Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het "in" tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

is het "in" tegenwoordig?

Ongelezen bericht door Podenji »

Wandel je lekker met je honden in het bos ( gedoog losloop bos ) , zit je even te relaxen op een bankje, honden hadden al flink gerent en staan op hun gemak te drinken in het ven.
Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.
Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"

WTF :80:

ik snap dat mensen het eng kunnen vinden als er een hond naar ze blaft, en ik vind het ook vervelend dat astro dat doet maar ik ben bezig dat af te leren, en dat er dan ineens 7 honden om ze heen staan, ik snap dat dat ook eng kan zijn, maar om nou meteen te gaan dreigen dat je ze doodschopt???

en een ouder echtpaar die zulke taal uitslaat nota bene. :80:

Ik heb de honden bij me geroepen en het verder genegeerd, al had ik andere neigingen maar ik probeer er dan maar boven te staan, er was immers niets gebeurt, maar jezus he, het lijkt wel in om te dreigen honden dood te schoppen of om zelfs daad aan het woord te voegen tegenwoordig als ik het zo om me heen hoor en de berichten lees.

De maatschappij gaat er echt steeds meer op vooruit geloof ik :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: is het "in" tegenwoordig?

Ongelezen bericht door Kit »

Iets eerder bij je roepen? :mrgreen:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

En dan zeggen ze wat van de jeugd van tegenwoordig. Nee hoor ouderen kunnen er ook wat van. Ik vind het wel knap dat jij niks zegt, want ik kan dat dan dus echt niet. Ik begin te koken en dan gaat die grote scheur van me zo open :mrgreen:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sja, ik zeg toch ook dat ik dat blaffen van astro niet goedkeur en het aan het afleren ben. Ik snap ook dat die mensen het niet waardeerden. Maar om nou maar meteen te gaan dreigen met doodschoppen ????
ik dacht dat ouderen nog fatsoen hadden, maar die gedachte verdwijnt ook langzaam maar zeker als ik zie hoe mensen zich tegenwoordig gedragen en dat is niet leeftijdsgebonden.
ik doe mijn uiterste best dat mijn honden anderen niet tot last zijn, soms lukt dat niet, mijn fout, maar is het dan nodig om met doodschoppen te gaan dreigen?
ik snap dat echt niet hoor. Het kan ook anders lijkt mij.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Icecold81 schreef:En dan zeggen ze wat van de jeugd van tegenwoordig. Nee hoor ouderen kunnen er ook wat van. Ik vind het wel knap dat jij niks zegt, want ik kan dat dan dus echt niet. Ik begin te koken en dan gaat die grote scheur van me zo open :mrgreen:
ik kookte ook, maar ik besef mij ook dat het aleen averechts werkt als ik mij ook als een viswijf ga gedragen :ugh:
Icecold81
Zeer actief

Ik besef mij dat altijd te laat :D
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:sja, ik zeg toch ook dat ik dat blaffen van astro niet goedkeur en het aan het afleren ben. Ik snap ook dat die mensen het niet waardeerden. Maar om nou maar meteen te gaan dreigen met doodschoppen ????
ik dacht dat ouderen nog fatsoen hadden, maar die gedachte verdwijnt ook langzaam maar zeker als ik zie hoe mensen zich tegenwoordig gedragen en dat is niet leeftijdsgebonden.
ik doe mijn uiterste best dat mijn honden anderen niet tot last zijn, soms lukt dat niet, mijn fout, maar is het dan nodig om met doodschoppen te gaan dreigen?
ik snap dat echt niet hoor. Het kan ook anders lijkt mij.

Ik merk zelf zeker de laatste tijd dat de ouderen gewoon echt ronduit asociaal zijn hoor... En dan niet alleen in gebieden waar ik met de honden kom, ook in winkels, op parkeerplaatsen en het verkeer algemeen, waar dat vandaan komt? Geen idee, maar het valt wel op :ugh:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Soms kan ik best ad rem zijn. Bijvoorbeeld dat je tegen ze zegt: bent u een agent of controleert u hier? Nee zeggen ze dan natuurlijk. En dan zeg je, nou, gelukkig kunt u me dan geen bekeuring geven, haha! En dan erachteraan, als u de controleurs ziet lopen, mag u me best verraden hoor, u doet uw best maar. Ik weet niet of het daar illegaal is om de honden los te laten lopen maar dat maakt niet uit voor sommige mensen, die weten alles beter.

Maar dat schelden en dat gedrag is van alle tijden hoor, leeftijd zegt me niet zoveel als het om manieren gaat. Zo zou ik nooit reageren iig, ik heb normen en waarden maar sommige mensen denken dat de wereld alleen voor hen is, nou ja, die leren het vast nog wel eens.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ha ! ik heb genoeg te zeggen hoor in dit soort gevallen, maar ik denk dan dat het beter is als je niets zegt dan dat je neits te zeggen hebt, die mensen luisteren toch niet, verspilde moeite.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Tja... Het lijkt wel hip om dat soort taal uit te kramen.

Ik had laatst een soortgelijk iets, Penny, toen net 5 maanden, schrikt van een hardloper die ineens uit een zijpad komt. Ze begint eerst te blaffen (op de plaats waar ze staat), ziet dat het niet eng is en loopt erheen (niet meer blaffend). Ze deed echt niks, roept dat mokkel ineens, kijk uit hoor, ik schop. Echt WTF!!! Als ze nou tegen haar opspringt of blaffend erop af gaat, dan snap ik zo'n reactie nog enigsinds, maar ze deed echt niks vervelends, ze liep daar alleen maar. Dan gaat schoppen me nog te ver, maar ach. Ik heb haar overigens wel even uitgelegd wat er met haar was gebeurd als ze echt had geschopt. En ja, ik had haar bij me moeten houden, maar ik kan ook niet alles voorzien en nee, een pup van 5 maanden luistert niet altijd direct. ik doe mijn uiterste best om overlast te voorkomen, maar sommige mensen hebben werkelijk overal wat over te zeiken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Icecold81
Zeer actief

Ja ik had pas een keer ruzie bijna met een oude man omdat ik een zak hutspot van achterin het schap pakte. Ging hij heel belerend voor me staan 'de jeugd van tegenwoordig, dat pakt maar, dat doet maar, trekt alles stuk'. En daar ging mijn grote muil open: 'sorry meneer? ik eet het pas eind van de week en heb dus een andere zak nodig en er is niets kapot en en en... waar bemoeit u zich eigenlijk mee???' Begon 'ie zo weer!! Toen ben ik maar doorgelopen...
en een keer 1 bij de videotheek 'meisje dat is duivels als je daar wat huurt hoor! en roken ook al tsss' en hij tikt zo de sigaret uit mn handen. Ik heb nog nooit zo verbouwereerd staan kijken, was de enige keer dat ik geen grote muil terug had want ik wist echt niets meer te zeggen.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Wij hebben hier ook zo'n oude man rondlopen die voor hondenpolitie speelt. Nou wil ik ze best aanlijnen als het netjes aan mij gevraagd wordt maar deze meneer heeft de dringende behoefte dit over een stoep, fietspad, groenstrook en een wandelpad heen te brullen. Het is te genant voor woorden en dus lijn in ze dan niet aan :pffff:

Ik woon niet in de Jordaan zeg. :neenee:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:idea: :neenee: welnee, mensen zijn NIET agressief, gaan nooit uit hun plaat om bijna niets en als het wel gebeurt, dan is het echt een zeldzaamheid hoor :blont: :pop:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Icecold81 schreef:Ja ik had pas een keer ruzie bijna met een oude man omdat ik een zak hutspot van achterin het schap pakte. Ging hij heel belerend voor me staan 'de jeugd van tegenwoordig, dat pakt maar, dat doet maar, trekt alles stuk'. En daar ging mijn grote muil open: 'sorry meneer? ik eet het pas eind van de week en heb dus een andere zak nodig en er is niets kapot en en en... waar bemoeit u zich eigenlijk mee???' Begon 'ie zo weer!! Toen ben ik maar doorgelopen...
en een keer 1 bij de videotheek 'meisje dat is duivels als je daar wat huurt hoor! en roken ook al tsss' en hij tikt zo de sigaret uit mn handen. Ik heb nog nooit zo verbouwereerd staan kijken, was de enige keer dat ik geen grote muil terug had want ik wist echt niets meer te zeggen.
:80:
nou fraai ook weer , ik zulke gevallen zou ik mijn scheur ook lostrekken hoor, wel op een rustige manier, dus niet als een viswijf gaan schreeuwen of schelden, maar wel je punt maken.
Als het de honden aan gaat zoals nu, doe ik dat niet, omdat het geen zin heeft en ook omdat als ik het wel doe en bv Cy denkt dat die mensen mij gaan bedreigen...dan kan het inderdaad erg vervelend gaan aflopen voor beide partijen....dus dat doen we dan maar niet.
Oh af en toe ben ik toch zo wijs :LOL:

laatst liep er een mevrouw in het bos en die was ook bang voor de honden, ze zat gewoon op een bankje en die honden reageerden niet eens op haar, tot ze ineens uit angst op het bankje ging staan, toen gingen ze er omheen staan te koekeloeren en blaffen, dus ik eerst de honden op hun falie gegeven en daarna ook mijn excuses aan die mevrouw aangeboden. Nou niets aan de hand meer dus. Maar die mevrouw zat dan ook niet meteen de dreigen of te schelden.

ik vraag me af, zouden die mensen ook zulke bedreigingen uiten als ik bv een grote kale kerel was met tattoos en gouden oorbellen?
of zouden die mensen ook zo tekeer gaan tegen ouders met kleine kinderen die iets doen wat hun niet aanstaat? "ik schop je kinderen dood" ?

als ik iets vervelend vind dan zeg ik daar op een rustige manier wat van, lijkt mij de beste methode toch?
Laatste vond astro het nodig om tegen een jogger te gaan blaffen, dus ik zeg sorry meneer hij is aan het puberen, wilt u even stoppen zodat ik hem op zijn falie kan geven en eventueel aan kan lijnen?
die man keek me aan "natuurlijk mevrouw, het bos is voor ons allemaal"
nou zo hoort het.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Verharding van de maatschappij denk ik :U: Hier was het van de week andersom, ik zit op de scooter, rijd de hoek om en daar loopt een gezin met 2 Duitse herders. Die lopen gewoon in de berm dus ik wil er langs rijden, rent de 1 opeens voor mijn scooter waardoor ik vol in de rem moet en de ander ging me bijzonder onvriendelijk aan staan blaffen :schrik: Toch komt het echt niet in me op om doodsbedreigingen te uiten of om honden te gaan schoppen. Meneer bood zijn excuses aan, gaf de honden op hun donder en ik reed weer gewoon verder. :ok:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Jim Carrey heeft een keer een ouwe hippie geimiteert bij een uitreiking van een of andere award. Echt verkleed ook, met heel lang vet haar etc. Toen hij een speech gaf, bleef hij dus in zijn rol, echt hilarisch. En in die onwijs grappige speech zegt ie ergens, half zingend: let it go, let it blow! Dat zing ik vaak voor mijn vriend als we wel eens mensen tegenkomen die iets te zeggen hebben over onze honden op een vervelende manier, hahaha. Want die kan ook heetgebakerd reageren.

Voor die mensen is het geen onterechte kritiek, in hun wereld dan. Dus gewoon netjes reageren en loslaten is het beste! Lukt overigens niet altijd natuurlijk, ik ben ook maar een mens.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Podenji schreef:Wandel je lekker met je honden in het bos ( gedoog losloop bos ) , zit je even te relaxen op een bankje, honden hadden al flink gerent en staan op hun gemak te drinken in het ven.
Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.
Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"WTF :80:
Als mensen overdreven gaan praten omdat ze het ergens niet mee eens zijn, en ze ook nog gelijk hebben dat honden daar officieel niet los mogen :engel: zou ik wijselijk mijn mond houden en er helemaal voor zorgen dat de mensen geen last ondervinden van mijn honden, ook al heb ik ze los. Voor je het weet gaan deze mensen daadwerkelijk naar instanties om te klagen en krijg je controles en ambtenaren die boetes uitdelen voor het los laten lopen van honden.
Het is niet leuk hoe de man reageerde, maar als die meneer en mevrouw zich al irriteerden aan de loslopende honden en dan als ze verder lopen de honden naar ze toe komen (ook al deden ze niets) kan ik een geïrriteerde reactie voorstellen. Dreigen met doodschoppen gaat dan wel wat ver.

Maar merk wel dat mensen onderling tegenwoordig wat eh aggresssiever reageren. Zeker ook "ouderen" in de leeftijd 55+.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat was zeker dat echtpaar uit dat andere topic.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Dat was zeker dat echtpaar uit dat andere topic.
ze hadden geen hond bij zich :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hahaha, ik ben er al heel lang geleden achter gekomen dat de oudjes niet meer zijn wat het geweest is. Ze zijn uiterst brutaal, denken zich alles te kunnen permiteren en vinden dat de wereld van hun is.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Bij ons op het winkelcentrum (in H'sluis) is een samenscholingsverbod van toepassing (op straat trouwens ook geloof ik, maar dat weet ik niet zeker). Niet zo zeer vanwege de hangjongeren, maar omdat we gepensioneerden hebben die met een grote groep scootmobiels in het midden gingen hangen en je regelmatig van de sokken reden. Het was gewoon bedreigend af en toe (het ging namelijk met bijbehorend taalgebruik en volume).
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Domor schreef:Bij ons op het winkelcentrum (in H'sluis) is een samenscholingsverbod van toepassing (op straat trouwens ook geloof ik, maar dat weet ik niet zeker). Niet zo zeer vanwege de hangjongeren, maar omdat we gepensioneerden hebben die met een grote groep scootmobiels in het midden gingen hangen en je regelmatig van de sokken reden. Het was gewoon bedreigend af en toe (het ging namelijk met bijbehorend taalgebruik en volume).
:LOL: :LOL: Hier is ook een samenscholingsverbod van toepassing en dan met name op het marktplein want van 's morgens vroeg tot eind van de middag hielden de oudjes zich daar op met alle ellende vandien. Het is de jeugd niet die lastig is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Aan hufterigheid hangt geen leeftijd.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef::U: Aan hufterigheid hangt geen leeftijd.
Nou, dat wil ik niet zeggen. Vroeger vond ik de oudjes echt lief. Maar helaas zijn ze dat nu helemaal niet meer.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maryanne schreef:
dagmar88 schreef::U: Aan hufterigheid hangt geen leeftijd.
Nou, dat wil ik niet zeggen. Vroeger vond ik de oudjes echt lief. Maar helaas zijn ze dat nu helemaal niet meer.
Ik vind zo veel mensen niet 'lief'.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ik vind bijna niemand lief, ik denk ook niet dat mensen lief zijn, maar fatsoen moeten ze kunnen opbrengen vind ik, helaas vinden veel mensen van niet.
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik denk niet dat gedrag iets heeft te maken met oud of jong, maar met hoe je karakter is. :roll:

Ik denk ook, dat over het algemeen mensen met honden meer kunnen hebben van andermans honden, dan mensen die geen hond hebben, of niets van honden of dieren in het moeten weten.

Noah vind mensen gewoon leuk en wil het liefste iedereen even lekker nat lebberen en vol kwijlen. :mrgreen: . Meestal hou ik het wel in de hand, maar het lijkt soms net of dieren het voelen en dan gaan ze er juist op af.

Gelukkig heb ik nog geen aanvaring gehad, maar wat niet is, kan nog komen. :engel:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Tja in 1 keer 7 honden om je heen als je bang of er niks van moet hebben lijkt me ook geen pretje,kan me voorstellen dan je dan boos reageert,maar zo grof hoeft nu ook weer niet
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

assertief en agressief worden tegenwoordig heel vaak door elkaar gehaald, en het is gewoon vol, \
je kunt nergens meer komen of je zit op elkaars lip, en op een gegeven moment :cool2: ja dan moet iemand het ontgelden :lees:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb daar best last van, van die verharding van de maatschappij.
Vind het best moeilijk om mee om te gaan. Ben van mezelf nogal een verzorgend helpend type, rustig en meegaand
maar het lijkt wel dat als je niet zelf ook harder wordt dat je het dan niet trekt meer in deze maatschappij.
herkennen jullie dit? Ik ben wel eens "jaloers" op sommige mensen hier die zo goed voor zichzelf kunnen opkomen
en dan er ook nog niet mee zitten. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”