Een losloop wandeling met de andere 2 gaat gewoon niet meer
Net als een half uur fietsen , de ene keer red ze het wel de andere keer moet ik na een paar minuten toch echt richting huis omdat ze het anders niet red.
Flyballen gaat nog wel , maar merk wel dat ze de bakdraai oefeningen niet echt meer red.
Dat gaan we dus ook niet meer doen.
Wedstrijden gaat nog wel , maar ook niet meer elke race
Ze staat nog niet op pijnstillers , dit omdat ik bang ben dat ze er dwars doorheen gaat en teveel van zichzelf gaat vergen
En met gewoon wandelen en zo in huis heeft ze er zo te zien geen last van ( wat eigenlijk best moeilijk te zien is bij haar want ze kan het ontzettend goed verbergen )
Afgelopen winter heeft ze dagen gehad dat ze soms heel slecht liep , ook met gewoon wandelen.
Ik heb haar zelfs een keer naar huis moeten dragen omdat ze ineens echt niet meer kon lopen.
Op zulke momenten krijgt ze dan wel een pijnstiller. Heb hier standaard rimadyl in huis en dan krijgt ze naar gelang de klachten een halfje of een hele.
Nu was ik laatst met iemand in gesprek hierover en die had het over een pijnstiller in injectievorm
Die zou 3 maanden werken en volgens haar was dat ook minder belastend voor de nieren
Ik sprak nl ook mijn twijfels uit over steeds pijnstillers geven omdat ik van mening ben dat de nieren daar ook niet echt gelukkig van worden.
Even vanuit Roan gedacht, die had op het laatst nierfalen en volgens de da kon dat door het jarenlange gebruik van pijnstillers ( eerst metacam , later rimadyl ) komen.
Weet iemand hier misschien iets vanaf ??
Ik zal nu nl wel knopen door moeten gaan hakken, want hoe dat het nu gaat gaat t wel ontzettend hard ineens en ik wil niet dat mn meisje eronder gaat lijden en gewoon een leuk en actief leven kan blijven leiden ( natuurlijk wel met wat aanpassingen )
Maar ze is geen hond die je thuis op een kleedje voor de openhaard legt en er verder alleen mee wandelt word.
Daar word ze niet gelukkig van en als zij dat niet is moet ik een definitieve knoop door gaan hakken.
En ik hoop toch dat dat nog wel even gaat duren.
Ze is nl nog maar 5 jaar oud.
Sorry voor het misschien onsamenhangende lange verhaal .
Ik zit dit met grote tranen te typen, want ineens kan ik mijn kop niet meer in het zand steken.
Kenji is mijn alles , mijn once in a lifetime dog.
Ik wil haar nog niet kwijt