Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pollen allergie
Moderator: moderatorteam
-
dith
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
pollen allergie
Mijn hond Joey heeft pollen allergie.
Ik ben erg benieuwd naar mensen die een hond hebben die het zelfde doormaakt en hoe je daar mee omgaat.
Ik heb geen allergietest laten doen, het is heel duidelijk wanneer de allergie symptomen beginnen.
Ben niet zeker of een behandeling door een dermatoloog werkelijk helpt. Wat ze tot nu toe gedaan heeft had weinig effect.
Ik kan kiezen voor een anti allergeen injectie programma. Volgens mij erg kostbaar en niet zeker of het effectief is.
Ik gebruik Caro Croc Superior (diet) met 1x daags Doils skin. Twijfel of ik met andere voeding zijn weerstand beter kan krijgen. Sprak vandaag iemand over Taste of the wild, misschien een idee
Ik behandel hem met homeopatische bach bloesem druppels tegen de allergie via Best animal care. Deze lijken de klacht iets te verminderen
Iemand nog tips of ideeen, ben erg benieuwd!!
Groetjes Dith
Ik ben erg benieuwd naar mensen die een hond hebben die het zelfde doormaakt en hoe je daar mee omgaat.
Ik heb geen allergietest laten doen, het is heel duidelijk wanneer de allergie symptomen beginnen.
Ben niet zeker of een behandeling door een dermatoloog werkelijk helpt. Wat ze tot nu toe gedaan heeft had weinig effect.
Ik kan kiezen voor een anti allergeen injectie programma. Volgens mij erg kostbaar en niet zeker of het effectief is.
Ik gebruik Caro Croc Superior (diet) met 1x daags Doils skin. Twijfel of ik met andere voeding zijn weerstand beter kan krijgen. Sprak vandaag iemand over Taste of the wild, misschien een idee
Ik behandel hem met homeopatische bach bloesem druppels tegen de allergie via Best animal care. Deze lijken de klacht iets te verminderen
Groetjes Dith
Carpe Diem
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: pollen allergie
Je hebt geen allergie test laten doen, hoe weet je dan zo zeker dat hij een pollen allergie heeft. IK zou dit eerst goed laten onderzoeken wat hij daadwerkelijk heeft voordat jezelf aan de hond gaat zitten dokteren.dith schreef:Mijn hond Joey heeft pollen allergie.
Groetjes Dith

-
dith
- Vaste gebruiker
de klacht begint in februari/maart en eindigt november/december pollen seizoen. Ook de alternatieve geneeswijze bevestigd dit.
In de winter heeft hij een top vacht en nergens last van. Zijn er ook nog andere allergien die seizoens gebonden zijn?
In de winter heeft hij een top vacht en nergens last van. Zijn er ook nog andere allergien die seizoens gebonden zijn?
Carpe Diem
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Jouw hond kan ook allergisch zijn voor bepaalde grassen. Als je zou weten welke dat zijn zou je die misschien kunnen ontwijken.

-
dith
- Vaste gebruiker
Dat is ook weer waar!
Hij loopt graag door het gras, zou dan een uitdaging worden.
Kortom niet lullen eerst testen... zijn er mensen die ervaring hebben met een allergietest bij de hond?
Hij loopt graag door het gras, zou dan een uitdaging worden.
Kortom niet lullen eerst testen... zijn er mensen die ervaring hebben met een allergietest bij de hond?
Carpe Diem
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Naast huisstofmijt is mijn hond ook allergies voor pollen. Met name bepaalde pollen van bomen. De test op zich wordt gewoon gedaan door bloedafname. Ik heb er destijds voor gekozen om te gaan injecteren. Dit heeft jaren goed geholpen maar sinds afgelopen jaar krijgt hij pretnison omdat prikken niet meer hielp.
De vloeistof is idd niet goedkoop: ik betaalde iets van € 146,00 en kon daar 5 x mee prikken ( 1ml per keer). Ik het hoogtij seizoen prikte ik elke 2 weken, daarbuiten 1 x per 4 weken.
Ik zie het nut er niet echt van in om met een dermatoloog aan de slag te gaan, als je niet weet wat de oorzaak is. Een bloedtest is mischien prijzig, maar bezoekjes en allerlei middeltjes van de dermatoloog ook niet.
De vloeistof is idd niet goedkoop: ik betaalde iets van € 146,00 en kon daar 5 x mee prikken ( 1ml per keer). Ik het hoogtij seizoen prikte ik elke 2 weken, daarbuiten 1 x per 4 weken.
Ik zie het nut er niet echt van in om met een dermatoloog aan de slag te gaan, als je niet weet wat de oorzaak is. Een bloedtest is mischien prijzig, maar bezoekjes en allerlei middeltjes van de dermatoloog ook niet.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
dith
- Vaste gebruiker
Jakkes prednison heeft Joey een keer gehad van de dierenarts, werdt hij echt heel ziek van, down en kon zijn plas niet meer ophouden door het vele drinken.
Is die test gewoon door de dierenarts gedaan? Want mijn dierenarts stuurt mij door naar een dermatoloog?!
Is die test gewoon door de dierenarts gedaan? Want mijn dierenarts stuurt mij door naar een dermatoloog?!
Carpe Diem
- Pemba
- Zeer actief
Je eigen da kan bloed afnemen en dat opsturen. Dan heb je met een week de uitslag en kun je overleggen wat te doen.

- Pemba
- Zeer actief
Ik betaalde de eertste keer €145 euro, dat was voor de test en de vloeistof samen. Er zit 10 ml in het flesje. Ik neem aan dat alleen een flesje vloeistof niet weer € 145 kost.Tanja Simba&Bella schreef:Naast huisstofmijt is mijn hond ook allergies voor pollen. Met name bepaalde pollen van bomen. De test op zich wordt gewoon gedaan door bloedafname. Ik heb er destijds voor gekozen om te gaan injecteren. Dit heeft jaren goed geholpen maar sinds afgelopen jaar krijgt hij pretnison omdat prikken niet meer hielp.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
dith
- Vaste gebruiker
ja ook al geprobeerd, maar was niet helemaal tevreden.JYBD schreef:Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd?
Carpe Diem
- JYBD
- Zeer actief
Jammer, Luna krijgt het ook en ik zie wel resultaat. Ik ben van plan om het de winter door te geven zodat ze aankomend pollen seizoen, volgend jaar dus, een boost heeft. Hoop dat het gaat helpen.dith schreef:ja ook al geprobeerd, maar was niet helemaal tevreden.JYBD schreef:Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd?

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Jawel, voor elk flesje moest ik dat betalen. Werd in duitsland gemaakt. Ik had wel 10 ml flesjes, maar elke keer voor de helft gevult. Was het bij jouw dan zoveel goedkoper?Pemba schreef:Tanja Simba&Bella schreef:Naast huisstofmijt is mijn hond ook allergies voor pollen. Met name bepaalde pollen van bomen. De test op zich wordt gewoon gedaan door bloedafname. Ik heb er destijds voor gekozen om te gaan injecteren. Dit heeft jaren goed geholpen maar sinds afgelopen jaar krijgt hij pretnison omdat prikken niet meer hielp.
Ik zie het nut er niet echt van in om met een dermatoloog aan de slag te gaan, als je niet weet wat de oorzaak is. Een bloedtest is mischien prijzig, maar bezoekjes en allerlei middeltjes van de dermatoloog ook
Ik betaalde de eertste keer €145 euro, dat was voor de test en de vloeistof samen. Er zit 10 ml in het flesje. Ik neem aan dat alleen een flesje vloeistof niet weer € 145 kost.
Groetjes, Tanja
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
dith schreef:Jakkes prednison heeft Joey een keer gehad van de dierenarts, werdt hij echt heel ziek van, down en kon zijn plas niet meer ophouden door het vele drinken.
Test is gewoon bij de da gedaan. Het werd opgestuurd naar een laberatorium.
Pretnison is een zwaar middel maar hij had zoveel jeuk. Krabte zichzelf kapot, beet continu op zn pootjes....ik kon dat niet aanzien. Sinds hij pretnison krijgt is hij weer vrolijk, speelt weer en is volledig in zijn hum. Als het seizoen weer begint merk ik dat snel genoeg. Ik start dan met een half tabletje per dag en zodra het kan wordt dat een halfje om de dag en zo bouw ik af naar een kwart.
Als de periode erg lang is, ga ik tussendoor naar de da voor een ckeck up want het blijft rotzooi.
Groetjes, Tanja
- Pemba
- Zeer actief
Mijn eerste flesje was vol, geen idee wat de volgende zou kosten. Ik denk dat ik er mee stop want het helpt helaas niets.Tanja Simba&Bella schreef:Jawel, voor elk flesje moest ik dat betalen. Werd in duitsland gemaakt. Ik had wel 10 ml flesjes, maar elke keer voor de helft gevult. Was het bij jouw dan zoveel goedkoper?Pemba schreef:Tanja Simba&Bella schreef:Naast huisstofmijt is mijn hond ook allergies voor pollen. Met name bepaalde pollen van bomen. De test op zich wordt gewoon gedaan door bloedafname. Ik heb er destijds voor gekozen om te gaan injecteren. Dit heeft jaren goed geholpen maar sinds afgelopen jaar krijgt hij pretnison omdat prikken niet meer hielp.
Ik zie het nut er niet echt van in om met een dermatoloog aan de slag te gaan, als je niet weet wat de oorzaak is. Een bloedtest is mischien prijzig, maar bezoekjes en allerlei middeltjes van de dermatoloog ook
Ik betaalde de eertste keer €145 euro, dat was voor de test en de vloeistof samen. Er zit 10 ml in het flesje. Ik neem aan dat alleen een flesje vloeistof niet weer € 145 kost.

-
dith
- Vaste gebruiker
Ik zou zo graag zeker weten als je iets doet dat het ook helpt, maar daarvoor is een allergie kennelijk toch vaag.
Zal de DA vragen of hij zo'n bloedtest wil doen en opstuurd.
Zal de DA vragen of hij zo'n bloedtest wil doen en opstuurd.
Carpe Diem
- JYBD
- Zeer actief
Heb je al een artuvetrintest laten doen?

-
dith
- Vaste gebruiker
- JYBD
- Zeer actief
Allergietest, doet de dierenarts. Goegel anders even, dan kom je waarschijnlijk mer tegen en beter uitgelegd dan ik je kan doen.
Is bij Luna ook gedaan, er kwam overgevoeligheid uit voor diverse schimmels,mijten, grassen en planten.
Daar kun je dan rekening mee houden of een aangepast serum laten maken waar al de reagerende stofjes inzitten en waar je de hond dan mee kan injecteren. De test is prijzig, ik meen iets van 180 euries en dan komen daar de jaren daarna de eventuele serums nog bij.
Ik hoor wisselende resultaten van die serums, wij doen dat (nog) niet met Luna omdat ze ook een stevige voedselallergie heeft en we dat eerst goed onder de duim proberen te krijgen.
Is bij Luna ook gedaan, er kwam overgevoeligheid uit voor diverse schimmels,mijten, grassen en planten.
Daar kun je dan rekening mee houden of een aangepast serum laten maken waar al de reagerende stofjes inzitten en waar je de hond dan mee kan injecteren. De test is prijzig, ik meen iets van 180 euries en dan komen daar de jaren daarna de eventuele serums nog bij.
Ik hoor wisselende resultaten van die serums, wij doen dat (nog) niet met Luna omdat ze ook een stevige voedselallergie heeft en we dat eerst goed onder de duim proberen te krijgen.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
-
dith
- Vaste gebruiker
Dank je voor de site!
Heb net over leg gehad met DA assistent zij voeren de test NIET uit, omdat ze er dan zo veel moeten kopen en er maar weinig van nodig hebben. Moet daarvoor echt naar de Dermatoloog en ook zij vragen zich nu af of dat zin heeft om dat de allergie echt seizoens gebonden is.
Joey heeft het dit jaar goed gedaan tot augustus waarin het erg warm was en dus veel pollen. dan zou ik hem dus in augustus extra aan moeten pakken
word nog terug gebeld door de DA wat nu te doen. Prednison weiger ik gewoon!
Heb net over leg gehad met DA assistent zij voeren de test NIET uit, omdat ze er dan zo veel moeten kopen en er maar weinig van nodig hebben. Moet daarvoor echt naar de Dermatoloog en ook zij vragen zich nu af of dat zin heeft om dat de allergie echt seizoens gebonden is.
Joey heeft het dit jaar goed gedaan tot augustus waarin het erg warm was en dus veel pollen. dan zou ik hem dus in augustus extra aan moeten pakken
Carpe Diem
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Dit vind ik eerlijk gezegd een beetje flauwekul van je dierenarts. Als jij bereid bent de kosten voor de atopietest te dragen, zouden zij daar niet moeilijk over mogen doen en dat ding gewoon voor je moeten aanvragen.dith schreef:Dank je voor de site!
Heb net over leg gehad met DA assistent zij voeren de test NIET uit, omdat ze er dan zo veel moeten kopen en er maar weinig van nodig hebben.
Zolang je niet weet waar je hond allergisch voor is, kun je ook niet gericht gaan behandelen. Als je zelf een atopie vermoedt, heeft die test m.i. dus wel meerwaarde. Aan de hand van de testresultaten kun je een weloverwogener keus maken of en hoe je verdergaat met de behandeling.
-
dith
- Vaste gebruiker
Da en assistent hebben later nog overleg gehad en mij terug gebeld.
De DA zelf vind joey een typische hond waarbij hij een allergie test zinvol vind, maar wil het nog steeds niet zelf uitvoeren.
Ik ga nu opzoek naar een DA in mijn omgeving die de test wel uit wil voeren, zo dat ik niet een eind hoef te rijden voor de dermatoloog.
De DA steld ook een andere behandeling voor maar ben ff de naam van het middel vergeten. Kom ik nog op terug.
De DA zelf vind joey een typische hond waarbij hij een allergie test zinvol vind, maar wil het nog steeds niet zelf uitvoeren.
Ik ga nu opzoek naar een DA in mijn omgeving die de test wel uit wil voeren, zo dat ik niet een eind hoef te rijden voor de dermatoloog.
De DA steld ook een andere behandeling voor maar ben ff de naam van het middel vergeten. Kom ik nog op terug.
Carpe Diem
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Inderdaad een allergietest laten doen, persoonlijk zou ik naar de dermatoloog gaan, krijg je direct goede begeleiding.
Mijn hond heeft ook diverse allergieën, ook in het seizoen (maart t/m november) en is allergisch voor alle soort mijt, voor berk, brandnetel en nog een aantal seizoensgebonden dingen.
Hij krijgt sinds 2 jaar de immunotherapie en dat werkt bij hem gelukkig best goed. Alleen in augustus en september redt hij het er niet op en krijgt medicatie erbij (Atopica). De rest van het jaar is hij nu medicijnvrij, terwijl hij eerder al in maart helemaal open lag.
Mijn hond heeft ook diverse allergieën, ook in het seizoen (maart t/m november) en is allergisch voor alle soort mijt, voor berk, brandnetel en nog een aantal seizoensgebonden dingen.
Hij krijgt sinds 2 jaar de immunotherapie en dat werkt bij hem gelukkig best goed. Alleen in augustus en september redt hij het er niet op en krijgt medicatie erbij (Atopica). De rest van het jaar is hij nu medicijnvrij, terwijl hij eerder al in maart helemaal open lag.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
dith schreef:Dank je voor de site!
Joey heeft het dit jaar goed gedaan tot augustus waarin het erg warm was en dus veel pollen. dan zou ik hem dus in augustus extra aan moeten pakken![]()
Atopica? Mijn hond kon ook niet tegen prednison en krijgt dus in augustus en september Atopica.
Het is wel een erg duur medicijn, maar ja... je moet wat
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Noemde hij wellicht het middel Atopica? Dat wordt wel vaker ingezet bij atopie.dith schreef:Da en assistent hebben later nog overleg gehad en mij terug gebeld.
-
dith
- Vaste gebruiker
Ja Atopica dat was het!!Tamara/Bayko schreef:Noemde hij wellicht het middel Atopica? Dat wordt wel vaker ingezet bij atopie.dith schreef:Da en assistent hebben later nog overleg gehad en mij terug gebeld.
ken je dat en wat vind je ervan?
Carpe Diem
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Het is enigszins vergelijkbaar met prednison, in die zin dat het ook het immuunsysteem onderdrukt. Het werkzame bestanddeel is ciclosporine. De bijwerkingen zijn minder heftig dan bij pred, maar het blijft rotzooi waar je naar mijn mening zeker niet te licht over moet denken. De kosten van Atopica zijn overigens vele malen hoger dan die van prednison.dith schreef:Ja Atopica dat was het!!Tamara/Bayko schreef:Noemde hij wellicht het middel Atopica? Dat wordt wel vaker ingezet bij atopie.dith schreef:Da en assistent hebben later nog overleg gehad en mij terug gebeld.
ken je dat en wat vind je ervan?
Je kunt de zoekfunctie op dit forum gebruiken voor gebruikerservaringen van andere leden. Op het internet is er ook best veel over te vinden. Google is your friend
-
dith
- Vaste gebruiker
Dank voor je reactie! Had er overheen gelezen.Caro. schreef:Inderdaad een allergietest laten doen, persoonlijk zou ik naar de dermatoloog gaan, krijg je direct goede begeleiding.
Augustus en september lijken ook de zwaarste maanden te zijn voor Joey, met de meeste klachten.
Ben jij dan ook bij een dermatoloog geweest?
Ik ben hier geweest in het verleden:
http://www.veterinairespecialisten.nl/p ... PaRjgKbbPa
Misschien zou een combie voor Joey wellicht in de toekomst ook goed zijn. Maar ga nu eerst achter die test aan.
Vraag me alleen af als je met een seizoens gebonden atopie zit of je dan buiten het seizoen moet testen??
Carpe Diem
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, dat maakt niets uit wanneer je test.dith schreef:Dank voor je reactie! Had er overheen gelezen.Caro. schreef:Inderdaad een allergietest laten doen, persoonlijk zou ik naar de dermatoloog gaan, krijg je direct goede begeleiding.
Augustus en september lijken ook de zwaarste maanden te zijn voor Joey, met de meeste klachten.
Ben jij dan ook bij een dermatoloog geweest?
Ik ben hier geweest in het verleden:
http://www.veterinairespecialisten.nl/p ... PaRjgKbbPa
Misschien zou een combie voor Joey wellicht in de toekomst ook goed zijn. Maar ga nu eerst achter die test aan.
Vraag me alleen af als je met een seizoens gebonden atopie zit of je dan buiten het seizoen moet testen??
Als ze het goed doen, dan doen ze een allergietest op de huid en ze testen het allergie in het bloed. Die twee testen vergelijken ze met elkaar en zo komen ze uiteindelijk tot een uitslag van een allergie voor bepaalde stoffen.
Ik ben bij het Medisch Centrum voor Dieren geweest in Amsterdam bij een dermatoloog, maar dat maakt verder niet zoveel uit.
Wel zou ik naar een dermatoloog gaan hoor, want een dubbele test (dus ook op de huid en in het bloed) is heel wat betrouwbaarder dan alleen maar een bloedtest.