Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fijn die flexlijnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Fijn die flexlijnen

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan is gisteravond gegrepen door 2 sharpei's terwijl hij rustig bij een boom stond te snuffelen. De sharpei's liepen aan een flexlijn en sprinte opeens naar het einde en doken beiden op Daan. Daan tolde rond op de grond terwijl de man alleen maar riep dat hij ze er niet vanaf kreeg, gek he als je op 5 meter afstand blijft staan. Mijn vriend heeft ze er beide afgeplukt en Daan snel nagekeken, hij kon niks zien en de man liep als snel weg met zijn honden. Ik was er niet bij aangezien ik op bed lag. Vanmorgen Daan nog een keer nagekeken aangezien hij de mand niet uit kwam, hij heeft een scheurtje in zijn rechterschouder wat we meteen goed ontsmet hebben. Hij zit onder de kneuzingen en wilt bijna niet lopen dus maar novacam gegeven en als hij morgen nog zo timide is en niet opknapt toch maar naar de dierenarts. Ben wel heel blij met zijn overvloedige onderwol anders was de schade veel groter geweest.

Baal er zo van, waarom op mijn oude mannetje duiken terwijl hij alleen maar staat te snuffelen. Daan is absoluut geen heilige en heeft in het verleden zelf ook genoeg gaatjes gemaakt maar op deze manier is niet leuk. En dat zo iets een keer gebeurt tja dat kan gebeuren maar dan verwacht ik wel dat de eigenaar even informeert of er schade is. De eigenaar liep alleen maar snel weg, ik ga hem zeker op aanspreken zodra ik hem zie.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Fijn die flexlijnen

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Balen zeg maar wat heeft dat met flexi te maken het zelfde was met lange lijn of zo ook gebeurd gewoon foute baas
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik zou vanavond nog even langs gaan als het kan.
Of heeft je da geen avond spreekuur? Dat is toch goedkoper dan een weekend consult.
En als hij zich niet prettig voelt, toch fijn om even nagekeken te hebben voor het weekend.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik ook al zo 20 jaar en nooit geen probleem mee
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ook met 2 honden aan een 8 meterflex en nooit een probleem gehad. maar degene die de honden aan de lijn heeft in dit geval mag wel iets beter uit zijn doppen kijken.
sterkte en beterschap voor daan!
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Ik gebruik zelf ook dagelijks een flexlijn voor 1 van de honden in de roedel, zolang je er mee om kunt gaan en de stop gebruikt heb ik er ook geen bezwaar tegen. Maar voor eigenaren die de stop niet kennen of gebruiken vind ik het ondingen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

twinkeltje schreef:Balen zeg maar wat heeft dat met flexi te maken het zelfde was met lange lijn of zo ook gebeurd gewoon foute baas
Eens! Korte of lange lijn verandert het gedrag van de honden niet.
Die baas moet zijn honden gewoon opvoeden en moet dit aan kunnen zien komen. Maar het is er weer zo eentje die zijn eigen honden niet kent. Foute baas dus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat ellendig om mee te maken, arme oude Daantje :blauwoog: Hopelijk knapt hij snel op, verwen hem maar lekker :flower:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:Ik begrijp dat gezeur ook niet. Ik loop er al jaren mee.
Er zit een rem op hoor.
Ik ook, en ook geen probleem, maar hier loopt er ook eentje met 2 reuen die al bijna bovenop Xena geklapt zijn, die kon ik toen nog net een zwieper geven zodat ze naast me terecht kwam anders had ze 2 idioten op dr rug gehad met minder vriendelijke ideeen. Baas en Bezin lopen er 10 meter achter en hebben totaal geen enkele inbreng bij een van de honden. En ze blijven het gewoon doen op die manier lopen...
Ze kunnen dus ook levensgevaarlijk zijn bij zulke types.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

De bazen zijn gevaarlijk, niet de flexen.

Sterkte voor Daan, hoop dat het mee gaat vallen en hij snel weer opknapt.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Sterkte er mee....

Nee, aan de flex ligt het niet, het ligt aan de baas en om hoe je met de flex om gaat, er zit idd een rem op......
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

De novacam doet zijn werk, hij liep net redelijk mee. Met zijn rechter voorpoot maakt hij een kleinere pas, hij heeft duidelijk last van zijn schouder. Verder slaapt hij veel. Zo nog even de wond schoonmaken en dan morgenochtend verder kijken.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach arme ouwe man, hopelijk knapt hij snel weer op, voorzichtige knuffel voor hem :lief:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Balen hoor Kiki, zeker bij zo'n oud mannetje. Goed dat je vriend de twee er snel zelf afkreeg. Hopelijk is hij snel hersteld en wat minder stram, zal wel wat last van zijn spieren ook hebben wellicht.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Nou lekker dan :mep:
Beterschap met Daan :flower:
Laatst gewijzigd door StephanieR op 10 nov 2012 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Beterschap voor Daan. Hopelijk knapt hij snel weer op.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

beterschap :(: sommige mensen :Q:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Arme Daan, beterschap!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hoe is het vanochtend met Daan?
Balen hoor, dat hij door die Sharpeis gegrepen is. Lag niet aan de flexlijnen, maar aan de baas die er niet mee om weet te gaan.
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

hoe is het nu met daan?
kiki78
Zeer actief

Daan voelt zich gelukkig al weer wat beter. Hij slaapt nog wel veel maar reageert redelijk alert.
De wond ziet er redelijk uit, vanmorgen kwam er bloed met pus uit dus weer goed ontsmet. Er is onderhuids ook wat kapot en dat is wat aan het ontsteken.
Hij vond het niet heel grappig toen we de wond spoelde met waterstofperoxide maar laat zich goed behandelen. Zoals het nu is ga ik niet naar een dierenarts, eerst zijn lijf zelf de kans geven om te herstellen ipv meteen antibiotica er in. Ik hou hem wel nog even op de novacam, ben blij dat we dat altijd in huis hebben.
Daan is in goede conditie gezien zijn herstel, vreesde dat zijn oude lijfje er meer moeite mee zou hebben.
Zo mag hij mee naar de hei om daar een klein rondje te doen, in beweging blijven is toch het beste.

Gisteravond toen ik nog niet thuis was lag hij zo diep te slapen dat hij niet eens wakker werd toen de andere 3 reuen eten kregen, dat is niks voor Daan, die springt de hele kamer rond zodra we met eten aankomen. Vanmorgen was hij weer de oude tijdens etenstijd, rondjes springen en piepen en gek doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ach goss... arm beestje...
Ik gebruik Acederm om de wond schoon te maken en te houden, dat prikt niet(minder?) denk ik want ik krijg geen enkele reactie van de honden als ik dat er op spuit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kiki78
Zeer actief

malinois schreef:ach goss... arm beestje...
Ik gebruik Acederm om de wond schoon te maken en te houden, dat prikt niet(minder?) denk ik want ik krijg geen enkele reactie van de honden als ik dat er op spuit.
Normaal reageert hij ook niet op de waterstofperoxide maar nu moest het ook onderhuids en dan prikt het wel.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bij een ontstoken wond gebruik ik altijd een gewone spuit die ik voel met betadineoplossing, en dat spuit ik zachtjes in de wond om te spoelen. En daarna CAF oogzalf erin, dat bevat antibiotica. Werkt zo als een tierelier.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

aggos, beterschap voor t ventje!
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba is vorige week ook aangevlogen door een hond.
Bumba gewoon bij me aan de lijn, andere hond liep een paar meter verder, maar meneer had de stop niet op de flex dus die hond knalt bovenop Bumba, terwijl Bumba geen aanleinding gaf.
Gelukkig had ik Bumba aan de lijn dus kon ik hem op tijd wegtrekken voordat er gaten vielen.
Ik ben maar snel doorgelopen terwijl die man aan het worstelen was met zijn flexlijn.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

Hier loopt een vrouw met haar hollandse herder aan een flex lijn. Normaal zou dat geen enkel probleem hoeven te zijn maar zij heeft haar hond niet onder controle en regelmatig trekt hij de flex uit haar rechterhand. In de andere hand heeft zij standaard een shaggie vast.
Afgelopen vrijdag stak ze voor mijn huis de kruising schuin over. De hond stuitert van links, naar rechts en gaat weer achter haar langs naar links waar meteen duidelijk te zien wat dat hij achter zich wat spotte! Zij liep door ijverig rokent en haalde haar arm naar boven om de lijn voor haar te krijgen. Verder totaal niet op haar hond aan het letten die dus echt wat anders had gezien! Net op dat moment neemt de hond een spurt naar linksachter en rukt zo die flex uit haar hand. Ze stond als een klein kind te krijsen, schreeuwen, gillen en stampvoeten dat de hond terug moest komen. Hij had twee honden gezien en had totaal geen interesse meer in zijn vrouwtje.
Paar minuten later loopt ze voorbij met de hond aan de flexlijn en steekt weer over. Nu de hond zowat ophangend aan zijn halsband. De hond was wat druk en een heel eind verder in de straat werd deze even door haar bewerkt met haar voet: ze stond de hond ijverig te trappen en naar hem te schreeuwen.
Er zijn mensen hier in de buurt die er al wat van hebben gezegd hoe zij ermee omgaat maar ze moeten hun mond houden: ZIJ heeft er alle verstand van want ZIJ traint volop met haar hond!

Het komt vaak voor dat hij uit haar handen glipt met die flex, en vaak ook in de buurt van een hele drukke straat. De hond schiet voor rijdende auto's en rent naar het bos. Dit is echt super gevaarlijk voor de hond maar zeker ook voor de weggebruikers!
En later gaat zij de hond dan straffen door hem even lekker volop te trappen. Is dat trainen????

Als ik haar aan zie komen lopen en ik ben met mijn honden neem ik als het kan een andere route. Ik heb geen zin in een hond die bovenop mijn honden springt, ook al is het uit enthousiasme.
En ik ben niet de enige, veel buurtbewoners proberen haar en haar hond te mijden. Gewoonweg omdat zij haar hond niet onder controle heeft en de hond 9 van de 10 keer van haar ruimte krijgt aan de flexlijn en hij losschiet terwijl zijn het drukker heeft met roken dan met haar omgeving.

*edit: typfoutjes*
blondie
Zeer actief

Ik ga ook in een ruime bocht om mensen heen die de honden aan de flex hebben. In het verleden trok een klein hondje de flex uit de handen van een man toen ik voorbij kwam fietsen met mijn hond met als resultaat een hond die hem in zijn kuiten broek én nek hapte, een man die het allemaal bijzonder amusant vond en geen aanstalten maakte om de hond te komen halen. Tot ik het zat was en mijn hond die ik zeer kort bij me had getrokken wat meer lijn gaf om zich te verweren. Toen was leiden in last.
En wel vaker honden die de volle lijn krijgen en niet altijd even vriendelijk komen benaderen "even kennismaken", rot toch op!

Hoe is het nu met Daan?
kiki78
Zeer actief

[quote="Hoe is het nu met Daan?[/quote]

Daan heeft vanmorgen meegelopen in het bos, het lopen gaat weer beter en hij was alert en liep goed mee.
Vanmorgen voor de wandeling kwam er nog wat bloed en helder vocht uit de wond. Na de wandeling liep er ook vocht uit.
Het stinkt niet en is voornamelijk helder.
Hij heeft net weer novacam gehad, de wandeling was toch te ver geweest (uurtje in het bos geweest maar vooral druk met ballen verstoppen voor Dieber dus geen lange afstand afgelegd). Hij slaapt nu weer. Komende dagen maar rustig houden en de wond blijven schoonmaken en controleren.
Zijn lijfje werkt hard aan het herstel en dat kost veel energie.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ach de ouwe dibbes. Hopelijk blijven de wonden "schoon" en knapt hij rap op.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”