Zij: Ik wilde vragen of ik mijn hondje hier achter kon laten.
Ik: Hoezo?
Zij: Tja, we kunnen niet meer voor haar zorgen.
Ik: Waarom niet dan?
Zij: Tja, ze was loops, en toen was ze ontsnapt, en toen kreeg ze puppies dus ja.
Ik: Had je haar dan niet kunnen steriliseren?
Zij: Ja maar ze was loops en toen hadden we haar opgesloten, maar ja, toch ontsnapt.
Ik: Dus nu mag ik jouw problemen oplossen?
Zij: Hoezo?
Ik: Ja, ik mag nu jouw hondje opvangen, te eten geven, ontwormen, inenten, sterliseren, er een huis voor zoeken, en ga zo maar door. En dat moet ik allemaal zelf, van mijn eigen geld betalen. En vervolgens voor de pups ook nog.
Zij: Nou ja, we wilden eigenlijk alleen weten of we haar ergens achter kunnen laten.
Ik: Ja hoor. Bij een antirabiescentrum, wordt ze vanavond nog met een stroomstoot afgemaakt. En de pups ook. Of bij een stichting, dan komt ze waarschijnlijk met 50 andere honden in een hok terecht, waar ze moet vechten voor haar eten, en waarschijnlijk nooit een huis zal vinden. Of je kunt haar op straat trappen.
Zij: Tja dat wil ik niet.
Ik: waarom zoek JIJ dan geen huis voor haar?
Zij: Dat kan ik niet.
Ik: En ik wel dan?
Zij: Dat weet ik niet.
Ik: Tuurlijk kan ik dan en dat kan u ook. Alleen gaat mij dat dus wel een berg geld en tijd kosten, alleen omdat u zich dus niet verantwoordelijk kunt gedragen.
Zij: Maar kan ik haar achterlaten?
Ik: Ja want anders zul je haar wel op straat schoppen. Wat heeft het arme hondje u eigenlijk aangedaan, dat u haar hier komt dumpen?
Zij: Niets. Krijgt u iets van mij?
Ik: Graag, wat u maar kunt missen.
Zij: (graait in haar zakken en haalt daar een biljet twv zeg 13 euro uit) Alstublieft.
Ik: Dank u wel. En één ding: neem alstublieft helemaal nooit meer een hond. En liefst ook geen kinderen meer. Tot ziens.
Zij: Tot ziens.
Dusssssss....

Heb ik nu opeens 12 honden in totaal. En wie er op zoek is naar een leuk wit- of cremekleuring boomertje mag die over 4 weken gratis en voor niets af komen halen
Kees