Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voer ik tijdens kamperen normaal kvv
Moderator: moderatorteam
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wat voer ik tijdens kamperen normaal kvv
beetje laat maar toch.
komend weekend heb ik een wedstrijd met 2 van mijn hondjes. we blijven daar overnachten in onze tent.
normaal krijgen ze kvv maar dat kan ik niet meenemen wat is een goed alternatief??
het mag geen granen bevatten aangezien 1 van de twee daar allergisch voor is. en het liefst ook geen grote zak aangezien het maar voor 3 dagen is en ze normaal gesproken 200 gram kvv krijgen op een dag.
wie heeft de oplossing voor mij?
komend weekend heb ik een wedstrijd met 2 van mijn hondjes. we blijven daar overnachten in onze tent.
normaal krijgen ze kvv maar dat kan ik niet meenemen wat is een goed alternatief??
het mag geen granen bevatten aangezien 1 van de twee daar allergisch voor is. en het liefst ook geen grote zak aangezien het maar voor 3 dagen is en ze normaal gesproken 200 gram kvv krijgen op een dag.
wie heeft de oplossing voor mij?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: wat voer ik tijdens kamperen normaal kvv
Renske 'vers' vlees? Dat hoeft niet in de vriezer, maar geen idee of er granen in zitten.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Kan je geen kvv meenemen in een koelbox? Als je het diepgevroren meeneemt dan dat toch wel?
En anders is Renske misschien wat? Ik weet alleen niet of er granen in zitten. Het zijn van die kleine kant en klare bakjes.
En anders is Renske misschien wat? Ik weet alleen niet of er granen in zitten. Het zijn van die kleine kant en klare bakjes.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
1x overnachten? KVV bevroren al dan niet in zilverfolie verpakken in een koelbox met koelelementen. Dat is voor 2 dagen geen enkel probleem. Ik voer in de vakantie altijd Renske maar weet niet meer of daar nu wel of geen granen in zitten.
Gr. Aniek

-
Asta
Mocht je kvv niet goed zijn gewoon vlees uit de supermarkt.
-
bellabeest
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
ik vertrek donderdag avond dus het gaat om vrijdag zaterdag en zondag 3 overnachtingen.
ik ga is kijken naar renkse kan het zo gauw niet vinden op hun website.
mochten jullie andere ideeen hebben hoor ik het graag
ik ga is kijken naar renkse kan het zo gauw niet vinden op hun website.
mochten jullie andere ideeen hebben hoor ik het graag
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ik heb nu Renske mee op vakantie, meerdere varianten zijn glutenvrij.
O.a. te koop bij Dekatuin, Intratuin en sommige dierenspecialzaken.
O.a. te koop bij Dekatuin, Intratuin en sommige dierenspecialzaken.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik heb voor de vakantie K9 Natural gekocht. Eerste paar dagen KVV mee en daarna dat spul, ik ben benieuwd!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
rundergehakt, kipfilet, visfilet, yoghurt met rauwe eieren en gepureerde groente, etc. etc.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Vrijdag en zaterdag KVV, zondag kippen. Klaar alweer. Renske gebruikt alleen rijst en haver volgens mij en is glutenvrij
Gr. Aniek

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Renske is wel glutenvrij, dat heeft toch iets met granen te maken?
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Wij hadden van die runner rollen mee, lam met rijst enzo
En de groeten van de mannen 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
ik zag ook van die rollen liggen bij de dierenwinkel van excellence volgens mij.Wel duur vier euro voor een kiloReny schreef:Wij hadden van die runner rollen mee, lam met rijst enzo

- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Ja maar dan heb je rijst.... Is een graan soortReny schreef:Wij hadden van die runner rollen mee, lam met rijst enzo
Heb ook wel eens bij de Jumper van die ongekoelde zakjes eten gevonden. Zullen wel veel conserveringsmiddelen inzitten, maar goed voor 3 dagen zou ik er niet zo over in zitten....
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik had laatst naar een hotel Ziwipeak mee, geluchtdroogd vers vlees, beviel ons prima voor twee nachtjes.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik zou ook luchtgedroogd (Ziwipeak) of gevriesdroogd (K9 of Herrmann's)
Renske en die houdbare rollen zijn toch weer verhit
Renske en die houdbare rollen zijn toch weer verhit
- Budkes
- Zeer actief
Dat ziwipeak, hoeveel moet je daarvan voeren? Dat is toch niet te betalen bij een beetje normaal formaat hond?
Gr. Aniek

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Gewicht hond: dagelijkse hoeveelheid (gram per 24 uur)Budkes schreef:Dat ziwipeak, hoeveel moet je daarvan voeren? Dat is toch niet te betalen bij een beetje normaal formaat hond?
5 kilo: 57 gram
10 kilo: 114 gram
15 kilo: 142 gram
20 kilo: 170 gram
25 kilo: 213 gram
30 kilo: 256 gram
40 kilo: 312 gram
50 kilo: 369 gram
- Budkes
- Zeer actief
Ok, bedankt voor je informatie.
Wel minder voeren als normaal dus, maar toch nog wel erg duur.
Wel minder voeren als normaal dus, maar toch nog wel erg duur.
Gr. Aniek

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Kun je niet gewoon vantevoren de KVV al in de juiste hoeveelheid snijden en dan in een afsluitbare Curver-doos doen? Als het toch maar voor zo'n korte periode is, lijkt het me geen ramp als de boel al wat ontdooit aangezien KVV tot twee dagen na ontdooiing houdbaar is. Curverdozen in een koelbox met koelelementen en gaan.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik had dit gedaan.Hutsje schreef:rundergehakt, kipfilet, visfilet, yoghurt met rauwe eieren en gepureerde groente, etc. etc.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik nam het gewoon mee hoor... als ik een week wegga en ik kan mijn vriezer niet meenemen, neem ik ook nog de kvv mee in de koelbox blijft het nog behoorlijk lang koel.... het is geen 30 graden buiten nu dus ik zou voor die 3 dagen het makkelijk meenemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Misschien heb je wat aan dit artikel, bron en artikel met linkjes (naar merken e.d.) http://www.voerwijzer.com/hond/voer-op-vakantie
Als je normaalgesproken rauw voert, is het vaak even puzzelen wat en hoe je het beste in de vakantie kunt voeren als de hond(en) meegaan. Er zijn vele mogelijkheden, die je ook kunt combineren, van rauw blijven voeren tot houdbaar voedsel meenemen.
Kvv
Zeker als je binnen Nederland blijft is het een haalbare optie om kvv te (blijven) voeren. Er zijn heel veel verkooppunten van kvv, zelfs in de supermarkt kun je het vinden (Rodi of Smuldier). In België en Duitsland zijn tegenwoordig ook veel rauw-voer-verkooppunten. Je kunt het prima een dag of twee in een goede koelbox bewaren. Je kunt voor onderweg en de de eerste dag ook kvv meenemen, als je het goed stapelt en heel goed isoleert eromheen, blijft het lang koud.
Zelf samenstellen
Vleesproducten vind je overal, in ieder land. Met kippenvleugels en/of -poten, rundergehakt en af en toe wat orgaan, kun je een prima vakantiemenu maken. Buiten Nederland is het veel gewoner dat slagers zelf uitbenen en je kunt er vaak diverse vleesbotten en organen krijgen. Bij de Lidl (Duitsland) verkopen ze hele kippen, met enkele orgaantjes erin. Houdt je aan de belangrijkste richtlijnen voor zelf samenstellen: de juiste verhoudingen en blijf er bij als ze eten. Het aantal diersoorten is niet zo van belang tijdens zo'n korte periode en de preciese hoeveelheid van de juiste organen ook niet. Als het om bijvoorbeeld twee weken gaat, is het prima om 15%-25% bot te geven (oftwel 30%-50% vleesbot) en daarbij spiervlees en eventueel wat orgaan (lever en nier). Geef je normaal niet een zelf samengesteld menu? Lees dan even de beginnersinformatie. Op Barfplaats staan lijsten met vertalingen van producten:
De Spaanse Barflijst
De Franse Barflijst
De Italiaanse Barflijst
De Duitse Barflijst
Gevriesdroogd voer
Het dichtste bij rauw voer, staat gevriesdroogd voer. In principe is het rauw voer, maar dan zonder het vocht, waardoor het bewaarbaar is buiten de koeling. Je kunt dit goed combineren met rauwe vleesvoeding, dus bijvoorbeeld als reserve als je een paar dagen geen vleesproducten kunt vinden is het ook goed geschikt. K9 Natural is een compleet gevriesdroogd voer, en Herrmans Bio is voer met 55% gevriesdroogd vlees. Een groot voordeel is dat je er niet zoveel van hoeft te voeren en dat een vakantievoorraad dus weinig ruimte inneemt.
Lees meer in het artikel over gevriesdroogd voer.
Luchtgedroogd voer
Je kunt zelf vlees gaan drogen met een voedseldroger of je kunt een zak voer kopen met luchtgedroogd vlees (met toevoegingen). Doordat het vlees op relatief lage temperaturen met lucht gedroogd wordt, blijven de meeste voedingsstoffen in het vlees en als de temperaturen onder de 40 graden blijven, blijft het eiwit rauw. Er zijn twee merken die luchtgedroogde voeding aanbieden, Ziwi Peak en Easy Barf. Het is mij (nog) niet bekend welke temperaturen zij gebruiken. Het voer bevat geen granen. Nadelen ten opzichte van gevriesdroogd vlees zijn: door hogere droogtemperatuur meer 'schade' aan het vlees en voedingsstoffen en het bevat een calciumsupplement in plaats van natuurlijke calciumbron,.
Gepasteuriseerde vleesworst
Door het vlees te verhitten met ongeveer 70 graden celcius, wordt het vlees houdbaarder gemaakt, maar het bevat nog wel bacteriën en moet dan ook gekoeld bewaard worden. Ropadog Take Away is de enige gepasteuriseerde worst voor honden die ik heb ontdekt. Je koopt ze ingevroren en zijn buiten de vriezer nog 14 dagen gekoeld (koelkast of -box) houdbaar. Zie op de productpagina van Ropadog TakeAway voor de samenstelling van de worsten.
Gesteriliseerde vleesvoeding (hondenworsten / gestoomd voer)
Gesteriliseerde vleesvoeding is verkrijgbaar als hondenworst of als gestoomd voer in bakjes. Door verhitting rond de 120 graden celcius wordt het vlees houdbaar gemaakt. Alle bacteriën worden hierdoor gedood, waardoor het voer buiten de koeling bewaard worden zolang de verpakking dicht is. Het mag compleet voer heten door de toevoeging van vitamines en mineralen. In alle gevallen zit er rijst bij, dit varieert van 3% tot 10% rijst. Je voert hiervan ongeveer 2,5% van het lichaamsgewicht en het is na openen zo'n 4 dagen in de koeling te bewaren. Merken met maximaal 5% rijst zijn: Energique, Carnis, Planet Pet, Dogbite, Tammenga
Blikvoer
Blikvoer is er in alle kwaliteiten verkrijgbaar, maar er zijn merken die geen of heel weinig plantaardige producten toevoegen. Een nadeel van blikvoer is dat er water aan toegevoegd is, waardoor je er veel van moet voeren, en je dus relatief veel blikken moet meenemen.
Merken die geen graan bevatten en vrij veel vlees: Terra Canis Getreidevrei/sensitive, Ziwi Peak, Animonda.
Merken die weinig graan bevatten en relatief veel vlees: Dog Lovers Gold, Stuzzy Dog, Lukullus
Brokken
Brokken zijn de minst gezonde keus, omdat aan brokken altijd koolhydraten zijn toegevoegd en de vleesproducten het meest bewerkt zijn. Daarnaast zijn er meer synthetische stoffen aan toegevoegd, omdat er meer voedingsstoffen verloren gaan tijdens het proces en om de brokken goed te houden. Kies je voor een brok, kies dan het liefst voor een brok met relatief weinig koolhydraten. Merken met goede brokken zijn: Orijen, Acana, Applaws, Taste of the Wild en Wolfsblut.
Als je normaalgesproken rauw voert, is het vaak even puzzelen wat en hoe je het beste in de vakantie kunt voeren als de hond(en) meegaan. Er zijn vele mogelijkheden, die je ook kunt combineren, van rauw blijven voeren tot houdbaar voedsel meenemen.
Kvv
Zeker als je binnen Nederland blijft is het een haalbare optie om kvv te (blijven) voeren. Er zijn heel veel verkooppunten van kvv, zelfs in de supermarkt kun je het vinden (Rodi of Smuldier). In België en Duitsland zijn tegenwoordig ook veel rauw-voer-verkooppunten. Je kunt het prima een dag of twee in een goede koelbox bewaren. Je kunt voor onderweg en de de eerste dag ook kvv meenemen, als je het goed stapelt en heel goed isoleert eromheen, blijft het lang koud.
Zelf samenstellen
Vleesproducten vind je overal, in ieder land. Met kippenvleugels en/of -poten, rundergehakt en af en toe wat orgaan, kun je een prima vakantiemenu maken. Buiten Nederland is het veel gewoner dat slagers zelf uitbenen en je kunt er vaak diverse vleesbotten en organen krijgen. Bij de Lidl (Duitsland) verkopen ze hele kippen, met enkele orgaantjes erin. Houdt je aan de belangrijkste richtlijnen voor zelf samenstellen: de juiste verhoudingen en blijf er bij als ze eten. Het aantal diersoorten is niet zo van belang tijdens zo'n korte periode en de preciese hoeveelheid van de juiste organen ook niet. Als het om bijvoorbeeld twee weken gaat, is het prima om 15%-25% bot te geven (oftwel 30%-50% vleesbot) en daarbij spiervlees en eventueel wat orgaan (lever en nier). Geef je normaal niet een zelf samengesteld menu? Lees dan even de beginnersinformatie. Op Barfplaats staan lijsten met vertalingen van producten:
De Spaanse Barflijst
De Franse Barflijst
De Italiaanse Barflijst
De Duitse Barflijst
Gevriesdroogd voer
Het dichtste bij rauw voer, staat gevriesdroogd voer. In principe is het rauw voer, maar dan zonder het vocht, waardoor het bewaarbaar is buiten de koeling. Je kunt dit goed combineren met rauwe vleesvoeding, dus bijvoorbeeld als reserve als je een paar dagen geen vleesproducten kunt vinden is het ook goed geschikt. K9 Natural is een compleet gevriesdroogd voer, en Herrmans Bio is voer met 55% gevriesdroogd vlees. Een groot voordeel is dat je er niet zoveel van hoeft te voeren en dat een vakantievoorraad dus weinig ruimte inneemt.
Lees meer in het artikel over gevriesdroogd voer.
Luchtgedroogd voer
Je kunt zelf vlees gaan drogen met een voedseldroger of je kunt een zak voer kopen met luchtgedroogd vlees (met toevoegingen). Doordat het vlees op relatief lage temperaturen met lucht gedroogd wordt, blijven de meeste voedingsstoffen in het vlees en als de temperaturen onder de 40 graden blijven, blijft het eiwit rauw. Er zijn twee merken die luchtgedroogde voeding aanbieden, Ziwi Peak en Easy Barf. Het is mij (nog) niet bekend welke temperaturen zij gebruiken. Het voer bevat geen granen. Nadelen ten opzichte van gevriesdroogd vlees zijn: door hogere droogtemperatuur meer 'schade' aan het vlees en voedingsstoffen en het bevat een calciumsupplement in plaats van natuurlijke calciumbron,.
Gepasteuriseerde vleesworst
Door het vlees te verhitten met ongeveer 70 graden celcius, wordt het vlees houdbaarder gemaakt, maar het bevat nog wel bacteriën en moet dan ook gekoeld bewaard worden. Ropadog Take Away is de enige gepasteuriseerde worst voor honden die ik heb ontdekt. Je koopt ze ingevroren en zijn buiten de vriezer nog 14 dagen gekoeld (koelkast of -box) houdbaar. Zie op de productpagina van Ropadog TakeAway voor de samenstelling van de worsten.
Gesteriliseerde vleesvoeding (hondenworsten / gestoomd voer)
Gesteriliseerde vleesvoeding is verkrijgbaar als hondenworst of als gestoomd voer in bakjes. Door verhitting rond de 120 graden celcius wordt het vlees houdbaar gemaakt. Alle bacteriën worden hierdoor gedood, waardoor het voer buiten de koeling bewaard worden zolang de verpakking dicht is. Het mag compleet voer heten door de toevoeging van vitamines en mineralen. In alle gevallen zit er rijst bij, dit varieert van 3% tot 10% rijst. Je voert hiervan ongeveer 2,5% van het lichaamsgewicht en het is na openen zo'n 4 dagen in de koeling te bewaren. Merken met maximaal 5% rijst zijn: Energique, Carnis, Planet Pet, Dogbite, Tammenga
Blikvoer
Blikvoer is er in alle kwaliteiten verkrijgbaar, maar er zijn merken die geen of heel weinig plantaardige producten toevoegen. Een nadeel van blikvoer is dat er water aan toegevoegd is, waardoor je er veel van moet voeren, en je dus relatief veel blikken moet meenemen.
Merken die geen graan bevatten en vrij veel vlees: Terra Canis Getreidevrei/sensitive, Ziwi Peak, Animonda.
Merken die weinig graan bevatten en relatief veel vlees: Dog Lovers Gold, Stuzzy Dog, Lukullus
Brokken
Brokken zijn de minst gezonde keus, omdat aan brokken altijd koolhydraten zijn toegevoegd en de vleesproducten het meest bewerkt zijn. Daarnaast zijn er meer synthetische stoffen aan toegevoegd, omdat er meer voedingsstoffen verloren gaan tijdens het proces en om de brokken goed te houden. Kies je voor een brok, kies dan het liefst voor een brok met relatief weinig koolhydraten. Merken met goede brokken zijn: Orijen, Acana, Applaws, Taste of the Wild en Wolfsblut.
-
bellabeest
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
bedankt allemaal,
ik ben er uit wat ik doe.
ik blijf gewoon in nederland en kan dus op zaterdag gewoon ff een verpakking smuldier bij de supermarkt gaan halen,
iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken
ik blijf gewoon in nederland en kan dus op zaterdag gewoon ff een verpakking smuldier bij de supermarkt gaan halen,
- Budkes
- Zeer actief
Hahaha, allemaal moeilijk doen met elkaar. We lieten je van alles kopen in de supermarkt, maar niemand dacht aan smuldier kopen in de supermarkt.bellabeest schreef:bedankt allemaal,
Gr. Aniek