Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke KVV?
Moderator: moderatorteam
-
James87
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
Welke KVV?
Hallo,
Wij zijn sinds kort begonnen met het geven van KVV aan onze hond.
In eerste instantie gaven wij Prins Total Care, hij poepte 2 a 3 keer per dag, 's ochtends vrijwel altijd goed.
's middags werd het wat zachter en 's avonds eigenlijk ook.
Omdat we het vlees best duur vonden zijn we overgegaan op Rodi.
Van Rodi hebben we een week lang de Pens + Hart versie gegeven. Zijn ontlasting bleef eigenlijk hetzelfde als bij Prins, alleen was de poep een stuk donkerder, bijna zwart zelfs. Komt neem ik aan door de pens.
Toen die Rodi op was, wilde ik nieuwe halen, maar was er alleen maar Smuldier. Dus ik was eigen verplicht Smuldier te geven, de kompleet vlees versie welteverstaan.
Deze geef ik nu een dag of 4, hij poept weliswaar minder (2x per dag) maar hij heeft het al een keer 's nachts uitgebraakt en de poep is weer wat dunner (dunner als dat het was bij Prins en Rodi).
Nu zitten we een klein beetje in dubio. Moeten we even blijven volhouden met het geven van Smuldier, om hem toch te laten wennen, of weer overstappen op iets anders (zat te denken aan de lam/rijst versie van of Rodi of Prins). Dit omdat ik denk dat de lam/rijst versie zijn ontlasting misschien wat steviger maakt.
Wat raadden jullie mij aan?
Tenslotte: Ik weet dat wat ik nu doe (veel afwisselen van voer) niet goed is, omdat hij nergens eigenlijk aan kan wennen. Maar ik wil gewoon dat zijn ontlasting goed wordt.
Wij zijn sinds kort begonnen met het geven van KVV aan onze hond.
In eerste instantie gaven wij Prins Total Care, hij poepte 2 a 3 keer per dag, 's ochtends vrijwel altijd goed.
's middags werd het wat zachter en 's avonds eigenlijk ook.
Omdat we het vlees best duur vonden zijn we overgegaan op Rodi.
Van Rodi hebben we een week lang de Pens + Hart versie gegeven. Zijn ontlasting bleef eigenlijk hetzelfde als bij Prins, alleen was de poep een stuk donkerder, bijna zwart zelfs. Komt neem ik aan door de pens.
Toen die Rodi op was, wilde ik nieuwe halen, maar was er alleen maar Smuldier. Dus ik was eigen verplicht Smuldier te geven, de kompleet vlees versie welteverstaan.
Deze geef ik nu een dag of 4, hij poept weliswaar minder (2x per dag) maar hij heeft het al een keer 's nachts uitgebraakt en de poep is weer wat dunner (dunner als dat het was bij Prins en Rodi).
Nu zitten we een klein beetje in dubio. Moeten we even blijven volhouden met het geven van Smuldier, om hem toch te laten wennen, of weer overstappen op iets anders (zat te denken aan de lam/rijst versie van of Rodi of Prins). Dit omdat ik denk dat de lam/rijst versie zijn ontlasting misschien wat steviger maakt.
Wat raadden jullie mij aan?
Tenslotte: Ik weet dat wat ik nu doe (veel afwisselen van voer) niet goed is, omdat hij nergens eigenlijk aan kan wennen. Maar ik wil gewoon dat zijn ontlasting goed wordt.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Welke KVV?
Ja hoor, KVV mag je júist afwisselen. Kun je ook aan Carnibest of Tinlo Barfmenu komen? Voe dat dan maar toe aan je dieet. Dagje het een en een dagje het ander.
Geef je niet teveel dat zijn ontlasting slapper wordt? Hoe oud is je hond en wat weegt'ie?
Geef je niet teveel dat zijn ontlasting slapper wordt? Hoe oud is je hond en wat weegt'ie?
-
James87
- Actief
Carnibest kan ik wel aankomen, daar heb ik ook veel goeie dingen over gehoord.Rosita Compagner schreef:Ja hoor, KVV mag je júist afwisselen. Kun je ook aan Carnibest of Tinlo Barfmenu komen? Voe dat dan maar toe aan je dieet. Dagje het een en een dagje het ander.
Mijn hond is 10 maanden en weegt 13 kilo. Ik geef hem 400g per dag.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Als zijn ontlasting dun blijft, kun je inderdaad ook eens kijken naar een KVV met een wat hoger percentage bot, zoals Tinlo. Mila krijgt bijvoorbeeld een mix van Tammenga en Tinlo, omdat op alleen Tammenga haar ontlasting ook wat slapper is.
-
Melanie 74
Misschien ook eens een mestonderzoekje. Kunnen n.l. ook wormen zijn. Daar gaan ze ook slap van poepen en spugen.
En KVV kun je juist heel goed afwisselen.
-
James87
- Actief
Ik gebruik Stronghold, volgens mij zijn wormen dan uitgesloten?Melanie 74 schreef:Misschien ook eens een mestonderzoekje. Kunnen n.l. ook wormen zijn. Daar gaan ze ook slap van poepen en spugen.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Darf is ook een merk KVV die hoger zit in het bot percentage dus dat zou goed zijn om mee af te wisselen.
Ik zou wel voor de complete versies gaan de alleen ´orgaan´ versies kunnen ook dunnere ontlasting veroorzaken.
Ik zou wel voor de complete versies gaan de alleen ´orgaan´ versies kunnen ook dunnere ontlasting veroorzaken.