Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een taak voor je hond?
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
een taak voor je hond?
Mijn hondje wil graag voor mij werken. Zeker als ik bezig ben met dingen zoals huishouden, koken, of simpelweg opstaan dan wil ze ook iets doen. Dus lijkt het me leuk om haar op dat soort momenten een taak te geven, die zij kan uitvoeren terwijl ik met iets anders bezig ben. Gewoon iets simpels hoor, zoals haar speeltjes opruimen ofzo. Veel meer dan dat kan ik nu even niet bedenken (zondagavond he, mn creatieve brein laat me ff in de steek
). Dus ik vroeg me af, hebben jullie hondjes ook taken, en zo ja wat allemaal?
-
ikkeonline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): JRT en Beagle
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: een taak voor je hond?
Je hebt wel van die hersenwerk spelletjes die je je hond kan laten doen. Zo hebben wij er eentje zelf gemaakt met plastic bekertjes..
Twee fotos:
Dan hangen er dus plastic bekertjes aan een draadeind die vast zit tussen houten planken. Je doet dan iets lekkers in de bekertjes en de hond gaat dat dan pakken. Aangezien onze pup al veel te snel door had wat er moest gebeuren hebben we deksels op de bekers geplaatst met verschillende grootte. Mijn pup vind het echt geweldig om te doen en elke ochtend stond ze bij het speeltje te kwispelen omdat ze graag wilde spelen..
Is niet echt een taak, maar misschien wel leuk om te proberen
Twee fotos:
Dan hangen er dus plastic bekertjes aan een draadeind die vast zit tussen houten planken. Je doet dan iets lekkers in de bekertjes en de hond gaat dat dan pakken. Aangezien onze pup al veel te snel door had wat er moest gebeuren hebben we deksels op de bekers geplaatst met verschillende grootte. Mijn pup vind het echt geweldig om te doen en elke ochtend stond ze bij het speeltje te kwispelen omdat ze graag wilde spelen..
Is niet echt een taak, maar misschien wel leuk om te proberen
Vrouwtje van Didi (JRT, 2007) en Lana (beagle, 2012)
- dagmar88
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je kookt peper en zout aangeven en eventuele andere pakjes met meel/suiker enz.
De lades en deurtjes voor je open en dicht doen.
Dus helpen met koken?
Bij ramen wassen de zeem of trekker vasthouden en aangeven als je hem nodig hebt.
Bij stofzuigen de hoek van het kleed voor je optillen en even de kussens van de bank halen.
Die er weer opleggen als je klaar bent is misschien iets lastiger ..................... kan je weer gaan zuigen
Was in de wasmachine doen en er weer uit halen.
Als je opstaat je sloffen/schoenen aangeven.
Zoiets?
De lades en deurtjes voor je open en dicht doen.
Dus helpen met koken?
Bij ramen wassen de zeem of trekker vasthouden en aangeven als je hem nodig hebt.
Bij stofzuigen de hoek van het kleed voor je optillen en even de kussens van de bank halen.
Die er weer opleggen als je klaar bent is misschien iets lastiger ..................... kan je weer gaan zuigen
Was in de wasmachine doen en er weer uit halen.
Als je opstaat je sloffen/schoenen aangeven.
Zoiets?
Laatst gewijzigd door ranetje op 09 dec 2012 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Diesel kan boodschappen dragen. Dat is eigenlijk zo gekomen omdat hij vreselijk stuitert als ik binnen kom met boodschappen, dus ik duwde gewoon iets onbreekbaars in zijn smoel en dat droeg hij dan naar de keuken
Nu mag hij dus ook dingen dragen, handig voor mij, leuk voor hem.
Nu mag hij dus ook dingen dragen, handig voor mij, leuk voor hem.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Mats kon de post halen.
Eerst de deur openmaken, dan de post pakken, post brengen en de deur weer zachtjes (dat ontbrak soms) dicht doen.
Toen mijn zusje haar been had gebroken deed ze ook de deur open voor bezoek.
Rotzooi in de prullenbak gooien kon ze ook.
En wat ook heel leuk is is het verschil leren tussen alle speeltjes. Mats had Ans Ananas, bal, flos, hamburger enz. en kon precies het juiste speeltje halen als je er om vroeg.
Eerst de deur openmaken, dan de post pakken, post brengen en de deur weer zachtjes (dat ontbrak soms) dicht doen.
Toen mijn zusje haar been had gebroken deed ze ook de deur open voor bezoek.
Rotzooi in de prullenbak gooien kon ze ook.
En wat ook heel leuk is is het verschil leren tussen alle speeltjes. Mats had Ans Ananas, bal, flos, hamburger enz. en kon precies het juiste speeltje halen als je er om vroeg.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Spike helpt was naar de wasmachine dragen (handdoeken ofzo, niet zo'n ramp als die stuk gaan, al is hij heel voorzichtig).
Hij doet ook het licht aan, maar dat vraag ik niet zo vaak, ons behang was er niet zo tegen bestand
. Eender wat valt geeft hij terug aan.
Janoo draagt leeggoed naar de auto, de gieter enz. naar de kennels (en zet die ook terug).
Dat verschil tussen speeltjes aanleren is idd ook leuk!
En als ik echt niet weet wat ik ze moet laten doen, krijgen ze een berg lege flessen. Enkele minuten later krijg ik dan véél meer flessen in de PMD-zak.
Hij doet ook het licht aan, maar dat vraag ik niet zo vaak, ons behang was er niet zo tegen bestand
Janoo draagt leeggoed naar de auto, de gieter enz. naar de kennels (en zet die ook terug).
Dat verschil tussen speeltjes aanleren is idd ook leuk!
En als ik echt niet weet wat ik ze moet laten doen, krijgen ze een berg lege flessen. Enkele minuten later krijg ik dan véél meer flessen in de PMD-zak.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Terre draagt zijn eigen riem tijdens het wandelen als ik even mijn handen vrij wil hebben.
Verder in huis doet hij niet zo veel
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Terre schreef:Terre draagt zijn eigen riem tijdens het wandelen als ik even mijn handen vrij wil hebben.
Zelfs dat doen Kyra en Lyndie niet. Maar ze zijn wel een ster in het mooi zijn. Telt dat ook?

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Oh, en Spike dient als levende warmwaterkruik in bed. 
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Leuk, ons hondje vroeger thuis ruimde ook zijn speeltjes op, maar dat is er op de een of andere manier ingeslopen.
Ik wil mijn x stuiterlab ook wel van dit soort dingetjes aanleren maar waar te beginnen?
De was is geen optie want de wasmachine staat op zolder en daar mag hij niet komen....
Ik wil mijn x stuiterlab ook wel van dit soort dingetjes aanleren maar waar te beginnen?
De was is geen optie want de wasmachine staat op zolder en daar mag hij niet komen....

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Mijn honden helpen met het dragen van boodschappen van de auto naar huis.
Ik heb ooit een hond geleerd de post op te halen. Doe ik nooit weer...
Toen er een tweede hond bij kwam onstond er na een paar manden een strijd om wie er het eerst bij de post was. Het gevolg? Een buitenbus omdat mijn post consequent versnipperd werd door die twee.
Ik heb ooit een hond geleerd de post op te halen. Doe ik nooit weer...
Toen er een tweede hond bij kwam onstond er na een paar manden een strijd om wie er het eerst bij de post was. Het gevolg? Een buitenbus omdat mijn post consequent versnipperd werd door die twee.

- hellow41
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Luuk draagt ook je tas als je thuis komt en brengt deze naar binnen, ook de krant gaat ie halen en brengt deze naar degene die daar om vraagt.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:neelieke schreef:Terre schreef:Terre draagt zijn eigen riem tijdens het wandelen als ik even mijn handen vrij wil hebben.
Zelfs dat doen Kyra en Lyndie niet. Maar ze zijn wel een ster in het mooi zijn. Telt dat ook?![]()
.
Ha, je bent gewoon jaloers omdat ze zulke verschrikkelijk mooie honden zijn.
En met zo'n uiterlijk heb je a) geen hersens nodig en b) hoef je niks te doen want dan word je op je wenken bediend door je adorerende vrouwtje.
't Is tegenwoordig zo erg dat als ik naar de keuken ga om voor hun iets uit de snoeppot te halen, ze rustig blijven liggen wachten tot ik het naar ze toebreng. Ze hoeven alleen de bek maar te openen en dan werp ik het erin.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ja, Luna en Doran vinden het geweldig om te helpen, vooral Doran neemt het heel serieus.
Boodschappen binnen brengen, ja ook de kaas, worst, vlees e.d. Was naar de wasmachine brengen, speeltjes opruimen, leeg waterflesje naar de keuken brengen en en volle weer mee naar binnen dragen, ik heb hem nog net niet geleerd hem zelf uit de koelkast te pakken, leek me toch niet zo'n strak plan hem te leren de koelkast te openen

Boodschappen binnen brengen, ja ook de kaas, worst, vlees e.d. Was naar de wasmachine brengen, speeltjes opruimen, leeg waterflesje naar de keuken brengen en en volle weer mee naar binnen dragen, ik heb hem nog net niet geleerd hem zelf uit de koelkast te pakken, leek me toch niet zo'n strak plan hem te leren de koelkast te openen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou gewoon rekening met hun minieme hersentjes en gevorderde leeftijd, Inge. 

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nou ik doe het niet omdat de hond graag voor mij zou willen werken, want dat is wel zo'n menselijke interpretatie. Die hond wil gewoon wat doen, verveeld zich te pleures. Dus ik pieker me dagelijks te pleures wat ik die hond nu weer kan laten doen.
Deuren dicht doen (kastjes heb ik hier niet en in de keuken mag hij niet komen)
Dingen van a naar b brengen (of van mij naar mijn partner)
Speeltjes opruimen (er zijn honden die ook afval weg gooien!)
Iets voor mij vasthouden tijdens huishouden of tuinieren
Iets ophalen voor mij tijdens huishouden of tuinieren (ik benoem voorwerp en als hij voorwerp niet kent dan wijs ik de richting ook op)
En de stal opstrooien van het paard (vind hij geweldig en dus volgende is konijnenhok opstrooien)
Iets ophalen voor mij tijdens huishouden of tuinieren (ik benoem voorwerp en als hij voorwerp niet kent dan wijs ik de richting ook op)
En de stal opstrooien van het paard (vind hij geweldig en dus volgende is konijnenhok opstrooien)

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Kastjes open en dicht doen kan Diesel ook, ik vergeet het altijd dat hij dat kan.gyanty schreef:Nou ik doe het niet omdat de hond graag voor mij zou willen werken, want dat is wel zo'n menselijke interpretatie. Die hond wil gewoon wat doen, verveeld zich te pleures. Dus ik pieker me dagelijks te pleures wat ik die hond nu weer kan laten doen.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
http://justjessethejack.blogspot.nl/201 ... -jack.html
en deel 3: http://www.media.funnykareltje.nl/?p=11380
ideeen genoeg zie je wel...zet je je filmmpje hier
en deel 3: http://www.media.funnykareltje.nl/?p=11380
ideeen genoeg zie je wel...zet je je filmmpje hier