuk! Zit zo'n leuk gaatje in waar de vulling doorheen kan.
Ondertussen ga ik stug door met opruimen. Op het moment dat ik klaar ben en weer ga zitten staat Morris alweer bij me met een knuffel in zijn bek. Kijk baasje! Die had je in de speelgoedmand laten liggen! Hier is 'ie weer hoor. Haal de rest ook wel even voor je op! En dan haalt hij dus keurig de mand weer leeg om alles weer bij me te brengen.
Afbeelding

*zucht*
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

billyboy2 schreef:
Behalve in de douche, daar zal kid nooit vrijwillig naar binnen gaan haha
Hier juist in de douche.
Bibi, mijn kitten, sleept van alles in de douche en de douchemat hoort er ook niet voor te liggen maar er in :piew:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Hier hetzelfde, ik gooi het erin en de rieten mand wordt gelijk omgegooit en leeg gegraait..
alles moet eruit...probeer soms wat speeltjes in een la te leggen maar dat wordt niet leuk gevonden.
Als hier s'nachts een inbreker zou komen denkt hij/zij in Home alone te zitten, de grond piept en rolt :schrik: :LOL: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”