Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelen na castratie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

spelen na castratie

Ongelezen bericht door Belle »

Dora is dinsdag gecastreerd. In de brief die ik mee heb van de dierenarts staat dat ze de eerste 10 dagen alleen maar plas- en poeprondjes mag lopen van 10 minuten. Maar Dora voelt zich inmiddels weer kiplekker en begint zich te vervelen. Ze wil dus steeds met Isa spelen (en Isa met haar). Nu spelen die twee niet echt wild, het is vooral om elkaar heen lopen draaien, in elkaars bekken happen, en Isa mag graag in achterpoten happen. In hoeverre kan ik dat toelaten? Dat bekhappen kan geen kwaad denk ik, maar als Isa in Dora's achterpoten hapt, trekt ze die ook naar achteren. Zou er daardoor teveel spanning op de wond kunnen komen te staan? De wond ziet er heel netjes uit, maar ik weet niet hoe dat inwendig zit.
Ik weet dus niet zo goed of ik ze kan laten gaan (ze spelen trouwens meestal maar 10 minuutjes) of dat ik het steeds moet afkappen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel
Aantal honden: 1

Re: spelen na castratie

Ongelezen bericht door Daniela »

Ik zou toch in ieder geval wachten tot een dag of 10 na de operatie met wild spelen, inderdaad om spanning op de wond te voorkomen (aan de binnen- én buitenkant). Dus als het té wild gaat zou ik het afkappen.
Afbeelding
Afbeelding
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daniela »

Buiten kan het er namelijk mooi uit zien, maar als het binnen nog niet geheeld is kan er een hechting van bijv de buikwand kapot schieten.
Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zelf zou ik wel rustig aan doen. Noah was op een dinsdag gecastreerd en zondag kwam Bumba. Die 2 hebben behoorlijk veel gespeeld, wond zag er van buiten mooi uit. Echter heeft het heel lang geduurd voordat het dicht was, soms kwam er ook pus uit. Ze had oplosbare hechtingen die eruit kwamen na 2 weken, dat zal uiteraard ook meegespeeld hebben. Een volgende keer zou ik rustig aan doen
Perry en Noah

Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Bedankt voor de reacties. Het leek me al niet zo verstandig. Vanaf nu alleen nog maar bekvechten, liggend.
Gelukkig luisteren ze wel goed als ik zeg dat ze op moeten houden. Alleen zijn ze het zo snel weer vergeten :mrgreen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”