Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juno's huidje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Juno's huidje

Ongelezen bericht door Eline* »

Is niet zo mooi.. Hij heeft veel jeuk en ook wondjes op zijn buik van het krabbelen. Oren zijn schilferig en kalig en ook daar veel jeuk. Zijn huid is op zijn buik en flanken zo goed als zwart. Ik heb hem gewassen met berkenteershampoo en hij heeft STrongholt gehad voor eventueel wandelend of kruipend ongedierte op de huid of in de oren.
Hij krijgt visolie en ik heb druppeltjes puur jeuk tegen de jeuk en eigenlijk wil ik het hiermee even aankijken.
Iemand enig idee hoe vlot de jeukklachten zouden moeten wegtrekken na bv strongholt? Ik verwacht eigenlijk zelf binnen een dag wel wat te zien, maar ik ben denk ik wat optimistisch.. :engel:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Juno's huidje

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ken wel meer van die buitenlandertjes die dat de eerste tijd hadden..Nacho ook... Die had grote korstjes, van die vieze donkere plakken :schrik: Zat ook steeds onder stoelen en tafels te "schuren" met zn rug. Gewoon goed wassen en wondjes ff schoonmaken. Bij Nacho heb ik alle korstjes eraf gehaald en schoongemaakt. Na een tijdje ging het vanzelf over.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ja, hij is getest en negatief bevonden. Hij is daar bekeken door de dierenarts ivm zijn huid en vlooienallergie was de conclusie. Hij is behandeld en heeft nu niets meer rondspringen. :wink: Hij stinkt inderdaad, ook al is ie gewassen, maar dat trekt inderdaad wel weg. Ik vind het alleen zo sneu, zoveel jeuk op dat kleine lijfje. Ik weet ook niet wat ik er nu verder aan kan doen behalve bezoekje dierenarts met de nodige agressieve middeltjes wat ik dus nu niet ga doen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb van de week een westy gewassen met een vreselijke huid waar ik voor het wassen echt van gruwelde, die was na het wassen en drogen veel rustiger. Heb betadine scrub gebruikt en het vijf tot tien minuten laten intrekken. Daarna helemaal goed droog gefohnd en de huid was echt zoveel rustiger, alle zwartje stukjes en korsten waren weg!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sam was ook jeukerig en had korstjes. Er was wel aan vlooienbestrijding gedaan, maar ik heb 'm toch nog een keer gewassen met een anti-vlooien shampoo.
Daarna was het een stuk minder. Inmiddels al lang geen jeuk meer en geen korsten. Goede voeding, geen stress en frisse buitenlucht doen de meeste wonderen, denk ik. :wink:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Berkenteerschampoo werkt hier altijd goed maar dat heb je al,hmmm bij Donna meestal een dagje of 2 voordat ze echt zichtbaar
minder loopt te krabben,zij is vaak allergisch voor een bepaald soort koekje.Tijd,goede voeding meer kun je eerst even niet doen denk ik.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nou, dan laten we de tijd zijn werk doen! Hij voelt ieder geval al wat prettiger aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Bazooka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Meerdere rassen
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Bazooka »

Advocate pipet werkt tegen oormjt,schurft en demodex deze gebruik ik altijd bij een nieuwkomer.
En was ze in Nouvelle shampoo van hond vitaal wat ook nog eens lekker ruikt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Bij mij hadden alle opvangertjes dat in het begin. Toch slecht voer, slechte verzorging en stress gehad en dan duurt het even tot de boel met rust en goede voeding en een flinke wasbeurt tot rust komt. Kan wel weken duren, is mijn ervaring.
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Als hij werkelijk jeuk heeft, zou ik toch maar DA raadplegen en "agressief" middel gebruiken. Heb jij al eens door een allergische reactie jeuk gehad over je hele lichaam? Ik wel, ik kan je zeggen dat je dan alles doet om ervan af te raken, je wordt er gek van! Ik heb toen zelfs in koud water een bad genomen in afwachting van de dokter (het was natuurlijk weer een zondag notabene!). Bewegen maakte het erger, warmte maakte het erger ... je weet niet wat je meemaakt. :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Bazooka schreef:Advocate pipet werkt tegen oormjt,schurft en demodex deze gebruik ik altijd bij een nieuwkomer.
En was ze in Nouvelle shampoo van hond vitaal wat ook nog eens lekker ruikt.
Ik heb idd stronghold gegeven wat ook werkt bij oormijt en schurft. Zijn oren gaan ook wel echt beter.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Vitalia schreef:Als hij werkelijk jeuk heeft, zou ik toch maar DA raadplegen en "agressief" middel gebruiken. Heb jij al eens door een allergische reactie jeuk gehad over je hele lichaam? Ik wel, ik kan je zeggen dat je dan alles doet om ervan af te raken, je wordt er gek van! Ik heb toen zelfs in koud water een bad genomen in afwachting van de dokter (het was natuurlijk weer een zondag notabene!). Bewegen maakte het erger, warmte maakte het erger ... je weet niet wat je meemaakt. :cry:
Hij heeft jeuk, maar geen zodanige jeuk dat ik er prednison of iets dergelijks voor riskeer. Antiallergiemiddelen als prednison leggen ook de eigen afweer lam en met een hondje net uit spanje vind ik dat een enorm risico. Sowieso overigens bij buitenlandse honden...je zou een dragertje hebben van leishmania en je kan zo de pineut zijn met zo'n middel. Niet draagbaar is dan reden om het in te zetten maar dat vind ik nu bij juno niet het geval.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”