Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe doen jullie dat op vakantie?
Moderator: moderatorteam
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
hoe doen jullie dat op vakantie?
Hallo,
Wij willen misschien overgaan op kvv, maar ik zit nog met een vraagje...
Hoe doen jullie dat als je met de hond op vakantie gaat?
Je kan kvv niet meenemen op vakantie want dan ontdooit het...

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: hoe doen jullie dat op vakantie?
hier staan veel tips
viewtopic.php?f=14&t=247677&hilit=renske
Fenneke en Baloe

-
Marion.
Dan kopen we - net zoals ons eigen eten - fijn dat wat het land te bieden heeftjoytje333 schreef:Hallo,
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
joytje333
- Zeer actief
En kopen jullie dan kvv of brokken. Want dat hebben ze geloof ik toch niet overal.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
fenneke schreef:hier staan veel tips
als je nu eens leest
Fenneke en Baloe

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Gewoon een kippetje of gehakt etc etc.joytje333 schreef:En kopen jullie dan kvv of brokken. Want dat hebben ze geloof ik toch niet overal.
Afhankelijk van hoelang we gaan.

-
joytje333
- Zeer actief
Ja ben hem aan het doorlezenfenneke schreef:fenneke schreef:hier staan veel tips
als je nu eens leest
ga eens zoeken naar renske, lijkt me wel handig.

-
Marion.
Ik koop dan kippen. Of kwartels. Of weet ik het wat. Het buitenland heeft héél veel meer keuze in de supermarkt dan hier met de strenge voedsel en warenwet.joytje333 schreef:En kopen jullie dan kvv of brokken. Want dat hebben ze geloof ik toch niet overal.
Of ik koop een blik blikvoer. Wij vakantie en vaak junkfood, honden ook. Maar wij gaan nooit wéken op vakantie, dat scheelt misschien.
(en brokken hebben ze volgens mij overal, maar die koop ik dan weer meestal niet)
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Vleesdingen bij de slager of supermarktjoytje333 schreef:En kopen jullie dan kvv of brokken. Want dat hebben ze geloof ik toch niet overal.
15% bot, 15% orgaan, rest vlees van 4 verschillende prooidieren.... bij benadering.
-
joytje333
- Zeer actief
-
Marion.
En ik doe niks bij benadering. Ik koop gewoon in de super wat me lekker lijkt voor de honden. En meestal smúllen zij op vakantie (wij ook trouwens).Badu schreef:Vleesdingen bij de slager of supermarktjoytje333 schreef:En kopen jullie dan kvv of brokken. Want dat hebben ze geloof ik toch niet overal.![]()
15% bot, 15% orgaan, rest vlees van 4 verschillende prooidieren.... bij benadering.
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
voor de periode dat wij op vakantie zijn geweest heeft Rocco Cavom brokken gekregen. Ging prima. Geen problemen met ontlasting ofzo en hij vond het heerlijk. Thuis kreeg hij gelijk weer kvv. Overgang was geen probleem. Je kunt kvv niet meenemen want dat is bij wet verboden om vlees zo over de grens mee te nemen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
Marion.
En in Duitsland ook niet.Kruimel53 schreef:Ja, en daar heb ik me ook nog nooit een bal van aangetrokken. Gewoon ergens onder in de bagage en geen haan die ernaar kraait. Maar nodig is het niet in Frankrijk iig.mirretje schreef:voor de periode dat wij op vakantie zijn geweest heeft Rocco Cavom brokken gekregen. Ging prima. Geen problemen met ontlasting ofzo en hij vond het heerlijk. Thuis kreeg hij gelijk weer kvv. Overgang was geen probleem. Je kunt kvv niet meenemen want dat is bij wet verboden om vlees zo over de grens mee te nemen.
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
hahaha ja wij zijn best wel pechvogels en ons zou het wel overkomen dat we aangehouden worden. Ik zou ook niet weten hoe ik al dat vlees bevroren moet houden. Hebben wel een koelkast maar daar past niet veel in...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke grens ?mirretje schreef:Je kunt kvv niet meenemen want dat is bij wet verboden om vlees zo over de grens mee te nemen.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Wij hebben het tot nog toe steeds meegenomen. Gewoon in een koeltas/koelbox. Diepgevroren duurt het best een tijd totdat het ontdooid is.
We waren alle keren twee dagen onderweg naar de plaats van bestemming en bij aankomst was het vlees nog redelijk bevroren.
Op de vakantieplek was wel een vriesvak. In een tent of zonder vriezer/vriesvakje wordt het lastiger.
We waren alle keren twee dagen onderweg naar de plaats van bestemming en bij aankomst was het vlees nog redelijk bevroren.
Op de vakantieplek was wel een vriesvak. In een tent of zonder vriezer/vriesvakje wordt het lastiger.
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik wilde het net zeggen, ik heb vorig jaar een vriezer vol meegenomen en een aantal koelboxenKruimel53 schreef:Ja, en daar heb ik me ook nog nooit een bal van aangetrokken. Gewoon ergens onder in de bagage en geen haan die ernaar kraait. Maar nodig is het niet in Frankrijk iig.mirretje schreef:voor de periode dat wij op vakantie zijn geweest heeft Rocco Cavom brokken gekregen. Ging prima. Geen problemen met ontlasting ofzo en hij vond het heerlijk. Thuis kreeg hij gelijk weer kvv. Overgang was geen probleem. Je kunt kvv niet meenemen want dat is bij wet verboden om vlees zo over de grens mee te nemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
koelboxen... ik kan het makkelijk een week tot anderhalve week goed houden die laatste paar dagen schrapen we wel wat bij elkaar aan brok en supermarkt.mirretje schreef:hahaha ja wij zijn best wel pechvogels en ons zou het wel overkomen dat we aangehouden worden. Ik zou ook niet weten hoe ik al dat vlees bevroren moet houden. Hebben wel een koelkast maar daar past niet veel in...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Gewoon 10 kilo meegenomen. Die worsten zijn echt niet zomaar ontdooid. Zorgen dat het goed bij elkaar gepakt zit en een koeltas erom en klaar. Ik wist wel van te voren dat ik een vriezertje had in het appartement.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Muk
Ik neem kvv mee. Het ontdooit een beetje, maar dat is niet zo'n drama. Ik vries het weer in en de rol die het ergste ontdooit is (maar nog steeds flink bevroren is) die geef ik als eerste. Kan prima, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Badu schreef:Welke grens ?mirretje schreef:Je kunt kvv niet meenemen want dat is bij wet verboden om vlees zo over de grens mee te nemen.
De meeste grenzen maar eh.... pompom..... tralala... nou ja, dat zegt het wel he?
(en ja, ik ben het zelf, mijn account is niet gehackt ofzo...)
Suzanne
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
Oooh ik neem ook altijd kvv mee voor de honden.
Ik wist niet eens dat dat de grens niet over mocht.
Trouwens 5 jaar geleden gingen wij naar Tsjechie,
ik had toen rollen Carnibest bij.
We werden aangehouden bij de grens,paspoort van de honden werden nagekeken en de onze,en globaal de inhoud van onze auto.
Ze hebben toen duidelijk de rollen Carnibest zien liggen,
maar zeiden er niks van.We mochten gewoon doorrijden.
Ik wist niet eens dat dat de grens niet over mocht.
Trouwens 5 jaar geleden gingen wij naar Tsjechie,
ik had toen rollen Carnibest bij.
We werden aangehouden bij de grens,paspoort van de honden werden nagekeken en de onze,en globaal de inhoud van onze auto.
Ze hebben toen duidelijk de rollen Carnibest zien liggen,
maar zeiden er niks van.We mochten gewoon doorrijden.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik had ooit op de terugweg rond de 15 kg vlees bij... maar 't mag niet 
Suzanne
Suzanne
-
Muk
Ik heb nooit problemen gehad met het meenemen van Carnibest naar het buitenland.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik ook niet maar dat wil niet zeggen dat je onbeperkt vlees mee mag nemen. DamagnieMuk schreef:Ik heb nooit problemen gehad met het meenemen van Carnibest naar het buitenland.
Maar dat is eh.. ahum, iets anders dan het niet doen... vrees ik
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ze hier wat willen zien in de auto wens ik ze veel succes... want dan ligt er zoveel op de achterbank gepakt dat je echt niet meer kan zien wat er staat/ligt... Want de hele laadruimte is door de kennels etc. al bezet door de honden, dus alles wat ik mee moet nemen ligt op de achterbank.

-
Muk
Ach, ik wist dit niet en nu ik het wel weet, ben ik gewoon burgerlijk ongehoorzaam. Soms moet dat kunnen. Zeker omdat Lobbes dus niks anders eet dan Carnibest Natuur, dus ik zal wel moeten ook. Ik verstop het niet, de rollen zitten in een zak en die ligt tussen de bagage ergens op de achterbank.Suzanne123 schreef:Ik ook niet maar dat wil niet zeggen dat je onbeperkt vlees mee mag nemen. DamagnieMuk schreef:Ik heb nooit problemen gehad met het meenemen van Carnibest naar het buitenland.
Maar dat is eh.. ahum, iets anders dan het niet doen... vrees ik
Suzanne
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
We hebben in de auto een koelbox op de sigarettenaansteker zitten.
Die zat voor een dag of 5 vol.
We hebben gekampeerd in de tent in Zuid Frankrijk en speciaal voor de honden dus wel een plekje met stroom geregeld. Als we boodschappen deden, dan kochten we voor een dag of 3 in en dat ging de koelbox weer in. Om de dag de box even uitsoppen en dat ging verder prima.
Bij lagere temperaturen kun je ook gewoon meenemen en dan zonder stroom doen. In het voorjaar lukte dat best, naar Fontainebleau, onder Parijs.
Die zat voor een dag of 5 vol.
We hebben gekampeerd in de tent in Zuid Frankrijk en speciaal voor de honden dus wel een plekje met stroom geregeld. Als we boodschappen deden, dan kochten we voor een dag of 3 in en dat ging de koelbox weer in. Om de dag de box even uitsoppen en dat ging verder prima.
Bij lagere temperaturen kun je ook gewoon meenemen en dan zonder stroom doen. In het voorjaar lukte dat best, naar Fontainebleau, onder Parijs.