Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alaska Dogfood
Moderator: moderatorteam
-
James87
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
Alaska Dogfood
Ik zit eraan te denken Alaska te gaan geven aan mijn hond.
Het idee van het geven van meerdere diersoorten spreekt me wel aan, en is het goedkoper als wat ik nu geef (Prins Totalcare).
Maar hoe voer ik dit? Geef ik elke dag, of om de dag, een andere diersoort? Of wordt ik geacht diersoorten te mengen?
Het idee van het geven van meerdere diersoorten spreekt me wel aan, en is het goedkoper als wat ik nu geef (Prins Totalcare).
Maar hoe voer ik dit? Geef ik elke dag, of om de dag, een andere diersoort? Of wordt ik geacht diersoorten te mengen?
-
Muk
Re: Alaska Dogfood
Ik ken Alaska hondenvoer niet.
Maar als het een kvv is en het is een compleet voer, dan hoef je niet af te wisselen. Dat mag wel, en je hond zal dit ook waarderen.
Van kvv geef je zo'n 2% van het lichaamsgewicht aan voer per dag.
Is het barf, dan zul je moeten afwisselen. Om goed gebalanceerd barf te geven aan je hond zul je minstens 4 tot 5 diersoorten per week moeten geven. Je kunt voor voedingsschema's het beste kijken op www.barfplaats.nl
Zomaar wat aanrommelen met barf zou ik niet doen, dus eerst goed inlezen. En als je van brok overgaat op barf, zou ik eerst een tijd kvv geven zodat het maagsap wat zuurder wordt, wat voor het verteren van botten (bij barf dus) noodzakelijk is.
Maar als het een kvv is en het is een compleet voer, dan hoef je niet af te wisselen. Dat mag wel, en je hond zal dit ook waarderen.
Van kvv geef je zo'n 2% van het lichaamsgewicht aan voer per dag.
Is het barf, dan zul je moeten afwisselen. Om goed gebalanceerd barf te geven aan je hond zul je minstens 4 tot 5 diersoorten per week moeten geven. Je kunt voor voedingsschema's het beste kijken op www.barfplaats.nl
Zomaar wat aanrommelen met barf zou ik niet doen, dus eerst goed inlezen. En als je van brok overgaat op barf, zou ik eerst een tijd kvv geven zodat het maagsap wat zuurder wordt, wat voor het verteren van botten (bij barf dus) noodzakelijk is.
-
James87
- Actief
http://www.meatandbones.nl/a-25744831/a ... -800-gram/
Dat is een combi pakket van het merk. Ik kan dat dus afwisselend geven, in welke volgorde dan ook? Weet niet zeker of het compleet is overigens.
Dat is een combi pakket van het merk. Ik kan dat dus afwisselend geven, in welke volgorde dan ook? Weet niet zeker of het compleet is overigens.
-
James87
- Actief
De samenstelling van de producten is gebaseerd op het barf principe. Ik neem aan dat ik dan wordt geacht 4 tot 5 diersoorten per week te voeren?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het vooral erg prijzig... 33,55 voor 8 kg kvv...
Ik heb 18 kg Lotgering voor een kleine 25 euro.
Verder wil ik ook niet zoveel smaken, als ze het hier goed op een bepaalde smaak dan krijgen ze dat. Ik heb 3 verschillende smaken, per krat van 18 kg tussen de 19 en 25.50 euro.
En dat vind ik meer dan voldoende eigenlijk... ik eet zelf niet eens zoveel soorten vlees.
Daarnaast zit er in het compleetvoer van Lotgering al 3 diersoorten over het algemeen.
Verder wil ik ook niet zoveel smaken, als ze het hier goed op een bepaalde smaak dan krijgen ze dat. Ik heb 3 verschillende smaken, per krat van 18 kg tussen de 19 en 25.50 euro.
En dat vind ik meer dan voldoende eigenlijk... ik eet zelf niet eens zoveel soorten vlees.
Daarnaast zit er in het compleetvoer van Lotgering al 3 diersoorten over het algemeen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Billy heeft als pup ook Alaska gehad en dat was gewoon compleetvoer (de high energy pup)James87 schreef:De samenstelling van de producten is gebaseerd op het barf principe. Ik neem aan dat ik dan wordt geacht 4 tot 5 diersoorten per week te voeren?
Omdat het compleet is zou je het week in week uit kunnen voeren.
Het barf principe is het omdat het uitgaat van vers voer (nou ja, diepvries vers voer)
Maar zoals Jovka zegt: verschillende smaken is prima om uit te proberen en misschien lekker voor je hond
En de groeten van de mannen 

-
James87
- Actief
Tsja, ik betaal nu 15 euro voor 2,5kg dus voor mij is het goedkoper. Ik zal eens kijken naar Lotgering!malinois schreef:Ik vind het vooral erg prijzig... 33,55 voor 8 kg kvv...
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
maar hoeveel heeft hij nodig per dag van die brokken? van kvv hebben ze dagelijks meer nodig

-
James87
- Actief
Het is KVV, ik geef 'm 300g per dag. Omgerekend een kleine 60 euro per maand!
-
James87
- Actief
Dit wordt erover gezegd:Maar zoals Jovka zegt: verschillende smaken is prima om uit te proberen en misschien lekker voor je hond(maar voor het barf principe onnodig, MITS het compleet voer is)
Dus ik neem dat het compleet is, en dat ik desgewenst diersoorten kan afwisselen?Samenstelling:
Lamsvlees, lamsbotten, orgaanvlees, groentenmix
De samenstelling van alle smaken is gebaseerd op de BARF-methode (Biologically Appropiate Raw Food) : 55% vlees, 15% bot, 15% orgaanvlees, 15% groenten mix.
-
Muk
Je kunt rustig afwisselen, dat is geen enkel probleem.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ja, het is compleet en je kunt het afwisselen. Mijn honden eten het ook een paar keer per week in verschillende smaken.James87 schreef:Dit wordt erover gezegd:Maar zoals Jovka zegt: verschillende smaken is prima om uit te proberen en misschien lekker voor je hond(maar voor het barf principe onnodig, MITS het compleet voer is)
Dus ik neem dat het compleet is, en dat ik desgewenst diersoorten kan afwisselen?Samenstelling:
Lamsvlees, lamsbotten, orgaanvlees, groentenmix
De samenstelling van alle smaken is gebaseerd op de BARF-methode (Biologically Appropiate Raw Food) : 55% vlees, 15% bot, 15% orgaanvlees, 15% groenten mix.
-
James87
- Actief
@ kitty:
Geen problemen met de ontlasting met het voeren van verschillende smaken?
Geen problemen met de ontlasting met het voeren van verschillende smaken?
-
Muk
Nee, hooguit iets dunnere ontlasting als je meer orgaanvlees geeft op een dag. Maar dat is verwaarloosbaar met kvv.
-
James87
- Actief
Okay, we hebben al vanaf dat we zijn overgestapt op KVV 'problemen' met de ontlasting.
Van Smuldier kon hij heel moeilijk poepen
Van Rodi was de ontlasting dun, richting diarree
Nu geven we Prins, dat gaat wat beter, maar is dus duur.
Vandaar dat ik het even vroeg, omdat het mij leek dat het afwisselen van smaken de ontlasting ook niet ten goede komt
Van Smuldier kon hij heel moeilijk poepen
Van Rodi was de ontlasting dun, richting diarree
Nu geven we Prins, dat gaat wat beter, maar is dus duur.
Vandaar dat ik het even vroeg, omdat het mij leek dat het afwisselen van smaken de ontlasting ook niet ten goede komt
-
Muk
Ok, dat is vreemd, maar het kan gebeuren natuurlijk. Van orgaanvlees wordt de ontlasting dunner en botvlees maakt de ontlasting dikker.
Zelf geef ik Carnibest en onze hond heeft geen ontlastingproblemen.
Heb je ook laten onderzoeken of er geen medische problemen aan de wisselende ontlasting ten grondslag liggen?
Heb je ook laten onderzoeken of er geen medische problemen aan de wisselende ontlasting ten grondslag liggen?
-
James87
- Actief
Nee, nog niet. We geven nu lam/rijst van Prins en dat gaat een stuk beter, maar dat is dus harstikke duur.Muk schreef:Ok, dat is vreemd, maar het kan gebeuren natuurlijk. Van orgaanvlees wordt de ontlasting dunner en botvlees maakt de ontlasting dikker.
Al moet ik wel zeggen dat de ontlasting ook niet consistent is. De ene dag harstikke goed, de andere dag wat minder.
Ik merk dus dat als ik overstap van merk, dat de ontlasting gelijk verandert. Dat kan natuurlijk ook aan het merk liggen.
Vandaar dat we op zoek zijn naar een merk dat goed is, betaalbaar en met afwisseling in smaken. Alaska past perfect in dat rijtje.
-
Muk
Ok, ik zou wel een medische oorzaak uitsluiten.
En verder zou ik het gewoon proberen.
Als je het voer in grote hoeveelheden inkoopt (als het bevalt natuurlijk) kun je vaak ook korting krijgen. Moet je wel een extra vriezer erbij kopen, speciaal voor de hond.
En verder zou ik het gewoon proberen.
Als je het voer in grote hoeveelheden inkoopt (als het bevalt natuurlijk) kun je vaak ook korting krijgen. Moet je wel een extra vriezer erbij kopen, speciaal voor de hond.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat zegt dus niks natuurlijk dat als je een merk hebt dat de ontlasting op alle smaken goed is... Hier hebben ze ook een dunnere ontlasting van de pens compleet maar van de pens mix compleet juist hele harde drolletjes... Dat ligt puur aan de samenstelling.James87 schreef:Nee, nog niet. We geven nu lam/rijst van Prins en dat gaat een stuk beter, maar dat is dus harstikke duur.Muk schreef:Ok, dat is vreemd, maar het kan gebeuren natuurlijk. Van orgaanvlees wordt de ontlasting dunner en botvlees maakt de ontlasting dikker.
Al moet ik wel zeggen dat de ontlasting ook niet consistent is. De ene dag harstikke goed, de andere dag wat minder.
Ik merk dus dat als ik overstap van merk, dat de ontlasting gelijk verandert. Dat kan natuurlijk ook aan het merk liggen.
Vandaar dat we op zoek zijn naar een merk dat goed is, betaalbaar en met afwisseling in smaken. Alaska past perfect in dat rijtje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
James87
- Actief
Ik bedoelde meer dat we dan binnen 1 merk kunnen afwisselen aan smaken, en niet meteen op een ander merk over hoeven te stappen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha duidelijk!James87 schreef:Ik bedoelde meer dat we dan binnen 1 merk kunnen afwisselen aan smaken, en niet meteen op een ander merk over hoeven te stappen.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ik heb het een tijd gevoerd, maar vond de ontlasting er niet goed op, de zalm versie aten ze minder en kregen ze ook dunne ontlasting van...geen succes dus hier.