Het begint met schilfers, en met borstelen en aaien laten de haren direct los.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Morgen heb ik een afspraak bij de DA.
Moderator: moderatorteam

Douchen mag ook denk ik? Bad wordt lastig, die heb ik niet.Kruimel53 schreef:Ringworm is schimmel. Deed het mij gelijk aan denken.
Als je de haren in een bosje uit kunt trekken en aan de basis zit een grijzig goedje dan zou het heel goed ringworm kunnen wezen. Dan moet 'ie in bad, de ziel.

Shendor drinkt altijd erg veel. Bij Mickey lijkt het ook alsof de plekjes dikker zijn. Of lijkt het zo op de foto? Het0 is bij Shendor niet zo.annemick schreef:Misschien even laten kijken naar Cushing, zo zag Mickey er ook uit, het jeukte ook niet en het lijkt of Shendor ook een wat dikkere buik heeft, wil hij ook veel meer drinken?
http://i1129.photobucket.com/albums/m51 ... 000578.jpg
met medicijnen is Mickey helemaal opgeknapt niet meer mottig en haren weer mooi terug al blijft ze onder controle en is de Cushing niet weg.

tollerlover schreef:als het idd schimmel is is het erg besmettelijk. ik heb 10 jaar geleden schimmel gehad bij mijn 6 katten, dat heeft mij 4 maanden gekost om eraf te komen. bij mij zelf kwam ook een plekje op mijn been. mijn honden hebben het gelukkig niet gekregen maar gingen wel mee met de behandeling 2x per week in bad (zinken teil want ik heb geen bad)met imaverol, iedere dag stofzuigen en de stofzuigerzak weg gooien, 2x per week het huis ontsmetten. katten kaal geschoren (heb halflangharige katten) en na 4 maanden was de laatste schimmeltest negatief.
ellen
Leuk, die twee reacties onder elkaar. tollerlover het klassieke kattenverhaal waar schimmel ongeveer het ergste is wat je kan overkomen en Kruimel53 die het gewoon niet kreeg en dat paardje had er geregeld last van.Kruimel53 schreef:Ringworm is idd ook besmettelijk voor mensen maar ik heb het nog nooit gekregen van een van de paarden, en we hadden er een in de wei die er regelmatig last van had. Slechte weerstand.
Heb hier ook ooit een schimmelinfectie gehad bij de dieren. Drie honden, 5 katten , 2 cavia's en een konijn die gewassen moesten worden. Leuk klusje.Rosita Compagner schreef:tollerlover schreef:als het idd schimmel is is het erg besmettelijk. ik heb 10 jaar geleden schimmel gehad bij mijn 6 katten, dat heeft mij 4 maanden gekost om eraf te komen. bij mij zelf kwam ook een plekje op mijn been. mijn honden hebben het gelukkig niet gekregen maar gingen wel mee met de behandeling 2x per week in bad (zinken teil want ik heb geen bad)met imaverol, iedere dag stofzuigen en de stofzuigerzak weg gooien, 2x per week het huis ontsmetten. katten kaal geschoren (heb halflangharige katten) en na 4 maanden was de laatste schimmeltest negatief.
ellenLeuk, die twee reacties onder elkaar. tollerlover het klassieke kattenverhaal waar schimmel ongeveer het ergste is wat je kan overkomen en Kruimel53 die het gewoon niet kreeg en dat paardje had er geregeld last van.Kruimel53 schreef:Ringworm is idd ook besmettelijk voor mensen maar ik heb het nog nooit gekregen van een van de paarden, en we hadden er een in de wei die er regelmatig last van had. Slechte weerstand.
Het illustreert prachtig het verschil waarop er in verschillende diersoorten met hetzelfde omgegaan wordt. Ik heb geen idee waar de paranoia van kattenmensen vandaan is gekomen. Wel is het zo dat Perzische katten nog steeds heel vaak schimmel'dragers' (wel plekjes maar niet zichtbaar) zijn. Misschien komen de schimmelprotocollen uit de catfancy wel daar vandaan.

daar zat ik ook aan te denken. Dober van een kennis van me had het ook (inmiddels overleden door ouderdom)annemick schreef:Misschien even laten kijken naar Cushing,

De plekjes waren niet dik en ik kon de haren er zo in plukken afhalen, ondertussen lees ik dat er inderdaad wordt getest op ringworm, altijd beter dan Cushing natuurlijk maar ik wilde het wel even melden aangezien ik bij de (vervangende) DA in eerste instantie naar huis werd gestuurd met een middel tegen mijt terwijl er bij het schrapen niet eens mijt werd gevonden en het dus later toch Cushing bleek te zijn wat toch vnl. voorkomt bij oudere honden.moosje schreef:Shendor drinkt altijd erg veel. Bij Mickey lijkt het ook alsof de plekjes dikker zijn. Of lijkt het zo op de foto? Het0 is bij Shendor niet zo.annemick schreef:Misschien even laten kijken naar Cushing, zo zag Mickey er ook uit, het jeukte ook niet en het lijkt of Shendor ook een wat dikkere buik heeft, wil hij ook veel meer drinken?
http://i1129.photobucket.com/albums/m51 ... 000578.jpg
met medicijnen is Mickey helemaal opgeknapt niet meer mottig en haren weer mooi terug al blijft ze onder controle en is de Cushing niet weg.
Dit hebben ze ook bij de boerenbond/welkoop.moosje schreef:Het is waarschijnlijk ringworm.
Er is wat op kweek gezet en nu is het afwachten. Ze hadden geen imaverol op voorraad dus dat is in bestelling.