Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe is jullie hondenbuurt?
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Hoe is jullie hondenbuurt?
Ik vroeg mij af hoe bij jullie de buurt is voor de honden.
Met mijn honden kan ik hier in de buurt echt heerlijk lopen. Ze kunnen gelijk los vanaf de deur, en kunnen lekker een uur lopen zonder dat ze vast hoeven. Officieel mogen ze hier niet los, wordt gedoogd door de bewoners.
Ik kan hier langs het water lopen en een paar veldjes om te rennen. Ook hebben we hier ongeveer 1 op de 3 huishoudens een hond, we hebben hier dus heel veel hondenvriendjes.
Ik kom eigenllijk altijd wel iemand tegen met een hond waar Flow lekker mee kan spelen. Carlos is niet zo van spelen die loopt lekker rond of gaat liggen.
Doordat het hier thuis zo fijn is, en met al die andere honden ga ik niet zo heel vaak wandelen op andere plekken waar ik er met de auto op uit moet. Flow heeft hier heel veel vriendjes om mee te spelen. Een wandeling duurt daar door ook al snel ander half uur want het ene hondje is nog niet vertrokken of de ander is in zicht.
Ik ben benieuwd of jullie ook zo een fijne buurt hebben. Of dat julllie juist vaak ergens naartoe moeten om lekker met de honden te kunnen lopen?
Met mijn honden kan ik hier in de buurt echt heerlijk lopen. Ze kunnen gelijk los vanaf de deur, en kunnen lekker een uur lopen zonder dat ze vast hoeven. Officieel mogen ze hier niet los, wordt gedoogd door de bewoners.
Ik kan hier langs het water lopen en een paar veldjes om te rennen. Ook hebben we hier ongeveer 1 op de 3 huishoudens een hond, we hebben hier dus heel veel hondenvriendjes.
Ik kom eigenllijk altijd wel iemand tegen met een hond waar Flow lekker mee kan spelen. Carlos is niet zo van spelen die loopt lekker rond of gaat liggen.
Doordat het hier thuis zo fijn is, en met al die andere honden ga ik niet zo heel vaak wandelen op andere plekken waar ik er met de auto op uit moet. Flow heeft hier heel veel vriendjes om mee te spelen. Een wandeling duurt daar door ook al snel ander half uur want het ene hondje is nog niet vertrokken of de ander is in zicht.
Ik ben benieuwd of jullie ook zo een fijne buurt hebben. Of dat julllie juist vaak ergens naartoe moeten om lekker met de honden te kunnen lopen?

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Re: Hoe is jullie hondenbuurt?
Ik loop vanuit mijn huis zo ongeveer het bos in, dus ik hoef ook nergens anders heen
Alhoewel ze nu flink aan het kappen zijn, is het momenteel wat lastiger begaanbaar en iets minder leuk...
Ook genoeg hondenvriendjes in de buurt en op de motorcrossbaan doe ik met een enkeling een ronde af en toe.
Ook genoeg hondenvriendjes in de buurt en op de motorcrossbaan doe ik met een enkeling een ronde af en toe.
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Je kan hier in de buurt lekker wandelen maar er lopen wel veel agressieve honden los.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Heel Almere is schijnbaar gedooggebied
ik vind dat zelf wat minder leuk. Ze zijn namelijk niet allemaal zo vriendelijk hier in de buurt, hond + baas.
Ik vind het wel leuk dat ik genoeg rustige plekken kan vinden om te wandelen zodat ik geen tokkies tegenkom
wandelplekken zat.
Ik vind het wel leuk dat ik genoeg rustige plekken kan vinden om te wandelen zodat ik geen tokkies tegenkom
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Hier is er een strook weideland van 2km recht over mijn deur, een bos van 4km2 op 40minuten wandelafstand en een klein losloopveldje zo'n 15km verderop. Dat was het wel.
- Poffertje
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Om lang los te lopen moet ik toch wel even een stukje verder. Loslopen kan maar op kleine stukjes waar je binnen 5 minuten alweer voorbij bent gelopen
Na 10 minuten lopen kom je hier bij een soort honden parkje waar ze iets langer los kunnen lopen.
Gelukkig kan je wel een heel leuk rondje lopen aan de lijn met veel stukken gras en loop paden. Eigenlijk ben ik daar al heel tevreden mee midden in de stad
Gelukkig kan je wel een heel leuk rondje lopen aan de lijn met veel stukken gras en loop paden. Eigenlijk ben ik daar al heel tevreden mee midden in de stad
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Waar ik woon zijn er niet zo heel veel wandel gelegenheden in de directe omgeving. Kleine parkjes, paar uitlaatveldjes. Niet veel bijzonders. Dan ga ik liever naar de duinen, is 15 tot 30 minuten rijden.. Dus dat kan niet elke dag helaas.
Verder lijken er ook niet heel veel honden in de buurt te wonen, ik zie altijd de zelfde, en dat zijn er niet veel. Ik denk ook dat.veel hondjes niet verder komen dan de achtertuin of een strookje gras van een paar meter.
Verder lijken er ook niet heel veel honden in de buurt te wonen, ik zie altijd de zelfde, en dat zijn er niet veel. Ik denk ook dat.veel hondjes niet verder komen dan de achtertuin of een strookje gras van een paar meter.
-
Safari
Hier om de hoek een keurige strook groen voor de p&p rondjes, is een lange strook met zowel links als rechts een hek. Loopt heel veilig en iedereen laat daar zijn hond ook los. Loop ik vijf minuten verder dan heb ik een stadspark waar de honden los mogen. Ga ik de andere hoek om dan loop ik langs het weerwater waar de honden gedeeltelijk aangelijnd moeten maar waar je ook een hondenstrand tegenkomt waar ze vrij kunnen lopen. Nu is het er alleen een vreselijke drassige bende, op sommige plekken sta je enkeldiep in het water. Ik ken heel veel honden en de bijbehorende eigenaren en ik zou zo 123 geen probleemhonden/eigenaren weten.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
hier moet ik altijd rijden om ze uit te laten.... en is ook geen officieel losloopgebied in het dorp... maar het wordt gedoogd bij de gebieden waar ik loop..
-
Marion.
Wij wonen geweldig. We kunnen 3 kanten uit. Twee straten aan de lijn en dan kunnen ze los. Dan hebben we vijvers, bos, maisvelden, braakliggende velden. Ieder rondje (ook de poep/pies) rondjes kunnen ze een heel eind los.
Wat de buurt aan honden heeft maakt me niet zoveel uit, die 2 van mij hebben aan elkaar genoeg en hebben er liever geen andere honden bij. Ik heb er zelf trouwens ook liever geen andere baasjes bij, ik sjouw liever gewoon in niemendal met mijn eigen honden.
Wat de buurt aan honden heeft maakt me niet zoveel uit, die 2 van mij hebben aan elkaar genoeg en hebben er liever geen andere honden bij. Ik heb er zelf trouwens ook liever geen andere baasjes bij, ik sjouw liever gewoon in niemendal met mijn eigen honden.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Wij lopen eerst een klein half uurtje en dan zijn wij bij de pendrechtse molen
Daar gebeurd het allemaal voor Dol :cheer:Zuiderpark is een kwartiertje lopen 

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, aan 2 kanten bos op 200 en 400 meter, een parkje op 200 meter en een hele groene buurt. ik loop sowieso altijd rustig want meestal lopen ze om voor kiefer. verder op 1.5 km afstand nog 3 grote bossen waar je verschillende routes kunt lopen en ik loop zo naar de rand van emmen waar ik vaak over de landerijen in de zon loop.
om deze reden ben ik hier ook gaan wonen.
om deze reden ben ik hier ook gaan wonen.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Woon aan de rand van de stad, een paar losloopgebieden op 5 minuten (maar die zijn niet groot) en op 15 minuten lopen zit je buiten de stad of in het natuurgebied. Dus helemaal goed!
Qua honden hebben we hier alle soorten en maten.
Qua honden hebben we hier alle soorten en maten.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 11 okt 2012 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
De straat uitlopen en we kunnen een eind over het fietspad slenteren, voor de poep- en piesrondjes. Verder een minuutje lopen en we hebben een losloopgebiedje. Aan de andere kant van ons huis een park. En iets achter ons huis liggen weilanden en de weg naar Lexmond waar je in de buurt prima kunt lopen.
En 5 minuutjes met de auto levert de Put op.
En 5 minuutjes met de auto levert de Put op.
- *Esther
- Zeer actief
De wijk zelf is prima, komen wel steeds meer honden bij en er is alweer bijgebouwd. Daar liepen eerder de fazanten
Maar groen genoeg voor de ochtend en avondronde.
Als ik de wijk uitloop, loop je zo het bos in. Maar meestal ga ik met de auto wat verder weg. En dan heb de hei en mooi bos binnen handvereik. Ik klaag zeker niet!!
Als ik de wijk uitloop, loop je zo het bos in. Maar meestal ga ik met de auto wat verder weg. En dan heb de hei en mooi bos binnen handvereik. Ik klaag zeker niet!!
-
Daggel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij
op 3 minuten lopen een park waar honden los mogen, maar is klein en saai heen en weer terug lopen.
10 minuten fietsen Heide waar honden los mogen lopen
en 15 minuten rijden, maakt niet eens uit welke kan en er is wel een bos waar ando los mag.
Zou ook graag wonen waar ik ando niet eens hoef aan te lijnen maar ik heb zeker niets te klagen.
10 minuten fietsen Heide waar honden los mogen lopen
en 15 minuten rijden, maakt niet eens uit welke kan en er is wel een bos waar ando los mag.
Zou ook graag wonen waar ik ando niet eens hoef aan te lijnen maar ik heb zeker niets te klagen.
Laatst gewijzigd door Daggel op 11 okt 2012 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
De auto moeten pakken om je hond los te laten lopen, vind ik pure armoe trouwens. Was zelfs toen we in Scheveningen woonden (in de straat van het Circus-theater) niet nodig. Gelukkig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Om de hoek een parkje waar de honden los mogen voor de kleine ronde.
Een losloopbos op 10 minuten lopen waar ik wel een uurtje zoet kan zijn en twee bosjes op 10 minuten rijden waar ik in elk ook een uur zoet kan zijn met de honden.
In een van de twee zitten veel reeën dat loopt soms iets te onrustig
Dan op 20 minuten het Rozendaalse veld en op een half uur de Ginkelse heide.
Ik woon niet slecht
Een losloopbos op 10 minuten lopen waar ik wel een uurtje zoet kan zijn en twee bosjes op 10 minuten rijden waar ik in elk ook een uur zoet kan zijn met de honden.
In een van de twee zitten veel reeën dat loopt soms iets te onrustig
Dan op 20 minuten het Rozendaalse veld en op een half uur de Ginkelse heide.
Ik woon niet slecht
- bekooij
- Zeer actief
Als ik echt naar het bos wil moet ik naar het spanderswoud hilversum of naar het amsterdamse bos. Is alle twee 20 minuutjes rijden. Of even naar de plas is 15 minuten rijden. Eigenlijk alles op korte afstand dus.
Doe dit niet heel vaak omdat ik thuis zo lekker kan lopen.
Heel simpel gewoon een wandelpad met een vaart aan de ene kant en weiland aan de andere kant. Maar meer dan voldoende.
De honden vermaken zich en vooral met de andere honden hier in de buurt.
Doe dit niet heel vaak omdat ik thuis zo lekker kan lopen.
Heel simpel gewoon een wandelpad met een vaart aan de ene kant en weiland aan de andere kant. Maar meer dan voldoende.
De honden vermaken zich en vooral met de andere honden hier in de buurt.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Hier is het niet echt je van het. Geen losloop gebied op loopafstand, dus dan moet ik altijd met de auto. We wonen aan een vrij drukke weg.
Gelukkig wordt de maïs nu geoogst dus dan baggeren wij lekker op die lege velden, en daar kan Goof wel los.
Gelukkig wordt de maïs nu geoogst dus dan baggeren wij lekker op die lege velden, en daar kan Goof wel los.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Goh, hoe kom je hier nu op?! 
Hier wel fijn v.w.b. wandelen: ze loopt meteen los en kan zo met haar het park en de polder in.
Maar er zijn hier haast geen andere hondenbezitters, dus niet gezellig lopen. Daardoor ga ik eigenlijk alle dagen met de auto op pad.
Hier wel fijn v.w.b. wandelen: ze loopt meteen los en kan zo met haar het park en de polder in.
Maar er zijn hier haast geen andere hondenbezitters, dus niet gezellig lopen. Daardoor ga ik eigenlijk alle dagen met de auto op pad.
-
Marion.
Auto-minuten bedoel je? Ik vind dat erg armoedig. Ik wil graag op loopafstand lekker kunnen struinen. Dan kunnen we hier gelukkig, zonder auto te pakken. Niet legaal overigens, honden mogen niet legaal los.ranetje schreef:Dan op 20 minuten het Rozendaalse veld en op een half uur de Ginkelse heide.
Ik woon niet slecht
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Slalommend tussen de hondendrollen naar een laan met brede grasstroken, via een drukke doorgaande weg en een rotonde waar ook een paar doorgaande wegen op uitkomen.
Naar het park: met een omweg om de wijk, langs een drukke doorgaande weg en in het park zelf uitkijken dat je niet door fietsers van de sokken wordt gereden.
Uitlaatbos (losloopgebied) hier vlakbij mijd ik: daar komt veel volk dat vindt dat de honden het maar zelf moeten uitzoeken.
IJssel: redelijk veilig losloopgebied waar je prettig kunt lopen. Wel eerst een stuk langs twee drukke doorgaande wegen.
De wijk zelf mijd ik, er lopen nogal eens honden los op straat, waaronder ook vechthonden.
Naar het park: met een omweg om de wijk, langs een drukke doorgaande weg en in het park zelf uitkijken dat je niet door fietsers van de sokken wordt gereden.
Uitlaatbos (losloopgebied) hier vlakbij mijd ik: daar komt veel volk dat vindt dat de honden het maar zelf moeten uitzoeken.
IJssel: redelijk veilig losloopgebied waar je prettig kunt lopen. Wel eerst een stuk langs twee drukke doorgaande wegen.
De wijk zelf mijd ik, er lopen nogal eens honden los op straat, waaronder ook vechthonden.

Groetjes,
Sandra
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Het eerste waar ik aan dacht was de overtallige hoeveelheid hondenpoep op de stoep
Verder poep en plas rondje aan de lijn is goed te doen. Als ik een mooi rondje wil lopen kan ik op het industrieterrein een half uur tot 3 kwartier lopen en kom ik langs een hondentoilet. In de buurt genoeg gras/gemeentetuin en boomjes waar naar hartelust in het zandrondje er om heen gepoept en plast wordt. Het hondentoilet op een kwartier lopen afstand, maar niet omheind helaas. Wel is er een andere kant op een omheind stuk braakliggend terreintje waar wordt gedoogd dat je naar binnen gaat door het slap hek opzij te schuiven. En verder kan ik langs het amsterdamrijnkanaal, maar daar durf ik Det eigenlijk ook niet los te laten omdat ik bang ben dat ze het water in springt/valt en dan krijg ik haar er ook niet meer uit... De fijnste plek is toch op 20 minuten rijden op de hei in Hilversum en daar kun je uren zoet zijn.
Ik wil wel verhuizen naar een betere plek... Jaloers!
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik ook, als ik dat zo hoor ben ik ook jaloerslijn schreef:
-
Sita
- Zeer actief
Hier meerdere mogelijkheden. Vanuit huis kunnen ze praktisch los mee naar een bosstrookje. Iets verder lopen en stukje aangelijnd naar het bos. Op 10 minuten fietsen de hei. En verder binnen 15-20 minuten met de auto op vele mooie plekken, zoals Lage Vuursche, Soesterduinen, Groeneveld. Mag zeker niet klagen hier.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- bekooij
- Zeer actief
V. ´t Brabantse Bont schreef:Goh, hoe kom je hier nu op?!
haha geen idee

- bekooij
- Zeer actief
Kom je hier wonen! Gezellig dorpje en ook niet zo verweg van hilversum of utrecht. Je kan hier prima je dagelijkse rondje lopen zonder konijntjes. Wel koeien.lijn schreef:Het eerste waar ik aan dacht was de overtallige hoeveelheid hondenpoep op de stoepVerder poep en plas rondje aan de lijn is goed te doen. Als ik een mooi rondje wil lopen kan ik op het industrieterrein een half uur tot 3 kwartier lopen en kom ik langs een hondentoilet. In de buurt genoeg gras/gemeentetuin en boomjes waar naar hartelust in het zandrondje er om heen gepoept en plast wordt. Het hondentoilet op een kwartier lopen afstand, maar niet omheind helaas. Wel is er een andere kant op een omheind stuk braakliggend terreintje waar wordt gedoogd dat je naar binnen gaat door het slap hek opzij te schuiven. En verder kan ik langs het amsterdamrijnkanaal, maar daar durf ik Det eigenlijk ook niet los te laten omdat ik bang ben dat ze het water in springt/valt en dan krijg ik haar er ook niet meer uit... De fijnste plek is toch op 20 minuten rijden op de hei in Hilversum en daar kun je uren zoet zijn.
Als je een uitstapje wil maken kan je dus naar hilversum, maarssen of amsterdamse bos. Gezellig kunnen we samen wandelen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier op enkele minuten loopafstand een paar losloopgebieden en parkjes die leuk zijn voor een kortere wandeling van een klein uurtje, waar altijd ook wel andere honden zijn. Ik heb ook een aantal routes door de wijk die deels aangelijnd en deels los zijn.
En op 10-15 minuten met de auto een veelheid aan bos, natuurgebieden, water, etc.
Als ik vervelende honden tegenkom, is dat overigens veel vaker tijdens mijn rondjes door de wijk dan wanneer ik in het bos etc. ga wandelen.
En op 10-15 minuten met de auto een veelheid aan bos, natuurgebieden, water, etc.
Als ik vervelende honden tegenkom, is dat overigens veel vaker tijdens mijn rondjes door de wijk dan wanneer ik in het bos etc. ga wandelen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tsja, we wonen niet allemaal in de Achterhoek.Marion. schreef:Auto-minuten bedoel je? Ik vind dat erg armoedig. Ik wil graag op loopafstand lekker kunnen struinen. Dan kunnen we hier gelukkig, zonder auto te pakken. Niet legaal overigens, honden mogen niet legaal los.ranetje schreef:Dan op 20 minuten het Rozendaalse veld en op een half uur de Ginkelse heide.
Ik woon niet slecht
Gelukkig maar, want dan was jij je losloopplekjes kwijt
Ik vind het niet armoedig Marion
Ik vergelijk mezelf met mensen die op een knullig parkje na niets in de omgeving hebben waar ze lekker met de honden kunnen struinen.
In mijn vorige woonplaats moest ik voor elke langere wandeling absoluut in de auto (wel mooie plekjes trouwens).
Dat hoef ik nu niet.
Drie bossen naast het dorp zelf waarvan twee bossen waar ik met de auto naar toe ga.
Daar zou ik ook naar toe kunnen lopen.
Heb alleen geen zin in langere aanlijn wandelingen.
En ik laat ze langs de straat hier niet los lopen.