Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Ongelezen bericht door Canidae »

Zag vanmorgen een reclame van Inshared, ze hebben sinds kort ook een dierenverzekering.
Ik dacht ik meld het even...nog meer keuze. Heb zelf een verzekering bij Kruidvat.
Afbeelding
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Re: Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Ik heb Thomas niet verzekerd :schrik:
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Simone Spanje schreef:Ik heb Thomas niet verzekerd :schrik:
Beetje dom...of niet ?
Afbeelding
Simone Spanje
Actief

Want??
Denk dat hier meer mensen zijn die het niet hebben hoor.
En om gelijk te zeggen dat het dom is :scratch:
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Hoezo dom?
Is toch gewoon een simpele afweging. Het is pas van de laatste jaren dat iedereen opeens zijn honden verzekerd hoor.

edit zinsbouw
Laatst gewijzigd door kleine2758 op 14 okt 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Canidae
Zeer actief

Simone Spanje schreef:Want??
Nou misschien onverstandig dan.....Tja, er hoeft maar iets te gebeuren he. Of vind je de dierenarts goedkoop ?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zelfs niet onverstandig. Mijn motto is wat je kunt betalen verzeker je niet. Wat ik in de laatste 25 jaar aan dierenartskosten heb uitgegeven is ng geen 10% van wat het me aan verzekeringspremies had gekost. Dus nee dank je. Ik spaar die premie zelf wel op mijn eigen spaarrekening. Levert vele malen meer op dan dat het me kost.
Gr. Aniek

Afbeelding
Simone Spanje
Actief

Ja er hoeft indd maar iets te gebeuren, dat is zo....
Maar ik vind het gewoon niet nodig.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Canidae schreef:
Simone Spanje schreef:Want??
Nou misschien onverstandig dan.....Tja, er hoeft maar iets te gebeuren he. Of vind je de dierenarts goedkoop ?
Dan moet het ook wel mogelijk zijn om je huisdier te verzekeren. Dat kan soms niet door ouderdom of al bestaande kwalen. Er is er zelfs 1 die je niet accepteert als je bv je hond uit het asiel hebt en je de achtergrond niet kent.
Simone Spanje
Actief

Voorheen was het volgensmij zo dat Hema Franse Bulldogjes niet wilde verzekeren wegens kwaaltjes.
Weet niet of dat nog steeds zo is...
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

De discussie wel of niet verzekeren is al vaker hier op het forum geweest. Ieder z'n eigen keuze. Dat je achteraf misschien meer geld kwijt bent met verzekering kun je vantevoren nooit weten....
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Als ik mijn dieren moet verzekeren bij inshared bv ben ik 49 euro nog wat per maand kwijt. Daar kan ik bij de dierenarts nog wel een deur van intrappen hoor. En dan zijn ze ook nog eens maar voor de helft verzekerd voor de ziektekosten, behalve mijn kat dan, die wordt helemaal vergoed tegen 19 euro per maand.
Eens even rekenen. Mijn kat is 13 jaar oud, dat is 13x12x19=2964 euro aan premie. Het beestje heeft 1x in zijn leven een DA gezien, om gesteriliseerd te worden.
Mocht ze onder de auto komen heb ik dus nu nog 2850 euro over voor die operatie. Dus om dat nou dom te noemen. :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Canidae schreef:
Beetje dom...of niet ?
Ik vind het ook niet dom om niet verzekerd te zijn. Ik heb ooit 2 katten en 1 hond in de verzekering gehad en het kostte mij meer premie dan dat het wat opleverde en toen gingen ze failliet. Daarna ben ik er nooit meer aan begonnen. Ik ben het eens met de stelling, wat je kan betalen, verzeker je niet. Ik zet liever zelf geld op zij voor onvoorziene kosten.

Grappig trouwens dat je bij Inshared een ras MOET kiezen. Gijs is geen ras :U:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Budkes schreef:.....Het beestje heeft 1x in zijn leven een DA gezien......
Dat is iets wat je achteraf kunt zeggen....tja als je vantevoren weet, dat je hond bijna nooit een dierenarts zal zien, dan is de keuze makkelijk.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Canidae schreef:De discussie wel of niet verzekeren is al vaker hier op het forum geweest. Ieder z'n eigen keuze. Dat je achteraf misschien meer geld kwijt bent met verzekering kun je vantevoren nooit weten....
Nee, dat kun je niet maar als je na 25 jaar dieren houden kunt uitrekenen dat de kosten van de premie tot dan toe 90 % hoger zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten bij de DA dan is het voor mij toch echt een simpel rekensommetje.
Waar de crux meestal zit is dat mensen de discipline niet op kunnen brengen om de maandpremie zelf op een rekening te zetten en te laten staan. Maar dat het je veel geld oplevert is niet zo moeilijk te berekenen. Je betaald je angst af dat er wat gebeurd. Maar de kans daarop is natuurlijk ook redelijk klein. Ik zou zeggen maak maar eens een Poll en als 100% vd forummers zou reageren dan benik er vanovertuigd dat 80% de DA alleen maar ziet bij de jaarlijkse entingen, als ze al enten.
En bij overige bezoeken komen ze toch echt niet vaak boven de 150 euro uit. Dat is gemiddeld 7 mnd premie....
Gr. Aniek

Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Kristina schreef:........Grappig trouwens dat je bij Inshared een ras MOET kiezen. Gijs is geen ras :U:
Bij de O zoeken : Onbekend..
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Canidae schreef:
Kristina schreef:........Grappig trouwens dat je bij Inshared een ras MOET kiezen. Gijs is geen ras :U:
Ah lekker duidelijk dus :D
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Kristina schreef:
Canidae schreef:
Ah lekker duidelijk dus :D
Was ff zoeken...
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Canidae schreef:
Budkes schreef:.....Het beestje heeft 1x in zijn leven een DA gezien......
Dat is iets wat je achteraf kunt zeggen....tja als je vantevoren weet, dat je hond bijna nooit een dierenarts zal zien, dan is de keuze makkelijk.
Dat kan ik al 25 jaar zeggen, dus waarom zal dat de komende 25 jaar veranderen denk je?
Gerekend over 9 honden, 4 katten en een paard. Dus wat moet mij er van overtuigen dat dat de komende jaren plotseling veranderd?

En die dieren hebben heus wel eens wat gehad, tot grote operaties aan toe, en toch had ik die verzekeringspremie er nooit uit terug verdiend, bij lange na niet.

Maar iedereen moet dat natuurlijk dat voor zichzelf weten. Het stoorde mij alleen dat jij het niet verzekeren van een huisdier onverstandig noemt en zelfs in eerste instantie dom.
Dat is het zeker niet. Maar uiteraard mag je de angst voor het idee dat je huisdier misschien ooit iets gaat mankeren wat je niet ter plekke kunt betalen afkopen. Maar verstandig, daar heb ik dan zo mijn vraagtekens bij
Laatst gewijzigd door Budkes op 14 okt 2012 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Budkes schreef:Zelfs niet onverstandig. Mijn motto is wat je kunt betalen verzeker je niet. Wat ik in de laatste 25 jaar aan dierenartskosten heb uitgegeven is ng geen 10% van wat het me aan verzekeringspremies had gekost. Dus nee dank je. Ik spaar die premie zelf wel op mijn eigen spaarrekening. Levert vele malen meer op dan dat het me kost.
Precies :ok:

Geen idee wat ik zou hebben betaald aan premie, voor 22 hondenjaren, maar het zal vast meer zijn dan die ene uitgave vorig jaar toen Miep baarmoederontsteking had (600 euro).
Canidae
Zeer actief

Budkes schreef:.....En bij overige bezoeken komen ze toch echt niet vaak boven de 150 euro uit.....
Teckel van mijn broer en schoonzus is een paar weken geleden aangereden. Heup op 3 plaatsen gebroken, geopereerd in Utrecht. Weet niet exact de kosten, maar liep in de duizenden...
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Canidae schreef:
Budkes schreef:.....En bij overige bezoeken komen ze toch echt niet vaak boven de 150 euro uit.....
Teckel van mijn broer en schoonzus is een paar weken geleden aangereden. Heup op 3 plaatsen gebroken, geopereerd in Utrecht. Weet niet exact de kosten, maar liep in de duizenden...
En die duizenden ben je op een heel hondenleven van een teckel sowieso al kwijt aan premie, ook als er niets gebeurd met je hond, dus per saldo hebben je broer en schoonzus die operatie gewoon zelf betaald.

Ik heb t even voor je nagerekend. Er van uitgaande dat die teckel de gemiddelde teckelleeftijd van 12 haalt betalen je broer en schoonzus bij inshared aan premie een bedrag van 3863,52.....
Daar kun je toch een leuk operatietje van betalen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 14 okt 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Budkes schreef:Maar uiteraard mag je de angst voor het idee dat je huisdier misschien ooit iets gaat mankeren wat je niet ter plekke kunt betalen afkopen. Maar verstandig, daar heb ik dan zo mijn vraagtekens bij
Precies, plus dat verzekeraars natuurlijk commerciële instellingen zijn die winst maken. Kan best zijn dat het voor jou persoonlijk achteraf goed is geweest dat je je dier verzekerd had, maar als je naar het gehele plaatje kijkt dan schieten er dus meer mensen bij in dan dat het ze wat oplevert.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Canidae schreef:
Beetje dom...of niet ?
Nou bij inshared kan je thomas niet eens verzekeren haha (net als bij meerdere of ze hebben enorme uitsluitingen waardoor je beter niet kan verzekeren want dan kan je alsnog zelf betalen kan je beter de premie apart leggen)
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik denk dat het gewoon geluk hebben is. Onze vorige oude newf hadden wij gelukkig verzekerd. Onze huidige oude newf is ook verzekerd en dat is tot nu toe niet lonend geweest, maar ik vind het wel prettig zo'n verzekering, zeker bij een groot ras.

Oja, en ook zonder verzekering kunnen wij de da betalen, dat is nooit een reden geweest om het niet te doen.
Laatst gewijzigd door Muk op 14 okt 2012 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Als ik op dat premieberekenen klik krijg ik alleen de verzekering Huisdier en ongeval prijs te zien. Ik kan die Huisdier en zorg ook niet selecteren?
Doe ik iets niet goed?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Canidae
Zeer actief

Marion. schreef:.........maar als je naar het gehele plaatje kijkt dan schieten er dus meer mensen bij in dan dat het ze wat oplevert.
Da's bij alle verzekeringen zo....
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Muk schreef:Ik denk dat het gewoon geluk hebben is. Onze vorige oude newf hadden wij gelukkig verzekerd. Onze huidige oude newf is ook verzekerd en dat is tot nu toe niet lonend geweest, maar ik vind het wel prettig zo'n verzekering, zeker bij een groot ras.

Oja, en ook zonder verzekering kunnen wij de da betalen, dat is nooit een reden geweest om het niet te doen.
Maar reken het maar eens simpel na Muk. Ook bij grote rassen. Mijn Mastiff(80kg) is 12 en een half geworden, heeft ook een kruisbandoperatie ondergaan en met de leeftijd kwamen natuurlijk de kwalen. Mijn Bullmastiff(60kg) en mijn boxers (60 en 50kg) hebben samen nooit meer gekost dan dat het aan premie had gekost.

Want je betaald navenant meer aan premie. Leg die premie maar eens voor jezelf opzij. Wedden dat je er aan overhoudt?
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Icecold81 schreef:Als ik op dat premieberekenen klik krijg ik alleen de verzekering Huisdier en ongeval prijs te zien. Ik kan die Huisdier en zorg ook niet selecteren?
Doe ik iets niet goed?
Je moet beiden aanklikken en dan is het goed.
Gr. Aniek

Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Icecold81 schreef:Als ik op dat premieberekenen klik krijg ik alleen de verzekering Huisdier en ongeval prijs te zien. Ik kan die Huisdier en zorg ook niet selecteren?
Doe ik iets niet goed?
:denken:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Canidae op 14 okt 2012 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”