Ik wilde niet teveel meenemen dit keer, want inmiddels wist ik, dat ik toch altijd teveel mee nam. Maar helaas is die missie weer mislukt. De auto was weer zeer vol, inclusief 20 snoepzakjes voor de te ontmoeten honden en 8 Groningse notenkoeken van de Knolse fabriek, de meest lekkere koek in Groningen.
Eerst mocht Sam niet mee naar dit B&B, maar toen ze hoorden dat ik een schapendoesje had, was ik wel welkom. Super dus. Ik werd hartelijk ontvangen, was de enige gast op dat moment, dus de gehele gastenkamer voor mij alleen en geloof me, dat was een zalig verblijf.
Mijn ingang:

Gelukkig geen kikkers gesignaleerd, schrok al toen ik de vijver zag en Sam niet door wilde lopen.

Maandagmiddag eerst Marjolein ontmoet en Diane en Judith, locatie Berendonck. Het was zulk mooi weer, dat je bijna in t-shirt kon lopen. De honden hadden het erg leuk met elkaar.

Prikkerpoging; "euh, nee, blijf, wacht".................

Toen ik aan het begin van de avond weer 'thuis' kwam, voelde dat als heel warm. De lampjes waren aan, er stond een gebakje op tafel, kaarsjes branden en een mooi muziekje op de achtergrond. Heerlijk gewoon. Als je altijd alleen woont en alles dus zelf moet doen, dan is het zo'n geschenk, dat je ergens komt, waar je verwacht wordt en welkom bent. Het raakte me gewoon.

Sam was die avond doodop van al het geren, want hij was 's middags behoorlijk uitgedaagd door de andere honden, die toch wat jonger als Sam waren.

Dinsdag mijn eerste ontbijt gehad, wat ook weer zalig was. Tjee, ik werd wel in de watten gelegd hoor.

Verder had ik weer afgesproken met Marjolein in de ochtenduren, toen gewandeld bij Slijk-Ewijk. Ook weer zalig weer en zelfs nog aan sport gedaan, alhoewel dat vooral Sam wel heel raar vond.

's Middags afgesproken met Judith, om naar het Kabouterbos te gaan. Dat was bij Berg en Dal in de buurt. Waauw, wat was het daar mooi zeg.
Een leuk huis ook nog gezien, die te koop stond, maar w.s. te duur voor mij.

Judith met haar lieverd.......

's Avonds waren Sam en ik flink moe.
Woensdagochtend rustig aan gedaan, lekker op mijn gemak ontbijten

en 's middags naar Geldrop gereden naar Nanna. Toen ik aan kwam nodigde Nanna mij naar binnen, maar euh............. ik had wel Sam bij me en aangezien hij niet altijd leuk doet naar reuen............ Maar nee, kon gerust zei Nanna. Dus Sam mee naar binnen en inderdaad, dat kon gerust. Heerlijk om te merken. We hebben gewandeld in het bos bij Nanna, 2 straten verderop en werkelijk, wat was het daar onwijs mooi. Zou zo woningruil met je willen doen Nanna. En wat heb je een heerlijke roedel. Na de wandeling lekker koffie met gebak bij Nanna en ook toen ging het goed met Sam bij haar roedel. Glenn wilde wel af en toe buurten bij Sam, maar kreeg dan van Nanna even een 'euh' en dan ging Glenn alweer elders zich vermaken, liefst op de bank bij Nanna. Haha................ Maar het was een heerlijke middag.

Als er wat te eten valt, is Sam er als de kippen bij natuurlijk........

Donderdag naar Helmond, naar de bende van Jores.................. Ook Wilma uit Amsterdam zou komen met haar lieve Barca. Ook weer een top dag, lekker eigenmaakte soep van Paul mogen proeven, vlaai bij de koffie, samen mooi kussens gekocht voor de lieverds van Samantha, waar ik vrijdag naar toe zou gaan en verder echt allemaal maar genieten van de hondeninvasie, de gezelligheid en hartelijkheid van Wilma, Annemie en Paul en tja, het weer wat dan ook nog zo zalig is en een pracht omgeving. Wat wil je dan nog meer?

Vrijdag, de laatste dag brak alweer aan. De auto weer helemaal vol en op naar de andere kant van Nijmegen, waar Natasja woont.
Samantha heeft een ontzettend mooi huisje, rondleiding gehad en toen werd me duidelijk, hoe handig ze is, waauw zeg. Kussens uit de auto gehaald voor Jack en Macho, waar Samantha heel blij mee was en later bleek, Jack, Macho en DJ ook. In de buurt in het park gewandeld en ook toen weer genoten van het samen-zijn. Even Samantha zien en horen. Foto's bekeken van lieve Babs, die nog maar net was overleden. Haar mooie gedenksteen bekeken, die ze met zoveel zorg heeft gemaakt. Heel mooi.

Haha, DJ was onstuimig en overal waar 'te' voorstaat, daar heeft Sam even z'n bedenkingen bij.

Sam was wel gecharmeerd van Samantha, hier buitenshuis................. Maar ook binnenshuis zat Sam voornamelijk bij haar.

Tja, en toen ging ik toch om 14.00uur weer richting Groningen met heel veel ervaringen rijker, een hele week geen migraine gehad of andere vormen van hoofdpijn. Dat zegt dus iets over de grote mate van ontspanning die ik heb ervaren.
Dank je wel alle lieve mensen, die hebben bijgedragen aan mijn plezier van een midweek Oosterhout-Nijmegen. Het was echt zalig.