Maar ik vind het zo spannend!
a.s. zondag hebben we een afspraak met wellicht een nieuw gezinslid.
Een tweede hond komt hier regelmatig ter sprake, maar ik had zo m'n handen vol aan Figo. En ik was daarnaast begonnen met rijlessen en op mijn werk werd het drukker en moeilijker. Destijds heb ik een heel duidelijke nee gegeven, maar het idee op zch stond me wel aan.
Maar eerst even rust vinden. Doordeweeks en overdag komt het toch op mij neer.
Die rust hebben we nu gevonden. Met Figo gaat het hartstikke goed, het is zo'n lieverd
Een en al knuffelkont. Hij is wat rustiger geworden, en Figo en ik hebben ons pad samen ook gevonden. Ik oefen veel met hem, in het begin was ik denk ik te streng. Door o.a. tips van het forum heb ik dat wat losgelaten en ben meer van hem gaan genieten.
Hij is nu 1 jaar en ongeveer 2 maanden.
Hij wordt met de dag liever en liever.
Figo kan je het best omschrijven als: als hij maar bij je kan zijn is het een teddybeer. Hoewel ik het afgelopen jaar soms echt dacht, waar ben ik aan begonnen, ik heb hem nooit willen herplaatsen. Wel heb ik soms gewenst dat hij er een dag niet zou zijn. Wat een werk heeft hij me gekost. Maar wat een lieffie is het
Ik zou hem voor geen goud meer willen missen. Wel ga ik nog meer met hem 1 op 1 trainen. Het is een heel slim hondje.
2de hond bleef hier een beetje in de lucht hangen. Vriend zocht regelmatig wellustig op internet. Altijd kwamen er dan Husky's en DH's voorbij.
Dat was voor mij een nee. Ik heb een zwak voor die honden, maar dat zou ik niet aankunnen.
Nog een paar keer goed gesprek over gehad samen.
Tweede hond lijkt ons voor Figo een goed idee. Maar ik had dan wel een heel eisenlijstje.
Vriend gaf mij de keus. Dus ik ben gaan zoeken. Al weken lang.
Gevoel uitgeschakeld, ik houd me aan m'n eisenlijstje
Nou ben ik een hondje tegen gekomen. En ik ben verliefd.
Ik zocht puur op omschrijving, en ik ben huiverig voor stichtingen. Maar ik ben verliefd.
Ik heb verder gezocht..maar kwam steeds terug op dit dametje.
Ik zocht: een dame, wat ouder. Ongeveer tussen de 3 en 6 . Rustig, sociaal naar andere dieren. Moest alleen thuis kunnen blijven.
Moet met honden en katten kunnen.
Auto vond ik niet echt een issue, dat is te leren.
Nou heb ik a.s. zondag een ontmoeting met en dame van 7, ik ben helemaal weg van haar.
Ik hou niet zo van stichtingen, maar ik vind haar zo leuk..dus ik heb me aangemeld en ik heb 2 vreemde mensen gebeld, waar ze in opvang is geweest en is. Beide mensen bevestigden mijn gevoel. Maar toch ben ik nog voorzichtig.
Nou ja..ze klinkt helemaal geweldig. Van de foto's en filmpjes ben ik dus verliefd. Maar zondag gaan we dus meemaken hoe Figo en de dame in kwestie op elkaar reageren.
Het moet voor allemaal goed voelen. Ik vind het eng, ik hou er niet van om 'gekeurd' te worden.
Maar ik kan er niet onder uit met dit dametje.
Ik had al verwacht door m'n aanmeldformulier afgekeurd te worden door m'n werktijden. Maar de bemmidelaarster was juist heel enthoousiast omdat ik tussen de middag anderhalf uur voor Figo vrij maak.
Ik zie het wel zitten. Dametje is in mijn ogen een heel stabiele factor, ondanks dat ze op straat is gedumpt.
Ik heb nu een hond en een kat die beide best eigenwijs zijn. Ik denk dat ze er perfect bij past.
We gaan het meemaken..Zondag 11.00 uur hebben we de ontmoeting.

.