Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Exil ontwormen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Exil ontwormen.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kennisje belde of ik ervaring had met het ontwormingspasta van Exil.
Ja heb het wel gebruikt maar geen slechte ervaringen .
Als je de gebruiksaanwijzer leest dan staat erop dat bijwerkingen weinig voor komen ,maar als je waarschuwingen leest dan lijkt mij dat stug.
Ze heeft een nest puppen en nadat zij die ontwormd heeft zijn ze gek gaan doen .
Lijkt net of ze epileptische aanvallen hebben met schuim op de bek en op hun zij liggen trappelen en gillen /klagen.
En soms wat rondlopen zeuren en schreeuwen.
Ze zijn wel aanspreekbaar als ze hun aanhaald of toespreekt.
Wie kent dit na het ontwormen met Exil.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Re: Exil ontwormen.

:80: Zo even zitten lezen.
Jezus een volwassen hond die de pijp uit gaat van Exil.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind Exil ook heul heftig, never no way dat ik mijn hond dat spul geef :neenee:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier komt het er ook niet in.

Mensen die hun kitten en volwassen kat eraan verloren , was trouwens van het vlooienspul.

Maar ook een pup die door de ontworming is overleden.

Roan van mij reageerde er ook erg heftig op, ook op t vlooienspul

Na die keer wist ik t zeker , die troep komt er niet meer in.
Later hoorde ik van bovenstaande gevallen.

Google er maar 's op, ik denk dat je heel veel slechte ervaringen gaat vinden.
Ik snap ook niet waarom die zooi nog verkocht mag worden ...
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik ontworm helemaal niet meer.
Allemaal gif wat je in het beestje gooit.
Zo en zo als ze kvv krijgen hoeven ze niet ontwormt te worden.
Maar je hebt het over pupjes, als ze nog zo jong zijn weet ik niet hoe het zit met ontwormen.
Het merk exil heb ik geen ervaring mee.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
bouvierpoedel
Zeer actief

semmyboy schreef:Ik ontworm helemaal niet meer.
Maar je hebt het over pupjes, als ze nog zo jong zijn weet ik niet hoe het zit met ontwormen.
Waarom niet bij KVV voeren.?
Gek dat je hond dan in ene beschemrmd is tegen worminfectie.
Zou je eerder zeggen dat je bij alleen brok voeren niet hoeft te ontwormen omdat het zo steriel als de neten is.
.
S@ndr@
Zeer actief

voor een pup zou ik gaan voor vitaminthe of zo :idea:
deze gaat natuurlijk voor geen meter op :oohja: ook honden op vers kunnen gewoon een wormbesmetting krijgen :Q:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pups wel.

Ik heb dit keer laat ontwormd omdat ik kennelhoest had en het hele nest aan de AB zat (ze waren 4 weken).
Ik heb dus pas op 6 weken ontwormd (Milbemax) en reken maar dat er wormen afkwamen! :schrik:

En mijn honden krijgen KVV en Barf en de pups ook. Dus helaas, dat je dan niet hoeft te ontwormen gaat echt niet op.
Ik gebruik alleen Milbemax bij voorkeur, die vind ik het veiligste.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Een van mijn katten had hetzelfde met Exil (vlooiendruppeltjes). Dat komt er hier dus ook niet meer in.
Ontwormen doe ik verder alleen als ik wormen in de ontlasting zie.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bouvierpoedel schreef:
Waarom niet bij KVV voeren.?
Gek dat je hond dan in ene beschemrmd is tegen worminfectie.
Zou je eerder zeggen dat je bij alleen brok voeren niet hoeft te ontwormen omdat het zo steriel als de neten is.
.

Eh.....
Als ze kvv krijgen is DAT geen reden om ze niet te ontwormen hoor ;-) althans, in mijn beleving.

Ik ben heel erg voor kvv en ik snap dat juist onder rauwvoerders er doorgaans wat meer over nagedacht wordt wat er in de hond gegooid moet worden maar ...

Ongeacht wat een hond te eten krijgt; standaard "ontwormen" heeft geen zin.
Bij ontwormen dood je wormen. Als er geen wormen zijn, kun je niets doden. Conclusie: preventief ontwormen kan niet, per definitie niet.
Dus; ik ontworm niet. Althans, niet standaard. Als ik twijfel laat ik de ontlasting testen.
Wil je dat zelf anders, laat dan 1 x per 3-4-5 maanden de ontlasting testen en besluit op basis daarvan of je wel of niet tot ontwormen moet overgaan. Als er wormen zijn, ga je ontwormen, zo niet, dan niet.

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

je ontwormt ook niet preventief, je ontwormd; omdat je wormen niet altijd ziet, terwijl ze er wel zijn :lees:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Exil komt er hier ook niet meer in.
Heb Max eens ontwormt met Exil en hij is een paar dagen verschrikkelijk suf geweest, hij kon de eerste dag amper op zijn pootjes blijven staan.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

S@ndr@ schreef:je ontwormt ook niet preventief, je ontwormd; omdat je wormen niet altijd ziet, terwijl ze er wel zijn :lees:

Maar dan moet je eerst onderzoeken OF ze er wel zijn :lees:
Want als er geen wormen zijn, heeft een ontwormingspil zo verdomd weinig (=geen) zin en dan krijgt de hond dus gif binnen terwijl dat niet nodig is. :lees:

Ik ben het er volkomen mee eens dat ALS er wormen gevonden worden je moet ontwormen. Maar.. niet zomaar, niet "aannemen dat ze er wel zijn" maar dat testen. Test kost je de kop niet en als er wat gevonden wordt is het tijd zat om er een middel in te duwen ;-)

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

mwa her zijn relatief milde ontwormingsmiddelen die je nauwelijks als gif kunt aanmerken, ik ontworm meestal met parasiet compositum van de groene os als ze volwassen zijn - is minder belastend dan een test :wink: "voor mij" kruiden kunnen namelijk ook worm afdrijvend werken.
alleen pups ontworm ik wel volgens het boekje - gewoon heel blund :wink:
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door chris'76 »

Huh :scratch:
wormen krijg je door een gastheer zoals ook vlooien een gast heer kunnen zijn.
Dat heeft dus niks met voeding te maken.

En ik zou zelf voor Bahminte gaan.

suc6
LEVEN EN LATEN LEVEN
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou niks doen als het niet nodig is... ben er bijna een hond aan verloren. Met Drontal overigens...
Alleen pups worden hier nog ontwormt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door chris'76 »

Zelf ontworm ik ook alleen als ik een hond/kat binnenkrijg met vlooienplaag of een verzwakte hond/kat.
Elk halfjaar heeft weinig zin, want ookal hebben ze wormen ze zijn heerlijk beschermd door een soort coconnetje en pas te bestrijden als je ze ziet.
Een gezonde hond/kat gaat niet dood aan wormen en kan dus makkelijk behandeld worden op moment van ontdekken.
LEVEN EN LATEN LEVEN
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ooit toen 1 van mijn honden nog een pupke was ook exil gegeven, het arme beest is er doodziek van geweest :80:
Nu doe ik mee aan een 2 jarige ontlasting onderzoek van de Universiteit Utrecht, Faculteit Diergeneeskunde. De ontlasting word elke maand onderzocht. Vorig maand waren mijn honden besmet met eitjes, ik moest toen 4 dagen later het weer opsturen en toen waren ze weer vrij van eitjes . Zo zie je maar dat besmetting vaak maar tijdelijk is en dat preventief ontwormen geen nut heeft.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:Ooit toen 1 van mijn honden nog een pupke was ook exil gegeven, het arme beest is er doodziek van geweest :80:
Nu doe ik mee aan een 2 jarige ontlasting onderzoek van de Universiteit Utrecht, Faculteit Diergeneeskunde. De ontlasting word elke maand onderzocht. Vorig maand waren mijn honden besmet met eitjes, ik moest toen 4 dagen later het weer opsturen en toen waren ze weer vrij van eitjes . Zo zie je maar dat besmetting vaak maar tijdelijk is en dat preventief ontwormen geen nut heeft.
Die eitjes zijn vanzelf uitgescheten zonder wormenkuur.?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
->Chanty<- schreef:Ooit toen 1 van mijn honden nog een pupke was ook exil gegeven, het arme beest is er doodziek van geweest :80:
klopt..... dit is de mail van het utrecht;

In de ontlasting van L & S zijn wormeitjes aangetroffen, maar het zijn wormeitjes afkomstig van een andere diersoort, vermoedelijk door eten van bijvoorbeeld schapenkeutels. Deze vormen dus geen enkel probleem voor de hond en noch L noch S hoeven te worden ontwormd.

In de ontlasting van J zijn eitjes gevonden die kunnen wijzen op een haakworm besmetting. Daarnaast zijn bij J zweepwormeitjes (Trichuris) aangetroffen.

In beide gevallen kan dit twee dingen betekenen:
1. J maakt op dit moment een infectie door die tot ei-uitscheiding leidt
2. J heeft ontlasting gegeten van een andere diersoort (schaap, paard, muis,
etc.) en de eitjes die daarin zaten bevinden zich in de ontlasting (= passage)
--> let op: Eitjes vanuit de ontlasting kunnen door bijv. regen uitspoelen
en in het gras terecht te komen. De hond hoeft dus niet zichtbaar
ontlasting te eten om toch wormeitjes binnen te krijgen.

In het eerste geval moet de hond behandeld worden, in het andere geval niet.

Is het mogelijk dat u J er 3 dagen lang van kunt weerhouden om buiten dingen van de grond op te eten en wilt u dan daarna opnieuw een monster insturen?

Wilt u dan naast de naam hond en deelnamenummer ook het woord “Herhaling” op het bakje vermelden.

Is de ontlasting positief, dan sturen we ontwormingsmiddel op, indien niet, dan valt het mee en was het alleen passage.

In geval van de zweepwormeitjes geldt dat als er sprake is van een echte infectie, het zou kunnen zijn dat we in de toekomst vaker eitjes gaan vinden (= herinfectie). De zweepworm heeft namelijk eieren die zeer hardnekkig zijn in de omgeving. Daarom raden wij u aan (voor zover u dat nog niet deed), om de ontlasting meteen op te ruimen nadat er gepoept is. De eitjes uit de verse ontlasting zijn namelijk niet meteen besmettelijk en door ontlasting gelijk op te ruimen, wordt zoveel mogelijk voorkomen dat andere honden besmet raken. Eitjes die nog niet besmettelijk zijn als ze worden opgenomen, zullen niet tot wormen vormen in de darm van een hond.

Een infectie met zweepwormen heeft vaak weinig consequenties (= geen verschijnselen). Alleen bij een zware infectie (= veel wormen) kan er diarree optreden en eventueel wat vermagering. Helaas kunnen we op grond van onze methode geen uitspraak doen over de hoeveelheid wormen in een darm.

Met vriendelijke groet,

Het Spoelworm team.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Met de pasta van Exil heb ik geen ervaring maar de tabletten leveren hier kotsende honden op dus die komen er hier niet meer in!
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
klopt..... dit is de mail van het utrecht;

In de ontlasting van L & S zijn wormeitjes aangetroffen, maar het zijn wormeitjes afkomstig van een andere diersoort, vermoedelijk door eten van bijvoorbeeld schapenkeutels. Deze vormen dus geen enkel probleem voor de hond en noch L noch S hoeven te worden ontwormd.

In de ontlasting van J zijn eitjes gevonden die kunnen wijzen op een haakworm besmetting. Daarnaast zijn bij J zweepwormeitjes (Trichuris) aangetroffen.

In beide gevallen kan dit twee dingen betekenen:
1. J maakt op dit moment een infectie door die tot ei-uitscheiding leidt
2. J heeft ontlasting gegeten van een andere diersoort (schaap, paard, muis,
etc.) en de eitjes die daarin zaten bevinden zich in de ontlasting (= passage)
--> let op: Eitjes vanuit de ontlasting kunnen door bijv. regen uitspoelen
en in het gras terecht te komen. De hond hoeft dus niet zichtbaar
ontlasting te eten om toch wormeitjes binnen te krijgen.

In het eerste geval moet de hond behandeld worden, in het andere geval niet.

Is het mogelijk dat u J er 3 dagen lang van kunt weerhouden om buiten dingen van de grond op te eten en wilt u dan daarna opnieuw een monster insturen?

Wilt u dan naast de naam hond en deelnamenummer ook het woord “Herhaling” op het bakje vermelden.

Is de ontlasting positief, dan sturen we ontwormingsmiddel op, indien niet, dan valt het mee en was het alleen passage.

In geval van de zweepwormeitjes geldt dat als er sprake is van een echte infectie, het zou kunnen zijn dat we in de toekomst vaker eitjes gaan vinden (= herinfectie). De zweepworm heeft namelijk eieren die zeer hardnekkig zijn in de omgeving. Daarom raden wij u aan (voor zover u dat nog niet deed), om de ontlasting meteen op te ruimen nadat er gepoept is. De eitjes uit de verse ontlasting zijn namelijk niet meteen besmettelijk en door ontlasting gelijk op te ruimen, wordt zoveel mogelijk voorkomen dat andere honden besmet raken. Eitjes die nog niet besmettelijk zijn als ze worden opgenomen, zullen niet tot wormen vormen in de darm van een hond.

Een infectie met zweepwormen heeft vaak weinig consequenties (= geen verschijnselen). Alleen bij een zware infectie (= veel wormen) kan er diarree optreden en eventueel wat vermagering. Helaas kunnen we op grond van onze methode geen uitspraak doen over de hoeveelheid wormen in een darm.

Met vriendelijke groet,

Het Spoelworm team.
Het spoelworm team :80: :LOL:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Staat leuk op je CV later: lid van het spoelwormteam :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Heb 15 jaar geleden hier bijna een poes aanverloren, kwam bij de dierenarts en die wist het direct ! Dat spul komt er hier niet meer in !
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

bouvierpoedel schreef:Kennisje belde of ik ervaring had met het ontwormingspasta van Exil.
Ja heb het wel gebruikt maar geen slechte ervaringen .
.........
hun aanhaald of toespreekt.
Wie kent dit na het ontwormen met Exil.?
Ik zou dus nooit puppen ontwormen met zomaar iets van de dierenspeciaalzaak. Voor pups zou ik naar de DA gaan en iets halen wat geschikt is. Exil heeft diverse anti-wormmiddelen met diverse werkzame stofjes. En die zijn niet allemaal geschikt voor pups.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”