Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe kun je een blaasontsteking herkennen?
Moderator: moderatorteam
-
NoaVinny
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
- Aantal honden: 2
Hoe kun je een blaasontsteking herkennen?
Mijn hond vinny is 7 en is al sinds ik hem heb, nu zo'n 1,5 jaar, aan het sukkelen. hij heeft vaak kleine dingetjes. meestal onschuldig, maar toch.
Nu heeft hij al erg lang jeuk. Daarom heb ik op aanraden een kuur van twee weken met diepvriesvlees gedaan. Daarna kunnen we kijken welk voer het beste bij hem past.
Maar hij heeft nu jeuk rond de schaamstreek. Net ernaast. Ik hoorde van iemand dat dat kan duiden op een blaasontsteking of zo. Ik zie hem erg vaak krabben daar, en de huid is alleen wat schilferig, maar verder zie ik niets.
Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een hond die juist daar jeuk had.
Ik let ook op de plasjes, kleur en hoeveelheid. Maar daar kan ik nog niet veel over zeggen, (kreeg dat verhaal gisteren pas te horen)
Ik zie niets aan hem verder wat wijst op dat hij zich niet goed voelt. Hij is vrolijk, eet goed etc.
Alleen dat hij tijdens het wandelen wel vaker stil gaat staan, of langzamer loopt.
Maar dit laatste kan ook door de warmte van de afgelopen tijd komen en omdat hij nogal eigenwijs is.
Nu heeft hij al erg lang jeuk. Daarom heb ik op aanraden een kuur van twee weken met diepvriesvlees gedaan. Daarna kunnen we kijken welk voer het beste bij hem past.
Maar hij heeft nu jeuk rond de schaamstreek. Net ernaast. Ik hoorde van iemand dat dat kan duiden op een blaasontsteking of zo. Ik zie hem erg vaak krabben daar, en de huid is alleen wat schilferig, maar verder zie ik niets.
Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een hond die juist daar jeuk had.
Ik let ook op de plasjes, kleur en hoeveelheid. Maar daar kan ik nog niet veel over zeggen, (kreeg dat verhaal gisteren pas te horen)
Ik zie niets aan hem verder wat wijst op dat hij zich niet goed voelt. Hij is vrolijk, eet goed etc.
Alleen dat hij tijdens het wandelen wel vaker stil gaat staan, of langzamer loopt.
Maar dit laatste kan ook door de warmte van de afgelopen tijd komen en omdat hij nogal eigenwijs is.

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Re: Hoe kun je een blaasontsteking herkennen?
Toen mijn vorige reu een blaasontsteking had en die had 'm heel erg, zag ik dat doordat hij amper nog plaste. Normaal kwam er een flinke straal uit, nu zeer miniem en meer druppeltjes....en halverwege de dag uberhaupt niets meer, daarnaast deed het hem ook zichtbaar zeer, want hij kromde z'n buik en bromde erbij...
- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Toen mijn hond het had, plaste die ontzettend veel (kleine beetjes) en je ziet ze echt persen om te plassen, en er zat bloed bij
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
Je herkent het aan:
PU/PD (veel plassen, veel drinken) plassen zijn vaak hele kleine beetjes of niet, maar de hond blijft persen.. verder is de urine vaak donker van kleur. even wat urine langsbrengen bij de dierenarts dan weet je zeker of het het wel of niet is
PU/PD (veel plassen, veel drinken) plassen zijn vaak hele kleine beetjes of niet, maar de hond blijft persen.. verder is de urine vaak donker van kleur. even wat urine langsbrengen bij de dierenarts dan weet je zeker of het het wel of niet is

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
veel plassen en een hele sterke amoniaklucht

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
Heeft je hond niet door berenklauwen gelopen? Mijn hond had namelijk ook jeuk in zijn liezen hij beet het helemaal open en het bleek door de berenklauw te komen waar hij veelvuldig doorheen liep. Vanmiddag iemand gesproken en haar hond had ook last van jeuk in de liezen en die was ook wezen wandelen hier in het bos.
-
NoaVinny
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Iemand van Prins Petfood vertelde me dat het ook kan zijn dat het komt door het likken rond het plassertje en dat de huid dan ook wat gevoeliger kan worden, waardoor ze weer meer gaan krabben. Advies was om tijdelijk wat zalf te smeren en even te zorgen dat hij niet kan krabben daar.
Ik denk wel dat mijn honden ook een beetje dwangmatig dingen doen, net zoals dat ze te pas en te onpas gras etc. eten.
Normaal doen ze dat als ze last hebben van de buik of zo.
Ik ga het zo in de gaten houden, want ik zie niets wat duidt op een huid aandoening of iets dergelijks. Heel klein beetje schilferig, maar dat kan door het krabben komen.
Als hij er echt iets zou hebben dan neem ik aan dat hij ten alle tijden zal krabben. En als ik wandel of als hij speelt etc. dan krabt hij daar niet.
Ik denk wel dat mijn honden ook een beetje dwangmatig dingen doen, net zoals dat ze te pas en te onpas gras etc. eten.
Normaal doen ze dat als ze last hebben van de buik of zo.
Ik ga het zo in de gaten houden, want ik zie niets wat duidt op een huid aandoening of iets dergelijks. Heel klein beetje schilferig, maar dat kan door het krabben komen.
Als hij er echt iets zou hebben dan neem ik aan dat hij ten alle tijden zal krabben. En als ik wandel of als hij speelt etc. dan krabt hij daar niet.