Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag over lotgering

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cindel

vraag over lotgering

Ongelezen bericht door cindel »

hallo,

wij hebben sinds gister de gemengde krat van lotgering ontvangen.
alleen nu hebben we hier een vraagje over. of eigenlijk 2 vraagjes.

is de gemengde goed of moet er nog wat bij om het compleet te maken.
en hoeveel gram moet je geven. we geven nu 1 verpakking van 500 gram. maar het lijkt dat het niet genoeg is .
ze weegt ongeveer 18 kg en is 7 maanden

dit staat op hun site:
1 % (= 10 gram) 1,5% (= 15 gram) á 2 % (= 20 gram) van het lichaamsgewicht van uw hond. Is uw hond 40 kg. dan kan deze volstaan met ± 6 ons.
dagmar88
Zeer actief

Re: vraag over lotgering

Ongelezen bericht door dagmar88 »

cindel schreef:hallo,

wij hebben sinds gister de gemengde krat van lotgering ontvangen.
alleen nu hebben we hier een vraagje over. of eigenlijk 2 vraagjes.

is de gemengde goed of moet er nog wat bij om het compleet te maken.
en hoeveel gram moet je geven. we geven nu 1 verpakking van 500 gram. maar het lijkt dat het niet genoeg is .
ze weegt ongeveer 18 kg en is 7 maanden

dit staat op hun site:
1 % (= 10 gram) 1,5% (= 15 gram) á 2 % (= 20 gram) van het lichaamsgewicht van uw hond. Is uw hond 40 kg. dan kan deze volstaan met ± 6 ons.

Ja, dat is compleet.

:wink: Dat percentage geldt voor volwassen honden. Je kunt gerust 5 of 6% voeren.
Vooral goed kijken naar het gewicht van je hond. Het zijn richtlijnen en geen enkele hond is hetzelfde.
Op het oog voeren dus :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik voer altijd op het oog. Deed ik met de brokken ook voorheen en de laatste anderhalf jaar met vers ook. Shendor was 10 jaar, 30 kilo en at 500 gram. Jade is bijna 2, ruim 40 kilo en eet rond de 700 gram per dag. Pups hebben meer nodig dan oudere honden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Wij voeren hier ook Lotgering en daar hoeft niets bij. Ik vind de Lotgering vrij vet dus voer er niet te veel van, wil geen dikke, spekkige hond.
Hij weegt 27 kg en krijgt 2x 200 gram. Soms weer wat meer als ik denk dat ie wat afvalt, beetje op het oog en gevoel dus. Maar de jouwe is jonger en dat zal dan weer net anders liggen.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lotgering is compleet dus hoef je niet bij te voeren. Verder voer ik ook op het oog dus dat is totaal verschillend... worden ze te dik krijgen ze minder worden ze te dun krijgen ze meer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Ook een vraag, leveren ze ook op zaterdag?
Ik heb wisselende diensten, dus het wordt een heel gepuzzel als ze doordeweeks zouden komen,
plus ik moet wel thuis zijn. Ik kan moeilijk elke keer mn buren afgaan om te kijken wie er op de doorgegeven datum thuis is, en dan zou diegene mn spullen moeten gaan versjouwen naar de vriezer. Dus dat vind ik geen fijne optie.
Als ze op zaterdag kunnen leveren zou dat al veel schelen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wolf77 schreef:Ook een vraag, leveren ze ook op zaterdag?
Ik heb wisselende diensten, dus het wordt een heel gepuzzel als ze doordeweeks zouden komen,
plus ik moet wel thuis zijn. Ik kan moeilijk elke keer mn buren afgaan om te kijken wie er op de doorgegeven datum thuis is, en dan zou diegene mn spullen moeten gaan versjouwen naar de vriezer. Dus dat vind ik geen fijne optie.
Als ze op zaterdag kunnen leveren zou dat al veel schelen.
Geen idee, hier komen ze bijna altijd op maandag. Zou je even moeten bellen.
Hier zetten ze het netjes achter het huis weg als ik er niet ben en als het heel warm is dan wil hij het ook nog wel in de vriezer gooien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cindel

Ongelezen bericht door cindel »

oke bedankt voor de reacties. we hebben even gerekend en geven nu een kilo per dag. ' s morgens 500gram en 500 gram ' s avonds. blijkt dit toch teveel te zijn gaan we minder geven. we zijn in ieder geval al blij dat ze weer goed eet. want brokken vertikte ze nog om te eten. hadden van alles geprobeerd om dit lekkerde te maken maar ze wou het niet eten. nu vliegt ze bijna op de bak af .
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”