Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aan geluid horen wat voor hond het is?
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Aan geluid horen wat voor hond het is?
Hee ,
Ik maakte net weer wat geks mee haha. Vorige keer dacht iemand al dat mijn hond een pitbull is , nee dus , totaal andere hond.
Nu net ging mijn bel iemand met wat vragen en ik liet hem even in de hal. Mijn hond sprong ook 1 keer tegen de deur ofzo want de deur klapte nogal. Jongen gaat weer buiten staan en zegt. Komt ie niet door de deur heen? Nee... Het is een pitbull toch? Nee , totaal andere hond. Ik even wat pakken uit mijn woonkamer waar hond ook was. Hij weer snel naar buiten staan want dacht dat hond naar hem toe ging. Nee want ik deed meteen deur weer dicht. Ze doet niks hoor hahaha. Vond zijn reactie wel grappig , snap alleen niet hoe hij kan zeggen dat hij denkt dat mijn hond een pitbull is. Terwijl hij haar ook niet eens zag... Jullie ook wel zoiets mee gemaakt dat ze jou hond aanzien voor een andere hond? Of dat mensen zo reageren?
Ik maakte net weer wat geks mee haha. Vorige keer dacht iemand al dat mijn hond een pitbull is , nee dus , totaal andere hond.
Nu net ging mijn bel iemand met wat vragen en ik liet hem even in de hal. Mijn hond sprong ook 1 keer tegen de deur ofzo want de deur klapte nogal. Jongen gaat weer buiten staan en zegt. Komt ie niet door de deur heen? Nee... Het is een pitbull toch? Nee , totaal andere hond. Ik even wat pakken uit mijn woonkamer waar hond ook was. Hij weer snel naar buiten staan want dacht dat hond naar hem toe ging. Nee want ik deed meteen deur weer dicht. Ze doet niks hoor hahaha. Vond zijn reactie wel grappig , snap alleen niet hoe hij kan zeggen dat hij denkt dat mijn hond een pitbull is. Terwijl hij haar ook niet eens zag... Jullie ook wel zoiets mee gemaakt dat ze jou hond aanzien voor een andere hond? Of dat mensen zo reageren?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Aan geluid horen wat voor hond het is?
staffords/pitjes hebben ook een apart gilletje. als ik op een show ben kan ik blind naar hun hoekje lopen

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ik hoor soms wel eens herders en dan is het ook nog een herder , die herken ik vaak dan wel weer.

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
poeh eigenlijk nooit op gelet... merk meer dat als er een hond blaft in de buurt er altijd naar ons gewezen word

terwijl dat niet altijd de onze zijn. maar ze zullen wel denken 2 grote herders dus moeten hun wel zijn ofzo ik weet het ook niet
terwijl dat niet altijd de onze zijn. maar ze zullen wel denken 2 grote herders dus moeten hun wel zijn ofzo ik weet het ook niet
- Hailfall
- Zeer actief
Ik herken meestal terriers aan hun geblaf, een keer zat ik er naast en was het een of ander klein buitenlandertje maar met grote honden kan ik het niet herkennen.
Al klinkt mijn terrier dan weer niet naar een terrier met zijn diepe blaf en grom.
Al klinkt mijn terrier dan weer niet naar een terrier met zijn diepe blaf en grom.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
herderblaffen herken ik wel, verder eigenlijk niks 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Duitse Herders! Brrrr..... en witte Herders idem dito.
Groetjes Sandra
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier verderop zit een rottweiler. Ik herken dan wel een type blaf van m'n eigen rottweilers die we hadden. Maar of dat altijd zo is weet ik niet?
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Beagles herken ik idd van afstand, mechelaars ook wel.
En staffies lijken af en toe wel geslachte varkens.
En staffies lijken af en toe wel geslachte varkens.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Mensen denken altijd dat Yuna een grote hond is als ze blaft achter gesloten tussendeur...
Wel een keer wat grappigs meegemaakt, Ik had samen met een vriendin onze honden even vastgezet buiten de super (wel met toezicht, mn man stond gewoon te wachten met de spullen), zij heeft een flinke labrador met een hele zware blaf. Yuna zat naast de ingang, en haar hond stond achter een rijtje fietsen, uit het zicht. Maar Die lab gaf dus een enorme blaf, en vervolgens keken er allemaal mensen verschrikt naar Yuna, die dachten dat het grluid daar dus vnadaan kwam!
Wel een keer wat grappigs meegemaakt, Ik had samen met een vriendin onze honden even vastgezet buiten de super (wel met toezicht, mn man stond gewoon te wachten met de spullen), zij heeft een flinke labrador met een hele zware blaf. Yuna zat naast de ingang, en haar hond stond achter een rijtje fietsen, uit het zicht. Maar Die lab gaf dus een enorme blaf, en vervolgens keken er allemaal mensen verschrikt naar Yuna, die dachten dat het grluid daar dus vnadaan kwam!

-
29996D
Vizsla's zijn echt uit duizenden te herkennen, poedels ook wel.
Ook is het niet heel moeilijk om herders te herkennen. Verder zou ik het zo niet echt weten.
Ook is het niet heel moeilijk om herders te herkennen. Verder zou ik het zo niet echt weten.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Nou, de mijne grommen en kunnen blaffen alsof ze heul groot zijn. Ik denk soms dat mensen een bouvier achter de deur verwachten.

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Hier in het bos loopt vaak een Grand Basset, die herken je ook blind als ie door de bosjes loopt te joelen. 
- Hamilton
- Zeer actief
dan hebben we,samen met Noekie, dezelfde "afwijking"Nanna schreef:Gek genoeg herken ik altijd wel Beagles. Met dat rare geblaf.
En teckels ook wel.
Voor de rest niet, eigenlijk.
Teckels zijn voor mij wat lastiger te herkennen
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Macy klinkt als een herder hoor ik vaak, dat is ze natuurlijk ook maar de meeste mensen denken aan een duitse herder ofzo, vindt ik prima daardoor kwamen de inbrekers laatst waarschijnlijk niet verder dan de hal...

-
blondie
- Zeer actief
Herken de blaffen van de meeste honden uit de buurt wel. Als ik dan een vreemde hoor, dan vraag ik me oprecht af welke hond dat is, of wie er weer een nieuwe hond heeft
Vreemde honden daar herken ik vaak de duitse/mechelse herder blaf wel van. Jack russels pik ik er wel tussenuit en ook de teckels.
Vreemde honden daar herken ik vaak de duitse/mechelse herder blaf wel van. Jack russels pik ik er wel tussenuit en ook de teckels.
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
De Beagle herken ik wel met zijn aparte blaf/huil.
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Over sem zeggen ze en denken ze dat het een wolf is, dat was geen grapje maar heel serieus!
Sorry maar je ziet toch wel dat het een hond is?
..
Een vriendin van mij heeft een kruizing mechelse herder/rottweiler.
Maar die kan echt een rottweiler blaf opzetten. Is wat zwaardere blaf lijkt wel.
Aan sem, ja je hoort wel dat het een herder is.
Sorry maar je ziet toch wel dat het een hond is?
Een vriendin van mij heeft een kruizing mechelse herder/rottweiler.
Maar die kan echt een rottweiler blaf opzetten. Is wat zwaardere blaf lijkt wel.
Aan sem, ja je hoort wel dat het een herder is.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik herken altijd het geblaf van een collie. Die hebben nl. allemaal zo'n irritante schelle kef. Zelfs de reuen klinken als een gillende keukenmeid. 

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
de meeste blaffen herken ik wel in de soort van grote hond- kleine hond, en dan ook wel rasspecifieke blaffen van herders (mechelaars, duitesers) en rottweilers, berghonden, en dan de kleine rassen ook wel terrier, teckel e.d. ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben.
maar toch gebeurd het ook echt wel, dat ik wat hoor blaffen, en dan de hond zie en denk: oohh, totaal niet gedacht

alhoewel ik een kruising Cane corso een ``ruimere`` blaf zou verwachten dan bij een stafford/pitbull.
Buster kan soms wel loeien (naar de ambulance) en die lichte kleur vacht en blauwe ogen, denken dan dat het een (Australische) Dingo is, ha,ha. hij blaft ook nooit, alleen op commando of soms tijdens spel, maar hij maakt wel mokkende en klagende en enthousiaste piepgeluiden.
maar toch gebeurd het ook echt wel, dat ik wat hoor blaffen, en dan de hond zie en denk: oohh, totaal niet gedacht
alhoewel ik een kruising Cane corso een ``ruimere`` blaf zou verwachten dan bij een stafford/pitbull.
Buster kan soms wel loeien (naar de ambulance) en die lichte kleur vacht en blauwe ogen, denken dan dat het een (Australische) Dingo is, ha,ha. hij blaft ook nooit, alleen op commando of soms tijdens spel, maar hij maakt wel mokkende en klagende en enthousiaste piepgeluiden.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dobers hebben vaak ook wel een herkenbare blaf.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn eigen honden herken ik 
Luca heeft een zware diepe blaf. Klinkt als een hond van 70 kilo en Dumas... kleine keffer
Luca heeft een zware diepe blaf. Klinkt als een hond van 70 kilo en Dumas... kleine keffer
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als ik de buurhond hoor keffen ( jack hussel) en ik ben boven, moet ik soms tweemaal goed luisteren (met verbazing) of ik nou onze luca (ook JH) hoor
Luca blaft eigenlijk ook nooit, alleen drie keer bij de deurbel. dat wel.
Luca blaft eigenlijk ook nooit, alleen drie keer bij de deurbel. dat wel.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Molossers, herders en staffords herken ik meestal wel ja.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Vond het wel raar van die kerel dat hij meteen aan een pitbull dacht. Aangezien hij mijn hond niet eens gezien had. Mijn hond heeft ook 1 keer geblaft wat ik hoorde en ik vond dat ook best een lage blaf. Ze blaft alleen bijna nooit , vandaar dat ik het een keer heb gehoord. Bij een jonge hond klinkt de blaf toch ook wel wat anders dan een volwassen hond? Toen ik haar net had blafte ze ook een keer om aandacht naar een andere hond en toen was het echt een kef geluid haha. Toen was ze 6 maanden. Je zag haar er zelfs van schrikken haha.Emma schreef:de meeste blaffen herken ik wel in de soort van grote hond- kleine hond, en dan ook wel rasspecifieke blaffen van herders (mechelaars, duitesers) en rottweilers, berghonden, en dan de kleine rassen ook wel terrier, teckel e.d. ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben.
maar toch gebeurd het ook echt wel, dat ik wat hoor blaffen, en dan de hond zie en denk: oohh, totaal niet gedacht![]()

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als het om een hond van 10 weken gaat, tja dan is het moeilijk om te bepalen. En als ze de hond zien, kan ik met best voorstellen dat ze zo'n jonge kruizing aanzien voor een pittbull. Maar deze man kan jou nog nooit met de hond hebben zien lopen? Het was echt een onbekend in de buurt?
Ik herken veel blaf ook wel. Niet altijd heel specifiek, al kan ik ook echt wel duitse van mechelse herders onderscheiden meestal. Maar niet alles lukt, ben ook niet bekend met alle rassen natuurlijk
Ik herken veel blaf ook wel. Niet altijd heel specifiek, al kan ik ook echt wel duitse van mechelse herders onderscheiden meestal. Maar niet alles lukt, ben ook niet bekend met alle rassen natuurlijk

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
De "gil" van de stafford is zeker herkenbaar hahahah. Whawawawawa en een rollend tongetje in de bek hahaha net een slacht varken idd hahaha. Die kennen er wat van. En de beagle ook herkenbaar:-)
De herder vaak een schel blafje op t eind;-)
De herder vaak een schel blafje op t eind;-)

[/url]