Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer volle dagen werken? Hoe doen we dat met de honden?
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Weer volle dagen werken? Hoe doen we dat met de honden?
Vandaag ben ik op (een tweede) sollicitatiegesprek geweest en ik hoop natuurlijk dat ik aangenomen wordt. Dit betekent dan wel dat ik 1 of 2 doordeweekse dagen ga werken van 9.00 tot 18.00 uur.
De honden zijn wel gewend om langere tijd alleen thuis te blijven, maar ik heb geen mogelijkheid om iets open te laten staan, zodat ze buiten kunnen plassen. Eventueel kan mijn man tussen de middag naar huis rijden, maar dat is wel behoorlijk omslachtig. Een hondenuitlaatservice is geen optie ivm medische problemen van de honden.
Hoe doen jullie dit?
De honden zijn wel gewend om langere tijd alleen thuis te blijven, maar ik heb geen mogelijkheid om iets open te laten staan, zodat ze buiten kunnen plassen. Eventueel kan mijn man tussen de middag naar huis rijden, maar dat is wel behoorlijk omslachtig. Een hondenuitlaatservice is geen optie ivm medische problemen van de honden.
Hoe doen jullie dit?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Re: Weer volle dagen werken? Hoe doen we dat met de honden?
Familie en vrienden inschakelen? Een vriendelijke buurman/vrouw? Anders kun je ook een advertentie op MP zetten, wie weet woont er wel iemand bij jou in de buurt met een hart voor honden en zou je graag willen helpen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik fiets elke dag heen en weer tussen de middag. Fijn is anders, maar ja.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Mijn hond is gewend om de hele dag alleen thuis te zijn (van 8 tot 5) en daarvoor en daarna krijgt hij een grote bosronde. Overdag houdt hij het op en heb nog nooit een ongelukje gehad.
En nu ben ik lekker vrij en ga ik snel naar huis om hem te verwennen
En nu ben ik lekker vrij en ga ik snel naar huis om hem te verwennen
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik heb 't geluk dat mijn moeder voor Enzi zorgt op de dagen dat ik moet werken. Dus altijd een vast persoon. Maar als een HUS geen optie is, dan zijn dit misschien wel opties voor de TS en dan kun je vast wel goede afspraken maken onderling. Toen ik nog maar 2 dagen in de week werkte fietste ik ook op en neer in mijn pauze, leuk was inderdaad anders maar zo heel erg is het ook weer niet.Nanna schreef:Daar zou ik persoonlijk zó geen zin in hebben.Meghan schreef:Familie en vrienden inschakelen? Een vriendelijke buurman/vrouw? Anders kun je ook een advertentie op MP zetten, wie weet woont er wel iemand bij jou in de buurt met een hart voor honden en zou je graag willen helpen.
Dat levert geheid gezeik op. "Ja, morgen kan ik niet hoor. En volgende week ook niet"
Gewoon een hus inschakelen en die betalen. Klaar. Of je brengt de honden die dag naar een pension, veel pensions bieden dagopvang.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toen wij aan honden begonnen waren ze hooguit 2 dagen per week 8 uur alleen. We hadden toen meerdere honden.
Mijn man werkte 24 uurs diensten bij de brandweer. Nu zit hij in de dagdienst. Ik werkte altijd al fulltime.
Dus Mohan is overdag alleen met de katten. Hij weet niet beter. Hij slaapt dan in de garage.
Nadat we thuis komen gaan we lekker aan de wandel. In de vakanties zijn we altijd thuis.
Het is wel de reden dat we nog geen tweede hond hebben genomen.
Mijn man werkte 24 uurs diensten bij de brandweer. Nu zit hij in de dagdienst. Ik werkte altijd al fulltime.
Dus Mohan is overdag alleen met de katten. Hij weet niet beter. Hij slaapt dan in de garage.
Nadat we thuis komen gaan we lekker aan de wandel. In de vakanties zijn we altijd thuis.
Het is wel de reden dat we nog geen tweede hond hebben genomen.
Groetjes van Charlotte

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik g ook tussen de midda naar huis. En eigenlijk vind ik het wel lekker, dat breekt de dag zo. Op de dagen dat ik niet naar huis ga (omdat marc vaart en dus twee weken thuis is), duurt een werkdag veel langer.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Hier werkten we altijd al hele dagen.
Vriend en ik zorgen ervoor dat we beiden conform een ander schema werken. Hij gaat vroeg weg en is vroeg thuis, ik laat eerst de honden uit 's ochtends en ben dan 's avonds wat later thuis.
We hebben de honden dus nooit laten wennen aan een plasje tussen de middag en ze talen er dus ook niet naar. Maar op dagen dat wij echt denken druk te zijn breng ik ze met liefde naar de hondencreche. Vinden ze helemaal geweldig en is behalve een goede oplossing voor de afwezigheid van de baas ook een heerlijk sociaal gebeuren voor de honden.
Vriend en ik zorgen ervoor dat we beiden conform een ander schema werken. Hij gaat vroeg weg en is vroeg thuis, ik laat eerst de honden uit 's ochtends en ben dan 's avonds wat later thuis.
We hebben de honden dus nooit laten wennen aan een plasje tussen de middag en ze talen er dus ook niet naar. Maar op dagen dat wij echt denken druk te zijn breng ik ze met liefde naar de hondencreche. Vinden ze helemaal geweldig en is behalve een goede oplossing voor de afwezigheid van de baas ook een heerlijk sociaal gebeuren voor de honden.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou liever zelf heen en weer rijden. Heb het ook wel gedaan. Ideaal is anders. Maar ik ben niet zo van de HUS.
Ik had mijn ouders en een goede vriend als achterban. Maar die konden nu eenmaal niet altijd. Dan zorgden we zelf dat we iets verzonnen.
Dan maar een boterham onderweg.
Nu doen ze het, indien echt nodig, in de kennel. Maar hier komt het, doordat we allebei in de buurt werken en onregelmatig, niet meer zo vaak dat we ze niet uit kunnen laten.
Ik had mijn ouders en een goede vriend als achterban. Maar die konden nu eenmaal niet altijd. Dan zorgden we zelf dat we iets verzonnen.
Dan maar een boterham onderweg.
Nu doen ze het, indien echt nodig, in de kennel. Maar hier komt het, doordat we allebei in de buurt werken en onregelmatig, niet meer zo vaak dat we ze niet uit kunnen laten.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
2 dagen in de week van 9 tot 6, ik zou niets doen, gewoon aankijken. Mocht blijken dat de honden het niet trekken kun je altijd nog wat bedenken. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn.
Gr. Aniek

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Is er niet een hus in de buurt die jouw honden alleen wil uitlaten in jouw wijk? Ik heb het nog nooit nodig gehad maar mochten wij niet in staat zijn om ze tussen de middag uit te laten dan zou ik ze door een hus in mijn wijk laten uitlaten. Miura heeft veel rugproblemen en ik wil niet dat ze in een groep mee het bos in gaat, veels te bang dat er toch grote honden bovenop haar springen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mijn vorige teef, rottweiler, trok dat ook écht niet.
Zij kon het op den duur echt niet lang ophouden. Was incontinent, waar ze ook wel wat voor slikte. Maar dan nog, als het te lang duurde liep ze leeg. En dat wilde ik voorkomen.
Zij kon het op den duur echt niet lang ophouden. Was incontinent, waar ze ook wel wat voor slikte. Maar dan nog, als het te lang duurde liep ze leeg. En dat wilde ik voorkomen.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Sommige uitlaatservices bieden ook prive uitlaatrondens aan. Ik kon toen kiezen of dat ze ze mee nam naar het bos of gewoon een lange ronde door de wijk en dan zou ze ook nog een uurtje bij mij thuis blijven bij de honden. Nu kende ik haar al langer en vertrouwde haar. Omdat simba toen mankte was de gewone ronde met de hus geen optie. Ze slenterde lekker door de buurt en ze vonden het prima. Tijden zijn dan natuurlijk wel wat vroeger in de ochtend of later in de middag als ze de andere honden had afgezet.
Ik betaalde hetzelfde als voor een gewone ronde met de hus.
Ik betaalde hetzelfde als voor een gewone ronde met de hus.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Nee ik heb daar zelf inderdaad geen moeite mee om 9 uur niet te plassen. En nee ik zeg ook nergens dat het zo gebeuren moet, ik zeg kijk het even aan, als het niet kan dan regel je wat anders. Vrij simpel toch.Nanna schreef:Hou zelf je zeik maar eens zo lang op. Het feit dat het kán moet toch ook maar niet meteen indiceren dat het zo gebeuren moet?Budkes schreef:2 dagen in de week van 9 tot 6, ik zou niets doen, gewoon aankijken. Mocht blijken dat de honden het niet trekken kun je altijd nog wat bedenken. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn.
Gr. Aniek

-
Neeltje
Ik zou het ook eerst gewoon proberen, kijken hoe het gaat. Bij Yentle heb ik nooit full time gewerkt, bij Tirsa wel, en het is maar zelden geweest dat ze meteen bij de achterdeur stond om buiten te kunnen gaan plassen.
Wie weet, misschien gaat het goed. In de pauze naar huis is makkelijk gezegd, maar niet altijd mogelijk.
Wie weet, misschien gaat het goed. In de pauze naar huis is makkelijk gezegd, maar niet altijd mogelijk.
-
Annamarie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff - Aantal honden: 2
Mijn honden gaan naar de dagopvang.
Ze kunnen het best ophouden die 8 uur, maar ik vind het erg zielig.
Ze kunnen het best ophouden die 8 uur, maar ik vind het erg zielig.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze houden het hier ook op als ik gewoon thuis ben dus kunnen ze het ook als ik er niet ben...Nanna schreef:Hou zelf je zeik maar eens zo lang op. Het feit dat het kán moet toch ook maar niet meteen indiceren dat het zo gebeuren moet?Budkes schreef:2 dagen in de week van 9 tot 6, ik zou niets doen, gewoon aankijken. Mocht blijken dat de honden het niet trekken kun je altijd nog wat bedenken. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn.
Hier dus geen enkel probleem. En dan staan ze echt niet 5 minuten te pissen 's avonds, gewoon een normaal plasje als welke willekeurige hond dan ook.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Zeer actief
Nou ja, ik persoonlijk dus niet. Zo lang ze niet met gekruiste pootjes achter de deur zitten als ik binnenkom en lekkerliggen te maffen als ik binnenkom kijg ik er niet de zenuwen van.Nanna schreef:Daar zou ik dan toch eens verandering in brengen want dat is niet goed voor je nieren. Of je drinkt te weinigBudkes schreef: Nee ik heb daar zelf inderdaad geen moeite mee om 9 uur niet te plassen.
Ik zou er persoonlijk de zénuwen van krijgen als ik mijn honden zó lang alleen moest laten. Of ze het nou qua plassen volhouden of niet.
En ik drink heel erg veel, bij de weg.
Gr. Aniek

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
[quote=Hou zelf je zeik maar eens zo lang op. Het feit dat het kán moet toch ook maar niet meteen indiceren dat het zo gebeuren moet?[/quote]
dit dus..
dit dus..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
soms kan het niet anders... en als de honden er door die noodzaak aan gewend zijn, dan is het voor mij geen probleem meer. Evenmin voor mijn honden.Jacq schreef:dit dus..Hou zelf je zeik maar eens zo lang op. Het feit dat het kán moet toch ook maar niet meteen indiceren dat het zo gebeuren moet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ligt ook aan je hond. In het weekend ga ik 's morgens naar de hei en 's middags en 's avonds een rondje buurt. Dieber krijgt die dagen 4 de mogelijkheid om te plassen maar na de ronde op de hei plast ze de rest van de dag gewoon niet, de dag erna op de hei is vroeg genoeg voor haar. Elke avond gaat ze mee met de laatste ronde en loopt dan naast je van best gezellig hoor een rondje lopen maar ik hoef niet dus kunnen we terug?Nanna schreef:Hou zelf je zeik maar eens zo lang op. Het feit dat het kán moet toch ook maar niet meteen indiceren dat het zo gebeuren moet?Budkes schreef:2 dagen in de week van 9 tot 6, ik zou niets doen, gewoon aankijken. Mocht blijken dat de honden het niet trekken kun je altijd nog wat bedenken. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Serieus, 1 of 2 dagen op de week 7 uur alleen, is dat zo triest en vreselijk? Dat vind ik nog wel een groot verschil met 5 dagen per week 8 uur per dag weg zijn. Ik werk drie dagen van 6 uur en twee dagen van 8 uur. Op de dagen van 6 uur ben ik thuis voor Diesel er erg in heeft want ik begin om 6u en ben om 12u05 alweer thuis. En hij ligt gewoon te pitten als ik thuis kom. De andere twee zijn wat langer maar dan begin ik vaak pas om 12u en dan is er tegen 17u al weer iemand thuis. Soms ook niet, dan is hij langer alleen.Nanna schreef:Ja. Maar wat als ze oud zijn? Of ziek? Of allebei? Of een blaasontsteking hebben?Budkes schreef: Zo lang ze niet met gekruiste pootjes achter de deur zitten als ik binnenkom en lekkerliggen te maffen als ik binnenkom kijg ik er niet de zenuwen van.
Ik zou zelf overigens geen hond hoeven als ik 8 uur per dag vort was; dat vind ik een triest leven voor een roedeldier pur sang. Maar goed, dat is een heel andere discussie
Ik begrijp echt niet dat iemand 1 of 2 dagen per week werken vreselijk kan vinden voor een hond. Je bent die andere 6 toch wel thuis? Of mag je helemaal niet werken als je een hond hebt? Of maximum 2 uurtjes per dag?
Laatst gewijzigd door sTefaniA op 23 okt 2012 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Hier de laatste twee weken 2-3 dagen lang van huis. Geen problemen. Het is maar tijdelijk en de andere dagen en de avonden komen ze ruim aan hun trekken.

Groetjes,
Sandra
- Ody
- Zeer actief
Sira heeft een chronische knieprobleem die opspeelt als ze met andere honden gaat dollen. Ody zit helemaal beroerd in elkaar met haar HD, spondylose en geopereerde knie, dus ik wil gewoon niet dat die een uur met een groep honden lopen de rausen, want dan kunnen ze de volgende dag allebei niet meer lopen.Nanna schreef:Welke medische problemen zijn dan zo onoverkomelijk dat een hondenuitlaatservice ze niet mee kan nemen?Ody schreef: Een hondenuitlaatservice is geen optie ivm medische problemen van de honden.
Volgens google zit er trouwens ook geen hus hier in de buurt.
Buurtjes werken hier helaas allemaal fulltime, maar ik ga mn oren eens open houden op het schoolplein e.d.
Ik vind het trouwens onzin dat je maar geen hond moet hebben als je volle dagen werkt. Het gaat om 1 of 2 dagen in de week, dat is wel iets heel anders als dat je beiden fulltime werk.
- Ody
- Zeer actief
Wat bedoelde je hier dan mee?Nanna schreef:Ik zou zelf overigens geen hond hoeven als ik 8 uur per dag vort was; dat vind ik een triest leven voor een roedeldier pur sang. Maar goed, dat is een heel andere discussie
-
Stol
Gewoon optijd je bed uit en de honden zo'n 2 uur lekker laten rennen en vliegen en wandelen. En dan zijn ze de rest van de dag lekker moe!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb dat sowieso een poos gedaan, maar het grote nadeel is dat veel bewegen veel drinken betekent en dus bij ons was het ook echt noodzaak dat ze na een uurtje of 4 werden uitgelaten!Stol schreef:Gewoon optijd je bed uit en de honden zo'n 2 uur lekker laten rennen en vliegen en wandelen. En dan zijn ze de rest van de dag lekker moe!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Stol
Hier niet. Gewoon ritme en conditie. Als we toevallig beide moeten werken, ga ik er twee uur eerder uit en ga ik met Mick lekker een eind wandelen. Heb rond 2 uur een een dipje dat wel. Maar erg moe? Nee dat niet, ik vind het heerlijk 's ochtends.Nanna schreef:Ja, en jij ook. Ik zie mezelf écht niet iedere ochtend om 5 uur opstaan, dan twee uur die honden in het donker en door de stromende regen 'lekker laten dollen' en dan naar je baas. Voor koffietijd lig je gestrekt te snurken op je bureau.Stol schreef:Gewoon optijd je bed uit en de honden zo'n 2 uur lekker laten rennen en vliegen en wandelen. En dan zijn ze de rest van de dag lekker moe!
-
Asta
Ik werk fulltime en asta komt niks tekort.
-
Marion.
Dat dus.Budkes schreef:2 dagen in de week van 9 tot 6, ik zou niets doen, gewoon aankijken. Mocht blijken dat de honden het niet trekken kun je altijd nog wat bedenken. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn.
Werktijden beetje op elkaar proberen af te stemmen, hij vroeg beginnen en jij laat ofzo. Tussen de middag naar huis komen, dan werkte bij ons niet. Waren ze extra teleurgesteld als je dan direct na de wandeling weer wegging. Kreeg je van die blikken van "ja hoor, laat ons maar wéér alleen"
Ze kunnen prima alleen thuis zijn, er hoeft ook geen deur open te staan. Ze gaan slapen, en of dat nu 4 uur of 8 uur duurt.... dat maakt ze niet uit.