bouvierpoedel schreef:Dat is dus de wet handhaven die al van kracht is lijkt mij en nniets nieuws.
Dit zou toch wel een aanpassing zijn op het huidige beleid in mijn ogen
Budkes schreef:chrico schreef:Budkes schreef:Ehm, en wat is hier nieuw aan dan? Of lees ik ergens overheen of zo?
Nu is nog steeds de hond die schade aanricht de pineut ongeacht of hij/zij aan de lijn loopt in een aanlijngebied en de ander los.
En dat zal ook zo blijven tenzij ze het burgerlijk wetboek veranderen en dat zie ik niet gebeuren. Hierin wordt strafrecht en aansprakelijkheid weer eens op een hoop gegooid, dat kan helemaal niet, maar ach, het volk roept hè?
Trouwens dat staat nergens hoor Chrico, schade wordt niet genoemd.
Ik denk ook dat het de bedoeling is om het wetboek aan te passen als dit doorgevoerd zou worden
Honden los in een aanlijngebied die een ander overlast bezorgen is de eigenaar aansprakelijk en strafbaar voor elk incident
Lijkt mij dat hiermee gezegd word dat de losloper verantwoordelijk word gesteld dus schade niet verhaald kan worden
Maar nogmaals, zoals eerder al stond het is een grapmail en zal nooit werken omdat het wetboek niet zomaar aangepast word