Ze staat te snuffelen vlakbij schrikdraad, dus ik roep haar net weg daar als ze er met haar neus tegenaan komt. Janken natuurlijk en weg was ze. En wij haar uitlachen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht begin van het nieuwe jaar
Moderator: moderatorteam
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Slecht begin van het nieuwe jaar
...voor Ayla.
Ze staat te snuffelen vlakbij schrikdraad, dus ik roep haar net weg daar als ze er met haar neus tegenaan komt. Janken natuurlijk en weg was ze. En wij haar uitlachen
Ayla wou niet meer terugkomen bij ons en bleef op het parallelpad lopen, ze had de schrik flink te pakken. Dus moest ze toen we bij haar waren ook nog verplicht terug langs het schrikdraad lopen, met heel veel geduld en koekjes is het gelukt en uiteindelijk liep ze zelfs redelijk ontspannen. Arme Ayla, geen goed begin van het jaar 
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Re: Slecht begin van het nieuwe jaar
Zo is Enzi een keer het weiland bij een vriendin van mij in gesjeest toen het stroom er nog op stond
Heb moeten lullen als brugman om hem weer uit dat weiland te krijgen.
Sindsdien heeft hij heilig respect voor omheiningen
Heb moeten lullen als brugman om hem weer uit dat weiland te krijgen.
Sindsdien heeft hij heilig respect voor omheiningen
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Toch kan het behoorlijk aankomen zo'n schok.
Nawosh is er ook eens met haar kop/neus tegenaan gekomen en kreeg toen een soort spasmen.
Ze kon nog wel bewegen en was ook volledig bij bewustzijn maar haar poten verkrampten.
Ze is er wel vaker tegenaan gelopen zonder zo'n extreme reactie maar na deze spasmen ben ik toch wat voorzichtiger met schrikdraad.
Nawosh is er ook eens met haar kop/neus tegenaan gekomen en kreeg toen een soort spasmen.
Ze kon nog wel bewegen en was ook volledig bij bewustzijn maar haar poten verkrampten.
Ze is er wel vaker tegenaan gelopen zonder zo'n extreme reactie maar na deze spasmen ben ik toch wat voorzichtiger met schrikdraad.
Groetjes, Marjan
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Poeh, dat vind ik ook vrij eng....... Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd, maar het lijkt me best een pittige 'schok' voor een dier.

- pinguin20
- Zeer actief
Ik heb ook liever niet dat ze er in de buurt komt, en normaal blijft ze er ook zelf weg. Gelukkig niks ernstigs gebeurd dus konden we er om lachen, als ze in was gaan shocken had ik er niet om kunnen lachen!
- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat goed dat je nog een keer terug bent gegaan en haar rustig heb gekregen!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nikkei is hier toen de schapenkudde pas bij ons in het bos stond ook in het schrikdraad gekomen met haar neus en door de schrik is ze er toen nog eens helemaal tegenaan gesprongen gillen dat ze deed.
Maar ze blijft nu wel bij schrikdraad uit de buurt.
Maar ze blijft nu wel bij schrikdraad uit de buurt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ben dan heel hard, ik koppel er meteen (meer vanuit schrikreactie) 'pas op' aan. Als ik die woorden zeg dan springt Kay meteen een halve meter opzij. Heel handig soms! Inderdaad na de tweede keer aanvaring met schrikdraad heb ik ook veel overtuigingskracht moeten hebben om hem er normaal langs te krijgen. Maar ach ik vind zo'n reactie verder ook niet zo spannend en maak er verder ook weinig heibel van, dan doet de hond dat ook niet.

-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ja zo ben ik mijn pup uren kwijt geweest.
Poeh wat heb ik het benauwd gehad zeg. Het was in het Lauwersmeer gebied.
Mijn dochter ( die ik maar had gebeld) kwam met de auto het parkeerterrein op gereden
en daar zat ze onder een auto..
Ze is een witte, maar toen niet meer hoor.
Poeh wat heb ik het benauwd gehad zeg. Het was in het Lauwersmeer gebied.
Mijn dochter ( die ik maar had gebeld) kwam met de auto het parkeerterrein op gereden
en daar zat ze onder een auto..
Ze is een witte, maar toen niet meer hoor.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- pinguin20
- Zeer actief
Ayla ging zich echt schrap zetten in het begin, en neem dan maar eens een hond van ruim 40kg meegyanty schreef:Ik ben dan heel hard, ik koppel er meteen (meer vanuit schrikreactie) 'pas op' aan. Als ik die woorden zeg dan springt Kay meteen een halve meter opzij. Heel handig soms! Inderdaad na de tweede keer aanvaring met schrikdraad heb ik ook veel overtuigingskracht moeten hebben om hem er normaal langs te krijgen. Maar ach ik vind zo'n reactie verder ook niet zo spannend en maak er verder ook weinig heibel van, dan doet de hond dat ook niet.
- gyanty
- Zeer actief
Gek genoeg heeft dat meenemen van 40 kg er niet zo veel mee te maken. Ik heb ook te maken met paarden en die schrikken daar misschien nog wel harder van een aanvaring met schrikdraad. Het gaat niet om je kracht, want van een paard van paar honderd kilo red ik het ook niet echt op hoorpinguin20 schreef:Ayla ging zich echt schrap zetten in het begin, en neem dan maar eens een hond van ruim 40kg meegyanty schreef:Ik ben dan heel hard, ik koppel er meteen (meer vanuit schrikreactie) 'pas op' aan. Als ik die woorden zeg dan springt Kay meteen een halve meter opzij. Heel handig soms! Inderdaad na de tweede keer aanvaring met schrikdraad heb ik ook veel overtuigingskracht moeten hebben om hem er normaal langs te krijgen. Maar ach ik vind zo'n reactie verder ook niet zo spannend en maak er verder ook weinig heibel van, dan doet de hond dat ook niet.Haar dus maar even rustig laten zitten , stapje dichterbij, weer zitten en toen was ze er van overtuigd dat het wel goed was, maar ze bleef wel ruim uit de buurt van het schrikdraad, hopelijk heeft ze ervan geleerd.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli komt regelmatig langs schrikdraad rond een weiland met schapen. Het is wel gebeurd dat ze zo wild met takken aan het slepen is, dat ze er in haar spel tegenaan komt en een schok krijgt. Ze geeft een gil en kijkt dom om zich heen, ze legt niet de link met het schrikdraad en loopt rustig verder. Ze is er gelukkig nog nooit met haar snuit tegenaan gekomen, ik denk dat we dan een ander pad moeten gaan nemen en dat ze er nooit meer langs wil.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- billyboy2
- Zeer actief
Ach gossie....
Maar stiekem is het ook wel grappig..
Paar maand terug ook. Bekende van mij heeft 2 stukken land.
1 voor honden uit laten, en 1 voor de schapen.
Het gras van de schapen was op, dus die verplaatst naar het andere weiland. Incl. het stroomdraad.
's avonds laten we de kleine hondjes uit, en de teckelreu van bekende rent naar de boom waar hij altijd tegen aan moet piesen.
maar ja, daar zat nou het stroomdraad. Dus hij piest over het stroomdraad heen....en kreeg dus een flinke tik.
Wij lagen in een stuip van het lachen(eigenlijk heel bruut)...teckel kwaad joh. Nog nooit een teckel zo kwaad zien kijken.
Volgende dag gaan we schaapjes voeren. Gewoon brokjes op de grond.
Billy dacht: dat lust ik ook wel. Hij kon er niet onder door, ook niet overheen. Maar hij kon precies tussen de stroomdraadjes door.
Ik boos en roep hem terug.
Stroom eraf, stroomdraad gaatje lager en we lopen weg.
Mooi dacht Bills, ga ik weer brokjes jatten. Hij sprong er tussen door, maar bleef met zijn staart hangen.....hij heeft het nooit weer gedaan.....
Ach zo weet ik nog wel veel meer verhalen te vertellen hihi.
Het gras van de schapen was op, dus die verplaatst naar het andere weiland. Incl. het stroomdraad.
's avonds laten we de kleine hondjes uit, en de teckelreu van bekende rent naar de boom waar hij altijd tegen aan moet piesen.
maar ja, daar zat nou het stroomdraad. Dus hij piest over het stroomdraad heen....en kreeg dus een flinke tik.
Wij lagen in een stuip van het lachen(eigenlijk heel bruut)...teckel kwaad joh. Nog nooit een teckel zo kwaad zien kijken.
Billy dacht: dat lust ik ook wel. Hij kon er niet onder door, ook niet overheen. Maar hij kon precies tussen de stroomdraadjes door.
Mooi dacht Bills, ga ik weer brokjes jatten. Hij sprong er tussen door, maar bleef met zijn staart hangen.....hij heeft het nooit weer gedaan.....
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Ach, arm meiske. Geef haar maar een dikke knuffel namens mij en Aiko. 
- pinguin20
- Zeer actief
Ben blij dat Ayla niet de enige onbenul is 
@kat knuffel is doorgegeven
@kat knuffel is doorgegeven
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Door schrikdraad heeft Bo de buurman gebeten en is ze ruim 1 km alleen naar huis gerend.
Heel fijn, dat spul
Heel fijn, dat spul
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Niet om te lachen, zelf deze zomer bij een onnozele actie schrikdraad tegen mijn hoofd gehad. De klap door mijn hoofd was echt fors, was echt even sterretjes en shaken. Vroeger wel eens met de hand eraan gezeten, maar dat was toch van een andere orde. Mijn ontzag voor schrikdraad is dus fors toegenomen.
- billyboy2
- Zeer actief
j.werkman schreef:Niet om te lachen, zelf deze zomer bij een onnozele actie schrikdraad tegen mijn hoofd gehad. De klap door mijn hoofd was echt fors, was echt even sterretjes en shaken. Vroeger wel eens met de hand eraan gezeten, maar dat was toch van een andere orde. Mijn ontzag voor schrikdraad is dus fors toegenomen.
Ontzag voor stroomdraad heb ik ook zeker. En het gaat ook uit als ik erbij in de buurt moet zijn. Bij bekende staat het meestal alleen de 1e dagen na verandering uit, en dan snappen degenen die het moeten snappen het wel.
Heb zelf ook al weet ik veel hoe vaak schokken gehad. Maar toch kan ik er stiekem wel een beetje om lachen.
Ben zelf ook vaak zat uitgelachen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hihibillyboy2 schreef:Ach gossie....
Mooi dacht Bills, ga ik weer brokjes jatten. Hij sprong er tussen door, maar bleef met zijn staart hangen.....hij heeft het nooit weer gedaan.....![]()
kan er ook nog een verhaal aan toevoegen.
Een hond van mij kwam, aangelijnd, per ongeluk met haar staart tegen een stroomdraad rond een paardenwei.
Die heeft de klap verbonden aan mij en werd doodsbang voor mij.
Zelfs in huis vluchtte ze in een hoekje met de staart tussen de poten als ik de kamer binnen kwam.
Leuk hé?
Hihi
- billyboy2
- Zeer actief
Waarom reageer je nou alleen op mij, en niet op ts? Die lachte haar hond ook uit.ranetje schreef:Hihibillyboy2 schreef:Ach gossie....
Mooi dacht Bills, ga ik weer brokjes jatten. Hij sprong er tussen door, maar bleef met zijn staart hangen.....hij heeft het nooit weer gedaan.....![]()
Ach zo weet ik nog wel veel meer verhalen te vertellen hihi.![]()
kan er ook nog een verhaal aan toevoegen.
Een hond van mij kwam, aangelijnd, per ongeluk met haar staart tegen een stroomdraad rond een paardenwei.
Zelfs in huis vluchtte ze in een hoekje met de staart tussen de poten als ik de kamer binnen kwam.
Leuk hé?
Hihi
Ja het is even bruut, maar de reacties zijn soms wel komisch.
Heb zo ontzettend veel mensen en dieren tegen stroomdraad omhoog zien gaan, en allemaal vergeten ze het na een paar minuten wel weer.
Ze lopen geen schade op, en gaan er zeker niet dood aan.
- ranetje
- Zeer actief
TS vond zelf dat ze er eigenlijk helemaal niet om moest lachen (tenzij TS de verkeerde smiley's gebruikt?)
Dat zie je aan het stukje wat ik heb gepost.
En het is verd**** lastig om je hond uit te leggen dat jij die pijn niet hebt veroorzaakt als ze daar zelf wel van overtuigd zijn.
Een "straf" waarvan ze totaal niet snappen waarom ze die hebben gekregen.
Niet allemaal dus.billyboy2 schreef:en allemaal vergeten ze het na een paar minuten wel weer.
Dat zie je aan het stukje wat ik heb gepost.
Als de link toevallig zo wordt gelegd heb je een probleem.ranetje schreef:Een hond van mij kwam, aangelijnd, per ongeluk met haar staart tegen een stroomdraad rond een paardenwei.
En het is verd**** lastig om je hond uit te leggen dat jij die pijn niet hebt veroorzaakt als ze daar zelf wel van overtuigd zijn.
- billyboy2
- Zeer actief
ranetje schreef:TS vond zelf dat ze er eigenlijk helemaal niet om moest lachen (tenzij TS de verkeerde smiley's gebruikt?)
Niet allemaal dus.billyboy2 schreef:en allemaal vergeten ze het na een paar minuten wel weer.
Dat zie je aan het stukje wat ik heb gepost.Als de link toevallig zo wordt gelegd heb je een probleem.ranetje schreef:Een hond van mij kwam, aangelijnd, per ongeluk met haar staart tegen een stroomdraad rond een paardenwei.
Kid heeft ook een keer tegen stroomdraad aangezeten. Ze was druk met graven onder het hek, om die reden zat er ook een stroomdraad onderlangs. Staat meestal geen stroom op. Maar Kid vernielde het hekwerk erbij. Even stroom erop 1 flik gehad. Werd ook hysterisch en dacht ook dat ik het had gedaan.
Nog geen 5 minuten en het was weer klaar.
En dat was de 1e keer dat het gebeurde en 1 ervoor aangekeken werd.
Ben er vaak zat bij geweest dat mensen/dieren een schok krijgen, maar ben er verder nooit voor aan gekeken.
En verder dan bij de plek uit de buurt blijven ook nooit trauma's mee gemaakt.
En die dieren snap het echt niet hoor waarom je lacht. En je kan er beter om lachen dan ze gaan troosten of hysterisch doen, want dan ga je het juist erger maken.
- ranetje
- Zeer actief
Het zal me worst wezen of een dier snapt waarom je lacht of niet lacht.
Troosten doe ik niet en hysterisch doen ligt niet in mijn aard
Ik geloof dat je het punt mist.
Ik kan er absoluut de lol niet van inzien.
Troosten doe ik niet en hysterisch doen ligt niet in mijn aard
Ik geloof dat je het punt mist.
Lol hebben om iemand, mens of dier, die tegen een schrikdraad aan komt snap ik niet.ranetje schreef:Als de link zo wordt gelegd heb je een probleem
- billyboy2
- Zeer actief
Dat heet leedvermaak...de ene heeft het soms wel, de ander soms niet.ranetje schreef:Het zal me worst wezen of een dier snapt waarom je lacht of niet lacht.
Troosten doe ik niet en hysterisch doen ligt niet in mijn aard![]()
Ik geloof dat je het punt mist.Lol hebben om iemand, mens of dier, die tegen een schrikdraad aan komt snap ik niet.ranetje schreef:Als de link zo wordt gelegd heb je een probleem
Niet al het leed is leuk, maar het kan soms ook erg grappig zijn.
Ja als ja.......
Moet je dan maar alles gaan ontwijken wat mogelijk trauma's oplevert?
Nee.....het is maar een beetje stroom.....
- ranetje
- Zeer actief
Een beetje stroom voor een paard is iets meer dan een beetje stroom voor een hond.
Je snapt me niet.
Dus laat maar.
Je snapt me niet.
Dus laat maar.
- billyboy2
- Zeer actief
En gelukkig weeg ik ook niet zoveel als een paard.
En kom met mijn gewicht dichter bij een hond in de buurt dan bij een paard
En kom met mijn gewicht dichter bij een hond in de buurt dan bij een paard
- gyanty
- Zeer actief
Tjee ranetje wat doe je gepikeerd. Ja ik kan ook wel eens in lach schieten bij een eigenlijk zielige situatie. Soms kan het inderdaad best komisch zijn en ik ben er van overtuigd dat die reactie ook misschien wel zorgt dat de hond er geen trauma aan overhoudt.
Het ligt overigens aan het soort stroomdraad. Paarden hebben gemiddeld nogal eens minder op staan dan bij koeien. Ik ben ooit eens even buiten westen na het aanraken van stroomband om een klein weilandje van schotse hooglanders. Dat was beduidend meer dan op de gemiddelde paardenwei staat (die ik gerust met een hand durf vast te houden hoor) En toch kon ik ook om die situatie ook nog lachen hoor. Als je alles in leven zo verschrikkelijk vind, dan denk ik dat het leven 1 groot drama is (of je hebt vanacht gewoon even te weinig slaap gehad)
Tuurlijk is het lullig als de hond er echt de schrik aan over houdt, maar zoals ik al zei, denk ik dat echt ook een aandeel bij de baas zit en er te veel nadruk opleggen juist zorgt voor problemen. Beetje humor in het leven kan echt geen kwaad hoor en een spannende situatie met een lach oplossen kan ook heel verlossend werken
Welterusten dan maar? 
Edit: volgens mij maakt gewicht echt niet zo veel uit voor de schok hoor.... Zeker een paard op ijzers kan heel anders geleiders.... Maar wat meer van belang is hoe het naar de aarde geleid. Mens op twee benen geleid anders dan een dier op 4 benen....
Het ligt overigens aan het soort stroomdraad. Paarden hebben gemiddeld nogal eens minder op staan dan bij koeien. Ik ben ooit eens even buiten westen na het aanraken van stroomband om een klein weilandje van schotse hooglanders. Dat was beduidend meer dan op de gemiddelde paardenwei staat (die ik gerust met een hand durf vast te houden hoor) En toch kon ik ook om die situatie ook nog lachen hoor. Als je alles in leven zo verschrikkelijk vind, dan denk ik dat het leven 1 groot drama is (of je hebt vanacht gewoon even te weinig slaap gehad)
Tuurlijk is het lullig als de hond er echt de schrik aan over houdt, maar zoals ik al zei, denk ik dat echt ook een aandeel bij de baas zit en er te veel nadruk opleggen juist zorgt voor problemen. Beetje humor in het leven kan echt geen kwaad hoor en een spannende situatie met een lach oplossen kan ook heel verlossend werken
Edit: volgens mij maakt gewicht echt niet zo veel uit voor de schok hoor.... Zeker een paard op ijzers kan heel anders geleiders.... Maar wat meer van belang is hoe het naar de aarde geleid. Mens op twee benen geleid anders dan een dier op 4 benen....

- billyboy2
- Zeer actief
Klopt zeker.
Gemiddeld paddestoel bij paardenwei heeft te weinig vermogen voor het aantal meters
Vorig jaar nog beste schok gehad van stroomdraad wat om een paddock zat. Zat verstopt achter een balk en ik legde mijn hand erop.
Toen ook even vanuit mijn tenen lopen vloeken.
Was stroomkastje op netstroom, en zat alleen om die 3 paddocks van 10 bij 10 meter.
Meid die mee was lach helemaal in een stuip van het lachen, vooral omdat op 1,5 meter van mijn hand een bord hing: pas op stroomdraad.
Ach lachen is gezond zeggen we dan maar he
Geen mooier vermaak dan leedvermaak toch? Tenzij de persoon/dier (ernstig)schade oploopt
Gemiddeld paddestoel bij paardenwei heeft te weinig vermogen voor het aantal meters
Vorig jaar nog beste schok gehad van stroomdraad wat om een paddock zat. Zat verstopt achter een balk en ik legde mijn hand erop.
Toen ook even vanuit mijn tenen lopen vloeken.
Was stroomkastje op netstroom, en zat alleen om die 3 paddocks van 10 bij 10 meter.
Meid die mee was lach helemaal in een stuip van het lachen, vooral omdat op 1,5 meter van mijn hand een bord hing: pas op stroomdraad.
Ach lachen is gezond zeggen we dan maar he
Geen mooier vermaak dan leedvermaak toch? Tenzij de persoon/dier (ernstig)schade oploopt
- ranetje
- Zeer actief
Gezien mijn voorbeeld hoeft je dat niet te verbazen.gyanty schreef:Tjee ranetje wat doe je gepikeerd. Ja ik kan ook wel eens in lach schieten bij een eigenlijk zielige situatie. Soms kan het inderdaad best komisch zijn en ik ben er van overtuigd dat die reactie ook misschien wel zorgt dat de hond er geen trauma aan overhoudt.
Tuurlijk is het lullig als de hond er echt de schrik aan over houdt, maar zoals ik al zei, denk ik dat echt ook een aandeel bij de baas zit en er te veel nadruk opleggen juist zorgt voor problemen. Beetje humor in het leven kan echt geen kwaad hoor en een spannende situatie met een lach oplossen kan ook heel verlossend werkenWelterusten dan maar?
-
christine vdh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Saarloos x duitse herder
Hier nog één die regelmatig tegen de stroomdraad aan zit. Hij krijgt er niks van en ik kan er niet wakker van liggen. Ze leren het vanzelf. Hij is niet bang van de draad, hij weet dat ie er niet aan moet komen. Zelfs de kinderen moesten toch ook echt eerst zelf voelen dat het inderdaad toch wel zeer deed als je aan die draad komt. Had mama toch gelijk... Maar mezelf inkluis: let ik niet op, krijg ik een oplawaai. Ja, dan vloek je even, maar dan weet ik in ieder geval dat er nog genoeg stroom op staat!