Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel plaats wanneer alleen thuis
Moderator: moderatorteam
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Hoeveel plaats wanneer alleen thuis
Hoeveel plaats heeft jullie hond als hij alleen thuis is?
Hier krijgt Billy de hele beneden. Trappen doet ie niet dus. En als ik langer wegben dan 4U dan zet ik de verandadeur open, daar is vollegrond om pipi te doen moestt nodig zijn en wat buiten te kijken.
Hoe is dat bij jullie en voor hoelang dan? Ik neem aan de er tch mensen zijn die moeten werken ook als ze een hond hebben..
Hier krijgt Billy de hele beneden. Trappen doet ie niet dus. En als ik langer wegben dan 4U dan zet ik de verandadeur open, daar is vollegrond om pipi te doen moestt nodig zijn en wat buiten te kijken.
Hoe is dat bij jullie en voor hoelang dan? Ik neem aan de er tch mensen zijn die moeten werken ook als ze een hond hebben..
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hoeveel plaats wanneer alleen thuis
Hier hebben ze de woonkamer en de (open) keuken. Ik vermoed dat ze zich vooral op de bank, in de mand of op het kleed bevinden als wij er niet zijn. Bij elkaar misschien 11 vierkante meter, de totale beschikbare oppervlakte is iets van 40 vierkante meter. En dat hebben ze al ik 5 minuten weg ben of een hele (werk)dag.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Noa loopt in de woonkamer en keuken (die zijn niet heel groot maar ik denk dat ze alleen maar slaapt...)
Yazoo zit in de bijkeuken en heeft hier ongeveer 5m2. Ik zou haar graag bij Noa laten, maar ze gaat in de vensterbank staan als we weggaan en dat vind ik niet de bedoeling
Yazoo zit in de bijkeuken en heeft hier ongeveer 5m2. Ik zou haar graag bij Noa laten, maar ze gaat in de vensterbank staan als we weggaan en dat vind ik niet de bedoeling

-
29996D
Ze hebben de hele woonkamer en keuken, is best groot. Maar ze zijn nooit langer dan een uur of 3 per week alleen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Diesel heeft de keuken en het terras tot zijn beschikking. Tesamen zoiets van 70m2. Keuken is 8 op 3. Vroeger mocht hij ook nog in de woonkamer maar sinds hij gaten in de zitbanken graaft laat ik hem daar niet meer.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Luna heeft de hal, de overloop en een aparte kamer boven als ze alleen thuis is. Dat is voornamelijk omdat ze dan gezelschap van de katten heeft en ik de ene kat niet in de woonkamer wil hebben als ik niet thuis ben. Lun kan in principe best de woonkamer erbij, maar Appie niet, dan wordt het een ravage
Een hond los in de tuin als ik niet thuis ben, is voor mij absoluut geen optie. Een vriendin van me wil dat wel met haar toekomstige hond, maar ik vind het absoluut geen prettig idee.
Een hond los in de tuin als ik niet thuis ben, is voor mij absoluut geen optie. Een vriendin van me wil dat wel met haar toekomstige hond, maar ik vind het absoluut geen prettig idee.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Mijn ouders wonen sinds 1,5 jaar in mijn achterhuis dus eigenlijk zijn de honden nooit alleen.
Als we eens allemaal weg zijn, hebben ze de kamer en de hal tot hun beschikking maar aan een paar vierkante meter hebben ze
volgens mij ook genoeg want ze slapen alleen maar volgens mij.
Als we eens allemaal weg zijn, hebben ze de kamer en de hal tot hun beschikking maar aan een paar vierkante meter hebben ze
volgens mij ook genoeg want ze slapen alleen maar volgens mij.
Groetjes, Marjan
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn hond mag overal, ook in de tuin (heb een klep in de deur): die is helemaal afgesloten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Biène heeft de keuken en de woonkamer, zal bij elkaar zo'n 25m2 zijn denk ik?
Numa heeft zijn kennel, is een oppervlakte van zo'n 12,5m2
Numa heeft zijn kennel, is een oppervlakte van zo'n 12,5m2
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Marion.
Het hele huis, dus 3x 94 vierkante meter. Zijn we lang weg, laten we de schuifpui open. Maar volgens mij blijven ze gewoon liggen waar we ze achterlaten.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Hier hebben ze de hele benedenverdieping, en ze liggen altijd te slapen als ik trerugkom en stiekum door het raam loer voor ik de sleutel in het slot steek...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hebben ze gewoon de beneden verdieping, dus huiskamer en keuken aangezien dat in 1 is, naar boven kunnen en mogen ze niet, buitendeur open doen we maar niet hier, wil mijn huisraad graag houden 
- Anja.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De honden hebben de beschikking over de huiskamer en open keuken. De kat heeft de bovenverdieping. Niet dat de honden de kat iets aandoen, maar hij kijkt graag door de luxaflex met alle gevolgen van dien. Meestal zijn ze maar een uur of 4 alleen thuis. In een enkel geval maximaal 6 uur.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
idemjacq1970 schreef:Hier hebben ze gewoon de beneden verdieping, dus huiskamer en keuken aangezien dat in 1 is, naar boven kunnen en mogen ze niet, buitendeur open doen we maar niet hier, wil mijn huisraad graag houden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
hier kamer, keuken, bijkeuken en 1 slaapkamer. als ik een paar bobbels onder het dekbed zie als ik thuiskom weet ik waar ze zijn.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier hebben ze de benedenverdieping, hal en keuken. Ze durven de trap niet op anders hadden ze ook boven mogen komen. Als we langer dan 5 a 6 uur van huis zijn zorgen we dat iemand ze uitlaat.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ze heeft het hele huis tot haar beschikking, alle binnendeuren staan altijd open, boven en beneden.
Ze gaat eigenlijk zo gauw ze merkt dat ik weg ga in haar mand liggen en daar vind ik haar evt. uren later ook nog.
Buitendeur openlaten doe ik hier niet of ik moet even de vuilnis wegbrengen of zo maar dan ligt ze weer gewoon in haar mand tegen de tijd dat ik weer terug ben.
Ze gaat eigenlijk zo gauw ze merkt dat ik weg ga in haar mand liggen en daar vind ik haar evt. uren later ook nog.
Buitendeur openlaten doe ik hier niet of ik moet even de vuilnis wegbrengen of zo maar dan ligt ze weer gewoon in haar mand tegen de tijd dat ik weer terug ben.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als ik werk gaat kibo mee en ligt djenna in de bench.
's Nachts heeft kibo de woonkamer en keuken en djenna ligt in de bench.
Als ik op mijn vrije dagen even weg moet dan ligt kibo in de bench en heeft djenna het hele huis behalve onze slaapkamer
's Nachts heeft kibo de woonkamer en keuken en djenna ligt in de bench.
Als ik op mijn vrije dagen even weg moet dan ligt kibo in de bench en heeft djenna het hele huis behalve onze slaapkamer
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
in de zomer de hele benedenverdieping en nu ik stook alleen de woonkamer.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Figo moet in z'n gevangenis ( kennel in de woonkamer ) als ik ga werken. Nani loopt los beneden.
-
blondie
- Zeer actief
Alles mag komen waar ze willen. Wc deur en badkamerdeuren zijn dicht. Verder hebben ze de woonkamer, keuken, gang trapgat en beneden een logeerkamer, slaapkamer en schuur tot hun beschikking. In de zomer liet ik de balkondeur open en hield iemand haar oren te luister. Bij blaffen zou ze de deur dichtgedaan hebben. Ben overdag 8 uur van huis in de week.
Meestal ligt er 1 boven en een ander op bed. Dacht dat het dezelfde samenstelling was altijd(Finn beneden en Bluf boven) maar afgelopen week kwam ik onverwachts tussen de middag thuis en bleek Finn in de woonkamer op een kussen te liggen en kwam Bluf van beneden. Het is ook vaak dat Bluf bij de voordeur ligt of in de woonkamer en Finn beneden op bed.
Meestal ligt er 1 boven en een ander op bed. Dacht dat het dezelfde samenstelling was altijd(Finn beneden en Bluf boven) maar afgelopen week kwam ik onverwachts tussen de middag thuis en bleek Finn in de woonkamer op een kussen te liggen en kwam Bluf van beneden. Het is ook vaak dat Bluf bij de voordeur ligt of in de woonkamer en Finn beneden op bed.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kenji en Ditch de hele benedenverdieping .
Tenzij er iets van eten in de keuken staat te ontdooien of afkoelen.
Dan gaat t poortje van de woonkamer naar de keuken dicht , anders jat Ditch het.
Kyto en Ziva hebben ieder een buitenkennel van 2x4
Tenzij er iets van eten in de keuken staat te ontdooien of afkoelen.
Dan gaat t poortje van de woonkamer naar de keuken dicht , anders jat Ditch het.
Kyto en Ziva hebben ieder een buitenkennel van 2x4
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Bumba heeft de woonkamer, keuken en hal, dat is zo'n 40 vierkante meter.
Balou gaat in de bench.
Meestal zijn ze niet vaak en lang alleen en anders gaan ze naar mijn ouders.
Balou gaat in de bench.
Meestal zijn ze niet vaak en lang alleen en anders gaan ze naar mijn ouders.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
-
Laatst gewijzigd door Turrie op 05 jun 2014 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kay heeft de keuken en thats it. Maar daar maakt hij geen gebruik van, hij ploft in zn mand en als ik thuiskom ligt hij nog in dezelfde houding en positie..
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
-
Laatst gewijzigd door Turrie op 05 jun 2014 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Kyra heeft de hele woonkamer tot haar beschikking als wij er niet zijn.
Sari zit (wegens sloop en dan eetgedrag) nu nog in een bench (de grootste maat). Het is de bedoeling dat zij zodra het kan ook gewoon lekker in de woonkamer kan blijven, maar voor nu is het gewoon niet veilig.
Dit zal waarschijnlijk met een tussenoplossing gaan gebeuren dat er een traphekje (en postzak, want ze eet ook graag post haha) komt zodat de bench open kan blijven staan en ze ook de hal erbij heeft. Maar dat gaat even testen worden of de dames dan niet de tussendeur aan gort helpen
Sari zit (wegens sloop en dan eetgedrag) nu nog in een bench (de grootste maat). Het is de bedoeling dat zij zodra het kan ook gewoon lekker in de woonkamer kan blijven, maar voor nu is het gewoon niet veilig.
Dit zal waarschijnlijk met een tussenoplossing gaan gebeuren dat er een traphekje (en postzak, want ze eet ook graag post haha) komt zodat de bench open kan blijven staan en ze ook de hal erbij heeft. Maar dat gaat even testen worden of de dames dan niet de tussendeur aan gort helpen
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik werk aan huis dus ben nooit echt weg, maar ben wel in de schuur aan het trimmen. Ik loop wel heen en weer. De honden hebben de hele benedenverdieping, dus zo'n 40 vierkante meter tot hun beschikking. Alleen Penny doe ik nog in de bench, al ga ik dat afbouwen, ze sloopt niks, dus volgens mij moet dat kunnen. Maar de honden liggen meestal voor pampus op de bank of in hun mandjes en veel beweging zit er niet in als ik weg ben.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Safari
Hier net zo. Mocht het nodig zijn (en dat is nog nooit voorgekomen) dan kunnen ze 12 uur alleen zitten zonder naar buiten te gaan. Het is sowieso zeldzaam dat ze langer dan vier uur alleen blijven. Als het langer is dan komt mijn zoon ze uitlaten.renee-uk schreef:idemjacq1970 schreef:Hier hebben ze gewoon de beneden verdieping, dus huiskamer en keuken aangezien dat in 1 is, naar boven kunnen en mogen ze niet, buitendeur open doen we maar niet hier, wil mijn huisraad graag houden