Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar een geschikte hond
Moderator: moderatorteam
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Op zoek naar een geschikte hond
Beste forumleden.
Mijn vriend en ik wonen nu een jaar samen en hebben dit jaar een poes gekocht. Nu zouden we er volgend jaar toch nog heel graag een hond bij willen. We zijn hier op het forum terecht gekomen om wat meer informatie te krijgen van de hond eigenaren.
Als ik naar uiterlijk kijk bevallen deze rassen mij wel:
Basenji
Duitse Pinscher
Entlebucher Sennenhond
Deze rassen bevallen ons samen:
Minituur Bullterrier en de Bull terrier
Staffordshire bull terrier
Shar Pei
Shiba Inu
Iemand ervaringen met 1 van deze rassen? Van de Staffordshire bull terrier weet ik al dat ze zich bijna niet verstaan met andere honden en heel dominant zijn. En van de Shiba Inu weet ik ook dat dit eigenlijk geen beginnershonden zijn.
Maar op dit moment weten we het even echt niet meer.
Groetjes,
Wendy
Mijn vriend en ik wonen nu een jaar samen en hebben dit jaar een poes gekocht. Nu zouden we er volgend jaar toch nog heel graag een hond bij willen. We zijn hier op het forum terecht gekomen om wat meer informatie te krijgen van de hond eigenaren.
Als ik naar uiterlijk kijk bevallen deze rassen mij wel:
Basenji
Duitse Pinscher
Entlebucher Sennenhond
Deze rassen bevallen ons samen:
Minituur Bullterrier en de Bull terrier
Staffordshire bull terrier
Shar Pei
Shiba Inu
Iemand ervaringen met 1 van deze rassen? Van de Staffordshire bull terrier weet ik al dat ze zich bijna niet verstaan met andere honden en heel dominant zijn. En van de Shiba Inu weet ik ook dat dit eigenlijk geen beginnershonden zijn.
Maar op dit moment weten we het even echt niet meer.
Groetjes,
Wendy
Live, Love, Laugh!
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Re: Op zoek naar een geschikte hond
Wat wil je met je hond doen (qua beweging, alleen zijn, sport, veel wandelen of juist niet), en wat voor karakter zie je graag in je hond?
Zou eerst daar naar kijken, en dan een passende hond qua uiterlijk erbij zoeken.
Zou eerst daar naar kijken, en dan een passende hond qua uiterlijk erbij zoeken.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Misschien is het verstandiger om eerst op een rijtje te zetten wat je van een hond verwacht, wat je ermee wil doen (sporten, alleen wandelen enz enz)
hoeveel tijd heb je voor de hond en hoeveel ervaring jullie met honden hebben.
Pas als je dat op een rijtje hebt kun je gaan kijken welk ras bij jullie past.
Veel plezier met de voorpret!
hoeveel tijd heb je voor de hond en hoeveel ervaring jullie met honden hebben.
Pas als je dat op een rijtje hebt kun je gaan kijken welk ras bij jullie past.
Veel plezier met de voorpret!
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Ik werk halve dagen dus de hond zou dan maximaal 4 uurtjes alleen zitten, meestal is dit minder.
Wandelen dat is totaal geen probleem, sowieso omdat ik ᷰs middags vrij heb en dus alle tijd voor het dier heb. Lekker ergens het veld of het bos in vind ik heerlijk.
De belangrijkste karaktereigenschappen vinden wij dat de hond met de kat over weg kan en met andere honden. Verder mag hij wel waaks zijn, lief voor kinderen vind ik ook belangrijk. Ook al hebben we op dit moment nog geen kinderwens.
En het liefst een hond die niet groter is dan 50 cm, dat past namelijk beter bij ons in huis. Het heeft een rare indeling hier dus het lijkt al snel vol terwijl dat niet zo is.
Het liefst hebben we een pup en zijn ook van plan om op cursus te gaan. Maar we kijken ook regelmatig op sites van het asiel en naar herplaatsers. Maar het liefst heb ik wel echt een puppy nog.
Wandelen dat is totaal geen probleem, sowieso omdat ik ᷰs middags vrij heb en dus alle tijd voor het dier heb. Lekker ergens het veld of het bos in vind ik heerlijk.
De belangrijkste karaktereigenschappen vinden wij dat de hond met de kat over weg kan en met andere honden. Verder mag hij wel waaks zijn, lief voor kinderen vind ik ook belangrijk. Ook al hebben we op dit moment nog geen kinderwens.
En het liefst een hond die niet groter is dan 50 cm, dat past namelijk beter bij ons in huis. Het heeft een rare indeling hier dus het lijkt al snel vol terwijl dat niet zo is.
Het liefst hebben we een pup en zijn ook van plan om op cursus te gaan. Maar we kijken ook regelmatig op sites van het asiel en naar herplaatsers. Maar het liefst heb ik wel echt een puppy nog.
Live, Love, Laugh!
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Als hondsociaal een van de eisen is vallen er m.i. toch al wat van je lijstje af.
Sowieso de staff en de sharpei. Volgens mij zijn shiba's ook niet echt sociaal (ik vind het iig over het algemeen kleine rotzakken naar andere honden).
Nou kan je natuurlijk wel verschillende dingen verstaan onder om kunnen gaan met andere honden.
Sowieso de staff en de sharpei. Volgens mij zijn shiba's ook niet echt sociaal (ik vind het iig over het algemeen kleine rotzakken naar andere honden).
Nou kan je natuurlijk wel verschillende dingen verstaan onder om kunnen gaan met andere honden.
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Tja zoᷰn gezelschaps hond zien we allebei waarschijnlijk niet zitten. En tussen de jachthonden zit ook niet veel wat we mooi vinden of ze zijn weer te groot. Thuis hebben we altijd een Rottweiler gehad en het liefst had ik die nu weer, maar die vinden we allebei te groot. En ik weet ook wel dat je je hond niet op uiterlijk moet uitzoeken, maar dat is toch meestal het eerste waar naar je kijkt. De hond moet je ook bevallen qua uiterlijk anders werkt het ook niet.
Live, Love, Laugh!
- Miezemuis
- Zeer actief
Nou dat weet ik niet hoor....
Uiterlijk went meestal wel, maar een karakter wat niet bij je past niet. dan zit je met je geweldig mooie basenji die het lieft je kat opvreet, of je prachtige staff die je niet onaangelijnt uit kan laten omdat ie het liefst iedere hond die hij tegen komt de strot afbijt.
Uiterlijk went meestal wel, maar een karakter wat niet bij je past niet. dan zit je met je geweldig mooie basenji die het lieft je kat opvreet, of je prachtige staff die je niet onaangelijnt uit kan laten omdat ie het liefst iedere hond die hij tegen komt de strot afbijt.
- Miezemuis
- Zeer actief
Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat je dan maar een hond moet nemen die je qua uiterlijk helemaal niet aanspreekt, maar de eigenschappen die je opnoemt zitten niet in het rijtje honden dat je mooi vindt.
- dagmar88
- Zeer actief
Ms.thijssen schreef:Tja zoᷰn gezelschaps hond zien we allebei waarschijnlijk niet zitten. En tussen de jachthonden zit ook niet veel wat we mooi vinden of ze zijn weer te groot. Thuis hebben we altijd een Rottweiler gehad en het liefst had ik die nu weer, maar die vinden we allebei te groot. En ik weet ook wel dat je je hond niet op uiterlijk moet uitzoeken, maar dat is toch meestal het eerste waar naar je kijkt. De hond moet je ook bevallen qua uiterlijk anders werkt het ook niet.
Een stafford moet je alleen nemen als je je er op instelt dat hij niet hond vriendelijk blijft en je je hele leven er op aan moet passen.
Bull terrier en sharpei zou ik vanwege de slechte gezondheid (beiden allergieën/huidproblemen) niet nemen.
Over de kat zou ik me niet zo'n zorgen maken wanneer de pup daar samen mee opgroeit.
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Ik zeg ook niet dat ik deze rassen perse wil, maar dit is wel de richting van wat we eventueel mooi vinden. En ik ben hier juist om meer info te krijgen van eigenaren die ervaring hebben met deze rassen. We gaan volgend jaar pas kijken dus ik ben me gewoon aan het orienteren. Maar echt veel info over bepaalde honden heb ik nog niet gekregen. Alleen wat ik wel of niet moet doen. Ik wil gewoon wat info, omdat ik weet dat je als eigenaar vaker beter weet hoe zoᷰn hond in elkaar steekt.
Live, Love, Laugh!
- Miezemuis
- Zeer actief
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Anders had hier al lang een Saluki of Afgaan rond gehuppeld.Nanna schreef:Daar denk ik anders over. Er zijn zat rassen die ik mooier vind dan de honden die ik nu heb maar waar ik van zijn lang zal zijn leven niet aan zal beginnen. Puur omdat de karakters mij totáál niet liggen. Ik zou me binnen de kortste keren wild eregeren aan zo'n hond en ik kan je vertellen dat dat mooie uiterlijk dan niet veel doet om de zaak recht te breien hoorMs.thijssen schreef: ik weet ook wel dat je je hond niet op uiterlijk moet uitzoeken, maar dat is toch meestal het eerste waar naar je kijkt. De hond moet je ook bevallen qua uiterlijk anders werkt het ook niet.
Draai het gewoon om. Zoek een aantal rassen waarvan de karakters je bevallen en zoek dáár dan de hond uit die je qua uiterlijk het meest aanspreekt.
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Nou zoals ik net al zei, ik ben me aan het orienteren op deze honden. Probeer meer te weten te komen over deze karakters om te zien of tussen deze keuzes ook echt iets zit voor ons. Maar ik krijg de info niet die ik vraag.Miezemuis schreef:Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Anders had hier al lang een Saluki of Afgaan rond gehuppeld.Nanna schreef:Daar denk ik anders over. Er zijn zat rassen die ik mooier vind dan de honden die ik nu heb maar waar ik van zijn lang zal zijn leven niet aan zal beginnen. Puur omdat de karakters mij totáál niet liggen. Ik zou me binnen de kortste keren wild eregeren aan zo'n hond en ik kan je vertellen dat dat mooie uiterlijk dan niet veel doet om de zaak recht te breien hoorMs.thijssen schreef: ik weet ook wel dat je je hond niet op uiterlijk moet uitzoeken, maar dat is toch meestal het eerste waar naar je kijkt. De hond moet je ook bevallen qua uiterlijk anders werkt het ook niet.
Draai het gewoon om. Zoek een aantal rassen waarvan de karakters je bevallen en zoek dáár dan de hond uit die je qua uiterlijk het meest aanspreekt.
Live, Love, Laugh!
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Ja wat ik erover kon vinden op internet klopt dat ook wel indd. Maar ik krijg mijn vriend nog niet overtuigd, hij vind het niet mooi.Boutje schreef:Familie van me heeft een entlebucher sennenhond, kan met kinderen, katten, anderen honden, is waaks maar niet overdreven
Nu weet ik niet of dit toeval is of raseigen allemaal... ik ken het ras verder niet.
Live, Love, Laugh!
- dagmar88
- Zeer actief
Ms.thijssen schreef:Ik zeg ook niet dat ik deze rassen perse wil, maar dit is wel de richting van wat we eventueel mooi vinden. En ik ben hier juist om meer info te krijgen van eigenaren die ervaring hebben met deze rassen. We gaan volgend jaar pas kijken dus ik ben me gewoon aan het orienteren. Maar echt veel info over bepaalde honden heb ik nog niet gekregen. Alleen wat ik wel of niet moet doen. Ik wil gewoon wat info, omdat ik weet dat je als eigenaar vaker beter weet hoe zoᷰn hond in elkaar steekt.
Ik heb zelf een kruising amstaff met bull terrier en wil je best vertellen hoe het er dagelijks aan toe gaat/is gegaan.
De eerste jaren zij héél intensief geweest wat betreft de opvoeding en beweging die ze nodig had.
Dus uren per dag en daar moet je de tijd voor hebben.
Inmiddels is Charlie echt volwassen en dat betekent ook dat ze niet met iets anders dan volle reuen samen kan.
Ze is meer gericht op sporten dan wandelen, dus wordt daar de nadruk op gelegd. Binnenshuis ben ik ook veel met haar bezig, met 'hulphond' dingetjes aanleren en stomme truukjes; vindt ze leuk en heeft ze nodig om geestelijk moe te worden.
Ze kan overdag nooit los, bij het zien van andere honden loop ik om en op onoverzichtelijke stukken draagt ze een muilkorf.
Voorheen viel ze erg uit, maar dat is met veel (jaren) trainen vrijwel helemaal weg.
Los mag ze na 12 uur 's nachts op het strand, waar ik overzicht heb en nog nooit een andere hond ben tegengekomen.
Verder is het voor mensen een erg lief hondje, superintelligent en een grote clown.
Met deze rassen heb je er ook regelmatig mee te maken dat mensen hen én de baas niet vaak niet bijzonder positief zien
Het is voor mij een hele leuke hond, maar dat zou ze voor het gros van de hondeneigenaren absoluut niet zijn.
Ik heb tot nu toe allemaal tweedehandjes en kruisingen en dat bevalt prima.
Mijn Niko is een kruising van voornamelijk duitse herder en rottweiler en enorm sociaal naar honden, katten en andere dieren.
Ook dat zou ik dus niet direct uitsluiten.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 29 dec 2012 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het karakter is absoluut het belangrijkst. Gelukkig vind ik de Amerikaanse Collie geweldig mooi....maar er zijn nog zoveel andere mooie rassen waar ik qua uiterlijk verliefd op zou worden. (ierse en gordon setter, newfoundlander, afgaan enz enz enz)Miezemuis schreef:Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Anders had hier al lang een Saluki of Afgaan rond gehuppeld.Nanna schreef:Daar denk ik anders over. Er zijn zat rassen die ik mooier vind dan de honden die ik nu heb maar waar ik van zijn lang zal zijn leven niet aan zal beginnen. Puur omdat de karakters mij totáál niet liggen. Ik zou me binnen de kortste keren wild eregeren aan zo'n hond en ik kan je vertellen dat dat mooie uiterlijk dan niet veel doet om de zaak recht te breien hoorMs.thijssen schreef: ik weet ook wel dat je je hond niet op uiterlijk moet uitzoeken, maar dat is toch meestal het eerste waar naar je kijkt. De hond moet je ook bevallen qua uiterlijk anders werkt het ook niet.
Zorg dat je iig voldoende informatie over het ras verzamelt voor je bij een fokker komt.
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Kijk hier heb ik wat aan.dagmar88 schreef:Ms.thijssen schreef:Ik zeg ook niet dat ik deze rassen perse wil, maar dit is wel de richting van wat we eventueel mooi vinden. En ik ben hier juist om meer info te krijgen van eigenaren die ervaring hebben met deze rassen. We gaan volgend jaar pas kijken dus ik ben me gewoon aan het orienteren. Maar echt veel info over bepaalde honden heb ik nog niet gekregen. Alleen wat ik wel of niet moet doen. Ik wil gewoon wat info, omdat ik weet dat je als eigenaar vaker beter weet hoe zoᷰn hond in elkaar steekt.
Ik heb zelf een kruising amstaff met bull terrier en wil je best vertellen hoe het er dagelijks aan toe gaat/is gegaan.
De eerste jaren zij héél intensief geweest wat betreft de opvoeding en beweging die ze nodig had.
Dus uren per dag en daar moet je de tijd voor hebben.
Inmiddels is Charlie echt volwassen en dat betekent ook dat ze niet met iets anders dan volle reuen samen kan.
Ze is meer gericht op sporten dan wandelen, dus wordt daar de nadruk op gelegd. Binnenshuis ben ik ook veel met haar bezig, met 'hulphond' dingetjes aanleren en stomme truukjes; vindt ze leuk en heeft ze nodig om geestelijk moe te worden.
Ze kan overdag nooit los, bij het zien van andere honden loop ik om en op onoverzichtelijke stukken draagt ze een muilkorf.
Voorheen viel ze erg uit, maar dat is met veel (jaren) trainen vrijwel helemaal weg.
Los mag ze na 12 uur 's nachts op het strand, waar ik overzicht heb en nog nooit een andere hond ben tegengekomen.
Verder is het voor mensen een erg lief hondje, superintelligent en een grote clown.
Met deze rassen heb je er ook regelmatig mee te maken dat mensen hen én de baas niet vaak niet bijzonder positief zien![]()
Het is voor mij een hele leuke hond, maar dat zou ze voor het gros van de hondeneigenaren absoluut niet zijn.
Ik heb tot nu toe allemaal tweedehandjes en kruisingen en dat bevalt prima.
Mijn Niko is een kruising van voornamelijk duitse herder en rottweiler en enorm sociaal naar honden, katten en andere dieren.
Ook dat zou ik dus niet direct uitsluiten.
Gewoon info zodat ik dat allemaal op een rijtje kan zetten en later kan beslissen wat we nu echt willen. Dank je!
Live, Love, Laugh!
-
christine vdh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Saarloos x duitse herder
- Aantal honden: 1
Het is onwijs leuk je te orienteten op welke hond je wil gaan aanschaffen! De staffordachtigen die ik ken, zijn/ waren allemaal lief, maar ontzettend aanwezig. Druk en dat gezwiep met de staart wat niet ophoudt... Mijn hond speelde ook altijd heel leuk met een pitbull-achtige hond, was een heel lief beestje. Dat soort rassen zijn niet per definitie onvriendelijk oid, maar ik geloof wel dat je je serieus bezig moet houden met opvoeden.
Maar zoals gezegd: staar je niet blind op het uiterlijk. Over mijn eerste hondje heb ik nooit een lovende opmerking over zijn uiterlijk gehoord en ik vond hem zelf nou ook niet moeders mooiste, maar een lievere hond dan die zal ik nooit meer krijgen.
Maar zoals gezegd: staar je niet blind op het uiterlijk. Over mijn eerste hondje heb ik nooit een lovende opmerking over zijn uiterlijk gehoord en ik vond hem zelf nou ook niet moeders mooiste, maar een lievere hond dan die zal ik nooit meer krijgen.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jij vertelt dat jullie een hond zoeken die liefst sociaal is met honden en je kat niet opvreet, en zodra er dan wordt gezegd dat je beter een nieuw lijstje met rassen kan maken is het geen nuttige informatie?
Maar ik kan je alleen vertellen dat als je geen schoothondje wil je beter geen stafford kan nemen
Maar ik kan je alleen vertellen dat als je geen schoothondje wil je beter geen stafford kan nemen
- Ms.thijssen
- geregistreerd lid
Nou ik vraag gewoon naar ervaringen met honden en zou dan toch graag zelf willen beslissen of ik ze van mijn lijstje schrap. En volgens mij is de entlebucher sennenhond al iets heel anders in mijn lijstje. Maar daar hoor ik niemand over. Ik krijg alleen maar commentaar over de stafford.Punzel schreef:Jij vertelt dat jullie een hond zoeken die liefst sociaal is met honden en je kat niet opvreet, en zodra er dan wordt gezegd dat je beter een nieuw lijstje met rassen kan maken is het geen nuttige informatie?![]()
En met een schoothondje bedoel ik een boemer of maltezer of iets dergelijks,
Live, Love, Laugh!
- Miezemuis
- Zeer actief
Daarbij wordt er gezegd dat zowel de bull als de sharpei ook niet blaken van gezondheid, lijkt me ook een overweging waard.
De Bansenji is een jager, een oertype dus onafhankelijk ws moeilijker te trainen je kat met rust te laten.
Mensen zeggen hier dingen omdat je iets vraagt. Het zal mij verder aan mijn reet roesten welke hond je neemt
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Je wilt hier ervaringen van mensen, maar iedere hond is weer anders...voor de grote lijnen kun je beter bij de rasverenigingen kijken en op de forums daarvan,dan zie je welke problemen en leuke dingen mensen tegenkomen.
Succes met je zoektocht.
Succes met je zoektocht.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
In andere woorden: jullie wensenlijstje komt niet overeen met de rassen die je opnoemt. Dus je zult eerst voor jezelf moeten beslissen of dat wensenlijstje belangrijker is, of het uiterlijk van de honden die jullie mooi vinden.
Er zijn zo veel rassen, en ook heel veel rassen die wel aan jullie wensen voldoen. Dus als je iets beter kunt omschrijven wat jullie qua karakter zoeken en wat jullie een hond te bieden hebben, komen er misschien wel heel leuke tips waar je zelf nog niet aan had gedacht.
Er zijn zo veel rassen, en ook heel veel rassen die wel aan jullie wensen voldoen. Dus als je iets beter kunt omschrijven wat jullie qua karakter zoeken en wat jullie een hond te bieden hebben, komen er misschien wel heel leuke tips waar je zelf nog niet aan had gedacht.
-
Punzel
- Zeer actief
Natuurlijk mag je helemaal zelf weten welke hond je neemt. Niemand zegt van niet. Maar je noemt rassen in combinatie met bepaalde eigenschappen die je graag zit in een hond, en dat match bij jouw keuze gewoon niet. Dan is het toch juist hele nuttige informatie die je krijgt? Bovendien is het niet alleen de stafford hoor. Bijna alle rassen op je lijstje zijn over het algemeen niet sociaal met andere honden, en bij andere rassen is er een grote kans dat die je kat opvreet.Ms.thijssen schreef:Nou ik vraag gewoon naar ervaringen met honden en zou dan toch graag zelf willen beslissen of ik ze van mijn lijstje schrap. En volgens mij is de entlebucher sennenhond al iets heel anders in mijn lijstje. Maar daar hoor ik niemand over. Ik krijg alleen maar commentaar over de stafford.
Ik zou gewoon eens opschrijven wat je het liefst in een hond zoekt wat betreft uiterlijk en karakter. En dan daarbij wat je zelf de hond te bieden hebt. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die hele leuke ideeën hebben wat betreft een ras dat misschien wel bij je past.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Entlebucher zijn volgens mij ook weinig mensen hier die die hond hebben, dus wellicht wat lastiger over te vertellen?
Ik zou me heel diep in de rassen gaan verdiepen, volgens mij moet er op internet wel wat te vinden zijn
Verder zie ik heel vaak hier dat mensen heel duidelijk aan kunnen geven wat ze willen met de hond en dat men daarop dan wel vaak leuke rasvoorstellen weet.
Echter gaan dat andere rassen worden denk ik dan de rassen die je als voorkeur aangaf
Verder wil ik alleen zeggen: goed dat je info vraagt en je goed gaat informeren alvorens direct wat in huis te halen en suc6 met je zoektocht.
Ik kan je over je rassen helaas niks mededelen
Ik zou me heel diep in de rassen gaan verdiepen, volgens mij moet er op internet wel wat te vinden zijn
Verder zie ik heel vaak hier dat mensen heel duidelijk aan kunnen geven wat ze willen met de hond en dat men daarop dan wel vaak leuke rasvoorstellen weet.
Echter gaan dat andere rassen worden denk ik dan de rassen die je als voorkeur aangaf
Verder wil ik alleen zeggen: goed dat je info vraagt en je goed gaat informeren alvorens direct wat in huis te halen en suc6 met je zoektocht.
Ik kan je over je rassen helaas niks mededelen
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
En tóch zou je eens over de adviezen na moeten denken.
Als ik kijk naar mezelf; ik ben helemaal dol op Molossers, Staffords, Pitjes enz.
Ze zijn (in mijn ogen) zo mooi
Maar ik wil met mijn hond zo'n beetje overal los kunnen lopen zonder dat er een grote kans is dat
ze het aan de stok krijgt met andere honden.
Dus vallen helaas bovenstaande rassen af
En loop ik dus met een "saaie" Bouvier, die qua uiterlijk niet zo veel voor me deed,
maar waar ik helemaal dol op ben, waar ik mee kan lezen en schrijven en dus het perfekte ras voor mij is gebleken.
Staar je dus niet blind op uiterlijk
Als ik kijk naar mezelf; ik ben helemaal dol op Molossers, Staffords, Pitjes enz.
Ze zijn (in mijn ogen) zo mooi
Maar ik wil met mijn hond zo'n beetje overal los kunnen lopen zonder dat er een grote kans is dat
ze het aan de stok krijgt met andere honden.
Dus vallen helaas bovenstaande rassen af
En loop ik dus met een "saaie" Bouvier, die qua uiterlijk niet zo veel voor me deed,
maar waar ik helemaal dol op ben, waar ik mee kan lezen en schrijven en dus het perfekte ras voor mij is gebleken.
Staar je dus niet blind op uiterlijk
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
Fin
- Zeer actief
Gezien je ervaringen met het opgroeien met een Rottweiler zou ik een Duitsche pinscher nemen. En als dat als pup met je kat opgroeit en je kat is een beetje assertief, dan lukt dat prima.
Shiba's zijn intelligent, eigenwijs, hebben karakter, proberen hun baasjes uit, zijn honden die je niet zult vergeten, doen niet alles voor een snoepje en zijn niet altijd lief voor andere honden. Die van mij wel voor volle reuen (een teefje). Maar acht kilo til je dan wel weer gemakkelijk even op. En je kunt er redelijk op staan dat ze gewoon andere honden met rust laten. We lopen hier in het hondenlosloopgebied, je hebt je te gedragen, er wordt niet gevochten, punt. Prettig is wel dat als het een keer misgaat, die van mij geen gaatjes maakt. Ze zijn fel, niet sociaal naar andere honden, duiken er gerust met veel geluid bovenop
bezorgen de andere hond (liefst een springpup ras labrador) een trauma en zorgen ervoor dat die liever de volgende keer een ruim bochtje om hen heen maakt, maar ze richten (voor zover ik ze heb meegemaakt) ook weer geen schade aan. En dat heb je met een stafford weer niet.
Maar gezellig bij de hondenvijver toekijken hoe jouw hondje leuk met andere hondjes loopt te spelen kun je bij een Shiba doorgaans wel vergeten. In elk geval zodra ze volwassen zijn.
Shiba's zijn intelligent, eigenwijs, hebben karakter, proberen hun baasjes uit, zijn honden die je niet zult vergeten, doen niet alles voor een snoepje en zijn niet altijd lief voor andere honden. Die van mij wel voor volle reuen (een teefje). Maar acht kilo til je dan wel weer gemakkelijk even op. En je kunt er redelijk op staan dat ze gewoon andere honden met rust laten. We lopen hier in het hondenlosloopgebied, je hebt je te gedragen, er wordt niet gevochten, punt. Prettig is wel dat als het een keer misgaat, die van mij geen gaatjes maakt. Ze zijn fel, niet sociaal naar andere honden, duiken er gerust met veel geluid bovenop
Maar gezellig bij de hondenvijver toekijken hoe jouw hondje leuk met andere hondjes loopt te spelen kun je bij een Shiba doorgaans wel vergeten. In elk geval zodra ze volwassen zijn.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Overigens, ik ken iemand die 2 Entlebuchers had maar dat waren zeker niet de gemakkelijkste honden met andere honden.
Geen idee of dat rastypisch is overigens, want ik heb er verder totaal geen verstand van.
Geen idee of dat rastypisch is overigens, want ik heb er verder totaal geen verstand van.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Dit wilde ik dus net typen. Plus dat deze rassen allemaal geen beginnershonden zijn wat mij betreft...(heb zelf ervaring met de eerste drie rassen, van de shar pei weet ik wat minder..)Nanna schreef:Je zoekt specifiek een hond die met andere honden kanMs.thijssen schreef: Nou zoals ik net al zei, ik ben me aan het orienteren op deze honden. Probeer meer te weten te komen over deze karakters om te zien of tussen deze keuzes ook echt iets zit voor ons. Maar ik krijg de info niet die ik vraag.
Dan moet je dus niet aan een als agressief bekend staand ras beginnenDat lijkt me evident.
Als dat sociale echt een harde eis is dan zouden voor mij bullterrier, stafford, shiba en shar pei achter elkaar afvallen.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Oh, vertel dat Max even dan, dat hij geen schoothondje is??!!Punzel schreef:
Groeter knuffelberen dan Staffords zijn er bijna niet hoor, zitten heel graag op schoot of liggen in je nek. Dan heb je er geen kind aan!
Maar goed, met andere honden is een heel ander verhaal...(of met katten..)
O chips, ik zie net dat ik verkeerd heb gelezen.....
-
Punzel
- Zeer actief
Dat is ook precies wat ik zeiSuzieC1970 schreef:Oh, vertel dat Max even dan, dat hij geen schoothondje is??!!Punzel schreef:
Maar ik kan je alleen vertellen dat als je geen schoothondje wil je beter geen stafford kan nemen![]()
Groeter knuffelberen dan Staffords zijn er bijna niet hoor, zitten heel graag op schoot of liggen in je nek. Dan heb je er geen kind aan!
Edit. Ik zie net jouw edit. Ik dacht al wel dat je verkeerd las