Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
afvallen
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
afvallen
Sinds Bumba is gecastreerd is hij toch wel een kilo aangekomen, hij is nog niet TE dik maar ik zou hem graag toch weer naar zijn vorige gewicht willen hebben, of is dat niet te voorkomen als ze zijn gecastreerd?
Het kan er trouwens ook mee te maken hebben dat ik hem lotgering voer, dat is ook veel vetter en bevalt mij niet voor Bumba.
Balou doet het hier wel prima op aangezien die iets te mager was naar mijn idee.
Als ik nu op ander kvv wil overstappen voor Bumba waar veel en veel minder vet in zit maar wat wel compleet is wat kan ik dan het beste voeren?
Het kan er trouwens ook mee te maken hebben dat ik hem lotgering voer, dat is ook veel vetter en bevalt mij niet voor Bumba.
Balou doet het hier wel prima op aangezien die iets te mager was naar mijn idee.
Als ik nu op ander kvv wil overstappen voor Bumba waar veel en veel minder vet in zit maar wat wel compleet is wat kan ik dan het beste voeren?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: afvallen
Je kunt natuurlijk ook wat minder geven of blijft er dan niks meer over?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Loek
- Zeer actief
Iets minder voeren en meer beweging 
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Meestal is iets minder voeren en meer bewegen genoeg.
Teddy is ook gecastreerd en was ook al te dik toen ik hem kreeg.
Afvallen op KVV of normaal zelf samenstellen was geen doen, hij kreeg echt schrikbarend weinig te eten en ik kon daarbij hem laten bewegen wat ik wou maar hij viel gewoon niet af.
Toen ben ik op aanraden van andere rauwvoerders hem hele prooidieren gaan geven vooral wild en gevogelte (magere soorten) en daarbij hem 1 dag vrij veel en de volgende dag nagenoeg niets.
Het advies was om de dag te voeren maar dat vind ik zelf moeilijk. Dus hij krijgt bij mij op de "balansdagen" wel iets te eten maar dan gewoon een muisje, kwarteltje of zo.
Inmiddels is hij keurig op gewicht en eet veel meer dan hij op KVV mocht hebben zonder aan te komen.
Teddy is ook gecastreerd en was ook al te dik toen ik hem kreeg.
Afvallen op KVV of normaal zelf samenstellen was geen doen, hij kreeg echt schrikbarend weinig te eten en ik kon daarbij hem laten bewegen wat ik wou maar hij viel gewoon niet af.
Toen ben ik op aanraden van andere rauwvoerders hem hele prooidieren gaan geven vooral wild en gevogelte (magere soorten) en daarbij hem 1 dag vrij veel en de volgende dag nagenoeg niets.
Het advies was om de dag te voeren maar dat vind ik zelf moeilijk. Dus hij krijgt bij mij op de "balansdagen" wel iets te eten maar dan gewoon een muisje, kwarteltje of zo.
Inmiddels is hij keurig op gewicht en eet veel meer dan hij op KVV mocht hebben zonder aan te komen.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Heb met de dierenarts overlegd, daar moest ik vanmorgen toch naartoe.
Ze vond Bumba niet te dik maar als ik hem toch iets wil laten afvallen dan raadde ze mij aan om minder te voeren en daarnaast gekookte boontjes te geven zodat Bumba zich toch vol voelt.
Ik ga dan voor Bumba ook inderdaad weer overstappen naar Smuldier.
Ze vond Bumba niet te dik maar als ik hem toch iets wil laten afvallen dan raadde ze mij aan om minder te voeren en daarnaast gekookte boontjes te geven zodat Bumba zich toch vol voelt.
Ik ga dan voor Bumba ook inderdaad weer overstappen naar Smuldier.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Die gekookte boontjes zou ik niet doen.
Als je groente gaat bewerken dan kan hij daar voedingsstoffen zoals koolhydraten uithalen en valt hij er dus niets vanaf.
Als je het puur als vulling wilt geven moet je de groentes rauw voeren maar dat lusten de honden over het algemeen niet. Teddy niet in elk geval en die lust verder eigenlijk alles wel.
Overstappen naar smuldier en dan in het begin gewoon wat zuinig geven zet meer zoden aan de dijk denk ik.
Karen
Als je groente gaat bewerken dan kan hij daar voedingsstoffen zoals koolhydraten uithalen en valt hij er dus niets vanaf.
Als je het puur als vulling wilt geven moet je de groentes rauw voeren maar dat lusten de honden over het algemeen niet. Teddy niet in elk geval en die lust verder eigenlijk alles wel.
Overstappen naar smuldier en dan in het begin gewoon wat zuinig geven zet meer zoden aan de dijk denk ik.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn