Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eliminatiedieet en dan?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Safari

Eliminatiedieet en dan?

Ongelezen bericht door Safari »

Bommel heeft verschillende klachten die op allergie lijken. Problemen met zijn oren, jeuken en hij stinkt (niet zo'n beetje ook) volgens de DA een allergie.
Hij is hier nog geen drie maanden (zo goed ken ik hem dus nog niet) en het is echt aanmodderen met de brokken. Ik heb gisteren besloten om het dan maar goed aan te pakken. Haaks barf paard krijgt hij vanaf vandaag en de komende zes weken. Hij vind het lekker en heeft vandaag twee keer met smaak zijn bakje leeggegeten. Na die zes weken (waarbij ik hoop dat de klachten verdwijnen, al zullen zijn oren nooit helemaal zonder problemen zijn) ga ik ieder 14 dagen een nieuwe vleessoort toevoegen, ik zal dan vanzelf wel merken waar hij op reageert. Hoe ik later brokken erbij ga proberen weet ik nog niet.

Mijn vraag is wat kan ik hem ondertussen te knagen geven? Kan je ergens paardenbotten kopen? Zijn er andere alternatieven? Zijn gebit wordt steeds schoner en de grootste brokken tandsteen zijn er gelukkig al af maar zo wil ik het graag houden. Ik heb begrepen dat paardenlong een vrij zachte snack is. Zou ik hem dat wel (kleingesneden) als beloning kunnen geven?
kipo
Zeer actief

Re: Eliminatiedieet en dan?

Ongelezen bericht door kipo »

Normaal gezien moet hert ook geen probleem zijn, dus als knaagwerk zou een stuk gewei ook moeten kunnen. Als beloning zou ik het dan bij paard houden, stukjes long kan prima, maar ik heb wel eens (van verschillende mensen) gelezen dat hun honden niet dol zijn op long, tenzij het gedroogd is. Is misschien een mooi excuus om een droogmachine te kopen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb met Frenk ook een eliminatie-dieet op basis van paard gedaan. De winkel waar ik mijn spullen haalde verkoopt ook kauwmateriaal van paard. Paardenstrot oa.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Paardenstaart is volgens mij ook vrij hard.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Safari

kipo schreef:Normaal gezien moet hert ook geen probleem zijn, dus als knaagwerk zou een stuk gewei ook moeten kunnen. Als beloning zou ik het dan bij paard houden, stukjes long kan prima, maar ik heb wel eens (van verschillende mensen) gelezen dat hun honden niet dol zijn op long, tenzij het gedroogd is. Is misschien een mooi excuus om een droogmachine te kopen.
:mrgreen: jij maakt het meteen wel heel erg bont met die droogmachine :LOL: :LOL: Voor mij is geheel versvoeren al een hele grote stap. Ik denk dat als ik eenmaal aan dat idee gewend ben dat ik dan een droogmachine ga overwegen. Erg veel snacks krijgt hij sowieso niet omdat hij ook nog moet afvallen. Dat gewei vind ik een prima tip :ok:
Safari

Frenk schreef:Ik heb met Frenk ook een eliminatie-dieet op basis van paard gedaan. De winkel waar ik mijn spullen haalde verkoopt ook kauwmateriaal van paard. Paardenstrot oa.
Ik zie dat je uit Hilversum komt. Welke winkel heb je dat gehaald?
Frenk
Zeer actief

Safari schreef:
Frenk schreef:Ik heb met Frenk ook een eliminatie-dieet op basis van paard gedaan. De winkel waar ik mijn spullen haalde verkoopt ook kauwmateriaal van paard. Paardenstrot oa.
Waar kom jij vandaan dan? :engel:
Ik ga altijd hierheen: http://www.prooidier.nl/
Afbeelding
Safari

Frenk schreef:
Safari schreef:
Ik heb de website opgeslagen bij favorieten :ok:
Ik kom uit Almere maar heb een kind in Hilversum wonen (boven een dierenwinkel) en ik vind het erg leuk om haar klusjes te geven voor moeders. Soort van wraak :F:
Frenk
Zeer actief

Safari schreef:
Frenk schreef:
Safari schreef:
Ik heb de website opgeslagen bij favorieten :ok:
Ik kom uit Almere maar heb een kind in Hilversum wonen (boven een dierenwinkel) en ik vind het erg leuk om haar klusjes te geven voor moeders. Soort van wraak :F:
:smile2: :E:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Safari schreef:
kipo schreef:Normaal gezien moet hert ook geen probleem zijn, dus als knaagwerk zou een stuk gewei ook moeten kunnen. Als beloning zou ik het dan bij paard houden, stukjes long kan prima, maar ik heb wel eens (van verschillende mensen) gelezen dat hun honden niet dol zijn op long, tenzij het gedroogd is. Is misschien een mooi excuus om een droogmachine te kopen.
:mrgreen: jij maakt het meteen wel heel erg bont met die droogmachine :LOL: :LOL: Voor mij is geheel versvoeren al een hele grote stap. Ik denk dat als ik eenmaal aan dat idee gewend ben dat ik dan een droogmachine ga overwegen. Erg veel snacks krijgt hij sowieso niet omdat hij ook nog moet afvallen. Dat gewei vind ik een prima tip :ok:
Dan is die droogmachine helemaal een goeie tip :pffff: , long bevat nl maar weinig calorieën.
Safari

kipo schreef:
Safari schreef:
Dan is die droogmachine helemaal een goeie tip :pffff: , long bevat nl maar weinig calorieën.
Ik zal mijn huiswerk gaan doen :flower:

Maar eehh even voor de duidelijkheid. Versvoeren is heul eng :schrik:
kipo
Zeer actief

:knuffel1:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Versvleesleveranciers hebben vaak wel wat gedroogde (paarden) snacks of kauwspul. Of bv struisvogel ofzo.
Bij bv Zooplus kun je ook veel gedroogde snacks kopen!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik heb ook een droogmachine en droog daar vooral orgaan on. ik voer ook paard (oa) en de lever daarvan willen ze niet rauw. althans, kief niet. in long zit geen voedingswaarde en dat eten ze ook niet zo maar gedroogd doen ze er bijna een moord voor. dus wat ik eerder weggooide (ik bestel een hele pony en laat die in stukken zagen) droog ik nu, ideaal.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hutsje schreef:ik heb ook een droogmachine en droog daar vooral orgaan on. ik voer ook paard (oa) en de lever daarvan willen ze niet rauw. althans, kief niet. in long zit geen voedingswaarde en dat eten ze ook niet zo maar gedroogd doen ze er bijna een moord voor. dus wat ik eerder weggooide (ik bestel een hele pony en laat die in stukken zagen) droog ik nu, ideaal.
Dat klinkt best luguber :schrik:
Afbeelding
Safari

Hutsje schreef:ik heb ook een droogmachine en droog daar vooral orgaan on. ik voer ook paard (oa) en de lever daarvan willen ze niet rauw. althans, kief niet. in long zit geen voedingswaarde en dat eten ze ook niet zo maar gedroogd doen ze er bijna een moord voor. dus wat ik eerder weggooide (ik bestel een hele pony en laat die in stukken zagen) droog ik nu, ideaal.
Ik probeer nu al een uur te bedenken hoeveel vlees dat is en hoe groot je vriezer moet zijn om dat in op te bergen. Volgens mij heb ik dan meteen genoeg voor drie jaar. Wordt zoiets in porties verpakt? Gebruik je ook de botten en ben je dan niet dagen aan het drogen?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik hou h et wel lekker gewoon op brok , net zo gemakkelijk heel af en toe vlees of een botje, maar de hoofdmoot gewoon brok, je ziet t er niet aan af als ik het zou moeten beoordelen :mann:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:tja, ik hou h et wel lekker gewoon op brok , net zo gemakkelijk heel af en toe vlees of een botje, maar de hoofdmoot gewoon brok, je ziet t er niet aan af als ik het zou moeten beoordelen :mann:

:denken: Wat heeft iemand met een eliminatiedieet daar aan?

Safari schreef: Ik probeer nu al een uur te bedenken hoeveel vlees dat is en hoe groot je vriezer moet zijn om dat in op te bergen. Volgens mij heb ik dan meteen genoeg voor drie jaar. Wordt zoiets in porties verpakt? Gebruik je ook de botten en ben je dan niet dagen aan het drogen?

:mrgreen: Hier gaat er ook eens op de zoveel maanden 80 kg omgepakt en voor de katten gedeeltelijk gemalen de vriezer in.
S@ndr@
Zeer actief

ze vroeg en dan...............?
:cool2:
er zijn best brokken voor gevoelige honden, ik heb er ook een namelijk :Q:
geen gedoe meer geen gezoek meer gewoon in een keer klaar :wink:
kortste klap enzo
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ze vroeg en dan...............?
kortste klap enzo

Op het moment weet ze nog niks, dus waar die 'kortste klap' vandaan komt zie ik niet.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

kortste klap enzo
Als het zo makkelijk zou zijn,......
Wij zjn al 9 maanden bezig om het goede voer te vinden voor Luna. We zijn nu weer aan het elimineren en zitten op 100 % konijn. Als dat met een brok op te lossen zou zijn zou ik in mijn handjes klappen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Safari

Ik ben net ook weer met een 15 kilo zak voer (zie rommelmarkt) blijven zitten waar hij niet tegen kan en ik moet echt uitvogelen wat het dan is wat de reactie veroorzaakt. Dan maar gewoon bij niets beginnen en dan gaan puzzelen. Brokken is idd veel makkelijker maar iedere keer met een zak blijven zitten is ook niet alles :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

JYBD schreef:
kortste klap enzo
Wij zjn al 9 maanden bezig om het goede voer te vinden voor Luna. We zijn nu weer aan het elimineren en zitten op 100 % konijn. Als dat met een brok op te lossen zou zijn zou ik in mijn handjes klappen.
mijn hond is gevoelig voor kip en rund en niet te vergeten rijst ,
doet het nu super op brok, van Burns, pork/patato, ziet er super uit, weinig ontlasting meer energie, enz.
dagmar88 schreef:
kortste klap enzo

Op het moment weet ze nog niks, dus waar die 'kortste klap' vandaan komt zie ik niet.
tja weer je soms hebben mensen op een andere manier contact, niet dat het je iets aangaat hoor :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Safari schreef:Ik ben net ook weer met een 15 kilo zak voer (zie rommelmarkt) blijven zitten waar hij niet tegen kan en ik moet echt uitvogelen wat het dan is wat de reactie veroorzaakt. Dan maar gewoon bij niets beginnen en dan gaan puzzelen. Brokken is idd veel makkelijker maar iedere keer met een zak blijven zitten is ook niet alles :ugh:
tja ik zou je misschien iets kunnen toesturen van mijn brokken - dan zou je ze kunnen proberen ,
dagmar88
Zeer actief

JYBD schreef:
kortste klap enzo
:wink: Is hier gewoon onmogelijk gebleken. Tenminste, op de lange duur.
Charlie reageert het sterkst op tarwe en mais en in mindere mate op kip, rund, rijst en aardappel.
Het laatste verdraagt ze wel, maar niet meerdere dagen achter elkaar.
Valt verder goed te doen, maar je moet het maar net weten.
Safari

Sandra, hoe ben jij gaan uitsluiten dan? Ik bedoel ergens onderweg moet je toch gemerkt hebben dat hij juist niet tegen deze dingen kan?
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef: tja weer je soms hebben mensen op een andere manier contact, niet dat het je iets aangaat hoor :wink:

:wink: Is het nu echt onmogelijk om een beetje normaal te reageren als het over voer gaat?
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef: tja weer je soms hebben mensen op een andere manier contact, niet dat het je iets aangaat hoor :wink:

:wink: Is het nu echt onmogelijk om een beetje normaal te reageren als het over voer gaat?
is het nu echt onmogelijk voor jou om gewoon niet op mij te reageren :U:
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
dagmar88 schreef:

is het nu echt onmogelijk voor jou om gewoon niet op mij te reageren :U:
Ach ja, heb nu al zó vaak op m'n handen gezeten.
Het is wel duidelijk.
Je bent inmiddels net zo erg als de groep waar tegen je ageert.
S@ndr@
Zeer actief

Safari schreef:Sandra, hoe ben jij gaan uitsluiten dan? Ik bedoel ergens onderweg moet je toch gemerkt hebben dat hij juist niet tegen deze dingen kan?
ik heb hem laten testten maar eigenlijk wist ik het al, kip en ei ging niet lekker, rund was sowieso diarree, nu kan pens laxeren, maar zelfs van runderbotten kaal ging hij aan de race en ik merkte ook dat hij van rijstwafels een soort van bobbeltjes/kippenvel kreeg.
toen heb ik eerst een brok geprobeerd met gehydroliseerde eiwitten ( denkadog) en dat werkte ook niet lekker.
en toen ben ik dus bij een brok uitgekomen met voedingstoffen die je dus doornsee niet geeft aan een hond, aardappel en varken.
dat varken een vleessoort is die gaar een grote voedingswaarde kan hebben voor honden dat wist ik al, en die aardappel, tja waarom niet.
begonnen met 1 zak om het uit te proberen en het ging dus gelijk super.
wat opvallend was, is dat Van Gils nog wel eens wou hoesten( maag zuur) en dat is nu ook weg, vacht goed, - goede energie enz.
dus uitproberen, met kleine zakjes.
verder krijgt hij wel af en toe lams of schapen bot hoor, voor de recreatie en voor zijn gebit, en dat gaat eigenlijk wel altijd goed
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 nov 2012 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”