Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedumpt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Re: Gedumpt

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Daarom hangen er hier al camera's :-(, triest!
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Erg triest.
Ik kan alleen maar blij zijn dat de honden in het asiel terecht zijn gekomen, nu hebben ze tenminste kans op een liefdevol thuis.
Ik hoop dat degene die ze heeft gedumpt gevonden word.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Idioten :gvd:
Afbeelding
Mike30
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door Mike30 »

Toch wel apart. Als we onze honden kwijt raken of ze overlijden dan zitten wij in zak en as. En andere mensen die gooien ze weg zoals ik een vuilniszak in de bak kieper.
Niet te geloven.
senna-may

Ongelezen bericht door senna-may »

Er zielig hoor!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Nanna schreef:Een onbekende heeft woensdagavond in Breda twee honden op weinig zachtzinnige wijze gedumpt bij het dierenasiel. De Stafford Terriërs zijn over een bijna 2,5 meter hoog hekwerk het terrein op gesmeten. Een van de honden heeft daarbij zijn poot gebroken.

Een medewerkster van het asiel aan de Oude Baan trof de angstige en verwaarloosde beesten er rond 8 uur ’s avonds aan. De dierenpolitie is inmiddels een onderzoek gestart en is op zoek naar de eigenaar van de honden. Mogelijk hebben getuigen de man of vrouw die avond gezien. Zij kunnen bellen met 0900-8844.

bron
belachelijk. :(:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

:gvd:

Die lui wil je toch ook een keer van een flinke hoogte naar beneden pleuren. En dan een keer of 10 herhalen.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Wat een hufter!!!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou willen dat men stopte met het fokken van dit soort rassen. Er komt te vaak tuig op af en dan zijn die honden gruwelijk de lul. Dat zie je nu ook weer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Bah erg hoor, maar moet zeggen als je ze dan toch besluit te dumpen, fijn dat hij het in ieder geval over het hek is gedaan. Hier in Tilburg hebben ze jaren geleden is een mechelse herder aan het hek vastgebonden bij het asiel snachts. Uiteindelijk voordat ze gevonden was is ze uit haar riem geschoten en zo de drukke weg op geschoten die vlak bij het asiel loopt. Ze is toen aangereden en gevonden langs de weg nog geen 300 meter van het asiel met een verbrijzelde heup. Het riempje hing nog verlaten aan het hek, zo enorm zielig. Het hondje is helaas niet meer hersteld na het ongeval en is ingeslapen. Heb toen nog flink gevloekt of het zoveel moeite was om haar in plaats van aan het hek, over het hek te mikken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:Ik zou willen dat men stopte met het fokken van dit soort rassen. Er komt te vaak tuig op af en dan zijn die honden gruwelijk de lul. Dat zie je nu ook weer.

Ik zou willen dat dat tuig eens zou stoppen met fokken. Maar helaas.
:wink: Is het dit ras/type niet dan komt daar wel weer wat anders voor in de plaats.
Tara schreef:Check data. :cool2:
:LOL:
iones
Zeer actief

Er komt vooral tuig op af Dagmar.
Ga eens kijken in asiels. Ik hoor zovaak mensen hier op dit forum klagen dat ze op zoek zijn naar een herplaatser maar vooral dit soort honden in asiels aantreffen.
en mechelaars natuurlijk.
Dat soort honden wordt niet aangeschaft uit liefde voor honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

senna-may schreef:Er zielig hoor!
Zit jij nou heel de Dier en Leed hoek te lezen ? Word je ook niet vrolijk van of wel ? :denken:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:Er komt vooral tuig op af Dagmar.
Ga eens kijken in asiels. Ik hoor zovaak mensen hier op dit forum klagen dat ze op zoek zijn naar een herplaatser maar vooral dit soort honden in asiels aantreffen.

Is het nu zo moeilijk om eens te reageren op wat er staat?
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:Ik zou willen dat men stopte met het fokken van dit soort rassen. Er komt te vaak tuig op af en dan zijn die honden gruwelijk de lul. Dat zie je nu ook weer.
enerzijds is dat waar maar ik (en ik ben meestal bang voor dat soort honden) zag vanmiddag toch een leukerd! echt een blije gezellige gezinshond. het beest straalde puur geluk uit. ik werd er gewoon blij van.
iones
Zeer actief

Corneliana schreef:
enerzijds is dat waar maar ik (en ik ben meestal bang voor dat soort honden) zag vanmiddag toch een leukerd! echt een blije gezellige gezinshond. het beest straalde puur geluk uit. ik werd er gewoon blij van.
Punt is dat er met die honden ook helemaal niets mis is. En er zullen er ook bij zijn die wel goed terecht komen. Maar te veel ervan hebben pech. Ik vind dat erg.

En het zal wel een gedateerd verhaal zijn, maar het stafford probleem speelt nog steeds.
Ze worden vaker mishandeld en verwaarloosd, en ze komen vaker dan de meeste andere rassen terecht in het asiel.
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:
Corneliana schreef:
Punt is dat er met die honden ook helemaal niets mis is. En er zullen er ook bij zijn die wel goed terecht komen. Maar te veel ervan hebben pech. Ik vind dat erg.

En het zal wel een gedateerd verhaal zijn, maar het stafford probleem speelt nog steeds.
Ze worden vaker mishandeld en verwaarloosd, en ze komen vaker dan de meeste andere rassen terecht in het asiel.
dat is ook erg maar ik denk dat dat probleem toch bij de mensen ligt en niet bij de dieren.
als die mensen maar gewoon aangepakt werden.
iones
Zeer actief

Ja, maar realiteit is dat die mensen niet worden aangepakt. En de dieren dus altijd gedupeerd raken. Het probleem ligt inderdaad niet bij de dieren, maar ze draaien er wél voor op!
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:Ja, maar realiteit is dat die mensen niet worden aangepakt. En de dieren dus altijd gedupeerd raken. Het probleem ligt inderdaad niet bij de dieren, maar ze draaien er wél voor op!
ja maar dan heeft het weinig nut om dat ras te verbieden.
ik weet natuurlijk helemaal niet de ins en outs maar om te zien zijn het doorgaans gezonde sterke honden. kortharig, breed, geschikt om trekwerk te doen, dat zie je zo.
en om te waken al zitten daar dan weer risico's aan.
dat zou toch zonde zijn als zo'n ras verdwijnt?
echt jammer.
iones
Zeer actief

het zou zeker zonde zijn.
Maar de manier waarop ze vaak behandeld worden vind ik nog erger.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

We hebben dat gezeik al eens gehad met de pitbullwet ( Regeling agressieve dieren )
Wat zijn we daarmee opgeschoten ? Elke pitbullachtige zonder erkende fci stamboom werd zonder pardon afgemaakt.
Omdat ze het juiste a4tje niet bezaten.

Fokkers moeten vooral niet ophouden met fokken van dit ras. Erkende fokkers dan he. Die willen juist een positieve bijdrage leveren aan dit ras.

De fokkers die denken dat ze alles maar op elkaar kunnen tiefen die moeten ze eens harder aanpakken. En zolang dat niet gebeurt zullen de dieren de dupe ervan blijven zijn.
En dat is niet alleen bij de staffords.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Chip en registratieplicht!
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
wenmart20
Zeer actief

Es schreef:Chip en registratieplicht!
zou een goede zijn als ze daarop actief controleren
maar dat doen ze niet en zullen ze ook niet gaan doen
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

wenmart20 schreef: Erkende fokkers dan he..
Tara? :engel:

On topic: het ligt niet aan de hond en evenmin aan het ras. Het ligt aan het tuig dat dergelijke dingen doet. En dat tuig is over het algemeen geinteresseerd in rassen die hun miezerige ego wat oppoetsen. Staffs en aanverwanten schijnen daar het erg geschikt voor te zijn. Het niet meer fokken van zulke rassen helpt niet. Dan stappen ze over op een ander ras dat past bij hun image. Tuig aanpakken, niet de honden of de fokkers (broodfokkers daargelaten).
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

iones schreef:Er komt vooral tuig op af Dagmar.
Mijn schoonmoeder heeft al 9 jaar dezelfde mechelaar. En daarvoor hadden ze 2 mechelaars en daarvoor ook 2.
En Dat is zeker geen tuig.

De persoon die zijn hond mishandeld door hem van ruim 2 meter naar benden te gooien. Het zelfde als van de trap af gooien.
Is idd tuig van de riggel. Daar zouden best wel eens hogere straffen op mogen staan. Een goede straf zou ik vinden door met meneer het zelfde te doen maarja wie ben ik.

Niet iedereen over 1 kam scheren. Want er zijn mensen die wel verantwoordelijk om gaan met hun honden of dit nou een stafford of een chi is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
wenmart20
Zeer actief

luna2906 schreef:

On topic: het ligt niet aan de hond en evenmin aan het ras. Het ligt aan het tuig dat dergelijke dingen doet. En dat tuig is over het algemeen geinteresseerd in rassen die hun miezerige ego wat oppoetsen. Staffs en aanverwanten schijnen daar het erg geschikt voor te zijn. Het niet meer fokken van zulke rassen helpt niet. Dan stappen ze over op een ander ras dat past bij hun image. Tuig aanpakken, niet de honden of de fokkers (broodfokkers daargelaten).
tara?
Afbeelding
iones
Zeer actief

wenmart20 schreef:
Es schreef:Chip en registratieplicht!
zou een goede zijn als ze daarop actief controleren
maar dat doen ze niet en zullen ze ook niet gaan doen
Maar wel gemakkelijk opsporen als het gaat om hondenbelasting. Ik denk dat het tegen ons werkt. En zeker niet het welzijn van honden zal dienen.
iones
Zeer actief

toots schreef:
Mijn schoonmoeder heeft al 9 jaar dezelfde mechelaar. En daarvoor hadden ze 2 mechelaars en daarvoor ook 2.
En Dat is zeker geen tuig.

De persoon die zijn hond mishandeld door hem van ruim 2 meter naar benden te gooien. Het zelfde als van de trap af gooien.
Is idd tuig van de riggel. Daar zouden best wel eens hogere straffen op mogen staan. Een goede straf zou ik vinden door met meneer het zelfde te doen maarja wie ben ik.

Niet iedereen over 1 kam scheren. Want er zijn mensen die wel verantwoordelijk om gaan met hun honden of dit nou een stafford of een chi is.
Doe ik niet! Lees maar:
iones schreef: En er zullen er ook bij zijn die wel goed terecht komen. Maar te veel ervan hebben pech. Ik vind dat erg.
Een stafford, ambull of mechelaar heeft nu eenmaal grotere kans om verkeerd terecht te komen dan de meeste andere rassen.
luna2906
Zeer actief

wenmart20 schreef:
luna2906 schreef:

tara?
Tara heeft een stokpaardje als het om de term 'erkende fokkers' gaat :wink:
luna2906
Zeer actief

Tara schreef:
Daar ben ik al! :mrgreen:

Erkende fokkers bestaan niet. :neenee:
De term 'erkend' impliceert een soort overkoepelend orgaan dat toezicht houdt op kwaliteit, en zoiets bestaat niet.
Dat is echt gebakken lucht. :wink:

De enige erkenning die er is, dat is de erkenning die broodfukkers zichzelf graag toekennen.
Fokkers die zichzelf erkend noemen kun je daarom maar beter héél ver links laten liggen.
Rijksgediplomeerd en erkend zijn broodfoktermen.
:F: :E:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”