Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een brokkenvraag.
Moderator: moderatorteam
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Een brokkenvraag.
Ik vraag mij af...
We voeren een combinatie van KVV en brok (Lukullus) aan onze senior, bevalt prima.
Nu zijn we erg tevreden over dit merk brok (in tegenstelling tot o.a. Orijen en Acana wat helaas minder gladjes verliep).
Al is het natuurlijk altijd afwachten hoe het individu erop reageert.
Zou een pup van een middelgroot-groot ras netjes kunnen groeien op deze brok (i.c.m. een aantal dagen vlees)?
Er is dus geen aparte puppenbrok.
Analyse
calcium 1.32 %
ruw eiwit 24.0 %
ruwe vezel 6.7 %
ruwe as 8.6 %
vocht 9.8 %
fosfor 1.12 %
ruw vet 9.8 %
natrium 0.39 %
magnesium 0.08 %
343 kcal / 100 g
Andere suggesties zijn ook welkom.
We voeren een combinatie van KVV en brok (Lukullus) aan onze senior, bevalt prima.
Nu zijn we erg tevreden over dit merk brok (in tegenstelling tot o.a. Orijen en Acana wat helaas minder gladjes verliep).
Al is het natuurlijk altijd afwachten hoe het individu erop reageert.
Zou een pup van een middelgroot-groot ras netjes kunnen groeien op deze brok (i.c.m. een aantal dagen vlees)?
Er is dus geen aparte puppenbrok.
Analyse
calcium 1.32 %
ruw eiwit 24.0 %
ruwe vezel 6.7 %
ruwe as 8.6 %
vocht 9.8 %
fosfor 1.12 %
ruw vet 9.8 %
natrium 0.39 %
magnesium 0.08 %
343 kcal / 100 g
Andere suggesties zijn ook welkom.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Een brokkenvraag.
toen ik net aan honden begon ben ik ook gruwelijk in de procentjes gedoken en je wordt er gewoon niet wijzer van. de "allerbeste" voeding qua samenstelling en dan ineens schijt je hond zich 6x in de rondte en vice versa.
ik probeer gewoon dingen en waarop mijn hond geen honger aangeeft, goed in zijn vel en vacht zit, niet teveel drinkt en niet teveel poept is de winnaar. en tegenwoordig boeit het mij niet meer of het dan om euroknallervoeding of een merk gaat.
wat ik wél weiger zijn idioterieen als royal canin of kvv's van meerdere euro's per kilo.
edit: ik heb het dan over een normale hond zonder voedingsallergieen of andere problemen waardoor normale voeding niet gaat.
ik probeer gewoon dingen en waarop mijn hond geen honger aangeeft, goed in zijn vel en vacht zit, niet teveel drinkt en niet teveel poept is de winnaar. en tegenwoordig boeit het mij niet meer of het dan om euroknallervoeding of een merk gaat.
wat ik wél weiger zijn idioterieen als royal canin of kvv's van meerdere euro's per kilo.
edit: ik heb het dan over een normale hond zonder voedingsallergieen of andere problemen waardoor normale voeding niet gaat.

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Tja, jaren geleden ook ontzettend veel uitgezocht wat betreft voeding maar zoals je zegt word je er weinig wijzer van.
Maar positieve en/of negatieve ervaringen vind ik altijd wel fijn om te horen.
Evenals verklaringen waarom wel/niet dit voer aan een pup te geven.
Maar positieve en/of negatieve ervaringen vind ik altijd wel fijn om te horen.
Evenals verklaringen waarom wel/niet dit voer aan een pup te geven.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik kan alleen zien dat deze brok vrij weinig calorieën heeft, 3430 per kilo, de meeste hebben ietsje meer. De brokken die je noemt zijn allemaal goeie kwaliteit brokken volgens mij.
Ik voer nu acana maar ze krijgen er toch vrij slappe ontlasting van, heb ik het idee. Maar het kan zijn dat de darmen even moeten wennen oid. Maar even aankijken.
Ik voer nu acana maar ze krijgen er toch vrij slappe ontlasting van, heb ik het idee. Maar het kan zijn dat de darmen even moeten wennen oid. Maar even aankijken.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb nooit apart puppenvoer gegeven behalve van farmfood maar dat was omdat lola zo verschrikkelijk klein was en farmfood kleinere brokjes heeft voor puppen.
ik weet niet welk merk ze nu krijgt. het zijn doorzichtige zakken van 15 kilo van de plaatselijke dierenwinkel. het is het eerste voer (incl kvv, barf weigert ze zolang het niet heel klein gesneden is) dat ze langer dan een week eet zonder toevoegingen als jus etc. dus ik ben tevreden.
ik weet niet welk merk ze nu krijgt. het zijn doorzichtige zakken van 15 kilo van de plaatselijke dierenwinkel. het is het eerste voer (incl kvv, barf weigert ze zolang het niet heel klein gesneden is) dat ze langer dan een week eet zonder toevoegingen als jus etc. dus ik ben tevreden.

-
Mojuan
- Zeer actief
Volgens mij kan je dit probleemloos aan een pup geven.
Geen Happy Dog meer dus?
massam schreef:ik heb nooit apart puppenvoer gegeven behalve van farmfood maar dat was omdat lola zo verschrikkelijk klein was en farmfood kleinere brokjes heeft voor puppen.
Geen Happy Dog meer dus?

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Bowie van mij heeft 2 weken puppybrok gekregen en toen at ze mee met cavom van de andere honden.. dus heb ook nooit geen puppyvoer mee gegeven.. ze is er prima mee volgroeid... heb ook niet het idee dat puppybrok echt iets toevoegd... als ik jouw lijstje zo eens bekijk dan zou ik gewoon de volwassen brok geven en niet een puppybrok.