Hallo, mijn hond is 9 jaar oud (wordt in november 10) en is zondagavond de 22ste t/m dinsdagavond de 24ste opgenomen geweest bij de dierenarts, voor een infuus. Begin 2011 is chronisch nierfalen bij haar geconstateerd en sindsdien krijgt ze Bandit Nierdieet. Inmiddels gebruikt ze daarnaast Ipakitine, Puur nier pilletjes en fortekor.
Begin juli had ze namelijk een klein knuffeltje gekregen, wat ineens kwijt was. Omdat ze nooit wat opeet wat niet eetbaar is, en toch heel vaak met knuffeltjes speelt, dachten we eerst dat het misschien nog ergens op zou duiken. Het leek zo onrealistisch dat ze het opgegeten zou kunnen hebben. Ze at goed en dronk goed dus we zochten er niets achter, tot ze zaterdagavond de 21ste dat knuffeltje ineens uitkotste. Daarna bleef ze overgeven, we hebben contact gehad met de dierenarts, maar die vond het niet gek en verwachtte dat ze 's ochtends wel opgeknapt zou zijn. Heb 's nachts bij der geslapen op de bank en het ging redelijk, ze stopte met overgeven en kreeg 's ochtends ook gewoon weer te eten wat ze binnenhield, maar 's middags werd ze heel hangerig, kon niet meer goed van de bank afkomen en eenmaal buiten kwam er allemaal diarree, toen haar mee naar binnengenomen en daar begon ze weer over te geven. We hebben toen de dierenarts gebeld en wilden haar toch het liefst direct laten nakijken, want we zijn erg zuinig op der. We konden gelukkig ondanks dat het zondag was direct terecht.
Bij de dierenarts bleek na bloedprikken dat ze bloedarmoede had, en dat haar nierwaarden nog meer gestegen waren. Normaal zitten we helaas al met de crea 335 en ureum rond de 27. Nu daar was crea 447 en ureum 53.3. We schrokken ons dus rot, en helaas moest ons kleine meisje direct blijven om aan het infuus gelegd te worden en kreeg injectie tegen de bloedarmoede.
Dinsdagavond werd haar bloed weer geprikt, en toen was crea gezakt naar 337 en ureum naar 31.4. Ook bleek ze alweer meer rode bloedlichaampjes ofzo te hebben. We hebben haar lekker mee naar huis genomen, en de eerste avond was ze nog steeds hangerig maar met de dag zien we haar echt opknappen. Haar vacht voelt beter, en ze ziet er beter uit. Ze eet hartstikke goed, das helemaal het probleem niet, maar het drinken wil ze echt niet sinds ze terug is van de opname.
Ze heeft altijd toegang tot vers drinkwater, en normaal dronk ze daar ook gewoon van (eigenlijk nooit veel, ze plast ook nooit veel, gewoon normaal), maar nu wil ze niets meer drinken. Omdat ik dat toch eng vond, vanwege die slechte nieren, deed ik een beetje bloed (van haar bandit nierdieet, is vlees) in het water, en dan drinkt ze het wel op. We zijn nu bijna een week verder, maar ze drinkt alleen water als ik er bloed bij doe, en anders snuffelt ze aan het water en loopt ze gewoon weg, ik probeer haar wel te foppen, maar het lukt totaal niet. Ik wil eigenlijk dat ze weer gewoon schoon water drinkt, want ik ben bang dat ze zo gewoon te weinig drinkt.
Herkent iemand dit? Ik zoek dus eigenlijk alleen tips om haar weer meer aan het drinken te krijgen, die geschikt zijn voor honden met nierproblemen.. En heeft iemand een idee hoe het kan dat ze dit zo doet sinds de opname?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wil niet meer drinken na opname.
Moderator: moderatorteam
-
caelum
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 2
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Re: Hond wil niet meer drinken na opname.
Probeer eens zo´n drinkfonteintje, bewegend water zet ook vaak aan tot drinken. Anders een bak regenwater, vinden ze vaak lekkerder dan kraanwater.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Heeft ze een plastic bak of een stenen bak, of iets anders? Ik merk dat mijn dieren (ook de katten) een erg grote voorkeur hebben voor steen, boven plastic. Plastic schijnt de geur van eten in de buurt over te nemen. Misschien heeft ze in de opname uit een 'lekkerder' bak gedronken. Heel stom hoor en misschien heb je al een stenen bak, maar het is de moeite waard om te proberen.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
En als je nu eens wat extra water(koud) aan haar vlees toevoegt, dus dat je er als het ware een soepje maakt.
Is bij katten ook vaak DE manier om ze meer vocht binnen te laten krijgen.
Succes er mee.
Is bij katten ook vaak DE manier om ze meer vocht binnen te laten krijgen.
Succes er mee.