Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergie voor voedsel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

allergie voor voedsel?

Ongelezen bericht door Boris2011 »

Onze hond heeft nu al een paar maanden KVV, eerst smuldier, nu lotgering. Op zich bevalt het wel goed want hij zit mooi in de vacht, is energievol en vind het nog lekker ook.
Alleen heeft hij vanaf het begin af aan al af en toe wat dunnen ontlasting, jeuk aan de poten, rode vlekken op de poten en rode oogjes aan de rand.

We zijn er een keer mee naar de dierenarts geweest en die gaf ons wat tegen Giardia, maar dat heeft niet echt heel erg geholpen.
Nu denken we zelf dat het misschien een allergie of intolleratie voor een bepaalde stof in de kvv is.

Is het verstandig om zo snel mogelijk over te schakelen op Lotgering Lam om wat uit te sluiten of zal ik eerst de krat (zit nog bijna helemaal vol) met rundvlees opmaken? Of denken jullie niet dat het een allergie is?

Als we trouwens op Lam overstappen, wat zijn dan kleine geschikte beloning waar geen rund inzit? We hebben dat wel nodig voor op de cursus en om te trainen.
S@ndr@
Zeer actief

Re: allergie voor voedsel?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, er zijn snacks zat waar geen rund in zit, kijk evn op zooplus daar staan de snacks gesorteerd op diersoort :ok:

ik ben zelf helemaal van de KVV af en heb nu ( gebakken) brokken ( Burns) op basis van varken en aardappel.
eindelijk normale ontlasting en maar 1 keer op een dag.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Het klinkt wel als allergie.
Hier ook een hond met allergie, Diesel heeft een allergie voor kip, gevogelte en granen.
Hij staat hier op Fish4dogs brokken. Ik zou best kvv willen geven maar heb helaas geen ruimte en in sommige kvv's zit als calciumbron kippenbotten.

Als hij er echt last van heeft zou ik stoppen met de smaken en overgaan op lam of inderdaad uitsluiten. Jeuk is vreselijk voor een hond.
Afbeelding
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Boris2011 »

dat bij zooplus is wel handig ja, maar bij bepaalde snacks weet je niet exact wat er in zit, dat is wel jammer.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Bij die snacks waarvan je het niet zeker weet, is het heel simpel: niet kopen.

Ik vermoed ook wel dat het voedingsgerelateerd is, hopelijk kom je er snel achter waar het aan ligt.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”