Ik ben nog nieuw op dit forum en zal me in het hiervoor bestemde hoekje voorstellen.
Sinds afgelopen zondag hebben wij na een lange zoektocht een prachtige Rottweiler pup in huis mogen halen.
Het is een reu die afkomstig is van Rottweilerkennel de Runderkraal in Vessem.
De pup doet het super, hij is heel lief en aanhankelijk, heeft weinig last gehad van de overgang van nest naar huis.
Het is echt een leuk hondje, lekker vrolijk, nieuwsgierig en speels.
Waar ik me een beetje zorgen om maak is echter zijn eten.
Van de fokker hebben we begrepen dat de pup 3 keer per dag een hoeveelheid van 70 gram brokjes moet krijgen.
We hebben een proefpakket van Eukanuba meegekregen, dit heeft hij voorheen bij de fokker ook gegeten.
Wanneer we hem roepen om te komen eten begint hij enthousiast, na 5 minuten gaat hij al wat rondlopen met brokjes in zijn mond en binnen 10 minuten houdt hij het voor gezien. Hij eet hooguit 20 gram per keer, waardoor er te veel brokjes over blijven.
Uiteraard willen we er voor zorgen dat hij wel genoeg binnenkrijgt, we roepen hem dan meestal terug naar de bak en blijven bij zijn bak in de buurt. Op die manier eet hij nog wat langer door, maar uiteindelijk gaan ook zo de brokjes niet op.
We voeren hem niets van tafel, we voeren hem niet uit de hand. Het enige wat hij buiten deze 3 maaltijden om krijgt zijn deze zelfde brokjes wanneer hij iets goed heeft gedaan, als beloning. Dit zijn er echter niet zó veel dat dit een verklaring kan zijn voor het slechte eten.
De bak halen we na een half uurtje weer weg. Dit heeft echter ook geen effect op zijn eetlust tijdens de volgende maaltijd.
Heeft iemand tips voor ons?