Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen, aarrggh!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Sommige mensen, aarrggh!

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ken het helaas ook.

Hoe vaak ik wel niet met gemuilkorfde Elena in mn armen heb gestaan ( en 30 kg is niet ligt dan ) , omdat een ander zonodig zn honden los moet laten lopen op straat.

En dan idd niet of heel langzaam reageren.

Tot ik het een keer zo kotsbeu was ( want eentje flikte het altijd ) , dat ik Elena terug op de grond heb gezet en heb geroepen dat ze NU die hond wegging halen of ik maakte die muilkorf los en dan ging ze zonder hond naar huis.

Ondertussen met mn vrije hand richting muilkorf gaant , toen kon ze ineens wel hard lopen en dan tegen mij zeggen dat ik daar dan niet moet lopen met mn hond .
Terwijl het zo'n beetje letterlijk bij mn voordeur gebeurde :80:

Met de honden die ik nu heb heb ik dat probleem gelukkig niet.
Ze durven wel hoor , maar de aanblik van iemand met 2 herders laat de meeste mensen toch snel omdraaien of de hond aanlijnen.

Heb je ze alleen mee dan ligt het eraan welke ik bij heb , grote Ditch en Kyto met zn donkere kop maken wel indruk.
Terwijl ze van Kenji denken dat zij wel lief is, ja los maar aangelijnt is het echt een bitch
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Hier ook.
Alles is hier gedoogd loslopen en daar loopt dan ook alles los en niets luisterd of word terug geroepen.
Er is een off losloopgebied waar wel netjes word aangelijnd als je al iemand tegenkomt.
Gelukkig gaat mijn reu tussen een vreemde hond en mijn teef instaan en jaagt evt. De vreemde hond weg.
Komen ze dan toch nog door of gaan ze met mijn reu vechten (wat nog niet gebeurd is) dan gebruik ik mijn voet.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik kan me in dat soort situatie's echt niet beheersen... dan ga ik soms wel eens in de viswijfmodus. Ben er niet trots op, maar goed.
Het gekke is dat ik het nu veel minder heb met de mechels dan dat ik met rottweilers liep. Raar maar waar.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ja het is dat je het je eigen hond niet aan wil doen, maar soms..
zou je ze willen laten bijten.

Ik heb het dus net andersom, ik heb kleine hondjes en die zijn niet gediend van grotere honden.
Ik heb ze meestal (lees eigenlijk altijd) aangelijnd.
Maar dat word vaak weggewapperd. Laat ze toch los ze willen spelen.
Terwijl het teefje van mij al in de vluchtmodus zit.
Best wel jammer hoor, dat er bij die van mij niet meer pit in zit.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Gewoon van te voren incalculeren. Scheelt je heeeeeeel veeeeeeel ergenis. Dat gebeurd nu eenmaal en zal altijd blijven gebeuren. Dat veranderd echt nooit. Sinds ik mezelf in de zenmodus heb gezet bij dit soort mensen loop ik een stuk ontspannener. Gewoon mijn hond ophijsen, wegdraaien van de belager en rustig wachten tot de tegenpartij zijn/haar hond weer op komt halen. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Budkes schreef:Gewoon van te voren incalculeren. Scheelt je heeeeeeel veeeeeeel ergenis. Dat gebeurd nu eenmaal en zal altijd blijven gebeuren. Dat veranderd echt nooit. Sinds ik mezelf in de zenmodus heb gezet bij dit soort mensen loop ik een stuk ontspannener. Gewoon mijn hond ophijsen, wegdraaien van de belager en rustig wachten tot de tegenpartij zijn/haar hond weer op komt halen. :U:
Ben ik ook zeker met je eens. Maar je mag toch verwachten dat als je aan iemand nadrukkelijk vraagt of hij zijn hond(en) aan kan lijnen, dat diegene dat ook doet.

Ik ben een keer in de wijk, zo ongeveer voor mijn deur, tot 3x toe dezelfde vrouw met grauwend en aanvallende hond tegen gekomen, 1e keer netjes gevraagd of ze hond aan kan lijnen want het is geen losloop gebied. Geen reactie, alleen hond weggeplukt en weer weggelopen, hond draait zich om en weer op mijn honden af. Weer proberen aan te vallen, ik moest dus echt schoppen/slaande bewegingen maken en mijn honden in allerlei bochten wringen om te zorgen dat ze niet gebeten werden. Ik in viswijfmodus, lijn nu gvd je honden aan!. Ook geen reactie, weer een fikkie kom hier.
Uiteindelijk 1 straat verder weer het zelfde liedje, Diesel losgelaten en gezegd, Pak hem! en toen kon ze ineens wel haar hond bij zich houden. (niet dat Diesel wat deed, maar die rende er wel achteraan :mrgreen: )
Dan zit uiteindelijk je bloeddruk tot aan het dak omdat iemand anders het gewoon vertikt om de hond aan te lijnen.
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Ik verwacht niets meer van mensen.
Mijn honden mogen niet reageren, ik loop stoïcijns door en verwacht dat mijn honden dat ook doen.
Helaas reageerde mijn teef wel als er een loslopende hond aan haar ruikt dus dan krijgt mijn reu meer lijn en evt gebruik ik mijn voet.

Maar ik blijf doorlopen op een gegevenmoment geeft de losloper het wel op, is dat 6km verder dat is dat pech voor de baas moet in maar zijn hond roepen/aanlijnen.
Als ik zou stoppen zou mijn teef juist weer vinden die hond letterlijk een koppie kleiner te maken.
Icecold81
Zeer actief

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Judith-Diesel schreef:
Budkes schreef:Gewoon van te voren incalculeren. Scheelt je heeeeeeel veeeeeeel ergenis. Dat gebeurd nu eenmaal en zal altijd blijven gebeuren. Dat veranderd echt nooit. Sinds ik mezelf in de zenmodus heb gezet bij dit soort mensen loop ik een stuk ontspannener. Gewoon mijn hond ophijsen, wegdraaien van de belager en rustig wachten tot de tegenpartij zijn/haar hond weer op komt halen. :U:
Ben ik ook zeker met je eens. Maar je mag toch verwachten dat als je aan iemand nadrukkelijk vraagt of hij zijn hond(en) aan kan lijnen, dat diegene dat ook doet.

Ik ben een keer in de wijk, zo ongeveer voor mijn deur, tot 3x toe dezelfde vrouw met grauwend en aanvallende hond tegen gekomen, 1e keer netjes gevraagd of ze hond aan kan lijnen want het is geen losloop gebied. Geen reactie, alleen hond weggeplukt en weer weggelopen, hond draait zich om en weer op mijn honden af. Weer proberen aan te vallen, ik moest dus echt schoppen/slaande bewegingen maken en mijn honden in allerlei bochten wringen om te zorgen dat ze niet gebeten werden. Ik in viswijfmodus, lijn nu gvd je honden aan!. Ook geen reactie, weer een fikkie kom hier.
Uiteindelijk 1 straat verder weer het zelfde liedje, Diesel losgelaten en gezegd, Pak hem! en toen kon ze ineens wel haar hond bij zich houden. (niet dat Diesel wat deed, maar die rende er wel achteraan :mrgreen: )
Dan zit uiteindelijk je bloeddruk tot aan het dak omdat iemand anders het gewoon vertikt om de hond aan te lijnen.
Ja en plus soms valt het niet in te calculeren.
Ik heb hier een man in de buurt die met herder en bouvier altijd losloopt door de woonwijken. Keurige honden hoor, ik bedoel hij heeft ze keurig onder appel.
Maar 1 is een reu en Kay is nogal fel op die reu en wordt al woest aan de lijn als hij hem enkel ruikt.
Nou stond ik pas een keer in het donker in de schaduw op dehoek (en dan is Kay zowieso bij schrikken al snel in standje idioterie) en vroeg dus aan hem 'wilt u er even om heen gaan'. Ik kon even geen kant op, want had hem voor me, auto achter me en Kay poepend in de bosjes aan de lijn...
Krijg ik een 'o maar mijn honden geven daar niet om' en loopt hij dus direct met losse honden strak langs mijn benen. Met als resultaat een uitvallende Kay, ik mijn benen helemaal stuk door het vasthouden van Kay en het zorgen dat hij die hond niet grijpt...
Toen dacht ik ook 'eikel' 'is het nou zo moeite om even erom heen te gaan en enigszins afstand te houden'
Want zo kan ik er dus niet op anticiperen of het incalculeren....

Maar goed het heeft idd ook totaal geen nut om me mega op te vreten of te frustreren eraan, want dat zorgt alleen bij mezelf voor een hoge bloeddruk... niet bij die man...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ik verwacht niks meer hoor @icecold en @judith-diesel. Hoe vaak ik al niet met een vuurspugende hond onder mijn oksel geklemd met 1 voet een andere hond op afstand houdend onderwijl draaiend om mijn eigen as om de andere hond te redden heb gestaan. En dan de verbazing/minachting/dommigheid in de blik van de baas van de andere hond als ik voor de tigste x vraag om hem vast te houden:" gaat dat niet goed dan"? " als je hem los laat dan gaat het wel goed" " je moet eens met die hond op cursus" etc. Etc.
Ik knik vriendelijk, zeg nogmaals vriendelijk lijn hem nou maar aan en loop met lage bloeddruk door.
Heeft ook 3 jaar gekost hoor, van steeds kwaad, woest worden om zoveel onbenulligheid, maar het helpt gewoonweg helemaal niets.
Gr. Aniek

Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Budkes schreef:gaat dat niet goed dan"? " als je hem los laat dan gaat het wel goed" " je moet eens met die hond op cursus" etc. Etc.
:oohja: eg dat zeggen ze hier ook altijd..... sjucht denk ik dan, ga al vanaf dat ik hem heb naar cursus, daardoor betekent het niet dat hij ineens iedere reu helemaal fantastisch vind... (de ene wel en de andere haat hij tot op het bot :mrgreen:
En nee als ik hem nu los laat gaat dat niet goed!
Ik zeg vaak ook direct wat ik denk...
.... Ja idd je hebt er geen reet aan, maar hoe blijf je zo kalm dan?

Want het gaat ook automatisch soms hoor!
Als ik bv al een slechte dag heb dan reageer ik echt gewoon kribbig en moet ik me echt bedwingen om niet in de viswijfmodus te schieten... (dat bedwingen lukt op een slechte dag dus echt niet, zelfs tot 10 tellen niet, kom niet verder dan 2 :))
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Budkes
Zeer actief

Hoe ik zo rustig blijf dan. :U:
Geen idee eigenlijk, heb gewoon op een dag besloten me niet meer kwaad te maken. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Budkes schreef:Hoe ik zo rustig blijf dan. :U:
Geen idee eigenlijk, heb gewoon op een dag besloten me niet meer kwaad te maken. :F:
juist dit. het helpt toch niet om je hier druk om te maken want niemand kan in een ander kijken wat die denkt en ervan vind.
ellen
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

In het bos hier loopt steeds een vrouw met een mechelse herder los, beest gedraagt zich erg agressief naar de meeste honden en zei steeds "hij doet niets hoor" (heb wel anders gehoord) een keer ging die zo ook naar mijn kinderen toe en dat was toch echt een grote stap te ver, toen brulde ik maar "maar de mijne wel" .. heeft toch af en toe voordelen die vooroordelen over de BT :D mevrouw maakte dat ze weg kwam en nu ontwijkt ze me gelukkig,... hoop dat ze dat lang blijft doen.
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder

Ongelezen bericht door Nath »

Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich hier vreselijk aan irriteert..

Ik lijn mijn hond tegenwoordig altijd aan als ik vreemde honden tegenkom, vroeger had hij de neiging om op honden af te stormen dat mocht niet van mij dus hield ik hem bij me en dan mocht hij er rustig naar toe, ging altijd prima. Totdat hij een flinke aanvaring heeft gehad met de Duitse herder van mijn vriend, sinds dien ben ik zelf als de dood dat hij weer door een grote hond word gepakt (tis een mechel trouwens) ik zie hem altijd weer gillend in die bek hangen :schrik:

Waarschijnlijk door mijn angst reageert hij nu bij de meeste honden zo van ik zal hem wel even wegjagen... Ik wil geen aanvaringen dus ik lijn hem aan. En dan altijd die mensen die gewoon hun hond er naar toe laten gaan, ondanks vraag wilt u hem bij u houden?! Laatst in het bos loop ik samen met me moeder we zoeken altijd rustige plekken uit, twee vrouwen met de honden los, wij lijnen ze aan, zij niet.... Ik zie dat die honden al in de sluip/staar modus gaan, vrouw ; kom maar laat ze maar... waarna die honden dus als ik langs loop blaffend uitvallen tegen die van mij :evil: Ik: Mischien kunt u ze ook aanlijnen, Vrouw: maar ik weet toch niet dat jou honden gevaarlijk zijn? :oohja:

En laatst ben ik me ook weer rot geschrokken, fiets ik met me twee honden los komt er opeens een gigantische pyreneese Berghond uit een pad, ik stop lijn ze snel aan, maar die hond rent dus blaffend op ons af. Roept die vrouw: laat ze maar los hoor ze doet niets! Ten eerste doet ze wel iets want ze rent blaffend op mijn honden af en ten tweede lijn ik mijne niet voor niets aan!! Heb Joe maar half opgehangen in zijn halsband en ben doorgefietst, want die werd woest... maar denk dan pff hou gewoon je hond bij je dan heeft niemand last van elkaar... :U: En ik ben weer degene die staat te trillen op me benen...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik bewonder dat. Maar in jouw geval heb je je hond meestal vast. Zelf blijf ik het behoorlijk irritant vinden als ik lekker met de honden ons eigen ding aan het doen ben en ze los in mijn buurt lopen en voor de zoveelste keer dezelfde hond met dezelfde grote smoel aan komt zetten. Daar waar ik dus bij de geringste twijfel mijn honden aanlijn.
Andersom zou ook een keertje fijn zijn, dat ik niet hoef aan te lijnen omdat die van mij niet geinteresseerd zijn in die hond als die keffend in de lijn hangt. Komen ze los etteren is het wat anders. Kleine moeite om je eigen hond even vast te houden om ze als je gepasseerd bent los te laten lijkt me.
Net weer. Dan had ik ze al aan de lijn, liep op het fietspad en in de schemer ben ik wat voorzichtiger. Komt vanuit het park er weer een die zijn loslopende jack russel naast de brommer uitlaat. Aangezien dat beest al een x-aantal keer als een duveltje uit een doosje op ons af is gekomen liep ik het grote veld maar op dat grenst aan het fietspad. Dier had ons dus al gezien en komt luid keffend achter ons aan. Voor de zoveelste keer blijft die lul op die brommer zitten "niet doen Jacky, kom nou Jacky...". Nou i.p.v. verder weg te lopen zoals ik normaliter doe met de kans dat honden er achterop klappen was ik het eens zat en ben Jacky tegemoet gaan lopen. Uiteraard met mijn honden aan de lijn en niet eens dat ze Jacky wel even wilden grijpen. Meneertje op de brommer ging steeds verder weg rijden en Jacky in een steeds grotere circel om ons heen. Was het zo zat.
Is dus niet de eerste keer dat dit gebeurd, en de mevrouw van de meneer als die met dat dier loopt is mij eens gaan uitdagen en vond dat ik mijn honden altijd aan de lijn moest houden vanwege niet betrouwbaar.
Heb haar lang genegeerd. Maar 1x ook eens flink de waarheid verteld nadat dat dier los weer eens kwam aandenderen. Zelf je hond opvoeden of aan de lijn houden, zijn we allemaal blij. Mocht ik hem morgen weer treffen dan loop ik eerder in of loop niet van het fietspad af. Gewoon je hond aan de lijn als hij zo op anderen afdendert en zeker niet op een brommertje ernaast tuffen als je niet in staat bent je hond bij je te houden. Ze ging overigens ook nog even achter een hond die aangelijnt naast de fiets liep aan. Dan is het een kleine jack russel maar op een gegeven moment ben je het goed zat, zeker als dat soort lui wel moord en brand schreeuwen als zo'n hond tegen de verkeerde aanloopt en tegen de grond wordt gewerkt, want dat mag natuurlijk niet :neenee:
Budkes
Zeer actief

Ehm Con ik heb er meer dan 1, en die gruwelijk goed opgevoede :wink: Jack Russell loopt áltijd los.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:Ehm Con ik heb er meer dan 1, en die gruwelijk goed opgevoede :wink: Jack Russell loopt áltijd los.
Ja, weet ik. Maar die ene van jou die wel reageert heb je aan de lijn. En de heerlijke Jack Russel van je zal het aan zijn kont roesten als er honden op hem afkomen of weet het zo te draaien dat het goed gaat.
Zie het hier met de boomer van de buuf, die doet ook graag haar eigen ding, en schrikt soms als er ineens een hond op haar afstormt maar dan zal er niets gebeuren. Die hond wordt overigens nooit blaffend of grommend benaderd.
En met mijn jut en jul gaat dat dus ook prima, al moet ik Bluf wat in de gaten houden want die wil wat regelen, dus dan loop ik met Bluf aan de lijn en Finn los erbij.
Maar zelfs Buuf stond weleens verstijfd over hoe bepaalde honden ineens op ons afkwamen, vanachter, dus aan lichaamstaal of interactie tussen de honden voorafgaand lag het niet. In die situaties reageren die van mij wel. Dat maakt dat ik wat oplettender loop. Het liefst heb ik die van mij ook altijd los, maar goed, als er dan zo een hond aan komt zetten die zelf al niet de leukste bedoelingen heeft wil ik niet dat die honden de kous op de kop krijgen. Maar het is soms best vermoeiend als dezelfde mensen het telkens laten gaan.
Terwijl anderen er wel rekening mee houden of waarvan hun honden ook niet de minste interesse tonen in mijn honden, waarvan ik weet als die op het veld lopen het gewoon ok gaat en waar je gerust nog een praatje mee gaat maken met de honden aangelijnt erbij.
Sommige mensen die het keer op keer maar laten gebeuren maken dat je echt gespannen gaat lopen, want straks komt die weer de hoek om. Ach ik kan het niet uitleggen dat gevoel.
Budkes
Zeer actief

Ah nou snap ik je wel.
Gr. Aniek

Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Ik had het met Beau altijd heel erg. Hij was niet zo gek groot, flinke border collie maat (border groene daler kruizing) en hij zag er lief uit. Hij vrat alleen alles op wie hij tegen kwam. Hij liep ook altijd aangelijnd en dan kwamen de losse honden weer aangedenderd. Ik riep op afstand al mijn hond bijt en kreeg standaard terug nee hoor hij bijt niet. JA de mijne wel dat zeg ik toch! Grrrrr. OF tegen mensen, ahh wat is hij mooi! Dank u meneer maar aai hem liever niet want hij bijt. Welnee mevrouw hij bijt niet, hij vind me leuk, kijk maar hij kwispelt. Nee meneer doe dat nou niet! Ik voorbereid en beau nog net op tijd weg trekkend want HAP naar de meneer die hand uit steekt en het dus altijd NETgoed ging. Alhoewel, wel een keer gehad dat hij in een mouw hapte van een trainer die zeker wist aan hem af te lezen dat beau hem lief vond.

Loop ik met daro alleen houd iedereen hun hond bij zich al voor hij een blaf heeft gegeven. Heerlijk! Loop ik met kayla erbij gaat iedereen er altijd vanuit dat daro dus lief is met andere honden want er loopt immers een kleine border bij. Grrr. Nou is daro wel lief voor kleine niet patsende hondjes of niet patsende grotere teven behalve als hij pijn heeft zoals de afgelopen tijd met de abcessen in zijn hals :oohja:
jaja word aan gewerkt
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”