Inmiddels zo'n 3 maanden dat we per toeval controleren op bloedarmoede bij mijn 10 jarige hond (a.s dinsdag) Buddy.
Helaas blijven de waardes te laag en hij maakt dus zelf niet genoeg rode bloedcellen aan.
Raadsel waardoor het komt.2 van de 3 bloedtesten was zijn schildklier waarde iets verlaagd.
Doorverwezen naar Merelbeke voor een beenmerg punctie,echter daar aangekomen werd er volgens protocol gewerkt en is een beenmergpunctie het laatste wat ze doen qua onderzoek.
Vorige keer is er een echo van zijn borstkast gemaakt en een echo van zijn organen en schildklier.
Geen duidelijkheid.
Volgende onderzoek wat ze willen doen is een scintigrafie of om de twee uur een stof je inspuiten om zo te bekijken of het zijn schildklier is.
Als hier niets uitkomt nogmaals terug voor een beenmergpunctie.
Ik ben heel benieuwd of er mensen met deze onderzoeken ervaring hebben en wat de kosten zijn.
Verder de vraag hoever ga je??
Mijn gevoel en verstand willen alles uit de kast halen om achter de oorzaak te komen echter mijn portomonee zegt iets anders.Nu speelt mee dat ik anderhalf jaar aan het dokteren ben (inclusief klinieken met een paard en deze heeft nog steeds geen diagnose) Om eerlijk te zijn zie ik de geschiedenis zich herhalen bij mijn hond omdat ze geen idee hebben waardoor het komt.
Feit blijft straks alle onderzoeken bij elkaar opgeteld we richting de laagste schatting 1500,- gaan.
Nu is hij me alles waard,maar toch stuit ik op veel onbegrip van de mensen om me heen die niet snappen dat ik zulke grote kosten ga maken voor een hond van 10 (met nodige ouderdomsklachten)
Ik weet niet goed wat te doen....Uiteraard wil ik achter de oorzaak komen en dat mijn mannetje geholpen kan worden en nog een poos bij me is......maar wat is reeeel.......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
scintigrafie/beenmergpunctie, ervaringen?
Moderator: moderatorteam
-
timokyana
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog en de boxer
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Re: scintigrafie/beenmergpunctie, ervaringen?
Een beenmerg punctie zal ik niet snel doen bij een hond. Dit is een erg pijnlijke ingreep.
Andere mensen kunnen niet bepalen wat je uit wilt geven aan je hond. Ik ben ook al een paar keer voor gek uit gemaakt door alle kosten van mijn dieren.
Andere mensen kunnen niet bepalen wat je uit wilt geven aan je hond. Ik ben ook al een paar keer voor gek uit gemaakt door alle kosten van mijn dieren.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Op grond van je verhaal neem ik aan dat ze de scintigrafie willen doen vanwege de schildklier. Misschien is het goedkoper om een uitgebreid bloedonderzoek te laten doen. Zoals je in mijn topic over Catootje hebt kunnen lezen, heb ik dat in Amerika laten doen, waar ze een uitgebreider onderzoek doen dan in Nederland. In Duitsland schijnt ook uitgebreider onderzoek mogelijk te zijn dan in Nederland. Ik weet niet wat een scintigrafie kost, maar vast veel meer dan een bloedonderzoek.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
timokyana
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog en de boxer
@belle; heb je daar de gegevens van voor mij,dan kan het aan mijn dierenarts voorleggen?
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb het bloed hier laten testen: http://www.hemopet.org/timokyana schreef:@belle; heb je daar de gegevens van voor mij,dan kan het aan mijn dierenarts voorleggen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne