Ondanks dat we een paar keer het oefenen met Belle hebben over geslagen i.v.m het weer etc.
Hij leert zichzelf steeds meer beheersen in bepaalde situaties en ik loop echt een stuk relaxter met hem aan de lijn.
Ik zie ook steeds meer kleine dingetjes in zijn gedrag waar ik op in kan spelen.
Zo heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat Enzi het heel lastig vindt om langs een andere reu te lopen, als ik dan gewoon stil blijf staan met hem en hem rustig laat kijken valt hij al niet meer uit. Het doorlopen was op sommige momenten gewoon wat veel gevraagd. Nu hij eerst leert om rustig naar de hond te kijken zonder te ontploffen kan ik het langzaamaan uitbreiden om door te lopen.
We zijn ook begonnen om met de clicker te werken en dit vindt hij helemaal leuk.
Nieuwe truukjes leren doet hij met zoveel enthousiasme dat ik gelijk maar een boekje heb besteld met oefeningen die ik hem aan kan leren.
Ik ben zó ontzettend trots op m'n mannetje
Hij is zo opgeknapt de afgelopen twee maanden, ongelooflijk.
Natuurlijk is er nog best wat werk aan de winkel en zo her en der ontploft hij heus nog wel eens aan de lijn maar ik heb goede hoop dat dit goed gaat komen. Hij heeft er natuurlijk wel de leeftijd voor om af en toe even de macho-man uit te hangen
En ik leer om een heleboel geduld te hebben, ook geen slechte zaak