Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips buitenkennel?
Moderator: moderatorteam
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Tips buitenkennel?
Binnenkort maken we hier thuis een buitenkennel voor onze mechelse herderpup. Hij is nu ongeveer 10 weken. Ik hoop de kennel binnen een maand af te hebben.
Waar moeten we zeker op letten?
De kennel zal ongeveer 2mx5m zijn en voor de helft overdekt door een afdak.
Als ondergrond zou ik beton laten gieten en die behandelen met betonverf.
Zijn er, behalve een goed hok, nog andere dingen waar ik op moet letten? De kennel zal staan op de scheiding met de buren. Zou ik die zijwanden volledige platen zetten zodat de hond de buren niet kan zien, of is dit zinloos?
Waar moeten we zeker op letten?
De kennel zal ongeveer 2mx5m zijn en voor de helft overdekt door een afdak.
Als ondergrond zou ik beton laten gieten en die behandelen met betonverf.
Zijn er, behalve een goed hok, nog andere dingen waar ik op moet letten? De kennel zal staan op de scheiding met de buren. Zou ik die zijwanden volledige platen zetten zodat de hond de buren niet kan zien, of is dit zinloos?
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Re: Tips buitenkennel?
Ikzelf zou inderdaad wel volledige plaat zetten tegen de scheiding. Op die manier kan een eventuele irritante buurhond niet rechtstreeks uitdagen, en kan de hond moeilijk iets te eten aangeboden worden.
Waar je ook op moet letten, is de hoogte van de pootjes van de kennelpanelen. Wij zagen die ofwel deels onderuit ofwel wordt er een dwarslatje bijgelast, want er zijn wel wat houdini's die anders onderdoor kruipen.
Ik veronderstel dat je een slaaphok gaat zetten aan de overdekte kant van de buitenkennel? Let er dan op dat er geen opening is tussen de bovenkant van de kennelpanelen, en het dak. Want dan zou je hond op het slaaphok kunnen en zo over de kennel.
Zet het slaaphok best wat van de grond af, tegen de koude, en zorg dat er een windscheiding is in het hok. En verder, kijken hoe de slagregen komt, en de opening van het slaaphok zeker niet in die richting zetten.
En..Veel plezier met je MH-pup!
Waar je ook op moet letten, is de hoogte van de pootjes van de kennelpanelen. Wij zagen die ofwel deels onderuit ofwel wordt er een dwarslatje bijgelast, want er zijn wel wat houdini's die anders onderdoor kruipen.
Ik veronderstel dat je een slaaphok gaat zetten aan de overdekte kant van de buitenkennel? Let er dan op dat er geen opening is tussen de bovenkant van de kennelpanelen, en het dak. Want dan zou je hond op het slaaphok kunnen en zo over de kennel.
Zet het slaaphok best wat van de grond af, tegen de koude, en zorg dat er een windscheiding is in het hok. En verder, kijken hoe de slagregen komt, en de opening van het slaaphok zeker niet in die richting zetten.
En..Veel plezier met je MH-pup!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou niet willen dat m'n hond de buren zou zien. Hij hoeft hun niet in de gaten te kunnen houden en andersom ook niet.
Wel een ruime kennel!
Kan hij er niet overheen bij het open gedeelte? Ik heb zelf het liefst alles dicht aan de bovenkant, al is het maar met gaas. (Indy haar binnenkennel ligt dik/grof gaas op)
Wel een ruime kennel!
Kan hij er niet overheen bij het open gedeelte? Ik heb zelf het liefst alles dicht aan de bovenkant, al is het maar met gaas. (Indy haar binnenkennel ligt dik/grof gaas op)
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb ook de kennel volledig overdekt. Saarloosjes zijn echte houdinis dus ik wilde het risico van ontsnappen niet nemen.
Zorg er verder voor dat je nachthok niet in de tocht staat. Dus dat de wind net in de richting van het hok blaast.
Ik heb ook buiten het hok de mogelijkheid gecreëerd om zacht te liggen. Dit omdat de honden anders misschien van die eeltige ellebogen krijgen.
Belangrijkste naar mijn mening is een droog en tochtvrij hok. Geen contact met de buren en lekkere plekken om te liggen.
Zorg er verder voor dat je nachthok niet in de tocht staat. Dus dat de wind net in de richting van het hok blaast.
Ik heb ook buiten het hok de mogelijkheid gecreëerd om zacht te liggen. Dit omdat de honden anders misschien van die eeltige ellebogen krijgen.
Belangrijkste naar mijn mening is een droog en tochtvrij hok. Geen contact met de buren en lekkere plekken om te liggen.
-
Drossie
- Actief
Hierbij 3 foto's van waar de kennel zou komen. Gisteren stond het onder het afdak nog vol gemetste konijnenhokken. Die hebben we allemaal afgebroken.
Vrijdag breken we het muurtje af en breken we de vloer uit van het stuk waar de kennel komt.
De kennel zou komen van aan de draad met de buurman tot aan het venster onder het afdak. En in de lengte een meter of 5.

Vrijdag breken we het muurtje af en breken we de vloer uit van het stuk waar de kennel komt.
De kennel zou komen van aan de draad met de buurman tot aan het venster onder het afdak. En in de lengte een meter of 5.

Laatst gewijzigd door Drossie op 29 aug 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
.
Laatst gewijzigd door Magic op 29 aug 2012 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Iedere dag feest!
- Daisy@
- Zeer actief
Ik zou het naar de buren toe zéker dichtzetten. Geen gegluur over en weer.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Wij hebben een buiten kennel van 15 bij 15. De vloer is van tegels.
Verder hebben we het goed beschut voor de tocht.
Hij heeft er een hok in waar hij als het koud is erin kan liggen(doet hij alleen niet)
Er liggen ook kleden in en nog een mand en natuurlijk een bak met water.
En er zit een dak op, schuin zodat het regenwater weg kan gaan.
We hebben ervoor gezorgt dat het water niet de kennel binnen kan komen.
En hij heeft er dus ook schaduw in. Met hete dagen is het koel in de kennel, en in de winter brengt het wat meer warmte.
Alleen sem zit er niet 24/7 in. Eigenlijk alleen snachts en als we weg moeten.
Verder hebben we het goed beschut voor de tocht.
Hij heeft er een hok in waar hij als het koud is erin kan liggen(doet hij alleen niet)
Er liggen ook kleden in en nog een mand en natuurlijk een bak met water.
En er zit een dak op, schuin zodat het regenwater weg kan gaan.
We hebben ervoor gezorgt dat het water niet de kennel binnen kan komen.
En hij heeft er dus ook schaduw in. Met hete dagen is het koel in de kennel, en in de winter brengt het wat meer warmte.
Alleen sem zit er niet 24/7 in. Eigenlijk alleen snachts en als we weg moeten.
- Cherish
- Actief
Zorgen dat klein grut niet onder of tussen de spijlen kan, dat ingang hok niet op regenkant staat. Geïsoleerd hok voorzien.
- billyboy2
- Zeer actief
Inderdaad zorgen voor een tochtdicht nachthok d.m.v. een sluis. Slaap plek op een verhoogd bret.
Inderdaad zijkant dicht maken. Zorgen dat hij nergens over of onderdoor kan.
Ik zou zelf kiezen voor tegels als ondergrond, dan loopt water/urine toch wat mooier weg.
Als je wel beton stort, zorg ervoor dat het afloopt en dat het goed waterpas gelegd wordt, anders krijg je plassen in de kennel.
O ja, een naar binnen slaande deur.
Inderdaad zijkant dicht maken. Zorgen dat hij nergens over of onderdoor kan.
Ik zou zelf kiezen voor tegels als ondergrond, dan loopt water/urine toch wat mooier weg.
Als je wel beton stort, zorg ervoor dat het afloopt en dat het goed waterpas gelegd wordt, anders krijg je plassen in de kennel.
O ja, een naar binnen slaande deur.
-
Drossie
- Actief
Bedankt voor alle tips!
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Het muurtje is nu ook afgebroken.
Nu iemand vinden die een kader kan maken voor het beton.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Het muurtje is nu ook afgebroken.
Nu iemand vinden die een kader kan maken voor het beton.
-
Drossie
- Actief
We zouden wellicht opteren voor tegels in plaats van beton.
Is er iemand die een aanrader heeft voor tegels? Niet te glad liefst.
Is er iemand die een aanrader heeft voor tegels? Niet te glad liefst.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gewone stoeptegels zijn het beste ! Makkelijk schoon te spuiten en stroef.
Kijk eens in de buurtkrant of buurtsuper en ze zijn misschien wel in de regio ergens gratis af te halen........
Kijk eens in de buurtkrant of buurtsuper en ze zijn misschien wel in de regio ergens gratis af te halen........
Sandra

-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Ik heb in mijn kennel een stuk zand gelaten... Daar graaft Indy graag een lig kuil soms ook een echt gat dan veeg ik dat weer even dicht. Ik heb om te voorkomen dat ze onder de kennel door graaft een stuk gaas geplaatst.
-
Drossie
- Actief
De kennelondergrond is klaar: het zijn betontegels geworden. Oppervlakte: 5mx2m.
Binnen 2 weken komen de kennelpanelen.
Dan moet enkel in de muur nog een gat gemaakt worden naar de aanpalende kamer. Dat wordt zijn 'binnenkennel' van ongeveer 3mx3m.
Bestaat er een soort luik om in een buitenmuur te plaatsen? Of bestaat dit enkel voor dunne deuren?
Ik had al gedacht om een 'luik' te maken met zo rubberen flappen zoals bvb in de koelcel van de Colruyt, maar ik vrees dat dat verleidelijk gaat zijn om op te bijten.
Welk formaat zou ik dat gat maken voor een mechelaarreu? Ik dacht aan 50cmx70cm ofzo?
Dan moet enkel in de muur nog een gat gemaakt worden naar de aanpalende kamer. Dat wordt zijn 'binnenkennel' van ongeveer 3mx3m.
Bestaat er een soort luik om in een buitenmuur te plaatsen? Of bestaat dit enkel voor dunne deuren?
Ik had al gedacht om een 'luik' te maken met zo rubberen flappen zoals bvb in de koelcel van de Colruyt, maar ik vrees dat dat verleidelijk gaat zijn om op te bijten.
Welk formaat zou ik dat gat maken voor een mechelaarreu? Ik dacht aan 50cmx70cm ofzo?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die luiken kun je ook kant en klaar kopen met hendel om van binnenuit te openen en dichten.Drossie schreef:De kennelondergrond is klaar: het zijn betontegels geworden. Oppervlakte: 5mx2m.
Even een tochtschot maken aan de binnenzijde waarachter je hond kan liggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Daisy@
- Zeer actief
Bij Indy is het gat naar de schuur (binnenkennel) open, gewoon alleen een gat. We hebben wel van die tochtdingen leggen. Maar heb ook zomaar het vermoeden dat madam het leuk speelgoed gaat vinden.
Op de club heeft iemand een afdakje boven dat gat gemaakt, ook een idee. Hebben ze gelijk iets om op te leggen.
Op de club heeft iemand een afdakje boven dat gat gemaakt, ook een idee. Hebben ze gelijk iets om op te leggen.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Ik heb extra rubberen tochtflappen gemaakt voor de ingang naar het binnenhok maar hier blijven ze er keurig vanaf.
-
Drossie
- Actief
De kennel is zo goed als klaar. Nu nog een gat in de muur maken naar de binnenkennel en een luik plaatsen.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
waar komt de regen vandaan? als die van voren komt zou ik nog een stukje dak dicht maken om ook een droog stuk te houden.. komt de regen van achter het gebouwtje dan is er niks aan de hand.
verder ziet het er mooi uit!!
verder ziet het er mooi uit!!

- M@scha
- Zeer actief
oh ja. mijn reutje van 43cm hoog zou hier voordat hij bejaard werd uitklimmen, gewoon omdat het kan, dus ik zou het ook daarom overdekken, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw hond is

-
Drossie
- Actief
Ik schreef toch dat ik nog een gat in de muur maak naar de binnenkennel. Dat is een kamer van 3mx3m.Tara schreef:Ik vind het te weinig beschutting bieden zoals het nu is. Een hok er in zetten zou ik wel het minste vinden eigenlijk.massam schreef:oh ja. mijn reutje van 43cm hoog zou hier voordat hij bejaard werd uitklimmen, gewoon omdat het kan, dus ik zou het ook daarom overdekken, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw hond is
Zoals het er nu uitziet, zou ik mijn honden er niet in willen hebben.
Persoonlijk zie ik het probleem niet echt.
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Ziet er mooi uit hoor! Hond heeft flink de ruimte met deze buitenren en met het grote binnengedeelte.
Groetjes Sandra
- M@scha
- Zeer actief
Drossie schreef:Ik schreef toch dat ik nog een gat in de muur maak naar de binnenkennel. Dat is een kamer van 3mx3m.Tara schreef:Ik vind het te weinig beschutting bieden zoals het nu is. Een hok er in zetten zou ik wel het minste vinden eigenlijk.massam schreef:oh ja. mijn reutje van 43cm hoog zou hier voordat hij bejaard werd uitklimmen, gewoon omdat het kan, dus ik zou het ook daarom overdekken, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw hond is
Zoals het er nu uitziet, zou ik mijn honden er niet in willen hebben.
Persoonlijk zie ik het probleem niet echt.
ah dat had ik gemist..
dan hoeft het niet als je hond er niet uit klimt

-
Gos
- Zeer actief
Persoonlijk zou ik ook de bovenkant absoluut dicht maken i.v.m. ontsnappingsgevaar. Verder lijkt het me een heerlijk ruime kennel met de binnenkennel er nog bij. Had je die niet, dan had ik nog wel wat tips, maar in deze situatie heeft de hond alle keuze. Wat is de afstand tussen de spijlen eigenlijk?
Hier heeft er een altijd wat kleedjes in haar nachthok, maar vaak trekt ze die eruit om vervolgens buiten haar nachthok op een kleedje te gaan liggen. Als jong hondje scheurde ze die ook nog aan flarden, maar nu blijft ze er inmiddels heel behoorlijk af. Alleen 's nachts blijft ze altijd in haar nachthok (ze heeft geen binnenkennel zoals jouw pup gaat krijgen).
Onze eigen kennels zijn aan drie kanten dicht en hebben een dak dat 's zomers de warmte niet verergert (zoals golfplaat), dat scheelt wel. Ook is er een overstek, zodat de zon in de zomer niet pal in de kennels kan schijnen en 's winters wel omdat hij dan lager staat. Aan de voorkant (een dikke meter van de kennel af) hebben we een afscherming van een soort marktkraamzeil met vensters erin hangen, wat er helemaal af kan maar ook in delen of half naar beneden. Daardoor is het er in de winter zo'n 5 graden warmer dan buiten, en staat dan de wind er nooit op.
Hier heeft er een altijd wat kleedjes in haar nachthok, maar vaak trekt ze die eruit om vervolgens buiten haar nachthok op een kleedje te gaan liggen. Als jong hondje scheurde ze die ook nog aan flarden, maar nu blijft ze er inmiddels heel behoorlijk af. Alleen 's nachts blijft ze altijd in haar nachthok (ze heeft geen binnenkennel zoals jouw pup gaat krijgen).
Onze eigen kennels zijn aan drie kanten dicht en hebben een dak dat 's zomers de warmte niet verergert (zoals golfplaat), dat scheelt wel. Ook is er een overstek, zodat de zon in de zomer niet pal in de kennels kan schijnen en 's winters wel omdat hij dan lager staat. Aan de voorkant (een dikke meter van de kennel af) hebben we een afscherming van een soort marktkraamzeil met vensters erin hangen, wat er helemaal af kan maar ook in delen of half naar beneden. Daardoor is het er in de winter zo'n 5 graden warmer dan buiten, en staat dan de wind er nooit op.
- Cherish
- Actief

[/url]