Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aix en provence
Moderator: moderatorteam
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Aix en provence
Wij willen half augustus een weekje naar Aix en Provence in Frankrijk.
Is daar al eens iemand geweest mét hond?
Het wordt me afgeraden i.v.m. de hitte, maar is het daar dan echt erger dan wanneer het hier 30 graden is?
Ik kan het me niet voorstellen namelijk.
Ik hoor graag of er mensen met ervaring zijn (of natuurlijk daar in de omgeving).
Is daar al eens iemand geweest mét hond?
Het wordt me afgeraden i.v.m. de hitte, maar is het daar dan echt erger dan wanneer het hier 30 graden is?
Ik kan het me niet voorstellen namelijk.
Ik hoor graag of er mensen met ervaring zijn (of natuurlijk daar in de omgeving).

Happy en Lemmi
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Re: Aix en provence
Ik kom al zo'n 20 jaar op een half uur afstand van Aix en Provence waarvan de laatste 10 jaar met Boxer Mickey en daarvoor een Bouvier. Ook meermalen zelf met de honden in Aix geweest, veel terrasjes met schaduw waar ook de hond welkom is.
30 gr. vindt ik hier vaak erger dan daar omdat het bij ons in Nederland zo snel benauwd/vochtig is, heb daar toch wel regelmatig, niet altijd natuurlijk, een lekker briesje gehad.
Ga je in een huisje of kamperen? Meestal zijn de huizen daar i.t.t. tot hier wel berekend op warmte, ze hebben luiken en dikke muren en vaak ook een zwembad
30 gr. vindt ik hier vaak erger dan daar omdat het bij ons in Nederland zo snel benauwd/vochtig is, heb daar toch wel regelmatig, niet altijd natuurlijk, een lekker briesje gehad.
Ga je in een huisje of kamperen? Meestal zijn de huizen daar i.t.t. tot hier wel berekend op warmte, ze hebben luiken en dikke muren en vaak ook een zwembad

- madred
- Zeer actief
We gaan naar het huis van familie. Geen vakantiehuisje dus.annemick schreef:Ik kom al zo'n 20 jaar op een half uur afstand van Aix en Provence waarvan de laatste 10 jaar met Boxer Mickey en daarvoor een Bouvier. Ook meermalen zelf met de honden in Aix geweest, veel terrasjes met schaduw waar ook de hond welkom is.
Zo te horen moet dat dus eigenlijk best te doen zijn.
Hoe staan de inwoners van Aix t.o.v. honden, kun je daar iets meer over vertellen?

Happy en Lemmi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik denk dat je er van uit moet gaan dat het warmer wordt/is dan 30ºC. Hier was het vandaag 36ºC en wij zitten in een koelere regio en op 750 meter hoogte ...........
Sandra

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Bij mij gaat het ook om huis van familie, maakt het wel wat makkelijker want dan weet je waar je aan toe bent.madred schreef:We gaan naar het huis van familie. Geen vakantiehuisje dus.annemick schreef:Ik kom al zo'n 20 jaar op een half uur afstand van Aix en Provence waarvan de laatste 10 jaar met Boxer Mickey en daarvoor een Bouvier. Ook meermalen zelf met de honden in Aix geweest, veel terrasjes met schaduw waar ook de hond welkom is.
Zo te horen moet dat dus eigenlijk best te doen zijn.
Hoe staan de inwoners van Aix t.o.v. honden, kun je daar iets meer over vertellen?
Aix ken in vnl. van winkelen, terrasjes/eten en de stad bekijken, tja, dat doe je natuurlijk niet altijd met de hond. Al kun je rustig een aantal uurtjes op stap met de hond in de stad, dat combineren wij met lunchen op een terras en wat van de stad zien, zoals eerder gezegd zijn honden welkom in verschillende gelegenheden (meestal in Frankrijk) en zijn er ook genoeg schaduwplekken/fonteintjes en bankjes om bij te komen, het is er trouwens ook niet altijd 30+ gr. al is augustus wel vaak een van de warmste maanden.
Sinds een paar jaar is er in de omgeving waar ik zit nu een aanlijngebod in de dorpen omdat er zoveel loslopende honden waren, die renden achter auto's aan, gingen midden op straat een dutje doen of kwamen gewoon je erf oplopen, dat is stukken minder geworden, ik neem aan dat er in Aix ook wel een aanlijnverplichting is maar daar is het ook wel stukken drukker, wel een hele leuke oude (studenten) stad trouwens.
Veel plezier.
edit, (redelijk betrouwbare) vooruitzichten op het ogenblik voor begin augustus, verder was er nu nog niet, valt best mee en is daar vaak zo, kan natuurlijk ook best warmer zijn.
Tendances météo à 14 jours 03 Août
Ensoleillé
24°C/28°C 04 Août
Ensoleillé
16°C/27°C 05 Août
Ensoleillé
16°C/27°C 06 Août
Ensoleillé
15°C/27°C 07 Août
Ensoleillé
15°C/27°C 08 Août
Ensoleillé
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ga al jaren elk jaar met de honden naar de provence op verschillende plekken..wij gaan in het voor of na seizoen maar ook dan is het 25-30 graden...ik vind het goed te doen..de honden doen gewoon mee ook onze vorige hond een ambull..ik zorg altijd dat ze ergens het water inkunnen...altijd genoeg water meenemen en je aanpassen aan de honden.
en let op als je op een terrasje zit..krijgt je hond eerder te drinken dan jij
ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met de honden in frankrijk ..veel plezier!!
zie foto's van afgelopen juni
viewtopic.php?f=26&t=245392&p=5599835&hilit=provence#p5599835
en let op als je op een terrasje zit..krijgt je hond eerder te drinken dan jij

zie foto's van afgelopen juni
viewtopic.php?f=26&t=245392&p=5599835&hilit=provence#p5599835

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
- Zeer actief
Zouden ze nou echt meer naar het zuiden toe (dus waar het wat warmer wordt dan hier) geen honden hebben??
/tom
/tom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
- Contacteer:
tuurlijk niet...beneden Belgie mag dat niet meerTomCee schreef:Zouden ze nou echt meer naar het zuiden toe (dus waar het wat warmer wordt dan hier) geen honden hebben??
/tom

-
- Zeer actief
We namen onze vorige hond (een zwarte labrador) overal mee naar toe, en natuurlijk moet je goed op de effecten die het heeft op je hond lettentuurlijk niet...beneden Belgie mag dat niet meer

- madred
- Zeer actief
- Zeer actief
- Contacteer:
TomCee schreef:We namen onze vorige hond (een zwarte labrador) overal mee naar toe, en natuurlijk moet je goed op de effecten die het heeft op je hond lettentuurlijk niet...beneden Belgie mag dat niet meerMaar ik denk dat de hond meer te lijden heeft van de reis (10 uur of langer in de auto) dan van 14 dagen op het naakstrand aan de Cote d'Azur
![]()
een beetje aanpassen aan de hond..en dan is het allemaal makkelijk te doen...de autoreis is bijons altijd grotendeels s'nachts dus daar hebben ze ook geen last van.