Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oppas hond ziek??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hobbyboerderij
Vaste gebruiker
Aantal honden: 4

oppas hond ziek??

Ongelezen bericht door hobbyboerderij »

vanmorgen was m'n oppashondje iets aan de diaree vervelend maar niet verontrustend. Hij heeft de hele dag zich normaal gedragen. we hebben gewandeld nou ja een poging tot dan. hij hing een hele tijd aan de riem. Uiteindelijk liep hij wel stukjes normaal aan de lijn we hebben niet overdreven ver gelopen en hij vond het leuk en was goed actief maar aan het eind van de middag moest hij spugen daarna ging het weer beter leek het maar nu net thuis kwamen had hij weer een klein beetje diaree gehad en moet erg spugen. en komt vooral veel wit schuim uit (lijkt wel geklopt eiwit). en hij lijkt pijn in z'n buik te hebben. hij is ook erg rustig. Normaal bekijk ik per hond wat te doen maar ik ken deze hond niet zo goed. en weet niet of het een aansteller is of juist niet iemand een idee wat of ik wat moet geven zodat hij minder spugt en zo ja wat dan? stom hoor 't gaat twee en een halve week goed en nu komen z'n eigenaren bijna terug is de hond ziek.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: oppas hond ziek??

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou uit aanstellerij zal ie niet gaan spugen lijkt me
als je het niet vertrouwt naar de da lijkt mij een logische stap eigenlijk, zeker als het niet om je eigen hond gaat zou ik geen risico nemen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ik zou hem even naar de dierenarts nemen, je kan altijd later overleggen met de eigenaar. Als een hond pijn lijkt te hebben en erg rustig is, dan is dat voor mij een teken om even naar hem te laten kijken, en zéker als het niet je eigen hond is. Als het wel iets blijkt te zijn wil je er liever te vroeg dan te laat bij zijn.
Afbeelding
hobbyboerderij
Vaste gebruiker

nee het spugen is ook geen aanstellerij maar de ene hond is dan meteen heel zielig en de ander loopt gewoon door. met even buiten wandelen 10 min. geleden was hij weer heel aktief. hij loopt dan vrolijk kwispelend rond en dan weer binnen is hij dan weer heel zielig. en nu zit hij weer met m'n kat te ravotten ????? is die nu ziek of valt het mee het lijkt wel per vijf min. te veranderen. ik houd het goed in de gaten en ga met hem naar de DA als ik denk dat hij echt ziek is maar ik heb mn twijfels of hij wel zo ziek is.
Laatst gewijzigd door hobbyboerderij op 03 aug 2012 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Met buiten wandelen kan hij zich best groot houden omdat het een roedeldier is, die wil de "groep" bijhouden. Yuna was met haar baarmoederontsteking ook doodziek, maar toch verzette ze alles om maar mee te wandelen.. buiten was ze vroelijk, binnen doodop.
Afbeelding
hobbyboerderij
Vaste gebruiker

ik had de groep juist binnen gehouden maar hij zit nu achter de kat aan????
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Kan je niet even bellen met de baas van de hond? Ik zou het persoonlijk wel willen weten als er iets met mijn hond is of als de oppas twijfels heeft. Zelf heb ik regelmatig logees en dan maken we afspraken over dit soort dingen. Sterkte en beterschap voor de hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik snap dit soort posts nooit zo
verwacht je nou dat wij van achter een beeldscherm kunnen bekijken hoe ernstig het met je hondje gesteld is?

nogmaals als je het niet vertrouwt ga je naar de da en met oppasbeesten neem je gewoon geen risico.
denk dat de eigenaren liever een da consult betalen dan dat ze een doodzieke hond mee naar huis krijgen, zou ik tenminste wel doen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
hobbyboerderij
Vaste gebruiker

nee dat verwacht ik niet. ik vroeg in m'n eerste post eigenlijk of jullie iets wisten wat ik hem kon geven om zijn maag tot rust te brengen (normaal geef ik rijst maar dat heb ik niet meer). Ondertussen leek het even best ernstig maar nu speelt hij weer de DA zei (net aan de telefoon) dat we het even moesten afwachten omdat hij weer speelt.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

En nu ??
Afbeelding
Ans Surfer
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ans Surfer »

hobbyboerderij schreef:weer een klein beetje diaree gehad en moet erg spugen. en komt vooral veel wit schuim uit (lijkt wel geklopt eiwit). en hij lijkt pijn in z'n buik te hebben.
Checken op Giardia bij de dierenarts!

Hoe ziet Giardia diarree eruit
Giardia geeft dunne ontlasting of brijachtige stinkende diarree. Er kan slijm en bloed bij zitten.
Ook zie je vaak dat de honden misselijk zijn en makkelijk overgeven, maar vaak behouden ze wel hun eetlust.
Voor mensen ook besmettelijk!

Bron: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
Groetjes van Ans en Hiro
Afbeelding
hobbyboerderij
Vaste gebruiker

had ook nog ff contact gehad met de eigenaar maar hij was in de periode dat ze hem hadden nog nooit ziek geweest. maar vanaf dat hij weer ging spelen was het helemaal over. Ik heb hier de honden ook wel eens ziek gehad maar zo zielig deden ze nooit. ipv rijst heb ik hem maar wat droog brood voorgezet maar dat was te min voor meneer de teckel.
hobbyboerderij
Vaste gebruiker

hij is ondertussen ook weer thuis zijn baasje kwam gister weer thuis maar merkt niets meer aan hem.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”