Allereerst hoop ik dat ik geen mensen de kast opjaag met al mijn vragen.... Mocht je me al lastig vinden, mijn excuses
Een kennis van me geeft malva rijst aan haar hond, dat is gedroogde groenten en rijst waar je warm water bijdoet en dan bij het eten.
Zij doet dat bij een blik voer maar daar ben ik een beetje vies van. Ze gebruikt het als vulling omdat haar hond wat moet afvallen. Om de maaltijd een beetje groter te maken zeg maar.
Je hebt van die rijst ook een vlokkenvariant maar dat komt zowat op hetzelfde neer.
Nu heb ik heel google al afgestruind maar ik vind bijzonder weinig extra info erover, behalve wat de fabrikant zegt maar die zijn vaak voor geen haar te vertrouwen
Ik vraag me af of het klopt dat het puur vulling is en een hond er niet van bijkomt. Het zou goed zijn voor de werking van de darmen en tegen diarree werken
Ik wou horen of er hier mensen zijn die deze rijst gebruiken, en wat hun ervaringen hiermee zijn. Wat het om af te vallen of bij te komen en hoe deed de hond het hierop...
bedankt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rijstvlokken
Moderator: moderatorteam
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
-
Safari
Re: rijstvlokken
Ik ken het product dat jij noemt niet. Ik ben even gaan Googlen en iedereen daar gebruikt het als vulling. Er was 1 bericht waar verteld werd dat het erg zout was.
Ik zou het niet gebruiken voor een hond die aan moet komen. Dan gewoon meer voeren lijkt mij.
Voor een hond die af moet vallen zou ik het ook niet gebruiken, lijkt mij dat de maag kleiner moet worden zodat er ooit weer normaal gegeten kan worden.
Mijn Mops moet van 12,6 kilo in ieder geval naar de 10. Hij kreeg 100 gram dieet brokken per dag, wortel en komkommer als tussendoortje. 1x per week een biggenoortje en een paar lamsribben.
Verder niets. Na een week of zes merkte ik dat hij ineens gierende honger had. Toen heb ik hier op het forum advies gevraagd en gekregen. Vanaf dat moment voer ik ongeveer 110/120 gram brokken of 100 met wat sperziebonen. Hij blijft afvallen maar die gierende honger is over.
Ik ben behoorlijk streng in het volgen van het dieet en hij heeft echt pech want ik ben niet gevoelig voor smekende oogjes.
Ik zou het niet gebruiken voor een hond die aan moet komen. Dan gewoon meer voeren lijkt mij.
Voor een hond die af moet vallen zou ik het ook niet gebruiken, lijkt mij dat de maag kleiner moet worden zodat er ooit weer normaal gegeten kan worden.
Mijn Mops moet van 12,6 kilo in ieder geval naar de 10. Hij kreeg 100 gram dieet brokken per dag, wortel en komkommer als tussendoortje. 1x per week een biggenoortje en een paar lamsribben.
Verder niets. Na een week of zes merkte ik dat hij ineens gierende honger had. Toen heb ik hier op het forum advies gevraagd en gekregen. Vanaf dat moment voer ik ongeveer 110/120 gram brokken of 100 met wat sperziebonen. Hij blijft afvallen maar die gierende honger is over.
Ik ben behoorlijk streng in het volgen van het dieet en hij heeft echt pech want ik ben niet gevoelig voor smekende oogjes.