Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeite met ontlasten.. Verstopping?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Moeite met ontlasten.. Verstopping?

Ongelezen bericht door grover »

Hondje van een vriendin van me, Duitse Herderteef van een jaar of 11/12, loopt de hele zomer al te kwakkelen. Ze hebben de afgelopen maanden al iets te veel met d'r bij de DA gezeten, paar keer echt dat ze dachten "einde oefening" en nu het eigenlijk allemaal weer wat beter gaat met d'r heeft ze ineens ongelofelijk moeite met poepen. Ze gaat zitten maar d'r komt gewoon een hele tijd niks, en als d'r dan eindelijk wat komt is het keihard, aldus mijn vriendin, en dat is niet normaal voor dat hondje.. Hondje is er ook een beetje sip van, maar heeft geen koorts. DA is gebeld en die gaf de tip om wat olijfolie over haar eten te doen, dat leek wel iets te verlichten maar hondje blijft bedrukt en sipjes, net of het niet genóeg helpt, zeg maar..

Ze krijgt al vanaf dat ze uit het asiel is hetzelfde eten (bonzo vleesblikken en eukanuba brokken.....) en heeft de afgelopen weken een paar keer wat smuldier gekregen.. Is niet van "gister of eergister", maar gaat echt om vorige week ofzo..

Ze moest het van de DA een paar dagen aankijken want hij kon zo snel ook even niks vinden maar ze maakt zich ongelofelijk zorgen, hebben jullie tips waardoor het hondje zich weer beter kan gaan voelen? Of misschien dingen die ze kan laten nakijken of navragen bij de DA?
rinacee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): borderterrier en labrador

Re: Moeite met ontlasten.. Verstopping?

Ongelezen bericht door rinacee »

Misschien drinkt ze niet genoeg. Mijn oude hondje krijgt regelmatig gewoon water over haar vlees heen, dan moet ze het wel opdrinken.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heeft ze misschien moeite met de houding zeg maar? dat had maupie op het laatst wel, dan gaat het ook allemaal niet meer zo gemakkelijk. Maar die was er verder niet sip van.. niet dat dat een graadmeter is want die was eigenlijk nooit sip :)
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Zie het hier ook soms met Cujo, kan ook niet meer goed in een poephouding zitten en staat bijna. Duurt dan ook even voor ze kan poepen en doet het meestal in 2 keer. Maar Cujo heeft spondylose, dus waarschijnlijk komt het daardoor dat ze pijn heeft bij het poepen.
Is er bij haar hond wel eens naar de rug etc gekeken?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik heb dit een aantal keer gezien bij honden, ook zij waren op leeftijd.
helaas was het in alle gevallen iets met de darmen waardoor ze uiteindelijk overleden.
ook overgeven kwam erbij. ik hoop dat dit niet het geval is bij deze hond op leeftijd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien een keer abrupt overstappen op een andere brok of Rodi of zo? Ineens overstappen op ander voer kan diarree veroorzaken. Dat lost het probleem misschien niet op, maar als het werkt, is de hond het wel kwijt.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke van ruim 12 1/2 heeft ook vaak moeite met poepen. Bij haar is geen klinisch probleem aan de rug o.i.d. gevonden, ze is wel wat stijver dan vroeger en het kan daar mee te maken hebben.
Ik geef Sjefke op advies van de dierenarts isogel door haar voer, 2x per dag. Dat helpt bij haar heel goed.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Isogel door het voer mengen maakt de ontlasting minder hard. En inderdaad ook kijken of er niets met de rug van de hond aan de hand is.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Bedankt voor jullie tips, ik ga ze doorgeven :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”