Marion. schreef:S@ndr@ schreef:heel eerlijk, ik heb hier geleerd om lekker te doen wat ik goed vind, en soms dwars tegen alle ( goedbedoelde ) advies in te gaan.

sorry, ik volg mijn eigen weg en vraag ook eigenlijk bijna nooit advies.
als ik er zelf niet uitkom, dan doen ze dat hier ook niet, gewoon omdat ze het niet kunnen zien en niet ervaren.
de algemene tips voor beginnende honden bezitters zijn vaak wel heel goed hoor.

Zo, wat arrogant! Ik zie jou dit soort reacties heel vaak posten, en ik vraag me werkelijk af waarom je hier nog op het HF bent
Als ik 1 gouden tip eruit moet noemen (en wat ik me nog kan herinneren

) is het de tip van BramThijs
in dit topic. Miep deed raar. Ze was pieperig, hangerig, ze groef een kuil tot Australië.... allemaal dingen die ze normaal nooit deed. Ik schreef toen nog in het Twitter-topic dat ik gèk werd van het kind, het was alsof ze ergens van geschrokken was ofzo en maar niet herstelde.
En dat topic laat dus heel mooi in een tijdslijn zien hoe het forum dan met je meedenkt. Er worden zelfs taxi's aangeboden. En de belangrijkste tip was dus van BramThijs om gewoon 's avonds naar het spreekuur van "ome Marcel" te gaan (zij kent die DA ook heel goed) en niet naar de kliniek hier op loopafstand te gaan waar ik een afspraak had gemaakt, en waar ik eigenlijk 0 vertrouwen in heb.
Dus 's-nachts en 's-ochtends onrustig, om 1 uur ga ik ineens twijfelen of die zwarte kont wel modder is of het misschien wel zooi uit de baarmoeder is, om half 7 zijn we op het spreekuur bij ome Marcel, en de volgende ochtend om half 9 ligt het ding op de operatietafel. Had de praktijk in Doetinchem deze diagnose gesteld dan was ik daar tot op de dag van vandaag nog niet van overtuigd geweest

Jij wilt graag denken dat het arrogantie is, tja zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten
He Marion
Ik heb door wat ik ervaren heb, met de honden in bij voorbeeld de halleluja tijd voor vers, en barf geleerd om dwars te zijn, het heeft voor Baco zijn dood nog tijdelijk afgewent.- gewoon door hem dwars weg wel op speciale brokken te zetten ook al was het volgens iedereen gif, RC nog wel, hoe haalde ik het in mijn kop

hij deed het er wel goed op en kwam tot rust.
en nog zie ik zo nu en dan hypes ontstaan waar ik mijn twijfels bij heb en waardoor ik soms lekker dwars ben en mijn eigen koers vaar.
tja dat ik dat dan weer zeg op een manier die jou niet aanstaat dat is niet mijn probleem.
Ik ben verre van arrogant, maar ik zie ook de zwakke punten van een forum, waarin mensen heel vaak het advies van anderen herhalen en bekrachtigen of het nu ondertussen achterhaald is of NIET.
wat ik hier doe is met mensen over honden praten, daar is een forum voor, niet dat ik jou ook maar enige verklaring schuldig ben

en heel soms mijn ervaringen delen - vertellen wat ik heb meegemaakt met mijn honden , niet verkondigen als de heilige waarheid, maar gewoon als een ervaring.