Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voeding oude hond
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
voeding oude hond
Tenzin is 12,5 jaar. Hij eet al jaren dezelfde hoeveelheid kvv en zit al jaren op hetzelfde gewicht.
Nu verdwijnt er wel veel vet en hij voelt bottig aan. Hij krijgt een veel smaller koppie en ook voel ik zijn ribben en borstkas heel erg.
Moet ik hem nou meer voeren of ontkom je hier niet aan nu hij ouder wordt? Zijn gewicht blijft dus wel hetzelfde.
Nu verdwijnt er wel veel vet en hij voelt bottig aan. Hij krijgt een veel smaller koppie en ook voel ik zijn ribben en borstkas heel erg.
Moet ik hem nou meer voeren of ontkom je hier niet aan nu hij ouder wordt? Zijn gewicht blijft dus wel hetzelfde.

-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Re: voeding oude hond
Het lijkt me niet dat een oudere hond smaller/bottig wordt.
De combinatie van hetzelfde gewicht maar toch een smaller koppie en een gevoel van "afvallen" vindt ik eigenlijk wel heel gek.
Karen
De combinatie van hetzelfde gewicht maar toch een smaller koppie en een gevoel van "afvallen" vindt ik eigenlijk wel heel gek.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik merk bij Guinnie dat zij met het klimmer der jaren ook meer eten "vraagt". Ik weeg haar niet/nauwelijks
maar "voel" of ze goed op gewicht is. Toen ze hier net was kreeg ze per maaltijd 150 gram Smuldier of Carnibest. Sinds een .. half jaar ofzo? merken we dat ze het beter doet op Carnibest; daar is haar ontlasting merkbaar beter op (dus krijgt ze dat) maar ze krijgt inmiddels wel zeker 200 gram per maaltijd. Ze werd en wordt 2 x per dag gevoerd.
Voor mij is het dus niet vreemd te horen dat ook een ander ouwetje meer eten "nodig heeft".
Suzanne
Voor mij is het dus niet vreemd te horen dat ook een ander ouwetje meer eten "nodig heeft".
Suzanne
-
Safari
Dat is me dus de afgelopen weken bij Molly ook opgevallen. Bij een bepaalde draai zie ik haar ribben afgetekend in haar vacht, haar gewicht blijft ook hetzelfde.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Nou dan ga ik hem ook maar wat meer voeren. Wel gek eigenlijk, wat Tenzin slaapt juist heel veel. Dan zou je toch denken dat hij minder verbruikt.

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb Pineau de laatste 6 maanden terug gezet op puppyvoeding (was een tip van iemand).
En ja hoor, Pineau werd terug mooi gevormd, ribjes verdwenen, hij zag er beter uit en at ook beter.
Verandering van spijs, doet eten ...
En ja hoor, Pineau werd terug mooi gevormd, ribjes verdwenen, hij zag er beter uit en at ook beter.
Verandering van spijs, doet eten ...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik vind het ook nog steeds "vreemd" maar het is niet andersPemba schreef:Nou dan ga ik hem ook maar wat meer voeren. Wel gek eigenlijk, wat Tenzin slaapt juist heel veel. Dan zou je toch denken dat hij minder verbruikt.
Suzanne
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Dat een oudere hond op zich meer nodig heeft kan ik me wel wat bij indenken maar dan zou ze, bij het afvallen toch ook minder moeten gaan wegen?
Dat puntje vind ik gek, als mijn honden slanker worden dan wegen ze ook minder..
Karen
Dat puntje vind ik gek, als mijn honden slanker worden dan wegen ze ook minder..
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Joepie (dik 14) werd ook op zijn billen en ruggengraat minder. Die zijn we ook meer gaan voeren. Wij voeren Lotgering
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Oudere honden nemen de voedingsstoffen wat minder makkelijk op uit het voer. Hier ook één van 12,5 jaar die zo 'botterig' wordt.
Daarnaast wordt ze ook kieskeurig en kan het per dag verschillen wat ze wil eten. Ik geef haar wat meer variatie en wat meer voer.
Daarnaast wordt ze ook kieskeurig en kan het per dag verschillen wat ze wil eten. Ik geef haar wat meer variatie en wat meer voer.