Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zout

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje
Aantal honden: 2

Zout

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Net zoals teveel zout voor ons niet goed is, zo neem ik ook zo aan dat een overdaad aan zout voor ewen hond verkeerd is.
Maar hoe slecht is slecht? Is dit vergelijkbaar met het "slecht" als bij jou en mij, bij ons mensen dus: Slecht voor ons maar we nemen dagelijks toch 300% van het GDA=richtlijnen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en worden daar meestentijds gezond en wel oud mee, of is een teveel aan zout echt veel schadelijker voor een hond dan dat het voor ons is?
Oftewel: Is de leverworst-verslaving van onze hondjes een verslaving die we sterk in moeten perken of kunnen we ze gewoon van hun dagelijkse stukje worst laten genieten, zolang het niet de perken te buiten gaat offcourse?
(Ik weet het, er is leverworst voor honden, maar daar zijn ze een stuk minder happig op :).
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Zout

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hamster-007 schreef:Net zoals teveel zout voor ons niet goed is, zo neem ik ook zo aan dat een overdaad aan zout voor ewen hond verkeerd is.
Maar hoe slecht is slecht? Is dit vergelijkbaar met het "slecht" als bij jou en mij, bij ons mensen dus: Slecht voor ons maar we nemen dagelijks toch 300% van het GDA=richtlijnen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en worden daar meestentijds gezond en wel oud mee, of is een teveel aan zout echt veel schadelijker voor een hond dan dat het voor ons is?
Oftewel: Is de leverworst-verslaving van onze hondjes een verslaving die we sterk in moeten perken of kunnen we ze gewoon van hun dagelijkse stukje worst laten genieten, zolang het niet de perken te buiten gaat offcourse?
(Ik weet het, er is leverworst voor honden, maar daar zijn ze een stuk minder happig op :).
Zout is voor een hond, volgens mij, wel schadelijker voor een hond dan voor een mens. Maar ik denk niet dat je een dagelijks stukje worst moet laten, zolang je het niet over hele worsten per dag hebt.
Ook wij eten niet altijd even gezond :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”