Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekking?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Dekking?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura is sinds twee dagen (volgens ons) niet meer vruchtbaar (eerste loopsheid). Ze gaat niet meer staan voor reutjes maar blaft ze weg, doet niet meer overal plasjes en haar vulva is ook al een heel stuk kleiner geworden.

Zonet buiten heeft ze gespeeld met een reutje (ongecastreerd). Er gebeurde toen het volgende:

Ze speelden eerst een minuut of 10.
En ineens begon hij haar 'leuk' te vinden. Hij wilde toch steeds achter haar komen. Op dat moment liep ik er op af om haar aan te lijnen. Maar nog voor ik er was zat hij er toch een korte tijd boven op (lees'. 1 a 2 seconden) om een paar bewegingen te maken. Toen ik er was trok ik haar meteen weg, wat gemakkelijk ging en ging vervolgens achter haar staan zodat hij er niet bij kwam.
Ik kon niet zien of hij er echt in heeft gezeten, daar ging het te snel voor. Toen ik met haar aangelijnd wegliep had ik nadat ze had geplast het idee dat er wat uitkwam, hoewel het evenzogoed een troepje van het gras kon zijn.
Kon het ook niet vinden in het gras verder.

Ofwel, een boel vraagtekens, onzekerheden.

Maandag bellen we sowieso de dierenarts, maar voor onze gemoedsrust in huis vroeg ik me af of ze nu gedekt kon zijn.
Dus zo laat in haar loopsheid (wij dachten zelfs na haar loopsheid, vandaag is dag 24 na de eerste dag bloeden) en dus in zo'n kort moment.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Dekking?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

runninggirl schreef:Jura is sinds twee dagen niet meer vruchtbaar (eerste loopsheid). Ze gaat niet meer staan voor reutjes maar blaft ze weg, doet niet meer overal plasjes en haar vulva is ook al een heel stuk kleiner geworden.

Zonet buiten heeft ze gespeeld met een reutje (ongecastreerd). Er gebeurde toen het volgende:

Ze speelden eerst een minuut of 10.
En ineens begon hij haar 'leuk' te vinden. Hij wilde toch steeds achter haar komen. Op dat moment liep ik er op af om haar aan te lijnen. Maar nog voor ik er was zat hij er toch een korte tijd boven op (lees'. 1 a 2 seconden) om een paar bewegingen te maken. Toen ik er was trok ik haar meteen weg, wat gemakkelijk ging en ging vervolgens achter haar staan zodat hij er niet bij kwam.
Ik kon niet zien of hij er echt in heeft gezeten, daar ging het te snel voor. Toen ik met haar aangelijnd wegliep had ik nadat ze had geplast het idee dat er wat uitkwam, hoewel het evenzogoed een troepje van het gras kon zijn.
Kon het ook niet vinden in het gras verder.

Ofwel, een boel vraagtekens, onzekerheden.

Maandag bellen we sowieso de dierenarts, maar voor onze gemoedsrust in huis vroeg ik me af of ze nu gedekt kon zijn.
Dus zo laat in haar loopsheid (wij dachten zelfs na haar loopsheid) en dus in zo'n kort moment.
Op welke dag van de loopsheid was dit?

Als ze niet gekoppeld hebben gestaan is 1 ding.. belangrijk is "of hij erin heeft gezeten". Uit je verhaal maak ik op dat dat onwaarschijnlijk is.... en dan lijkt mij de kans op een dekking behoorlijk klein.

Suzanne
runninggirl
Zeer actief

Was vergeten de dag er bij te zetten, het is vandaag dag 24 geteld vanaf de eerste dag dat we bloed hebben gezien.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nou, ik zou maar rustig gaan slapen hoor.
runninggirl
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Nou, ik zou maar rustig gaan slapen hoor.
Goed om te horen. Ik had zelf dat gevoel ook wel, vooral omdat het al de 24ste dag, vandaar dat ze ook los mocht lopen... maar toch even stressen hoor zoiets!
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Mijn hond is geboren na een ongelukje op dag 21 ;) Teef niet meer willig, maar alleen voor deze reu wel.. minder dan 1 seconde, niet vast gezeten, 5 pups ;)

Kees
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Casey schreef:Mijn hond is geboren na een ongelukje op dag 21 ;) Teef niet meer willig, maar alleen voor deze reu wel.. minder dan 1 seconde, niet vast gezeten, 5 pups ;)

Kees
Da's een heus wereldwonder :cheer:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Er staat drie weken voor een loopsheid, maar heb weleens gelezen dat het ook vier weken kunnen zijn.
Mijn hondentrainster houd altijd vol dat teven maar drie dagen willig zijn, maar mijn honden staan wel een week lang voor een reu.

Denk dat het heel erg verschillend is per teef.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

*Esther schreef:
Casey schreef:Mijn hond is geboren na een ongelukje op dag 21 ;) Teef niet meer willig, maar alleen voor deze reu wel.. minder dan 1 seconde, niet vast gezeten, 5 pups ;)

Kees
Da's een heus wereldwonder :cheer:
Wereldwonder niet, bijzonder is het wel- volgens de fokster is haar hond gewoon 'the fastest gun in the west' :wink:

Kees
runninggirl
Zeer actief

Kees

Pff ja het is dus wel mogelijk zo snel...

gonnie schreef:Er staat drie weken voor een loopsheid, maar heb weleens gelezen dat het ook vier weken kunnen zijn.
Mijn hondentrainster houd altijd vol dat teven maar drie dagen willig zijn, maar mijn honden staan wel een week lang voor een reu.

Denk dat het heel erg verschillend is per teef.
Ik ging er ook niet van uit dat het een hele harde grens is die 21 dagen. Maar ik ging er dus (stom genoeg?) vanuit dat wanneer ze niet meer ging staan maar reutjes wegblafte, en niet meer markeerde en ook haar vulva dus veel kleiner al is en niet meer druppelt dat dan de vruchtbaarheid dus wel over zou moeten zijn. Dat is even wat ik mij denk ik eigenlijk afvraag. Met deze veranderingen en op dag 24, kan ze dan toch nog vruchtbaar zijn?

Ben benieuwd wat de DA maandag zegt...
runninggirl
Zeer actief

Wij willen dus absoluut geen pups, vandaar ook mijn 'angst'.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee ik geloof daar niet in...
Xena loopt sinds vandaag ook alweer bij mijn reuen en was maandag/dinsdag/woensdag dekrijp... maar bij haar komen ze er ook echt niet meer op hoor... dan hebben ze echt een probleem als ze dat willen proberen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik weet wel wat die dierenarts zegt: Voor de zekerheid de morning-afterpil geven.
En dat zou ik eerlijk gezegd niet doen als ik dit zo lees, want de kans dat dit pups gaat geven is wel erg klein.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze bevrucht is nu. Ik zou wel de komende paar dagen nog even voorzichtig zijn! Onze DA zei laatst (bij ons oppashondje): ga uit van 21 dagen + 7 (4 weken dus), dan kan het zeker niet fout gaan... Het gebeurd nog wel eens dat je mistelt of de hond toch wat langer vruchtbaar is.
RIP Cena :roos:
    runninggirl
    Zeer actief

SannePP schreef:Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze bevrucht is nu. Ik zou wel de komende paar dagen nog even voorzichtig zijn! Onze DA zei laatst (bij ons oppashondje): ga uit van 21 dagen + 7 (4 weken dus), dan kan het zeker niet fout gaan... Het gebeurd nog wel eens dat je mistelt of de hond toch wat langer vruchtbaar is.
    Sprak net de buurvrouw, die heeft een nestje op dit moment, de dekking was eind 4de week... Ze zei dat ze dus zelfs nog in de 5de week vruchtbaar kunnen zijn. Zij wist eerst ook niet dat dit kon.

Maar wat is nu wijsheid?

Afwachten en hopen dat het niet raak is?
    En als het wel raak is?
    velvet29
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Gewoon afwachten
    De kans is wel heel erg klein , en als je voor je gemoedsrust zekerheid wilt hebben dan kan je evt op de 30e dag na de "dekking" een echo laten maken
    Als ze dan wel drachtig is zou je nog actie kunnen ondernemen

De morning after pil is niet zo onschuldig als het lijkt
    Er kunnen alsnog pups blijven zitten, met alle gevolgen vandien
    En er is een grote kans op een baarmoeder ontsteking

Dus even afwachten, en desnoods een echo laten maken
    groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
    Afbeelding
    runninggirl
    Zeer actief

velvet29 schreef:Gewoon afwachten
    De kans is wel heel erg klein , en als je voor je gemoedsrust zekerheid wilt hebben dan kan je evt op de 30e dag na de "dekking" een echo laten maken
    Als ze dan wel drachtig is zou je nog actie kunnen ondernemen

De morning after pil is niet zo onschuldig als het lijkt
    Er kunnen alsnog pups blijven zitten, met alle gevolgen vandien
    En er is een grote kans op een baarmoeder ontsteking

Dus even afwachten, en desnoods een echo laten maken

Bedankt voor je bericht. Dat van dat er ook zelfs pups kunnen blijven zitten wist ik niet eens.
    Ik bel morgen de da, vertel wat er gebeurd is en overleg of zij een echo nodig vindt.

Morning after prik klinkt helemaal niet gezond, ook de dingen die we er zelf al over hadden gelezen...

En in het vervolg dus een langere periode niet met intacte reutjes laten spelen, baal echt dat ik niet wist dat het ook na dag 21 raak kan zijn... :oohja:
    velvet29
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Meestal is het ook niet zo
    Maar soms wel

Maar goed je was er volgens mij gewoon op tijd bij
    En loopt het allemaal wel los

Kijk of je teefje veranderd , en als je ht niet vertrouwd kun je nog een echo laten maken
    Dus , komt goed , adem in , adem uit
    groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
    Afbeelding
    runninggirl
    Zeer actief

velvet29 schreef:Meestal is het ook niet zo
    Maar soms wel

Kijk of je teefje veranderd , en als je ht niet vertrouwd kun je nog een echo laten maken
    Ja we gaan nu maar even een flink lange wandeling maken, dat lijkt me het beste op dit moment. :mrgreen:
    runninggirl
    Zeer actief

velvet29 schreef:Meestal is het ook niet zo
    Maar soms wel

Ja we gaan nu maar even een flink lange wandeling maken, dat lijkt me het beste op dit moment. :mrgreen:
    MirandaH
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Cairns!!!
    Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik zou je in ieder geval adviseren om als zoiets onverhoopt nog eens gebeurt, eerst even te checken of de reu erin zit en al dan niet vast zit in plaats van zomaar hard te trekken. Je had jouw hond en die ander flink kunnen beschadigen.
    Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
    **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
    runninggirl
    Zeer actief

MirandaH schreef:Ik zou je in ieder geval adviseren om als zoiets onverhoopt nog eens gebeurt, eerst even te checken of de reu erin zit en al dan niet vast zit in plaats van zomaar hard te trekken. Je had jouw hond en die ander flink kunnen beschadigen.
    Het was ook echt een schrik-reflex moet ik bekennen. Gaat me niet weer gebeuren!
    Met de da afgesproken haar goed in de gaten te houden en dan inderdaad bij twijfel over 4 weken een echo. Ze was zelf helemaal niet voorstander van zo'n morning-after prik.
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”