Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik en Silka! Net na uren zoeken Sam weer teruggevonden. Zeiknat en bangig. Ze zijn hier rondom ons gedoetje in Fr. aan het jagen (het stikt van de reeën) en ik kneep 'm behoorlijk.
Eerste prioriteit: groot hek en borden verboden te jagen. Ze liepen gewoon over ons terrein met honden en geweren op zoek naar een aangeschoten ree.
Vind ik toch weer een minder leuke kant van het buitenleven.
Maar goed, Sam is weer veilig thuis. Pfff....
Liep echt te janken. Niet dat dat helpt maar voelde me erg machteloos. Het is voor het eerst dat jagers zo dicht bij ons gedoetje komen. Daar ben ik ook van geschrokken, eerlijk gezegd...
Rami schreef:Liep echt te janken. Niet dat dat helpt maar voelde me erg machteloos. Het is voor het eerst dat jagers zo dicht bij ons gedoetje komen. Daar ben ik ook van geschrokken, eerlijk gezegd...
Logisch, wat je bent ook nog bang dat ze al dan niet per ongeluk Sam aanschieten. Ik kan het me enorm goed voorstellen. Gelukkig is hij er weer meis!
Eline* schreef: O mens, wat moeten de zenuwen door je broek gegierd zijn! Was hij weggelopen of had hij zich verstopt?
Ik denk beiden. We schrokken tijdens het wandelen op van een hert in de struiken hier vlak achter de boerderij en Sam ging er achteraan. Daarna was ik 'm kwijt. Echt kwijt. Twee uur lang lopen zoeken en roepen. Uiteindelijk vonden we 'm in een watertje (eigenlijk Silka). Hij hield doodstil dus toch wel geschrokken denk ik.
Rami schreef:Liep echt te janken. Niet dat dat helpt maar voelde me erg machteloos. Het is voor het eerst dat jagers zo dicht bij ons gedoetje komen. Daar ben ik ook van geschrokken, eerlijk gezegd...
Logisch, wat je bent ook nog bang dat ze al dan niet per ongeluk Sam aanschieten. Ik kan het me enorm goed voorstellen. Gelukkig is hij er weer meis!
Is ook zo! Ben heel, heel blij. Doemscenario's zag ik al...
Oef, dat is inderdaad schrikken Gelukkig is die weer terecht.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Kan het me helemaal voorstellen, gelukkig is het allemaal goed afgelopen
Wat een gekkigheid zeg, wat zal jij een scala aan doodsangsten uitgestaan hebben. Geen wonder ook dat Marc en Martijn het altijd klootzakopa's noemen.
Godzijdank heb je je Sammeke weer veilig thuis!
Nanna schreef:Geweer kopen en op die jagers gaan schieten.
Zijn ze besódemieterd?
Nou ja, jachtseizoen en buitengebied (in Frankrijk), dat zijn natuurlijk wel dingen om rekening mee te houden. Maar ik heb ze toch liever niet op mijn eigen terrein, eigenlijk...
Pfoe, zoiets kost je jaren van je leven!
Gelukkig is Sam zonder kleerscheuren gewoon weer veilig binnenshuis.
Rare jongens, die Fransen...
Die waarschuwingsborden en het hek lijkt me inderdaad geen overbodige luxe.
Maylala schreef:Wat een gekkigheid zeg, wat zal jij een scala aan doodsangsten uitgestaan hebben. Geen wonder ook dat Marc en Martijn het altijd klootzakopa's noemen.
Godzijdank heb je je Sammeke weer veilig thuis!
Haha, ja, dit zijn klootzakfransen. Nou ja, dat is ongenuanceerd, er is hier echt veel wild, maar ik wil ze gewoon niet op mijn erf.
LongFields schreef:Pfoe, zoiets kost je jaren van je leven!
Volgens Franse vrienden zouden borden met 'property privé' ook al afdoende zijn. Maar goed, werk aan de winkel dus.
Volgens Franse vrienden zouden borden met 'property privé' ook al afdoende zijn. Maar goed, werk aan de winkel dus.
maar een bordje voorkomt niet dat je hond schrikt en er opnieuw van tussen gaat
maar een bordje voorkomt niet dat je hond schrikt en er opnieuw van tussen gaat
Nee, dat klopt. Ik houd Sammy voorlopig maar aan de lijn als ik hier ben tijdens het jachtseizoen. En dan goed op appèl oefenen.
Ik weet niet hoe het in Frankrijk is, maar hier op het platteland zijn regels voor jagers.
Overtreden ze die, dan kun je het beste contact opnemen met de jachtvereniging.
Dat geeft gerarandeerd succes!
Ze mogen bijvoorbeeld hier nooit in de richting van de huizen schieten...( en niet op zondag duh!