Bella ( eb teefje van 10 1/2 jaar ), heeft onlangs een blaasontsteking gehad. Sinds afgelopen woensdag is ze van de ab af en de urine gaf ook geen ontsteking meer aan.
Dat ze tijdens de blaasontsteking onzindelijk was, is logisch. Maar ze heeft nu nog steeds ongelukjes en dan eigenlijk alleen s'nachts.
Vandaag overleg gehad met de da omdat het voor mij niet duidelijk was of diteen na-wee kon zijn van de ontsteking. Volgens hem is dit niet zo en het kan dus zomaar zijn dat ze, gezien haar leeftijd, nu onzindelijk is.
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik vind het zo raar dat ze voor de ontsteking nergens last van haden nu ineens wel.
Hij gaf aan dat er medicatie voor is. Iemand daar ook ervaring mee? Vind het al met al zo zielig voor haar. Ze is zo schoon op zichzelf en ze vind het duidelijk vervelend om het binnen te doen. Als ik haar 'nachts hoor schuifelen en hijgen ga ik er gelijk uit zodat ze de tuin in kan, maar soms hoor ik haar gewoonweg niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onzindelijk na blaasontsteking?
Moderator: moderatorteam
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Onzindelijk na blaasontsteking?
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Re: Onzindelijk na blaasontsteking?
Ik wil je niet alarmeren maar misschien kanker van de blaas?
Mijn moeders amstaff had dit op 13 jarige leeftijd, is eerst ook behandeld voor blaasontsteking en had dus ook geen ontsteking meer. Als ze plast, lijkt het dan alsof ze moeite heeft met plassen?
Mijn moeders amstaff had dit op 13 jarige leeftijd, is eerst ook behandeld voor blaasontsteking en had dus ook geen ontsteking meer. Als ze plast, lijkt het dan alsof ze moeite heeft met plassen?
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Moeite met plassen heeft ze niet meer sinds de ontsteking weg is. Ze gaat 1x zitten en klettert alles er uit. Blaaskanker was niet in mij opgekomen. Als het deze week niet beter wordt ga ik met haarterug naar de da voor verder onderzoek. Ik zal eens vragen hoe ze dit kunnen onderzoeken.
Groetjes, Tanja
-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wel ervaring met een pup van 12 weken maar niet met volwassen hond.
Komt ze 's nachts regelmatig rond dezelfde tijd? Anders ff wekkertje zetten?
Ik zou iig niet direct met die medicatie beginnen. Even paar dagen de tijd geven en anders terug naar da voor verder onderzoek.
Als dan verder alles goed blijkt te zijn kan je nog altijd die medicijnen gaan geven.
Komt ze 's nachts regelmatig rond dezelfde tijd? Anders ff wekkertje zetten?
Ik zou iig niet direct met die medicatie beginnen. Even paar dagen de tijd geven en anders terug naar da voor verder onderzoek.
Als dan verder alles goed blijkt te zijn kan je nog altijd die medicijnen gaan geven.
Groetjes Linda
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Mijn reu (ook een EB) plastte ineens cola, op 2-jarige leeftijd. Uitvoerig onderzocht, met echo's enzo, maar geen duidelijke oorzaak. Antibiotica kuurtjes, en nooit meer teruggekomen. Wel heeft hij een behoorlijke tijd moeite gehad met lang ophouden. Hij maakte er een gewoonte van om in zijn (plastic) mand te plassen,dus dat was goed bij te houden. Kranten, en later puppypads, onder de deken in de mand. Eenvoudig te controleren en te verschonen. 's Nachts maakt hij me wakker om even te plassen - doet hij nog wel eens, maar meestal omdat hij het 's avonds te nat vond om te gaan plassen.
Wil ze niet op een krant, of een puppypad of handdoek plassen?
Wil ze niet op een krant, of een puppypad of handdoek plassen?
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Nee helaas niet. Ik had van die bedplas doeken gehaald bij de thuiszorgwinkel en die op de plekken gelegd waar ze elke keer plast. Daar gaat ze mooi naast zitten.
Afgelopen nacht en vandaag was ze weer droog, gisteren niet. Ik heb besloten om morgen nog een keer haar urine te laten controleren. Dit om zeker te weten dat de ontsteking niet weer terug is.
Afgelopen nacht en vandaag was ze weer droog, gisteren niet. Ik heb besloten om morgen nog een keer haar urine te laten controleren. Dit om zeker te weten dat de ontsteking niet weer terug is.
Groetjes, Tanja