Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaring Staffordachtige nameenemen op vakantie naar Spanje
Moderator: moderatorteam
- _rosita_
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mastin Español kruising
- Aantal honden: 1
ervaring Staffordachtige nameenemen op vakantie naar Spanje
Wie heeft er ervaring met het meenemen van een Staffordachtige naar Spanje?
Ik heb Damita gekregen als Mastin kruising. Inmiddels, nu 1,5 jaar, zie ik er een heel klein beetje Mastin in. Meer zie ik er een Staffordachtige in. Haar bouw, haar koppie/kaken etc.
Nu ben ik op internet aan het googlen geweest naar honden meenemen op vakantie naar Spanje en ook welke honden wel en niet als gevaarlijke rassen daar bekend staan. Net als in Belgie en Frankrijk, aangezien we ook daar doorheen zouden gaan met de auto en tussendoor overnachten.
Nu lees ik eigenlijk geen enkele ervaring, alleen waarschuwingen. 'stel dat ze agressief zijn naar iemand, kunnen ze in beslag genomen worden etc'.
Maar wie heeft er nu werkelijk ervaring mee? In hoeverre geldt zoiets en welke ervaring heb je met je hond in Spanje?
Ik heb Damita gekregen als Mastin kruising. Inmiddels, nu 1,5 jaar, zie ik er een heel klein beetje Mastin in. Meer zie ik er een Staffordachtige in. Haar bouw, haar koppie/kaken etc.
Nu ben ik op internet aan het googlen geweest naar honden meenemen op vakantie naar Spanje en ook welke honden wel en niet als gevaarlijke rassen daar bekend staan. Net als in Belgie en Frankrijk, aangezien we ook daar doorheen zouden gaan met de auto en tussendoor overnachten.
Nu lees ik eigenlijk geen enkele ervaring, alleen waarschuwingen. 'stel dat ze agressief zijn naar iemand, kunnen ze in beslag genomen worden etc'.
Maar wie heeft er nu werkelijk ervaring mee? In hoeverre geldt zoiets en welke ervaring heb je met je hond in Spanje?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: ervaring Staffordachtige nameenemen op vakantie naar Spa
Als ze echt op een Stafford lijkt zou ik het mooi laten.
Frankrijk is wat dat betreft geen land om maar te gokken.
Frankrijk is wat dat betreft geen land om maar te gokken.
- _rosita_
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mastin Español kruising
Ik ben het ook zeker niet dit jaar van plan...
Of gewoon simpelweg helemaal niet als er ook maar enig risico aan kleeft, ik wil me alleen goed inlezen en de mogelijkheden onderzoeken..
Of gewoon simpelweg helemaal niet als er ook maar enig risico aan kleeft, ik wil me alleen goed inlezen en de mogelijkheden onderzoeken..
- dagmar88
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Staffords zonder stamboom zijn in Frankrijk niet welkom.
OOk niet voor doorreis, ik zou het niet wagen, een te groot risico
dat jij je hond kwijt bent als ze je aanhouden.
OOk niet voor doorreis, ik zou het niet wagen, een te groot risico
dat jij je hond kwijt bent als ze je aanhouden.
Elly

-
- Zeer actief
Buiten Frankrijk, kijk ook even hier naar:http://www.dogsincluded.nl/invoer/aanvu ... spanje.pdf
In Spanje ben je ook nog gebonden aan regels. Met dit soort honden heb je gewoon in een hoop landen een probleem.
In Spanje ben je ook nog gebonden aan regels. Met dit soort honden heb je gewoon in een hoop landen een probleem.
- Framboise
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
De Franse gendarmes zijn er ontzettend streng in, dus ik zou het risico niet nemen.
Heb het helaas wel eens zien gebeuren dat een Nederlands stel werd aangehouden wegens te snel rijden, en dat de stafford-achtige ook maar direct uit de auto werd meegenomen. En dan kun je praten als Brugman, maar die hond gaat gewoon mee. Bij verzet zijn ze niet te beroerd om een paar tikken uit te delen, en als de hond agressief wordt, mogen ze deze gewoon doodschieten als ze tot de 'verboden categorie' behoort.
Franse agenten hebben vaak een kleine mannetjes complex: enorme egotrippers en machtswellustelingen zijn het.
Ik zou mezelf -en vooral mijn hond- hier niet aan blootstellen.
Heb het helaas wel eens zien gebeuren dat een Nederlands stel werd aangehouden wegens te snel rijden, en dat de stafford-achtige ook maar direct uit de auto werd meegenomen. En dan kun je praten als Brugman, maar die hond gaat gewoon mee. Bij verzet zijn ze niet te beroerd om een paar tikken uit te delen, en als de hond agressief wordt, mogen ze deze gewoon doodschieten als ze tot de 'verboden categorie' behoort.
Franse agenten hebben vaak een kleine mannetjes complex: enorme egotrippers en machtswellustelingen zijn het.
Ik zou mezelf -en vooral mijn hond- hier niet aan blootstellen.
- Miranda*
- Actief
- Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hola
De grenzen zijn open dus als je snachts reist is er geen douanier die je aanhoudt
Natuurlijk kennen ze hier een hondenbeleid maar dat houdt meer in dat je de hond moet muilkorven als je met hem tussen mensen gaat wandelen.
Wel moet de auto aan een paar dingen voldoen, zo moet de hond vastgeklikt worden of achter een rek zitten
De inentingspapieren moeten in orde zijn
Overigens in de costa brava mag je nergens je hond meer meenemen naar het strand (op het zand) op de promenade lopen mag wel Dus beter is het om een lekkere woning te zoeken in bosrijk gebied met zwembad en dan lekker vakantie vieren, Niemand die jullie dan lastig valt over wat voor soort ras jullie kameraad is
Groetjes Miranda
De grenzen zijn open dus als je snachts reist is er geen douanier die je aanhoudt
Natuurlijk kennen ze hier een hondenbeleid maar dat houdt meer in dat je de hond moet muilkorven als je met hem tussen mensen gaat wandelen.
Wel moet de auto aan een paar dingen voldoen, zo moet de hond vastgeklikt worden of achter een rek zitten
De inentingspapieren moeten in orde zijn
Overigens in de costa brava mag je nergens je hond meer meenemen naar het strand (op het zand) op de promenade lopen mag wel Dus beter is het om een lekkere woning te zoeken in bosrijk gebied met zwembad en dan lekker vakantie vieren, Niemand die jullie dan lastig valt over wat voor soort ras jullie kameraad is
Groetjes Miranda
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;

-
- Zeer actief
Het gaat natuurlijk niet alleen om de douane; als het land kennelijk zulke strenge eisen heeft zou ik daar mijn hond niet aan wagen. Wordt nogal triest als het fout gaat he?
Wellicht is het anders voor bewoners maar ik zou het als toerist het er niet op wagen. Maar ja, ik sta bekend om "voorzichtig"
Suzanne
Wellicht is het anders voor bewoners maar ik zou het als toerist het er niet op wagen. Maar ja, ik sta bekend om "voorzichtig"

Suzanne
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
tsja dat is een beetje dubbel inderdaad...in Frankrijk is de Gendarmerie streng inderdaad.Ik ben altijd met onze ambull op vakantie geweest in Frankrijk en hij is zelfs gebruikt om foto's te maken met de gendarmerie erbij..ze waren gek op hem..maar de ambull valt niet onder de categorie van de stafford ..ik had wel altijd de stamboom van shaggy bij me en een muilkorf (beide nooit gebruikt) ...maar met een staff blijft het een risico..bij de grens is geen mens dus daar hoef je niet bang voor te zijn..maar als je een ongeluk krijgt of pech..dan is het wel weer een risico.en aangezien het een kruising is heb je geen stamboom...

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een foto zegt meer dan duizend woorden. De hond in je avatar lijkt totaal niet op een pitbull overigens. Is dat je hond? Dan zou ik me weinig tot geen zorgen maken zelf. 

Het ligt er denk ik ook aan hoe je je opstelt als je iemand tegen komt.
Gajes stafford (zonder boom) is al eens een weekje mee geweest samen met mij op de vrachtwagen.
Gajes moest erg nodig plassen.
Vin stapt met hem uit en ja hoor de franse gendarme met honden wacht.
Stappen gelijk uit en liepen op Vin af en gelijk met gajes kroelen en doen en gelij kdat is Stafford he enz enz.
Verder nergens naar gevraagd alleen maar geaaid en geknuffeld.
Plis bij elk tankstation weg restaurant moch hij naar binnen , werd zelfs naar binnen geroepen als ik buiten bleef staan waar het niet mocht.
Gajes stafford (zonder boom) is al eens een weekje mee geweest samen met mij op de vrachtwagen.
Gajes moest erg nodig plassen.
Vin stapt met hem uit en ja hoor de franse gendarme met honden wacht.
Stappen gelijk uit en liepen op Vin af en gelijk met gajes kroelen en doen en gelij kdat is Stafford he enz enz.
Verder nergens naar gevraagd alleen maar geaaid en geknuffeld.
Plis bij elk tankstation weg restaurant moch hij naar binnen , werd zelfs naar binnen geroepen als ik buiten bleef staan waar het niet mocht.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie ook geen Staffachtige in je avatar foto hoor.