Rosita Compagner schreef:Demi schreef:
Ze mag geen olie op haar huid ivm de demodex. Dan kan het middel waar i haar mee behandel niet inde haarzakjes komen omdat er dan olie inzit.
Rosita, als je die foto's zo ziet, heb jij misschien een tip? Of wel eens zoiets gezien?
Nee, 't is een voedingssupplement, dus het moet over haar voer. Op zich niet verkeerd hoor, om ook daarmee te steunen. Daarnaast de genoemde spray en wat je verder kunt bedenken. Wat mij betreft dus in de tobbe met die hond om datgene wat erop zit weg gaat en ook omdat ze zich vaak tijdens en na het wassen iets beter voelen.
Eerlijk gezegd zou ik,ondanks de tropische ziekten, haar toch prednison geven. Dit is toch ook geen leven zo?
Echt, ik heb natuurlijk heel wat Westies meegemaakt in de trimsalon toen ze zo populair waren en de nodige atopische honden gezien. Soms kijken ze zó zielig, ik noem dat zelfmoordoogjes, ik geloof niet dat ze op die manier willen leven. Dus mijn advies is kijken hoe je het draaglijk kunt maken ook of toch met prednison en als dat niet lukt, dan maar afscheid nemen

Wat Caro al zegt, prednisonachtige middelen, dan heeft ze geen week meer. Het is ook niet zo dat ze een zielig hoopje hond is hoor, ze heeft gewoon haar streken nog en is vrolijk. Rent en speelt, binnen en buiten. Ze kijkt ook niet triest uit haar ogen, alleen dat krabben en die zweren, dat vind ik erg zielig. Jeuk is erger dan pijn volgens mij.
Zoals ze nu is, is er van afscheid nemen geen sprake, het is gewoon weer de zoveelste hond met een allergie (hoe komt het toch dat er de laatste jaren ineens zoveel honden een allergie hebben

), alleen zij heeft de pech dat er ook nog demodex bij komt kijken.
die westies waar je het over hebt, zie ik hier wel eens in de buurt lopen, hele korsten, bloed in de ooit witte vachtjes, en inderdaad een zeer trieste blik. Dat heeft Izzy echt niet. Ik kijk echt oprecht goed naar haar dat ze echt plezier heeft, ook omdat ze dus leish en ehrlichia heeft. Ik heb haar meegenomen van Curacao met in mijn achterhoofd als ik haar een paar mooie jaren kan geven ben ik al blij voor haar en we wisten dat ze ziek kon worden. Maar, even heel hard afkloppen, de ziektes blijven weg tot nu toe
Weet jij waarom al die westies zoveel problemen hebben met een allergie?
Ik ga haar iig wassen, vind ze heerlijk, dus dat komt goed uit. Waar kan ik haar het beste mee wassen?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..